h1

Comunicat

ianuarie 23, 2008

Dragi prieteni, din pricina felului în care au degenerat discuţiile în josul ultimei postări am decis să amîn articolul care trebuia să apară în această după-amiază.

Am amînat acest articol de mai multe ori, dar, văzînd patima stîrnită de ce am scris dimineaţă, am hotărît că este mai înţelept să facem puţin post de „deconspirare” şi să amîn sine die acele texte care ar conduce spre o discuţie în această zonă.

Sper ca în acest timp de post şi rugăciune să ne limpezim mintea, să ne liniştim inimile în Domnul.

De asemenea, în aceste comentarii s-a discutat despre reclamaţia pe care fr. Beni Lup a făcut-o către Consiliul Uniunii în dreptul blogului meu şi blogului fr. Mitrofan.

Deşi nu sînt fericit cu acuzele conţinute în scrisoare şi cu stilul acesteia, merită să admirăm faptul că fratele a luat atitudine publică şi nu a discutat pe la colţuri, cum au făcut atîţia alţii.

Cred că această scrisoare este o premieră şi ne oferă posibilitatea de a aborda problema bloggingului, a deconspirării, relaţia cu media, cu lumea din jurul nostru la modul oficial.

Sînt încredinţat că fraţii din Consiliul Uniunii au înţelepciunea şi maturitatea de a analiza astfel de probleme şi din punct de vedere pastoral şi din punct de vedere legal.

În final am o mare rugăminte către toţi cititorii mei.

În toată această perioadă am lăsat nivelul cenzurii la minim. Fiecare s-a putut exprima în voie, turnînd chiar adrenalină şi sudoare în comentarii.

În seara aceasta am şters cîteva comentarii despre care am crezut că au un mare grad de toxicitate pentru discuţiile noastre.

V-aş ruga să reveniţi la tonul seren, deşi înţepător uneori, la discuţia pacinică, fără a sacrifica simţul umorului, spiritul ludic şi remarcile zglobii.

Haideţi să ne facem iar ca nişte copii, aşa cum ne îndeamnă Mîntuitorul tocmai în Matei cap. 18, tocmai capitolul în care se vorbeşte despre conflicte.

Matei 18:3 Amin grăiesc vouă: De nu vă veţi întoarce, şi să vă faceţi ca pruncii, nu veţi intra întru Împărăţia Cerurilor.
4 Că cine se va smeri pre sine ca pruncul acesta, acela este cel mai mare întru Împărăţia Cerurilor.
5 Şi oricine va primi pre un prunc ca acesta întru Numele meu, pre mine mă primeşte.
6 Iar oricine va sminti pre unul dintr-aceşti mici care cred întru mine, mai de folos i-ar fi lui ca să se spânzure o piatră de moară la grumazul lui, şi să se înece întru adâncul mării.
7 Vai lumii de smintele, că nevoie este să vie smintelele, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.
8 Iar de te sminteşte pre tine mâna ta, sau piciorul tău, taie-le pre ele şi le leapădă de la tine; mai bine îţi este ţie, ca să intri în viaţă şchiop sau ciung, decât două mâini sau două picioare având, să fii aruncat în focul cel veşnic.

Voi orienta în următoarele zile postările mele spre alte subiecte, pentru a vă face să uitaţi un pic de aceste lucruri. Poate revenim cu astfel de lucruri în luna februarie, luna deconpirării pe Agora Christi, ca să fim în armonie şi în acelaşi ton, bon ton. 🙂

Dragii mei, nu aş dori să apărăm o cauză dreaptă cu unelte strîmbe.

Haideţi să nu îl lăsăm pe Cel Rău să ne dezbine şi să ne facă răi luptînd cu răul.

Să fim, aşa cum spune Scriptura: Să fim proşti în ce priveşte răul.

Matei 10:16 ….fiţi înţelepţi ca şerpii şi proşti ca porumbii.

Romani 16:19 Că ascultarea voastră la toţi a ajuns, şi mă bucur drept aceea de voi, şi voiesc să fiţi înţelepţi spre bine, şi proşti spre rău.

Vă mulţumesc din toată inima mea şchiapă pentru înţelegere!

Cu oarece întristare,

Acelaşi Pătrăţos

UPDATE

Dragii mei, dacă aş fi fost securist sau informator, n-aş avea curaj să mărturisesc într-un asemenea cadru, între replicile care au fost la ultimul post…

sau să presupunem că tata ar mai fi trăit… şi l-aş fi îndemnat să mărturisească, oare ar fi putut mărturisi în mediul lipsit de dragoste în care trăim.

Nu uitaţi că cei care au de mărturisit sînt nişte „vechi”, experimentaţi, cunosc bisericile noastre, ne cunosc apucăturile şi năravurile mai bine decît noi, cei tineri, care ne descoperim acum pe bloguri.

Probabil că asta este şi spaima dînşilor… „uite, vezi ce păţesc? Ăstora să mă mărturisesc? Ca hienele sar la jugulară… ”

De ce să îi lăsăm să creadă că au dreptate, dragii mei, de ce să le dăm motive să creadă că am uitat cu totul dragostea şi de ce oare să nu încercăm să îi convingem că o posibilă mărturisire ar fi primită într-un mediu de iubire şi acceptare creştinească? De ce?

Da, sînt de acord că trebuie să existe presiunea în continuare, dar să nu uităm cine sîntem, sîntem creştini în primul rînd…

Visez, ca parte din soluţia la deconspirare, un mediu aseptic, curat, senin, cavaleresc, domnesc, frăţesc, civilizat (nu de academie, simpozioane, mese rotunde, conferinţe şi alde de-alea, ci un mediu familial, de „acasă”) în care să putem vărsa şi lacrimi dacă trebuie…

Cam asta visez…

Dar ca să visez, trebuie să mă duc să mă culc… e ora 23.45

Publicitate

149 comentarii

  1. Domnului Profesor dragoste,

    AM urmat exemplul dvs. si am inceput sa schimb finalurile povestilor. Vor fi fara patima si fara tilc. 🙂


  2. domnului profesor cu dragoste…


  3. ti-am şi scris, finule 🙂

    Boierule!


  4. Intelept articol.
    Patratosu de pe blog seamana din ce in ce mai mult cu Marius care predica.

    Si chiar daca ai oarecare intristare eu sunt multumit de Marius Cruceru, cel care stie a predica si a pune in practica, pentru ca mie si ascultatorilor ne este mai folositor asa.

    Efeseni 3:14-21


  5. Intelept lucru, Marius! E bine sa stii cind sa schimbi macazul sa nu o ia trenul pe miriste. Apreciez ca intotdeauna spiritul acestui blog care incurajeaza gindirea critica si nu insulta.


  6. drag Pety, drag Dan, am avut o familie la consiliere pastorală şi nu am văzut şirul de comentarii de mai devreme, pentru că opream lucrurile mai devreme.

    Nu am intenţionat o clipă să las lucrurile să se „învechească”.

    Din cîte ştiţi, lucrez, unii pastori „mai şi lucrează” 🙂
    De aceea sînt perioade în zi în care nu am acces la blog, nu pot sta tot timpul cu ochii pe internet.

    Sînt bolnavi de vizitat, cursuri de predat, oameni de ascultat, biserici de predicat…

    Vă propun un lucru, dacă vedeţi ceva care este nepotrivit cu spiritul descris mai sus la mine pe blog… cîţiva dintre voi ştiu numărul meu de telefon,

    da-ţi un SMS cu un singur semn, semnul exclamării ! şi atunci eu ştiu că este „bai” şi pot rezolva problema în cel mai scurt timp.

    Aş dori să rămînem în spiritul Sfintelor Scripturi şi în spiritul ethos-ului creştin, dar să nu transformăm nici în şcoală de măicuţe 🙂

    nici roz-bombonul nu este stilul meu.

    bărbăteşte, cavalereşte, curat, drept, pătrăţos 🙂


  7. In seara asta m-am simtit din nou binevenita pe acest blog patratos, am recunoscut atmosfera care m-a cucerit in urma cu cateva luni. Vorba ceea, „multumim Domnului si dumneavoastra”.


  8. da s-au ambalat motoarele, speram ca s-a facut si un mic avans, iar dupa intrevederea cu Consiliul chestia sa nu ramana in aer ca in filmele cu final stupid in care fiecare ramanea cu ce a vrut.

    pana la urma nici marii reformatori nu au starnit simpatia celor din conducere si uneori si limbajul a fost mai aspru, deci se poate mai bine si frumos dar nu pana la mutenie atunci am fi niste bieti caraghiosi.

    sa nu uitam si de daniel mitrofan, armata lui este mai mica si uneori sarcina devine mai grea fara atatia „muschetari” ca rasvan. 🙂

    Domnul sa aiba in vedere stradania noastra dincolo de slabiciuni.


  9. Salut comunicatul,
    desi eu nu pot spune din partea ta Marius, ca am vazut ceva necuviincios,sau necavaleresc,in acest post,
    mi-a placut chiar faptul ca esti un om echilibrat,
    smerit si mi-ai parut un om,care are caldura si aplecare spre oameni,prin raspunsurile pe privat,pe care le-am solicitat.
    elisa -studenta lui marius de 65 primaveri,

    am fost acuzata pe blogul lui Mihai ca iti sunt studenta,..nu stia omul ,ca mai am putin si dispar de pe planeta pamant!sîc!
    Domnul sa ne ajute sa tinem steagul sus.
    sa nu ne doboare”vanturile.valurile)


  10. patratosule, iti doresc multa pace in furtuna care s-a iscat…


  11. draga Debora, curat balsam cuvintele tale,
    tocmai asta am încercat să recuperez, atmosfera,
    la mine pe blog nu contează prea mult

    CE-URILE şi CINE, ci CUM!!!!!

    Asta-i important, CUM gîndim, CUM ne exprimăm ideile, Cît sîntem de lucizi….

    Ce-urile, subiectele contează mai puţin, persoanele contează în măsura în care contează PERSOANELE în relaţie, dar nu „personalităţile” şi celebrităţile, calificările, diplomele etc.

    Aş vrea să vă simţiţi din nou bine în cafeneaua asta în cre s-a aruncat puţin cu scaunele cîteva ore mai înainte 🙂

    să vă simţiţi într-un alt „acasă” 🙂

    draga Vlad, apreciez inteligenţa ta, profunzimea, cunoştinţele tale, recunosc însă o parte din patima care mă ispiteşte şi pe mine adesea şi la tine, cred că semănăm în multe privinţe,
    apreciez că te-ai înfrînat… mulţumesc,

    Draga Elisa, Doamne fereste, dacă ai 65 de ani, atunci s-ar putea să plecăm în acelaşi timp, amîndoi peste vreo 25 de ani… la zile diferenţă 🙂

    Mama mea împlineşte anul acesta 60 de ani, are o tensiune „veşnică” de 120 cu 70, e vioaie, frumoasă, lucidă şi nu şi-a pierdut simţul umorului odată cu intrarea în pensie…

    Mă bucur foarte mult că eşti aici, o mamică nu ne strică… 🙂

    Ia-ne de suflet 🙂

    Betty, mulţumesc, pace am, cu liniştea-i mai greu 🙂

    Să fim senini ca un lac pe care nu a căzut nici o frunză…


  12. Apreciez pozitia dumitale Marius.
    Azi am participat la o intrunire a pastorilor din Banat si fratele Beni Lup a avut o pozitie foarte echilibrata si clara cu referire la Scrisoare. Cred ca are dreptate si cred ca si dumneata ai.
    Oricum nu este deloc bine ce ati provocat!


  13. draga Delatimisoara, bine ai venit aici.
    Cine a provocat ce, dragă frate?

    Totul a fost provocat în 1946-1948… cam atunci a început totul, nu pe blogul meu…

    Prin 54 s-au făcut cele mai multe ravagii,
    anii 1971-1975 au fost cei mai duri,

    Prin 1981 supuseseră mulţi lucrători..

    prin 1989 ne obişnuiserăm…

    prin 1991 au fost primele mărturisiri

    În anul 2000 la o conferinţa naţională s-a ridicat problema aşa „Fraţilor, să ne mărturisim noi între noi, ca nu cumva să ajungem mai încolo de rîsul lumii… ”

    în 2006 a fost Masa Rotundă… dacă nu mă însel,
    în 2007 s-a scos în Pigmei şi Uriaşi,
    apoi presa

    abia după apariţia în presa laică s-a pornit o discuţie foarte ardentă pe bloguri..

    facem pauză la discuţie, dar este bine să ştim şi puţină istorie…. nu..

    Am dat anii aproximativ.


  14. stiti ce realizez (sunt lutern de orientare gnostica-asta am inventat eu)… ca fiecare confesiune are bloguriloe ei iar oricat ar incerca sa fie majoritatea membrilor de toleranti, intotdeauna apara cate unu’…nu e vorba de luciditate ci de un minim nivel educational…oricat de beat as fi,bunul simt e bun simt! iar apoi nu doar interconfesional… eu cred ca a ne agita peste masura, ne face sa pierdem din ochi o problema comuna tutulor,anume integritatea morala a liderilor spirituali…iar aici nu e nevoie de patima ci de ratiune si de ceva cunostiinte de Descartes.


  15. trebuie sa recunoastem ca unii nu sunt curati…recunosc,sunt nou pe blogosfera,poate am pierdut mare parte din discutii dar cred ca pot recupera si poate pot fi primit ca si dialogant in ciuda ,poate, viziunii mele religioase.


  16. Nu cred ca va apare acest post, dar incerc si aici si peste tot:

    Titlu de ziar:
    Patratosul si ai lui bat in retragere!

    Cica s-a pornit solie de la Oradea si „colonelul Marius” a trimis ravase „locotenentilor ” sai: „Fratilor, vine Lupul! Rasvaneeeee, Petyyyyyyyyyy, LogiKkkkkkkkkkkk, Vlad-uleeeeeeeeee, Elisssssssaaaaaaaaaaaaa,… , toti moldovenii mei, si voi alti „licurici care mi-ati pupat degetul de la picior zile la rand, ne retrageeeeeeeeeeem”
    E, ce sa faci, poate ca Beni asta este omul lui Iosif Ton sau al lui Dumnezeu. V-ati gandit la asta?
    Si acum, ia priviti cum un simplu „ordin” de la Marius Cruceru (barbos ca un sofer de taximetru ieftin) calmeaza un doctoras ca Rasvan (i-ati privit fatza calma si senina – ca dupa o betie de vreo cativa ani) si calmeaza pe Vlad, si pe Logik (desi nu vad nimiK logiK la tipul asta-decat poate semnul intrebarii folosit prea des)?
    Si ia uite fratili meu cum se dau astia acum ca „pasnici” si „smeriti” si „grevisti” si „binevoitori”. Observati tonul lui Marius: „Eu nu…eu am intentionat… eu as fi vrut…. cat despre mine eu indemn la calm, va rog… S-a „pocait omul” fiindca vine Lupul!

    Beni Lup, de ce nu mai intri omule pe blog ca poate oamenii vor sa te „perie” ca sa te „imbuneze”?
    Nu de alta, dar de data asta „chiar ca a venit Lupul” dar astia se credeau „cei mai.. ” si „singurii…”

    A vazut cineva scrisoarea despre care este vorba? Tare as dori sa o vedem si noi. Eu am auzit doar un fragment din ea citit de Beni Lup in fata Adunarii Comunitatii si mi se pare foarte bine fondata si nu are in ea nimic personal impotriva nimanui – o sesizare la adresa Uniunii – fiindca Uniunea a fost terfelita de „licurici”

    Parca Patratosu nu mai are asa colturi – este instabil ca i se duce „baza mare a patratului”.
    Rasvan si-a pierdut „bisturiul” sau a cazut pe ganduri – ramai pe ganduri frate, ca omul tau Marius nu „e atat de Papa” cum credeai – e si el om.

    Beni Lup a cerut sa va opriti si nu ati vrut, ba l-ati batjocorit fara sa il cunoasteti. Acum ati vazut ca omul este serios? Nu a vrut sa dea scrisoarea nimanui decat celor din Consiliul Uniunii. Apreciez aceasta pozitie.
    Asteptam vesti imbucuratoare: pocainta ar fi cea mai buna veste!
    Sa auzim numai de bine!
    Azi in timisoara, maine in toata tara! Exista Dumnezeu, Exista Dumnezeu!


  17. de la timisoara , dupa felul cum scrii sunt sigur ca la revolutie ai stat incuiat in casa !lasii au o amprenta anume si mai stiu citiva acei care au trimis e-mail-uri de la ..”budapesta”.probabil tot din timisoara..


  18. Sunt de la Timisoara si eu si incep sa ma simt rusinat. Domnule „de la Timisoara”, in postarea Dvs. spuneti „Azi am participat la o intrunire a pastorilor din Banat…”. In ce calitate, pentru ca dupa tonul Dvs. nu stiu ce ati cautat pe acolo.
    Nu cred ca acesta este modul crestin de abordare. Va rog recititi comentariile si sper sa va dati seama ca faceti nota contrastanta. Cred ca veti reveni cu scuzele de rigoare.
    Marius sper ca Domnul sa fie cu tine pentru ca cele mai dureroase lovituri sunt cele „din casa iubirii”.
    Sunt bucuros de hotararea pe care ai luat-o spre echilibru si detasare.
    Voi citi in continuare cu deosebita placere comentariile dragului Rasvancristian si ale tuturor celorlalti.
    Asa gandesc eu „de la Timisoara”


  19. draga W, ai dreptate bunul simţ este transconfesional.
    cred că ai intuit bine problema.

    da, eşti bine primit ca dialogant, în ciuda convingerilor tale religioase. Aici stă oricine, aproape oricine…

    draga Delatimisoara, se pare ca nu ai inteles mai nimic din tot ce am scris mai sus. Eu spun să mai citesti încă o data. Nu mă retrag. Nu fac post acum cîteva zile din cauza lui Beni Lup, şi …. te rog controlează-ţi limbajul, metaforele etc.

    Tocmai din cauza unora ca tine am luat decizia de a face această pauză pentru liniştirea spiritelor.
    Tocmai din cauza unor astfel de comentarii şi astfel de postari am întrerupt ce aveam de spus.

    am lasat comentariul tau on line tocmai pentru a exemplifica despre ce este vorba cind mă refer la „toxicitate” .

    Şi printre altele ce vei fi căutat tu la întîlnirea păstorilor de la Comunitatea de Timiş? Asta nu pricep…
    Minima hermeză a unui text îţi este complet străină, minima disciplină de dialog şi relaţionare la oameni pe care nu-i cunoşti, de asemenea…

    RAsvan, emetiral, te rog, doctore!

    Fane, mulţumesc, tocmai am fost la Timişoara luni, nu toată „Timişoara” este la fel… 🙂


  20. de la timisoara/
    am citi postare ta,si as indrazni sa-l rog si pe marius sa o citeasca,a atat de jignitoare ,cu atatc la persoana,ba chiar si la fizic( a lui Marius si a lui Patartosu) de pe blogul lui Mihai..)
    m-am cutremurat..ti-am si raspuns aici vii cu totul alta fata…nu-mi vine sa cred,parca aiurez…
    Doamne ,dar cine asti tu omule ,asa de fatarnic?
    poti sa-ti dai numele?
    ne acuzai pe toti ,ca i-am pupat degetul de la picior lui Marius si ca acum el si noi toti murim de frica,pe Razvan il faci betivan..
    nu se poate,…ca acum aici sa vii ca un puisor mic si galben ca un galbenus de ou,de-ti vine sa-l mananci..
    credeai ca Mihai nu a dat pe post,,,
    daca esti un om corect,pune si aici acelas post..
    apoi mai vorbim..
    Ce ma doboara este aceasta fatarncie la oameni…


  21. nu am vazut ca a fost trecuta aceeasi postare a acestui biet om amarat..nu mai vreau sa -mi stric ziua,i-am sous la Mihai,ceea ce am simti,in primul rand sa se pocaiasca


  22. Draga Elisa, stai liniştită, am încasat şi altele mai usturătoare…
    Nu-i nici o problemă.


  23. am citi postul lui Fane intai si am crezut ca „acela „vine aici cu o alta fata,scuze,pt.neatentie,dar tocmai il citisem la Mihai si eram stupefiatamcitind aici ,de jos in sus ,postarile
    Marius Multi ani fericiti cu Domnul Isus mamei tale.
    Eu aveam amndoi baietii plecati si a trebuit,sa invat pe net…mai grsesc cand bat…dar e si din cauza vitezei
    Mi-ar place sa pui poza rotunda..e cu totul alta,
    nu ca semeni cu taximetristul..dar e tare semnificativa
    reda asa o bunatate,,,fata de cea patratoasa:))


  24. draga Elisa, mamica noastră de pe blog, mulţumesc.
    Nu şti ula care poză te referi… care poză rotundă?


  25. multa vreme m-am intrebat la ce imi foloseste profesia (sau mai exact una din profesii:)) de istoric. pana acum, cand am avut o revelatie!! pe bune, cred ca sunt o cinspemii de subiecte unde un
    raspuns viabil poate fi dat de istorici. una dintre ele: baptistii si securitatea… atata vreme cat nu discuta pe fapte plasate intr-un anumit context, atata vreme cat nu se cunoaste mecanismul si se dau sentinte, discutia ramane la un nivel pueril. Mai grav, Dumnezeu este manipulat: „Dumnezeu ma cunoaste, el stie ce am facut si ce nu am facut…” Nu atac pe nimeni cu acesta postare, ci, din contra, bravo patratosule ca ai luat taurul de coarne… Dar ce ar fi daca ati face si voi ca greco-catolicii, lasati istoricii competenti (in cazul lor, Cristian Vasile si multi altii) sa se ocupe de fapte.
    si apoi daca chiar vreti dati sentintele.
    pe de alta parte, cred ca Iosif Ton ar face bine daca ar permite accesul cercetatorilor la dosarul personal aflat la CNSAS. pentru ca, eu ca istoric nu pot consulta acest dosar decat pe baza unei aprobari scrise date de el.
    Prin urmare, rezolvarea este simpla: cunosc eu cel putin 3 oameni extrem de valorosi, si baptisti pe deasupra, care va
    pot ajuta…finantati-le proiectele de cercetare (pentru ca a face cercetare pe bune este extrem de costisitor), aspeptati rezultatul (nu verdictul, NB!) si discutati pe urma.
    probabil ca nu am fost suficient de coerenta, asa ca imi reyum ideea acum. „Deconspirarea” trebuie facuta, dar trebuie facuta de profesionisti…
    Verdictele, in justitie (daca este cazul) si in fata lui Dumnezeu.


  26. draga crina,
    e f bine ca profesionistii sa se ocupe de fapte.
    dar stii care e riscul: uita-te la biserica ortodoxa,
    au zis hai ca se ocupa istoricii cultului de colaborationisti, si rezultatul din cate stiu eu pana acum a fost o carte in care aproape toti la care s-a facut referire au iesit luptatori impotriva comunismului si mari eroi ai credintei nationale.
    asta e riscul, si anume deformarea adevarului.

    eu as prefera formularea: „sa se ocupe profesionistii, dar profesionistii statului, nu ai cultelor. concluzia apoi sa o traga cultele”…in fond cam ceea ce zici si tu.


  27. Celui ce-si spune „de la Timisoara”, au sunt Vlad, om cu slabiciuni si pacate, iertat de Domnul Isus si in proces de schimbare, nu sunt desavarsit dar Dumnezeu lucreaza, ca la toti cei ce-L iubesc si se tem de El, desavarsirea. Slava pt orice lucru bun care-L vezi in mine este a lui Dumnezeu, pt cele rele ma simt dator sa-mi cer iertare caci sunt ale mele.

    Despre atitudinea ta urata nu are rost sa vorbesc, te tradeaza ca si pe Mihai de la prologos.ro pe Beni Lup si inca cativa, am ales insa ca pt cei ca tine sa spun cateva vorbe. Dumnezeu este peste tot si vine ziua cand cei ca voi vor da socoteala, nu va mai merge cu scuzele si nici cu verdicte date de istorici, acolo veti fi expusi asa cum sunteti: goi, saraci, orbi, vanzatori de oameni si nu in ultimul rand vrajmasi cu Dumnezeu.

    In rest asteptam ca cei din Consiliu sa arate cat iubesc ei pe Dumnezeu si pe aproapele, asa vom sti unde sa-i punem si fiecare din noi se va purta dupa decizia inimii lui. Deci nu ne sperie nimeni, dar nu vrem ca „oameni” ca tine sa faca din asta un balci -si gratis, ca pretul nu vrei sa-l platesti spunandu-ti numele.
    Cat despre cei de la Timisoara, stiu ca sunt oameni deosebiti acolo, iubitori de Dumnezeu si vor sti ce sa faca cu oameni ca tine, Beni sau oricine asemenea voua. Dumnezeu sa aiba mila de tine si sa te ajute sa vezi Lumina din intunericul in care stai.


  28. catre cel ma promovat blog de pe si de catre wordpress
    .
    de zile bune… intru, privesc, citesc
    si intristat spre alte pagini vreau/caut sa ma gasesc
    caut (doar) un blog si am dat peste… altceva
    nimeni nu tb sa faca pagina dupa mintea altora
    (si nici ca cer asa ceva)
    dar am simtit si-a trebui sa spun
    nu cautam un blog mai bun, nu dau medalii, nu-s nebun
    si nu contez nici cat’un licurici
    dar sigur locul meu mod cert nu e aici

    Succes (va) doresc si o zi buna!


  29. draga „de la Timisoara”,
    buna ziua!


  30. Mareee dreptate ai avut Patratosule !!
    In ultimul timp vad cam multe ” G ” uri pe strada , si-mi fuge gandul la tine …


  31. doar k a trecut Craciunul, si rosul ala nu prea se mai justifica …


  32. poza de la prietenul acela care are probleme de superbie,unde era si Danion(a carui poza semana cu aceasta de pe patratosu)


  33. Draga pety,ai citit postarea celui care zice ca e de Timisoara? sa nu-mimzici xa esti de acord,
    dar de fapt de ce il saluti?
    Unul e Fane de la Timisoara,care si da numele si altul e anonimul,care a jignit pe toata lumea,pe blogul lui mihai,dar postarea apare si aici.


  34. deci poza pe care am vazut-o si la Vindecatoru.


  35. …si marita…!


  36. domnule de la Timisoara…după maniera în care ai scris cred că nu ai fost la adunara pastorilor din comunitate ci la sedinta PRM…


  37. patratosule, citeste te rog art.72din statut(
    daca mai este velabil, aici nu mi s-a raspuns de la postarea precedenta, care statut este in vigoare cel vechi sau cel nou ), si cauta sa vedem unde s-ar putea incadra reclamatia si daca este intradevar o atributiune pentru consiliul uniunii.daca nu ar trebui rezolvata la comunitatea din care faceti parte.iar daca se pot aduce si alte plingeri atunci sa le aducem, dar ar trebui sa mai alegem si alte consilii si pentru probleme importante al Uniunii.am citit atributiunile si..nu gasesc unde se poate incadreaza.


  38. frumos articolul..trebuie sa va trec in blogroll…va admir stiulul de a scrie si experienta dumneavoastra…respect 🙂


  39. draga Crina, şi eu susţin istoricii, cred că este treaba lor, dar nu ştiu ce fac de vreo 20 de ani.
    am doi prieteni, unul apropiat, care lucrează la institutul Xenopol în Iaşi… uitaţi-vă acolo cu ce se luptă tinerii cercetători, iar pe cei bătrîni nu îi interesează, absolut deloc problema deconspirării, din motive uşor de intuit…

    DAcă n-au existat profeţi şi judecători, Dumnezeu a ridicat „un bărbat”, pe nume Deborah, fără „specializare”, cam aşa este şi în cazul asta..

    oricum, Ionel, şi profesioniştii au început să lucreze acum, în trei ani de zile ne aşteaptă surprize foarte foarte mari..

    Vlad, nu merită… cînd cel care vrea să lupte are kimonoul murdar nu intri pe tatami, de asemenea, dacă eşti pe tatami şi vrea să intre unul să facă luptă tătărască sau golănească, nu accepţi lupta şi îţi păstrezi onoarea… cu luptători turci daţi cu unsoare de berbec pe corp nu merită să te încleştezi.

    draga Mado, cum vrei, să ai o zi şi mai bună decît a noastră… 🙂

    Acidutu, da, G-urile sînt maşini extraordinare, dacă au şoferi buni 🙂

    Schimbăm, schimbăm, sigur..

    Aha, am priceput, Elisa..

    draga Libiule, mîine poimîine va veni cineva la Consiliu cu plîngere că l-a inundat vecinul pocăit, tot baptist…

    Mă bucur că ai sesizat penibilul situaţiei..

    Şi mai este ceva.

    Scrisaorea deschisă a lui Mitrofan n-a fost procesată nici în Comitetul Executiv, nici în Consiliu şi nici în conferinţă.

    Sînt curios nevoie mare dacă ACEASTA va fi procesată.
    N-ar fi interesant?


  40. o sa se aplice ala care convine judecatorilor, libiule.:)

    acum inteleg eu de ce nu ne tansmite secretariatul uniunii deciziile luate in consiliul din noiembrie 2007. bag seama ca sunt foarte ocupati cu rezolvarea unor chestiuni serioase. 🙂

    da noi nu putem afla totusi ce scrie in scrisoarea aia grozava? tre sa asteptam 30 de ani ca dupa alea scrise ca urmare a evenimentelor din Caransebes?

    ma lut sa tin capacul pe oala da a inceput sa fiarba si capacul e pus pe sarite. 🙂

    Cand va fi intalnirea aceasta? transmitele fratilor din consiliu Marius ca no baptistii normali vrem sa respecte programul electoral al presedintelui si decizia consiliului din septembrie 2007 de a fi transparenti. Ne-am saturat sa ni se spuan ca ni se da si apoi sa ni se ia. Si mai zile ca daca nu sunt fonduri s afac pagina de web ma ocup eu. le cumpar si domeniu si hosting gasesc si voluntari sa o faca numa sa ne dea voie sa o facem. ar trebui s afacem si o vesnica pemenire pentru „stiri baptiste”. mi-e frica sa nu ma duc dincolo fara sa vad cu ochii mei o pagina de web a uniunii baptiste din Romania.

    ma opresc ca mi se ascut coltii…… 🙂


  41. Marius, imi pare rau pana si de cel de la Timisoara cand ma gandesc ce-l asteapta, ii multumesc pt disperarea care l-a prins. „incerc si aici si peste tot…. „-parca i-a ramas telefonul deschis.
    Inseamna ca suntem pe aproape, incepe sa miroasa urat….


  42. Imi pare rau ca trebuie sa intervin. Nu as fi vrut sa scriu nimic la acest post. Dar trebuie.
    Daca oameni ca Beni Lup (am „rasfoit” putin blogul sa le citesc pentru ca nu le-am acordat prea multa atentie) sau ca „de la Timisoara” sunt aparatorii Uniunii, e de jale.
    E ca la scoala, la aia micii: „Te spun lu’ tovarasa”. Cam asa mi se pare ca e atitudinea lui B.Lup. Poate e dur ce spun, dar asta e impresia mea. Patratosu poate sa ma cenzureze, dar eu nu o sa ma cenzurez, n-am de ce. Iar „de la Timisoara” e ca ala micu’ care vine si incepe: „Sâc, ca te-a spus!” Personal, nu vad aici nimic virtuos. Ce sa reclame la Uniune? Ca si-a facut Patratosu blog? Ca lasa pe toti sa comenteze cum vor pe blog? Ca pune in discutie probleme de actualitate pentru comunitatea virtuala care s-a creat aici?
    Sa-si faca Uniunea blog si sa capteze ea atentia acestei comunitati cu probleme de actualitate. Iar B.Lup sa-si vada de WorldTeach-ul lui daca aici se plictiseste sau se simte nedorit. Nu cred ca l-a bagat cineva in discutie. S-a bagat singur. Este drept ca unele comentarii adresate lui au fost acide, dar „scarpinarea nasului da sange”. Iar spiritului infatuat si autosuficient cu care a venit i s-a raspuns pe masura.


  43. Cristi, mai sunt destui care au ochi sa vada si minte sa priceapa. Cum crezi tu ca Uniunea se preteaza la oameni ca Beni Lup si piaza rea. Suntem noi indoielnici ca cineva va face un lucru bun, dar nu deveni funebru. Dumnezeu poarta de grija! 😦


  44. Marius,
    chestia cu dosarele, trebuie dusa pana la capat. La voi, baptistii, la penticostali si la toate confesiunile care pronunta intr-un fel sau altul numele lui Christos. Suspiciunea care planeaza asupra atator lideri, nu le face bine nici macar acestora.
    Marturisesc ca chestiunile care tin de politica eclesiala imi provoaca aceeasi greata ca si viata politica de pe malul Dambovitei.
    E inevitabil sa se faca greseli in astfel de initiative cum ar fi deconspirarea. Esenta ramane: ea este necesara, pentru ca adevarul este premisa pocaintei iar pocainta ne caracterizeaza, nu?
    Sau cel putin pretindem asta…
    Daca ai facut greseli, si tu si D. Mitrofan, asumativi-le si reparati ce-i de reparat. Dar mergeti mai departe. Asta-i musai!


  45. Pt. Marius. Si ce crezi ca ai putea sa vezi pe pagina de web a baptistilor. Ca in „Stirile baptiste” pe care le prohodim, o sa vezi ce-a facut presedintele, ce-a facut secretarul, pe unde au mai fost, ce panglici au taiat, ce botezuri au botezat etc. Doar nu-ti inchipui ca se va pune lista cu informatorii din cult? Sau istorii gen Caransebes, Oradea, ALRC etc?


  46. Sory, a fost nu pt. Marius, ci pentru Mircea. Scuze, sunt si eu obosit, am avut o zi de munca lunga. Noapte buna, celor ce se culca, blogare usoara celorlalti.


  47. draga Dane, ai dreptate, acest lucru trebuie dus mai departe, dar se pare că puţină lume are soluţie.

    Nu „dosarida”, nu „deconspirare”, dar pocăinţă, da?
    Bun! Pocăinţa este la fel ca dragostea, nu se poate face cu sila.
    DAcă faci dragoste cu sila, aia se cheamă viol.
    Aşa este şi cu pocăinţa cu forţa şi cu presiunea.
    Cred că fiecare a spus cam ce a avut de spus.

    Nu putem să facem altceva decît să ne spunem punctul de vedere, să scoatem în continuare dosarele, pentru că ne privesc şi pe noi, nu numai pe cei care au scris în ele.. şi cam atît.

    În rest, pe informatori trebuie să-i privim cu dragoste, dar asta nu înseamnă că trebuie să îi privim şi cu respect.
    Să le arătăm bunătate, dar nu şi drumul înapoi spre funcţii şi responsabilităţi faţă de noi şi Biserica lui Cristos,
    vă rog sa faceţi diferenţa fină între aceste lucruri.

    Eu discut, Cristi B. despre lucrurile care există, nu despre cele care nu există 🙂 . Stirile baptiste nu există. Pagina web a uniunii nu există.

    Să discutăm despre lucrurile care sînt, numai Dumnezeu este Cel care aduce în fiinţă lucruri care nu sînt ca şi cum ar fi.


  48. Dragii mei,
    nu va alarmati prea tare din cauza mea. Eu nu voi scrie scrisori fiindca eu ma ocup cu altele. Am auzit ca scriu altii acum, tot asa deranjati de „ordinele” date de Oradea si de „uriasii” de acolo.
    A venit vremea poate sa vada lumea cine sunteti.

    Marius, ai spus ca ai fost la timisoara. Ai fost sa ceri scuze sau sa transmiti ceva familiei Dugulescu (asa ai spus: ca ai avea puterea sa faci asta)
    Cred ca sui tu ai o datorie morala fata de aceasta familie.
    ACuzi pe altii dar nu ai timp pentru autoevaluare.

    Vlad, deja ai devenit lipsit de cursivitate si nu se mai intelege ce spui.

    Sa auzim de bine!


  49. Am o intrebare. Beni Lup scrie pe blog?
    Se pare ca aici dati numai ce se scrie impotriva lui si nu ce au trimis cei care sustin pozitia sa.
    Cenzura, cenzura, cenzura!
    Dar, ma rog, este „casa lui Marius” si face ce vrea in ea, nu?


  50. dela timisoara esti ruda cu marele anonim?
    vrei sa ia cineva in consideratie josniciile pe care le-am citi in care iti bati joc de fapturile pe care Dumnezeu le-a creat dupa asemanarea Sa?
    Mai ai tupeu sa vii iarasi?Sacul si cenusa,apoi mai vorbim,
    dupa atatea jigniri”moldoveni”
    Taximetristi ieftini..etc..
    asa scrie in biblia ta?
    Nici oamenii fara de Dumnezeu ,dar care au caracter ,nu fac asa ceva>
    Iti lipseste minimum minimorum:bunul simt>
    Ai impresia ca cineva te mai poate asculta?


  51. marius te rog sa mi trimiti telefonul pe privat..pentru motivele pe care le-ai spus,stiu ca nu poti fi tot timpul pe blog


  52. Domnuilor si Doamnelor,
    Deoarece vad numele meu mentionat din nou pe acest blog, v-as ruga sa incetati cu includerea mea si discutii despre mine in acest spatiu.
    Nu voi raspunde nici unei provocari, din partea oricui ar veni. Imi voi prezenta insa pozitia atunci cand va fi cazul.
    Ce am de spus spun atunci cand consider ca trebuie si are rost.
    Am pasit in fata si o voi face oricand va fi nevoie ca sa apar pe slujitorii Domnului.
    Nu mi-e rusine de numele de „LUP” pe care il port. Rusine ar trebui sa le fie celor care il folosesc in mod peiorativ – Marius, apreciez comentariul tau legat de numele meu.

    Nu mi-e rusine de pozitia pe care o am si sunt bucuros sa conduc WorldTeach in Europa.

    Nu sunt implicat in nici un razboi. Sunt PENTRU unitate si zidirea Bisericii. Respect slujitorii si ajut acolo unde pot. Unde nu pot ajuta, nu ma bag.

    Ptr. „de la timisoara”:
    Fratele meu, sti ce am spus la Sedinta Comunitatii: nu lupt impotriva nimanui dar lupt alaturi de oamenii buni pentru o cauza buna.
    Cat despre „cei care sustin pozitia lui” stai linistit, sunt multi si nu trebuie sa ii vedem pe bloguri. Nu este „pozitia” lui Beni Lup, fi linistit!
    Nu, nu sunt de acord cu mentiuni referitoare la persoane si la infatisarea persoanei – nici cu acuze nefondate.

    Sa aveti o zi minunata!

    Beni Lup


  53. Draga Delatimisoara,
    1. da-mi un motiv pentru care să imi cer scuze familiei Dugulesc, dacă găsesc motivul, mă şi duc, fac eu un drum pînă la Cristi
    2. Cristi aşteaptă scuze de la mine? Întreabă-l, te rog, daca da, atunci mîine mă urc pe maşină. Pentru ce, din nou..
    3. Acuz pe alţii? Cam la ce te referi.
    4. familia Dugulescu nu este centrul şi esenţa a ceea ce scriu eu pe aici. Domnul să îi mîngîie, dar nu eu am făcut un subiect aşa de disputat din „cazul Dugulescu”, ci comentatorii mei.
    5. Comentatorii mei nu mă reprezintă, aşa cum nu mă reprezinţi nici tu, tu fiind unul dintre comentatorii care au revenit şi tot revenit la acest caz în momentul în care totul se mai ofilise.
    Nu îmi încărca mie în spate ce spun oameni care comentează pro şi împotriva mea.

    Da, Beni Lup a scris şi scrie pe blog, după cum vezi, uită-te mai sus.
    Tocmai asta este riscul acestui demers al meu, că oricine are voie şi libertate să scrie… asta duce la încărcarea mea cu toate păcatele voastre…

    Ce să-i faci, mai există un precedent 🙂


  54. elisa,

    cine e „marele anonim”? Intereseaza-te draga si vorbeste in cunostinta de cauza.
    Imi pare rau ca nu vrea Beni sa se prezinte. Dar nici nu are nevoie.
    Ma numesc Adrian si sunt din zona Timisoarei.
    Nu am avut nici o treaba cu Securitatea. Stiu ce se intampla la Oradea si stiu pe Marius si pe altii, de aceea sunt revoltat sa vad ce provoaca cu aceste scandaluri.
    Beni merge si lucreaza in Biserici, in scoli, in penitenciare, la Radio si TV, ajuta pastorii in nevoie, vaduvele care nu au o pensie si ajutor, orfanii.
    Ajuta Bisericile in nevoie de rezolvare de litigii, ajuta Biserici in lume care sunt in pericol.
    Cara „cu plasa” sau cu remorca ajutoare in Oltenia si Moldova, sare in ajutorul altor asociatii impreuna cu echipa sa Worldteach. Are o echipa care slujeste – inseamna ca liderul este la fel.
    Asta face Beni Lup si de asta il doare cand altii darama. Asta am vazut eu la el in sedinta comunitatii.
    Am vorbit cu el si i-am cerut sa scrie si sa se apere dar a spus ca nu face asta decat cand va considera necesar.
    Beni predica prin sate. Stiti de cate ori a luat bataie de la preoti fiindca merge sa planteze biserici si sa ajute credinciosii izolati? Stiti ca a fost atacat cu dinamita in Cornereva si la Domasnea, si in Moldova, si in Oltenia?
    La un moment dat s-a cerut expulzarea sa din tara fiindca promoveaza Uniunea Baptista impotriva Ortodoxiei. A refuzat sa plece din tara.
    Nu il apar pe Beni Lup si nici nu trebuie, dar il admir si il respect la fel cum fac multi din tara si din lume.
    Pe situl worldteach.ro este prezentata misiunea asociatiei de a zidi, de a transforma, de a uni, de a juta. Sa stiti ca asa face Worldteach. Unde au ajuns au transformat lumea in bine.

    Imi cer scuze pentru rabufnirea de ieri.
    Marius, Razvan, Vlad, Elisa, Logik, va rog iertati-mi pornirea rautacioasa si primiti scuzele mele.

    Multumesc!


  55. Cum sa intelegi tu anonim „om fara de nume”e spune un om corect si cinstit ca Vlad?
    iti trebuie o minima decenta,pentru ca cu credinta nu ai nimic-nimic…poate credinta in” noroiul fie cat mai mare”,ca te poti ascunde si tu aclo,cu faptele tale..anonime…dar de care vei da socoteala..
    Nu ai vazut ca la Timisoara lasii au disparut duminica?
    dar au avut inca”liber: de ca cer,in nici un caz,sa predice,
    ce spune scriputura:
    Tu cand iti aduci jertfa la altar,las-o (sau darul) acolo si du-te de te impaca…


  56. Scuzele sînt primite…. nici o problemă!

    Despre Beni, Domnul să binecuvînteze lucrările bune pe care le face…

    dar nici eu nu stau degeaba, numai că mi-au murit lăudătorii 🙂

    Să avem o zi mai bună, deşi afară este înnorat!


  57. „conduc WorldTeach in Europa”
    „sti ce am spus”; „fi linistit”

    Poate ca as fi trecut cu vederea, dar asa…


  58. Adrian de la Timisoara, crezi ca Beni vrea ca sa-l aperi in felul jignitor in care ai scris?
    Eu nu discut despre el,ci numai si numai despre tine,daca doresc sa-i spun ceva,pot sa o fac.Nuam neviie de avocati si nici el..
    Nu ma refeream la el,ca el isi dadea numele,ci numai la tine,
    iar „marele anonim” e cel rau..care vrea sa facem faptele in anonimat..cu el te faceam eu,pe tine ruda(scuze)
    Are vreun rost sa lauzi atat un om? Stiu de Cornereva,sunt din Caransebes…era fratele Busuioc acolo,care a luat bataie,nu altul,oricum nu conteaza,
    …nu stiu dar cred ca prea multa lauda care vine de la oameni deranjeaza..
    Iar in privinta celor jignitoare,te-ai descalificat si o simpla scuza,nu-ti poate rezolva problemele de caracter,mediteaza, si roaga-te,
    eu asa fac cand gresesc..
    Stii ca din prisosul inimii vorbeste gura,atunci totusi ce spyui..
    eu te iert,ca doar n-o sa ma impovarez neiertand pe cineva..
    Domnul sa faca din tine „un om adevarat”
    apoi un”credincios cinstit” si bun..
    stii cum e cu vorbele:
    poti arde p padure ca ,copacii cresc ianpoi,dar vorbele de ocara aruncate,nu mai pot scoate raniel,
    M-a durut pe mine,de felul in care ai vorbit de Razvan..
    si totusi,ma intreb ce o fi in inima ta ,de poti vorbiasa?
    nu te supara,dar un om nascut din Dumnezeu,,,??!


  59. slava Domnului ca nu ai laudatori, lasa-l pe El sa te laude. 🙂


  60. erata:ranile
    spui etc ..din pricina vitezei


  61. Adrian ,ce vreau sa-ti maispun despre lauda care vine de la oameni;
    stii ca singura valabila este cea care vine de la
    Domnul?
    Mergeam la o batranica,de 82 de ani,care nu avea nici o pensie si in plus un baiat betiv notoriu,
    stii ca imi venea sa fug ,cand incepea sa ma laude..
    aveam o senzatie tare rea,desi era o sora,trebuia sa stie ca toata lauda e a Domnului,ca El m-a trimis acolo,


  62. De la timisoara, nu e nici o suparare, exprimarea colorata e ca baia de sinceritate. 🙂

    Beni Lup are o meserie frumoasa, pacat ca e atat de vizibila, Domnul spunea ca asta e datorie si nu merita laude si trebuie facuta sa nu te stie nimeni.

    Imi mentin parerea ca amesteca lucrurile, atitudinea anti- dezvaluiri nu are nici o legatura cu slujba sa de baza.

    Aluzia cu numarul de oameni care-i impartasesc punctul de vedere il consider la fel de pueril ca si gestul de reclamagiu din zilele trecute.

    Nu l-a invitat nimeni sa scrie pe blog, sa se amestece cu „vulgul”.

    Consider atitudinea sa complet antagonica punctului meu de vedere si rog pe Marius sa- mi lase acest comentariu, ca pe un drept la replica.


  63. Marius a aparut pe Horen Brasov,ceva despre „Disciplina bisericeasca”(doua carti)
    „Daca se mai face disciplinarea in biserica?”
    poate te intereseaza..
    tare mult vreau sa vad ca se va incepe asta,cu mine ,daca e cazul,
    cred ca tot ce miloc da poticnire trwebuie disciplinat,decat sa ni se lege o piatra de moara,,


  64. Vezi Razvan,ce bine ca nu mi-am pus poza:))
    acum eram suparat ca ma asemana careva cu :”o roza”
    ara un banc cu Roza:))
    dela scleroza


  65. Cosul cu mere.si cel cu pietre sau balegar:
    fiecare da ce poate da!


  66. stii ce-mi place totusi Adrian la tine? ca atunci cand ti-ai cerut scuze,ai si multumit!
    Deci ne-ai mirosit tu..ca suntem crestini..ce zici?


  67. Elisa, tu ai frumusetea care place Domnului, cea interioara, pasiunea pentru El.
    Asa ca ramine cum am spus demult! 🙂


  68. ma bucur sa vad un dialog intre oameni ai lui Dumnezeu, sunt convins ca domnul ii va rasplatii fratiorului Beni Lup pentru ceea ce face.dar aceasta nu ii da autoritatea de a lua initiative pentru Consiliul Uniunii, si mai ales initiative care nu intra in atributiunile Consiliului.imi aduc aminte ca si eu am avut ceva impotriva fata de colaborarea Uniunii cu Word Vision Romania, am avut si argumente si chiar intr-o vizita la Oradea am vorbit cu Marius pentru o eventuala reclamatie.Fratele Marius mi-a spus ca, Consiliul are probleme mult mai serioase de discutat.mine poimini vom desbate problema parcarilor din fata blocului in Consiliul Uniunii.o asemenea reclamatie poate fi inregistrata doar daca cineva din Consiliu doreste sa-i inchide gura fratelui Marius.Draga Beni Lup spune-mi cum ai reusit sa procesezi reclamatia.


  69. Totusi ,cred ca la „atata mare lucrator”…nu sade bine deloc o „lacramatie”
    Am citit in Scriptura mea,ca lucratorii in cele ale Domnului,erau smeriti,
    am mai citit ca mandria sta inaintea caderii,
    dar am mai citit ceva f.grav”plecati de la mine ca nu va cunosc”..”cum Doamne noi am facut minuni in Numele Tau?”
    Minuni,,,care acum lipsesc,caci daca un lucrator din acesta a vindecat chiar de lepra pe cineva,(desi nu am mai auzit despre minunile care se faceau de catre apostoli)
    daca a lucrat mandrie…i se va spune :pleaca..
    Dumnezeu nu-si imparte slava cu nimeni,
    iar voi cei care va tot aud ca faceti si dregeti,aveti mare grija..spuneti ca”Domnul Face”,ca …
    noi si voi, slugi netrebnice..facem(faceti) ceea ce trebuie facut..
    numai ca unii nu avem trambita,sac!


  70. Razvan,nu suntem asa cum vrem noi,totusi Dumnezeu ne-a facut normali fizic ,aratam cum vrea El,si nu rau,
    multumim Lui pentru asta!
    eu am spus ceea ce am spus ,ca o gluma,
    desi sunt oameni care au un fizic dezagreabil,ce vina au ei?nu are dori sa fie altfel?
    Dar daca Domnul asa vrea?
    Am inteles ca”cu adevarat marele apostol Pavel”,avea un fizic neatractiv,dar ce mult il iubesc,
    calca pe urmele Domnului,incat putea sa zica sa calcam pe urmele lui,
    cati pot face asta,astazi?


  71. Celui de la Timisoara, baietii sunt de treaba, eu m-am cam saturat de pocainta in dorul lelii. Eu te iert daca te iarta Domnul, adica daca pocainta ta este reala, daca nu pacatul tau sa stea impotriva ta. Asa dezleg eu de pacat, altfel riscam sa luam in ras si pocainta-lucru sfant.

    Cat despre Beni, asta este partea frumoasa si cunoscuta, sunt insa si martori despre partea nevazuta sau neluata in seama de tine. Moneda are doua fete, cea frumoasa ne-ai povestit-o, cea urata am simtit o parte din ea.

    Nu in ultimul rand, linguseala si laudarosenia miros iar daca vulturii se strang, trebuie sa ai invedere si faptul ca ceva este putred.

    Asocierea cu numele nu a fost intamplatoare, asta ca sa nu ne invartim dupa deget, gestul, vorbele, purtarea s-au incadrat in imaginea biblica care s-a potrivit cu voia sau fara voia noastra cu numele. dezlegarea de ceea ce au spus fratii de nume, isi are sensul, gesturile raman in aceeasi categorie.

    Deci sa nu pozam altfel decat suntem, cat despre unii sau altii jigniti, ramane de vazut daca jignirea este inchipuita, reala sau pur si simplu adevarul se va dovedi jignitor.

    Tu libiu, stai linistit, invata sa lauzi pe fata si atunci capeti trecere – ceee ce am invatat din patinaj si conteaza mult: impresia artistica. Deci fi cu luare aminte.


  72. credintă, nu-i nimic grav, nu scrisoarea contează, ci faptul că fr. Beni ştia şi putea să mă contacteze altfel înainte de a ajunge la consiliu
    şi dacă se plîngea că i-am ocupat parcarea era tot acelaşi lucru


  73. Am aflat si eu si preiau de pe alt blog: „Beni Lup a trimis deja o scrisoare Consiliului Uniunii si a solicitat Consiliului sa precizeze care este pozitia Institutiei fata de blogurile pe care s-au prezentat stiri si dezvaluiri. Prea tare apara pe Iosif Ton si pe Dugulescu.”
    Stie cineva unde am putea gasi scrisoarea ca sa vedem si noi ce a putut scrie omul acesta, asa incat sa provoace “asa valuri mari”?
    Se pare ca celor de la Oradea nu le place deloc aceasta initiativa a lui Beni Lup! Celor din Timisoara da!


  74. Vlad,
    nu laud pe nimeni si nu lingusesc.
    Doream sa arat ce face acest Beni lup si ce impact are – nu eu sau tu evaluam lucrarea lui ci Domnul.
    Cat despre partea nevazuta, cred ca numai Domnul are dreptul sa o judece fiindca numai el o vede. Sa sti ca Beni este respectat in tara si in lume. Si eu sunt incredintat ca umbla cu Dumnezeu – dar sigur ca si mine are si „scapari” – si Marius spunea ca si el „patineaza-dar controlat”. Toti gresim si avem sansa pocaintei.
    Acum intreb si eu:
    ati vazut careva scrisoarea de care se vorbeste pe mai multe bloguri? Daca exista, o faceti publica?
    Beni nu vrea sa dea scrisoarea nimanui decat celor din Consiliul Uniunii. Ce o fi scris acolo? Dovezi? Acuzatii? Amenintari?


  75. elisa,
    si Beni Lup este de prin Caransebes. Va cunoasteti?
    Cred ca este din Biserica in care a slujit fratele Belciu Busuioc!


  76. eu zic sa mai asteptam ca sa ne-o dea publica chiar consiliu, inclusiv procesul verbal al discutiilor pe marginea ei si concluziile finale. ar fi un mare pas in fata pe drumul tranasparenetei institutionale in Cultul Baptist si al maturizarii dialogului intre frati care nu au intodeauan aceiasi opinie.

    Una peste alat tot e bien ca macar se adreseaza direct o problema…….. rau ar fi sa fie politizata……….


  77. Mai de la timisoara, chiar ca ma enervezi, vrei sa-i faci statuie lui nenea Beni Lup pe blogul asta? Chiar crezi ca suntem dusi cu pluta pe Bistrita?
    O iei cu scuzele si schimbi tactica doar-doar sa faci din omul asta subiectul zilei?
    Primul lucru, cind mai dai cu degetu in tasta, daca esti barbat, zi-ne si noua cum te cheama, macar de demnitate si lectie de curajul gainii, omule!
    Iar cu internationalul tau domn, daca este atit de intercontinental, cum de mai are timp de jalbe, mai saracie anonima?


  78. Razvanele, mai ia bisturiul, nene, ca cu barosul nu poti scoate raul!!! 😀 😀 😀
    ai dreptate, frate!


  79. Domnule Rasvan,
    bine ati grait!
    Nu sunt intercontinental, dar daca omul zice…ce sa-i spun eu, ca nici eu nu stiu cine este. Nu am nevoie de statuie, sigur nu!
    Nu e vorba de jalba ci de o Scrisoare Oficiala! Nu ma priveste pe mine ci priveste Uniunea si Lucrarea Domnului.
    Ati citit Scrisoarea? Cred ca ati intelege mai bine daca ati citi-o mai intai. S-ar lamuri multe neintelegeri.

    Cu respect,
    Beni Lup


  80. pai frate Bnei Lup datine-o sa o citim ac sa intelegem. „de la timisoara” care ziec ca se cheama Adrian zice ca nu vreti sa o faceti publica.


  81. corectura: frate Beni Lup.
    scuze, din graba s-au amestecat literele, nu a fost ceva intentionat.


  82. Domnule Beni Lup,

    Bine ca a tacut anonimul sa puteti vorbi si dvs. 🙂
    Sper sa ne reproduceti si noua scrisoarea oficiala. Cu aldine se scria Scrisoare Oficiala cind venea din partea Sfintului Oficiu si condamna la ars pe rug 🙂
    La dvs. totul incepe cu litera mare? Si dimineata?


  83. Fratilor,
    am declarat in fata pastorilor ca nu voi trimite Scrisoarea decat Consiliului Uniunii.
    Va asigur ca nu este nimic de ascuns, dar consider ca trebuie sa se pronunte Consiliul.
    Nu vreau sa se transforme intr-un alt subiect de discutii.

    Beni Lup


  84. pai atunci de ce spuneti: „Ati citit Scrisoarea? Cred ca ati intelege mai bine daca ati citi-o mai intai. S-ar lamuri multe neintelegeri.”

    dupa ce se va pronunta consiliul o s-o faceti publica ca sa intelegem si noi, ca oricum nu mai conteaza, deciziile au fost luate? 🙂


  85. de la Timisoara(sau Cornereva de unde esti tu..)
    sunt acum la biserica care a fost pastorita De Belciu Busuioc,

    pare-se ca omul tau este cunoscut,in cele ce nu se vad,de cineva de mai sus,intreaba-l pe el mai bine,doar ti-a spus ca cealalta parte a monedei a cunoscut-o.Eu deocamdata ma abtin>

    Da Marius are dreptate ,era frumos si crestineste sa vorbeasca cu fratele Marius,cel putin in biblia mea de”nelucrator „asa scrie”du-te la fratele tau..
    daca nu te asculta…etc


  86. deci fata de marius si Vlad,,,omul tau are ceva de facut..
    inainte de a mai aduce darul la altar


  87. Domnule Beni Lup,
    Nu era mai corect sa ne spuneti: uite ce scrisoare fac eu la Uniune, inainte de a o trimite?
    Ati pecetluit-o cu juramant, sau ce? Stiu ca noi nu avem voie sa juram, stati in bloc starturi, a fost start ratat! 🙂
    Daca mai discutam mult, mai faceti una, ca asa zice romamnu, azi maninci un ou, maine mananci un bou!
    Spun mincat, pentru ca noi nu furam, noi ne mincam! 🙂


  88. mircea eu daca as fi barbat ,altfel as vorbi cu cel de mai sus ..dar cum nu sunt,tac!


  89. Razvan,nici nu spune asa cum suna proverbul,ca poate te trezesti cu un pomelnic la sotie


  90. Rasvane, nu esti singurul enervat de pe aici. Si eu simt ca nu mai pot suporta laudarosenia unora. Mai intai vreau sa le amintesc ca una dintre ispitele sfarsitului veacurilor este laudarosia vietii, chiar a vietii „de credinta”: ce-am facut, ce-am dres, ce-am scris (mai putin ce am citit), ce-am vizitat, cat de international sunt (intercontinental e si mai bine).
    Suntem atat de preocupati de ceea ce facem incat nu avem timp pentru ceea ce suntem. Cred ca intelegeti ce vreau sa spun. Nu ni se vor aplica oare vorbele grele ale Tatalui ceresc relatate in Ev. dupa Matei (cap. 23):
    „Nu orișicine-Mi zice: “Doamne, Doamne!” va intra în Împărăția cerurilor, ci celce face voia Tatălui Meu care este în ceruri.
    22 Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: “Doamne, Doamne! N’am proorocit noi în Numele Tău? N’am scos noi draci în Numele Tău? Și n’am făcut noi multe minuni în Numele Tău?”
    23 Atunci le voi spune curat: “Niciodată nu v’am cunoscut; depărtați-vă dela Mine, voi toți cari lucrați fărădelege.”


  91. Cunosti cam multe pt unul care nu stie ce-i in scrisoare, faptul ca alegi sa ramai anonim imi aduce aminte din Scripturi de Tobia,Sanbalat, mai dai pe aici doar, doar iti speli rusinea. Sa reti aspectul cu pocainta, sunt foarte serios.

    Pe Beni il cunosc si oamenii cu care a lucrat si au vazut calcari destul de strambe -prea strambe pt o imagine imaculata prezentata de tine. Oameni ce pot fi confruntati. Dai din colt in colt sa afli cateceva, Caransebes, Belciu Busuioc pastor etc.

    Iscoada fara caracter, poti sa fii si neam cu mine ca tot asta ti-as spune.
    Mustra-te Domnul sa te mustre de ispita. Numai sa-ti fie mustrarea de folos, ca mie mica mi-e credinta, pt unul ca tine.


  92. Beni si cati ani spui ca ai avut cand s-au petrecut cele din 1978 la Caransebes? Asta daca esti onest asa cum zici. Mi-a placut „Pistruiatul” interesanta treaba, dar imaginatia ta este putin dincolo si de acesta. Asadar, cati ani ai? asta ne va spune multe despre prezenta ta acolo si felul in care te agati de anumite evenimente si persoane.


  93. Fratele Belciu Busuioc,a fost deunazi la Caransebes,duminica a predicat ,
    dar are si emailul,
    pe Roboam,parca,pe care i se poate scrie,pentru cine vrea informatii utile despre „lucratorii nostrii”,ex:Beni lup
    Ehei …E bine sa stie si fratele Marius,
    La cornerva,chiar ne-a povestit cum fost batut,acuma cand a fost,,dar nu ne-a zis de nici un copil de 5ani..


  94. Ehei,mica e lumea>
    Ce zici Razvan?
    s-a mancat si oul si boul!
    a ramas „noul”


  95. sora elisa,
    nu ma cunoasteti? De cat timp sunteti in Biserica?
    Intrebati de mine pe toti cei care stiu ca am fost la Cornereva. Fratele Busuioc m-a ordinat. Am deschis si condus Institutul Biblic din Caransebes, pana m-am mutat in Timisoara. Discutati despre mine cu batranii si tineri de la Ghetsimani. Incercati cu Fratele Danut Vrancila, Mircea Cuzma, Robu, Prisacariu, sau cu oricare dintre ei. Poate mama Stela, sora Mura, sora Susoi… va pot spune cine sunt. Sau informati-va din pagina Camerei deputatilor (Şedinţa Camerei Deputaţilor din 28 aprilie 1998) despre cine a fost atacat la Cornereva (pe langa fratele Busuioc).Nu aveam 5 ani atunci, aveam 20.
    Vlad, cine sunt acei oameni cu care am lucrat? Si ce calcari strambe au vazut? Poti spune!

    Domnul sa va binecuvinteze.

    Beni Lup


  96. Vlad,
    „asta ne va spune multe despre…” – cui?
    Ai un consiliu? Ai si un comitet?
    ACum sti cati ani am!
    E suficient? Multumit?
    …si parca hotarasem ca nu mai comunicam…dar hai ca am mai facut-o odata!

    Beni Lup


  97. Domnule Beni Lup, iata ce scriati in data de 10 ianuarie 2008, pe acest blog, la postarea care se numeste „DAN A REVENIT”. Citeste mai jos:

    „Draga Nico, sa stiti ca Beni Lup este destul de “tanar” si in 89 transporta Biblii in ascuns, era anchetat si dadea declaratii la militie. Nu m-a interesat cine “turna” si nici nu ma intereseaza. A schimbat Domnul un regim politic opresiv, Il las pe El sa se ocupe de curatire. Eu am iertat pe Dl. Horga, Ticulescu, Oniciuc si altii care m-au palmuit. Domnul sa ii mantuiasca pe care mai traiesc.”

    Deci era vorba de 1989, la data asta a facut referire Vlad, si m-am gindit si eu cind am citit, asa ca mai usurel cu dat cu vorba!
    Vorbeati de Militie si daca in 1998 aveati 20 de ani, in 1989 aveati, cit, stimate domn soim al patriei?
    Vreo 12 anisori, nu 20, asa este?

    Revedeti ce ati declarat la postarea de atunci si cea de astazi.
    Sunteti o mare figura, domnule Beni!


  98. Imi cer scuze. Am facut o greseala cu anii.
    M-am nascut in 1969 in Jud. Caras-Severin.
    In 1989 studiam Biblia in munti in ascuns. Am implinit 38 de ani deja.
    AM gresit si eu Domnule Rasvan…de la oboseala.
    Va trimit si CNP-ul? Pentru o reteta compensata…:)
    Acum e mai bine? Iese la calcul?
    Ati citit despre mine pe pagina Camerei deputatilor (Şedinţa Camerei Deputaţilor din 28 aprilie 1998)?

    Cam atunci s-a oprit si Legea Cultelor de la dezbateri… si Emanuelul a primit acreditarea… vedeti vreo legatura?

    Multumesc ptr calcule! Dau o prajitura! 🙂

    Beni Lup


  99. Rasvan,
    poate imi trimiti si mie pe privat mesajele pe care le-am scris…poate imi vor trebui vreodata…

    Imi esti drag si poate ne imprietenim!
    ASta ti-am mai spus…
    Poate intrebi de mine si la Oteleni, la Botosani, la Suceava, Roman… am slujit si pe acolo!


  100. Draga Marius,
    desi am inima de pastor, iubesc Biserica, predic, plantez Biserici…nu sunt pastor.
    SI eu vorbesc ca si tine dealtfel ceea ce imi spune Domnul sa vorbesc.
    Si eu am plans datorita celor ce au “turnat”…aveam proces programat in 1989 in 27 Decembrie (fiindca am fost prins cu Biblii si la Studiul Bibliei…) Sa ma apuc acum sa ii trag de maneca pe cei care “chipurile” ne-au tradat?
    cand L-am primit pe Hristos nu mi s-au promis flori, nici covor rosu. Imi placea sa risc pentru Hristos – asa ca multor altora pe vremea aceea.
    Am iertat si am pace…stau uneori la amvoane cu oameni ai lui Dumnezeu care ….”poate….POATE…” au spus ceva despre mine in vremurile acelea!
    Si ce daca? Domnul i-a iertat! Cred in iertarea aceea personala, fara a flutura steagul “nelegiuirilor” ci pe cel al iertarii Domnului!

    Cat despre solutii marius draga, am tot oferit solutia… dar parca nu se vrea a fi vazuta: STOP!
    La Oradea, in Capela este o imagine a solutiei: peretele din fatza – nu stiu daca este caramida, sau lemn, sau paie…nu se mai vede pentru ca este acolo un val rosu – sangele Domnului Isus care spala trecutul meu, al tau….si nu se mai vede.
    Daca vin unii si dau la o parte valul acela sfant ca sa arate trecutul…. nu e bine.

    Asta ar fi solutia. Si ar mai fi una.

    Multa binecuvantare Marius!

    Cu respect,
    Beni Lup

    by Beni Lup ianuarie 20, 2008 at 2:05 pm


  101. Frate Beni inca odata va intreb sicer intra in atributiunile Consiliului sa rezolve o astfel de reclamatie.!.. va rog sa-mi raspundeti sincer..?fratilor cum am putea sa protestam ca de data aceasta Consiluil se ocupa in acest caz de lucruri neserioase.!.eu cred ca fratiorul Beni Lup este marioneta cuiva!


  102. Domnule Beni Lup,
    Eu nu am vrut sa fac nici un calcul, dvs. ati inceput cu Vlad chestia asta. Am retinut ceea ce ati afirmat atunci, pentru ca era o replica a dvs. dintr-un dialog pe care il avusesem pe vremea aceea. L-am retinut pentru ca pleda pentru dvs., nu e putin lucru sa te pocnasca un militian peste fatza.
    Nu vreau sa va jignesc, dar nu ma intereseaza CVul nimanui si nu ma impresioneaza.
    Singurul gest de onoare ar fi fost sa ne spuneti la toti continutul scrisorii si sa o fi putut discuta impreuna. Baza oricarei relatii eu spun ca este increderea, unii in ceilalti.


  103. apropo de Oteleni, draga Beni ati lucrat pe acolo stiti citi baptisti aveti acolo….0 (zero).pe cine sa intrebam..?


  104. Vlad, m-ai topit cu citatul tau, eu credeam ca la al meu faceai referire 🙂 O sa spuna cine stiu eu ca invatam blogul pe de rost, sa stii! 🙂


  105. Daniel,
    nu te cunosc personal dar sunt mahnit de ceea ce se petrece.
    Nu cred ca acesta este modul potrivit pentru a crea “un cadru pentru pocainta”…vorba aceea: “rufele se spala in familie”.
    Domnul Isus Si-a luat ucenicii deoparte, Biserica Primara a postit si s-a rugat…
    Nu iti dau lectii si predici… si eu am suferit, si parintii mei, si bunicii mei…
    Sufar si acum prigoana si respingere “pentru Hristos” si nu ma plang…ma doare insa atunci cand toata tara ne judeca ca fiind “o gasca” de barfitori, fosti securisti, turnatori, “vanduti”…si atatea alte apelative…
    Cred ca Trupul lui Hristos sufera in momentele acestea.
    M-a durut tare moartea fratelui Dugulescu si ce s-a publicat despre dansul… apoi denigrarea lui Iosif Ton, Ionel Tutac, stiri false despre Paul Negrut, afirmatii false despre Caransebes (eu eram pe acolo)…
    Sa credem Securistii? Sa continuam noi ce nu au terminat ei fiindca in 5 Noiembrie 1989 am postit si ne-am rugat cu toate Bisericile si Dumnezeu i-a dat la o parte?
    Nu este in acele dosare nimic ce ar putea fi o incurajare pentru Biserica? Daca nu….
    Biblia spune:
    “Încolo, fraţii mei, tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună, şi orice laudă, aceea să vă însufleţească.”

    Domnul sa te binecuvinteze!

    Beni Lup – WorldTeach

    Acum ca esti sigur de anul nasterii cati ani aveai la Caransebes in 1978 daca esti nascut 1969, avei ceva cam la 9 ani.

    Sa-ti fie rusine, mare rusine…..

    Stiam ca am vazut afirmatia care incerca sa prezinte lucrurile ca si cum erai unul din cei ce puteau sa prezinte si sa traga concluzii.

    Am gasit si ceva care vorbeste despre o scoala biblica la Caransebes in care numele tau nu numai ca nu exista printre profesori dar atunci se pare ca erai traducator sau ceva de genul acesta. Ce pregatire zici ca ai?


  106. rasvan am memorie mai slaba, dar uite ca dincolo de: am uitat cati ani mai am, pe blogul lui Daniel gasiti si postarea.


  107. Vlad, i s-a luminat masina lui Marius! 🙂

    Lasa-l pe BL, nu-i mai zice, lasa-l cu citatele, are o memorie discursiva, nu mai e suficient de tare sa combati cu el. 🙂


  108. Vlad,
    sa imi para rau ca aveam doar 9 ani in ’78? Daca te ajuta o sa spun ca imi pare rau…
    Dar tu cati ani ani?
    Ce pregatire am?
    Impreuna cu fratele Busuioc Belciu am deschis Institutul Biblic din Caransebes – asta daca te incalzeste cu ceva. Am terminat studiile teologice la Trinity in Indiana daca asta te ajuta. Si alte studii… Am fost si sunt si translator cand este nevoie…
    Apropo, nu ne dai numele intreg?

    O seara buna!


  109. Vlad, nu stiu de ce zici ca memoria e slaba, dar ai capul tare, in sens bun, omule 🙂


  110. Beni, ai uitat onoarea cu scrisoarea si iar ai sa ma intrebi ce vreau sa zic, si eu iar n-am sa-ti raspund, ca am invatat de la tine tot felul de copilarii. 🙂
    Vreau sa te intreb, inainte de nani pui, de cite ori ai mai pirit pe cineva, in ultimii cinci ani?
    Am sa propun o lege a lustratiei pentru piriciosi si suparaciosi, Beni! 🙂


  111. de ce nu se posteaza toate comentariile?


  112. Frate Beni vad ca continuati sa ne ignorati dialogul,inca nu mi-ati raspuns..! din cite stiu cind ati vizitat comunitatea impreuna cu sponsorii erati foarete interesat de comunicare si dispus sa raspundeti la intrebarii.consider aceasta „aroganta” si va rog sa ne anuntati din timp intentia cind doriti sa ne mai vizitati ca sa stim sa refuzam vizita consider ca un astfel de om nu merita nici sa-i mai rostesti numele de aceea din momentul acest nu il voi mai rosti cred ca dragii mei un astfel de om folosit de altii pentru a lovi in fratele marius tr ignorat si izolat pina se pocaieste. va rog sa nu ne mai vizitati comunitatea..! nu meritati..!


  113. dragilor, nu-i prea important conţinutul scrisorii,

    dacă fratele Beni vrea, îi pun spaţiu la dispoziţie, îi public scrisoarea într-un post separat…

    Cum doriţi..


  114. libiu,
    care comunitate? Despre ce
    ce comunicare si ce sponsori?
    sunt doar curios!
    Am predat lucrarea din Oteleni fratelui Cioanca din Roman dupa ce masina ne-a fost devastata si echipamentul furat. Dupa ce preotul ne-a blocat in scoala din sat… Cine sunteti?
    Nu am mai fost pe acolo din 1990. Nu stiu ce s-a intamplat.


  115. draga Optimistule, nu se postează toate comentariile pentru că unele sînt găunoase… prefer numai brînza cu găuri, atît, dar nu comentariile 🙂


  116. Problema este nu cati ani ai sau ai avut, problema este ca incerci sa dai impresia ca ai participat la unele evenimente, ca esti un martor credibil cand din vorbele tale reiese un singur lucru, esti un mare laudaros si cum lauda si minciuna sunt surori siameze, iti pot spune ca pt mine esti un mincinos.

    Ai spus „afirmatii false despre Caransebes (eu eram pe acolo)…” ai incercat sa-i duci cu presul pe bietii oameni inclusiv pe Daniel Mitrofan, crezand ca merge gogoasa.

    Cea de sus tot asa o consider cu uitatul varstei, chiar ai uitat? Sau ai mintit cand ai uitat?

    Din cat citesc despre Cornereva rezulta 3 misionari americani fratele Belciu Busuioc si 11 studenti, tu care erai directorul sau americanul sau Belciu Busuioc, ca nu prea inteleg?


  117. Vlad,
    Pentru unii este greu de inteles Vlad!
    Nu te mai stradui!

    Sa te odihnesti bine!


  118. Eu am iesit!
    Nu va mai deranjati cu comentarii
    Voi reveni dupa ce „se gaseste Scrisoarea Nepierduta!”

    Ma bucur ca avem un Consiliu care va analiza totul. Ma bucur ca Marius intelege si a dat dovada de calm.
    Nu as fi vrut nici eu sa se ajunga pana aici.

    Pana atunci,

    Binecuvantari imense!

    Beni Lup


  119. Marius, daca nu zice, il lustrez si-l culc 🙂
    In cite volume o fi scrisoarea aia? Poate il rugam pe Ionatan sa o puna pe versuri si iei tu corul ala de care zicea Cipri, cu raspunsuri cintate din partea ta, ca la tragedia greaca. 🙂
    Cite lucruri frumoase nu se pot face daca vrei sa torni modern…


  120. Beni, catran si pene sa ne tavalim prin ele ne aduci tot tu, prin WorldTeach, sau venim fiecare cu ele de acasa? 🙂


  121. Ce-i greu de înţeles, Beni, dragul meu , ce-i greu de înţeles?

    Am stat şi m-am uitat la dialogurile voastre şi am stat cuminţel „în maşină”, în pătrăţelul meu, ..

    nu sînt eu mare detectiv, deşi am prins pe cîţiva 🙂 şi totuşi ceva nu se leagă în tot ceea ce spui…

    Eu prefer să te cred pe cuvînt cînd spui ce spui, dar nasul meu de păstor îmi spune că ascunzi unele lucruri…

    Mai este ceva, cineva spunea „cine minte trebuie să aibe o memorie foarte bună”.
    Dacă spui adevărul, ai probleme de memorie, dacă ai încercat „să potriveşti faptele” încearcă să fii mai atent.

    Aici nu se duc vorbele în vînt, rămîn scrise, ştii proverbul latinului… verba volant, scripta manent…

    Draga Rasvan, azi am întîlnit un fost securist, la 55 de ani… am văzut cu ochii mei o demonstraţie în forţă… extraordinar… ăia oameni, poate o povestesc într-un post…

    Un tip extraordinar. Ăia aveau memorie şi simţul detaliilor.


  122. Auziţi, spuneţi-mi şi mie, chestia asta cu făcutul de rîs al timişorenilor este o chestie programată, cineva a scris scenariul?

    Luminaţi-mă, dragilor, luni am întîlnit şi timişoreni extraordinari, dar nu ştiu de ce mi se adună pe blog pe aici tot felul de oameni care nu fac cinste deloc oraşului martir…

    Am obosit să tot şterg la comentarii. În seara asta este record. Am şters cele mai multe comentarii ever…


  123. Marius,
    poate ne vom intalni si ti-as raspunde la toate intrebarile…cu poze daca vrei.
    Nu ascund nimic dragul meu!
    Ti-am scris un email (acum ca am adresa ta)
    Te rog sa imi raspunzi pe email!

    Multumesc


  124. Marius, inteleg ca nu sunt singurul? 🙂


  125. Vlad ,draga Beni, este un pacatos salvat prin Isus, gresitor si slab in multe, incerc insa din rasputeri de cativa ani incoace sa ma las schimbat de Dumnezeu spre binele meu si slava Lui. M-am saturat de mincinosi, smecheri si profitori de situatie, cand zic Vlad zic pacatos salvat prin har. Nu ma laud cu nimic decat cu crucea lui Hristos si daca in viata mea a fost ceva bun este de la Dumnezeu, pt tot ceea ce este rau imi asum responsabilitatea si doresc ca Dumnezeu sa ma schimbe pe deplin.
    N-am suferit laudarosii si smecherii, cei ce s-au agatat de numele altora si au spus „noi”, am crescut la oras si iubesc taranii si ma simt mai bine in mijlocul lor. Am urat atitudinea celor ce s-au nascut la tara si au uitat de unde au plecat, asa cum faci si tu de altfel cand spui noi cei de la Timisoara si tu esti dintr-un mic satulet din cat am inteles de pe langa Caransebes.
    Ai impresia ca toti cei ce citesc atunci cand aud un nume sau altul cad trei pasi inapoi cu fata la pamant.
    Nu sunt toti asa, „betivul” de rasvan si restul „soldateilor” lui Marius pe care personal nici nu-l cunosc dar daca ramane asa cum pare am sa-i strang mana in Numele Domnului daca nu va refuza sa mi-o stranga si el. Mai sunt cativa carora le-as strange mana cu multumire ca dincolo de slabiciuni au ramas oameni sfinti si cu dorinta de sfintire. Am invatat din „balciul” acesta ca trebuie sa fiu om de nadejde, sa ma tem de Dumnezeu si sa nu vand pe frati vreodata.
    Am mai invatat si ca unii ne ascundem dupa titluri si lucrari iar slava lui Dumnezeu se vede ca nu mai straluceste peste acestea, indiferent cate maini si picioare s-ar mai ridica, cate socoteli se vor mai face. Multumesc celor ce critica si celor ce vor mai mult, dar nu vreau sa uit de tine draga Beni, satul de: minciunile si sforile trase cu atat elan, actul „eroic” si dupa a nu stiu cui scripturi de a rezolva lucrurile altundeva decat intre doi barbati ai lui Dumnezeu, laudarosenia jenanta si chiar mincinoasa in unele cazuri, nu pot decat sa-ti spun: Dumnezeu sa te cerceteze! Mie imi este jena de jena ce ar trebui sa o simti.
    Cand te-a apucat groaza daca maine nu o sa fi tu cel chestionat asa cum postai nu eram asa lamurit dar acum vad ca lucrezi la imagine, impresie artistica si inteleg de ce te-ai temut. Se va darama, daca nu va mai fi cine, chiar Dumnezeu!


  126. Vlad,
    te pregatesti de ceva?
    Suna a necrolog!


  127. Intr-o comuna cu trei biserici si o manastire ortodoxa, parintele Idomir a pornit un adevarat razboi impotriva predicatorilor neoprotestanti care isi incearca norocul de a racola noi adepti din sinul comunitatii din Cornereva. In raportul din 1999 privind libertatea religioasa, al Departamentului de Stat al SUA, este criticat conflictul iscat in aprilie 1998 la Cornereva, intre preotul Idomir si un grup de 15 misionari baptisti americani si romani. Imediat dupa sarbatorile de Pasti urma sa aiba loc un concert al cintaretului de rock crestin Scott Alan. Acesta era insotit de trei misionari americani, de pastorul Busuioc Belciu, vicepresedinte al Uniunii Baptiste din Romania, si de alti 11 cursanti ai Institutului biblic din Caransebes. Conform rapoartelor Departa-mentului de Stat al SUA si al Centrului de Studii Internationale, popa Idomir i-a amenintat pe acestia cu bastonul si le-a cerut sa paraseasca satul. Doua zile mai tirziu, misionarii s-au intors la Cornereva, unde au fost batuti cu pumnii si cu bite, iar microbuzul le-a fost distrus cu pietre de un grup comandat de preotul ortodox. Politia si jandarmii au intervenit pentru a opri conflictul care a degenerat in bataie. Grupul de misionari a fost escortat la postul de politie. Seful de post le-a aratat trei pachete de dinamita pe care a pretins ca le-a confiscat de la grupul de sateni. A urmat un proces in care americanii au cerut daune de 220 de milioane de lei. Procesul s-a judecat la Caransebes si, mai apoi, la Resita. In final, preotul Idomir a cistigat procesul. El sustine ca baptistii ii sint inca datori cu 1.500.000 de lei, cheltuieli de judecata. De la acest incident, nici membrii Organizatiei Crestine Efrata, nici misionari de alte religii nu au mai calcat ulitele Cornerevei. Si asta pentru ca “nimeni nu are dreptul sa faca prozelitism, sa-si bata joc de Christos si de Biserica noastra Nationala”, concluzioneaza preotul Idomir Lucian

    Vorbeam serios cand te intrebam care director esti?
    Imi pare ca rolulurile principale si l-au asumat altii, e adevarat ca nu cunosc rezervele. Of Doamne cum poti fi asa mai Beni?

    Rasvan, ras cu plans dar la chestia cu catranul aproape imi dadeau lacrimile.


  128. Am citit si eu ultimele comentarii postate si..oau…e ca o incaierare in praf si soare, cand se trag pumni si se dau suturi.
    Draga Marius si Rasvan, apartenenta la o organizatie – un cazul acesta uniunea Baptista – implica, pe langa drepturi, si ceva obligatii. Adica intri intr-o relatie de inmterdependenta cu oameni si structuri si joci dupa niste reguli.
    E bine? E rau? Asta este o alta poveste…
    Probabil ca ceea ce ne deranjeaza cel mai mult, pe mine ca si pe voi, este faptul ca Marius nu stie la ce sa se astepte exact de la intalnirea cu acest Consiliu. Acest Beni L. crede ca Marius a inalcat regulile, a faultat pe teren, a facut ceva nepermis…
    Moartea lui Petru Dugulescu a venit plocon adversarilor deconspirarii, si acum intreaga galerie adversa, folosindu-se de eveniment, striga: huoooooooooo, STOP (vorba lu’ BL), opritiva ucigasilor. Lasati lucrurile asa cum sunt, mortul sa se descompuna sub pat, gunoiul sa puta in liniste sub covor si papusile de carpe cu diademe de staniol deasupra capului, sa mucezeasca pe socluri.
    Ei bine, hai sa recunoastem ca ne-au dupacit o leaca in ultimele zile, ca ne-au prins intre corzi: mai mult pe Marius si pe Daniel M. decat pe mine… Va imaginati grupul credinciosilor din biserica primara strigandu-i lui Petru: criminalule, bietii Anania si Safira? Greu, nu?
    Draga Beni Lup, nu stiu cine sunteti si, foarte sincer, nu-s foarte pasionat sa va cunosc biogafia. In virtutea unor reguli pe care mi le-am impus, ma oblig sa acord prezumtia de nevinovatie tuturor, asta pana la proba contrarie. De aceea presupun ca sunteti bine intentionat in initiativa Dv. si, in virtutea unor lucruri pe care sunteti convins ca le vedeti, in timp ce noua ne scapa, vreti sa opriti un curs gresit al lucrurilor.
    Dat fiind faptul ca toata aceasta dezbatere s-a petrecut in spatiul public al internetului si ati intervenit in ea, ar fi fost frumos, normal si politicos sa dati publicitatii aceasta scrisoare pe care ati trimis-o nu stiu carui Consiliu. N-ati facut-o si, datorita acestui lucru, dati impresia de manareala, de joc de culise, de sfori trase in umbra…
    Cred ca asta e ceea ce deranjeaza, nu atat faptul ca ganditi diferit.
    Vom vedea rezultatele.
    Ster din tot sufletul ca ceata sa dispara si ceea ce se spune intre patru pereti sa fie adus la lumina, pentru ca, oricum, intr-o zi va fi strigat de pe acoperisurile caselor.


  129. Scuze pt. greselile de ortografie. Fuga tastaturii e de vina, nu eu…
    🙂


  130. optimistule, greu de spus, desi ma incearca un mare dezgust si amaraciune cand ma gandesc cine predica in vremurile astea, daca eram si eu pierdut fara Hristos cum mai auzeam de El si ce imagine imi faceam despre credinta, viata vesnica si dincolo de ele despre Hristos. Cat este de frumos Domnul si in mainile cui a ajuns asa un mesaj frumos, ca cel al mantuirii.


  131. daca nu te superi frate Beni, ne spui si noua cu cine ai studiat Biblia in munti? Si de ce in munti? Asa ca la un picnic?

    Cind ai spus: „Il las pe El sa se ocupe de curatire. Eu am iertat pe Dl. Horga, Ticulescu, Oniciuc si altii care m-au palmuit. Domnul sa ii mantuiasca pe care mai traiesc.”

    Ticulescu nu a mai fost militian in Glimboca de prin 78-79, deci erai de 9-10 ani ca sa spui ca ai fost batut pentru Christos, nu cred ca ei dadeau in minori doar ca-s din familii de pocaiti, nu?


  132. libiu,
    care comunitate? Despre ce
    ce comunicare si ce sponsori?
    sunt doar curios!
    Am predat lucrarea din Oteleni fratelui Cioanca din Roman dupa ce masina ne-a fost devastata si echipamentul furat. Dupa ce preotul ne-a blocat in scoala din sat… Cine sunteti?
    Nu am mai fost pe acolo din 1990. Nu stiu ce s-a intamplat.
    by Beni Lup ianuarie 25, 2008 at 9:58 pm

    Ma gandeam eu ca a preda o lucrare este ceva serios ,dar motivul cu masina si preotul spun totul despre misiunea ta Beni.

    In traducerea mea suna: am sters-o iepureste, am lasat pe bietul om din 90 pana acum fara sa stiu daca mai traieste si lucrarea nici ca m-a mai interesat.

    Bine zicea Domnul Isus ca pastorul platit o sterge, acum inteleg. Mai este cineva care nu intelege pilda?
    Ce om serios ar trebui sa aiba incredere in tine si lucrarea ta? N-am gasit asta in CV tau.


  133. Pentru „de la Timisoara” „din zona Timisoarei” :
    Cred ca ai ramas mut de uimire cand ti-au aparut „abrevierile” postate !!! Nu mai murdari numele orasului !Si poate ca unii din cei pe care i-ai murdarit nu iti accepta scuzele …nu multumi anticipat in cazurile astea !
    Beni,…ai cam dat rateuri cu varsta, cu intelegerea tradarilor la 9 ani !Sincer, nu cred ca la varsta aceea ai putut face deosebirea dintre turnatorii la secu’ si „galagiosii care au tulburat apele la Caransebes”

    un timisorean adoptat (de 8 ani), dar din Timisoara, nu din zona 🙂


  134. Da, a fost intalnirea pastorilor din Comunitatea Timisoara in 23.01., la Emanuel, unde Patratosu a predicat cu o seara inainte. Intrebarile sint : – Ce a cautat Lup-ul la sedinta el nefiind pastor, asa cum singur afirma intr-un comentariu de mai sus. A venit cumva Lup-ul la …stana?
    – De ce Tutac i-a permis catararea la tribuna?
    – „Expozeul” acestui individ a fost greu de digerat mai ales ca audienta trebuia sa ia la cunostinta faptul ca stimabilul are „dreptul”. De-asta pe un comentariu al sau mai vechi spunea ca se ocupa cu …codul penal? Halal!
    – De ce Chiforeanu a ratat iar sansa de a ramane…filozof?
    Are cineva raspusuri la aceste intrebari?


  135. cri, nu uita de bataia prin asociere, cine da in fratele meu da in mine. impresia artistica, doar se filmeaza se ridica statui, certificate de „suferitori” si insotitori ai acestora.


  136. Mama mama, cate s-au mai scris si aici… Intre timp vad ca am fost si jignit dar mi s-au cerut si scuze 🙂 , a fost furtuna, furtuna a trecut…
    Sunt speechless si mai bine raman asa… 🙂

    Va spun, aici la Patratosu, daca ai pierdut/ratat o zi, deja ramai mult in urma cu evenimentele 🙂 Si apoi trebuie sa-ti pui un week-end deoparte sa citesti si sa recuperezi tot ce ai pierdut 🙂

    Oricum, ma bucur ca a avut cine sa spele si sa curete cartofii care aparusera pe aici…. 😀


  137. draga Logik, am curăţat cartofii, dar nu-i prăjeşte nimeni? 🙂


  138. 😀 😀 😀


  139. Sa ne facem si mai mult rau? Doar stii cat de nesanatosi sunt cartofii prajiti, desi sunt cei mai gustosi 😀

    Stii ma gandeam intr-o zi, ar merita sa faci un post despre asta, gustos versus sanatos. Vezi ciocolata, cartofii prajiti, pizza si altele, le stiti voi 🙂
    Mi-e asa ciuda ca tot ce e gustos in viata e si mai putin sanatos (Mi-e ciuda cand ma refer la aspectul culinar :D) Pt ca gustos versus sanatos se aplica si la viata spirituala intr-un fel, nu?


  140. am ramas dator cu explicatie..pentru „…”,,in 06 septembrie 2006 ati fost la o intilnire de comuniate la P.Neamt impreuna cu sponsorii de la misiune WorldTeach, imi pare rau si imi este rusine ca v-am ascultat ..faceti un mare deserviciu lucrarii intrind in aceasta polemica, sunt convins si repet ca va lasati folosit pentru..ce ..poate ..un nume..intotdeauna „numele” il face Domnul.!


  141. erata..data..02 septembrie 2006


  142. Eu am lipsit doua saptamaini si nu stiu incotro sa mai citesc.
    Ma bucur cand vad prieteni vechi pe acest blog.


  143. Welcome back Livius 🙂 Da, trebuie sa-ti iei un concediu intreg daca vrei sa recuperezi 😀 Aici daca ai lipsit numai o zi, si deja ai pierdut mult 🙂


  144. Ai dreptate dragul meu Logik. Ma bucur sa te vad din nou pe blog-uri si sper sa mai comentezi si tu pe aici ca deja sunt multe subiecte noi si f. incitante si a[proape ca nu mai stiu unde sa mai scriu.
    Eu in primul rand am foarte mult de recuperat la servici ; dupa aia o sa mai vad daca mai pot scrie cate ceva. Bine ai revenit si tu pe aici.


  145. Livius, welcome back,

    dar nu te lăcomi, să nu te înneci cu posturile şi comentariile,
    unele comentarii fac rău la stomac, mai ales în ultimele zile 🙂


  146. […] Comunicatul din 23 ianuarie a adunat peste 100 de comentarii (aproape 150!), chiar dacă, cum spunea la scurt timp Pătrăţosu, “Am obosit să tot şterg la comentarii. În seara asta este record. Am şters cele mai multe comentarii ever…”. […]


  147. mai spunea Beni Lup ca si tata lui distribuia biblii clandestin pe timpul comunistilor. Doamne ce mai minciuni.


  148. Am citit…si m-am crucit: in goana vietii noastre si asa exacerbata, tot mai multi vor sa isi faca „un nume”, ca sa stie lumea ca exista si ei.

    DACA un Beni L. face din suferinta misionarului (indiferent de varsta ce o avea…) o stampila care sa-i certifice credibilitatea si sa-i „betoneze” fie studiile (in fond, niste lectii biblice, tinute in biserici si metamorfozate ulterior in „institut biblic” cu sprijinul fondurilor americanilor naivi si creduli care -culmea!- au ales totusi sa nu „bata toba” despre „parteneriatul” lor in persecutie ), fie slujirea in rol de „director” al unei organizatii care are o reputatie mondiala (dar si esecuri…mondiale) ATUNCI mi se face greata. Si ca mie si altora care probabil chiar credeau ca pocaitii sunt/lucreaza dezinteresati. Si ca la ei smerenia este o virtute care nu are nevoie de lumina reflectoarelor.

    DACA pocainta „trambitata” pe canalele mediatice a unui Iosif Tson va deveni modelul dupa care si altii se vor „pocai” de raul facut la „2 frati care au suferit” (de fapt de unde stie Iosif Tson ca numai 2 au suferit? Numai pe ei i-a „turnat”?), ATUNCI mi se face greata. Si aparatorii lui ar trebui sa reconsidere diferentele (cel putin morale…) dintre semnificatiile cuvintelor „IERTAT” si „DESCALIFICAT”, care ii provoca fiori chiar si Apostolului Pavel! (dar nu si lor).

    Iar DACA „fiii veacului acestuia” sunt mai „dastepti” decat „fiii luminii” si pretind si promoveaza mult mai consecvent una din „Cenusaresele” Doctrinelor si anume Doctrina Separarii Biblice, ATUNCI cum sa nu ti se faca lehamite?!

    Un Sabin Gherman striga prin anii ’90: „M-am saturat de Romania!” si a fost pus la zid…dar asta nu i-a impiedicat pe milioane de romani sa plece din tara. Astazi sunt (poate vor fi) pusi la zid (sau in ..Consiliu) cei care isi exprima liber opiniile care le provoaca lehamite…dar nu ii va impiedica pe cei care vor sa „iasa” din starea asta de „greata spirituala”.

    La astfel de „fratietati” mai chemati oamenii la evanghelizari? Cu cat e mai rece „focul” disputelor decat focul iadului?


  149. […] Comunicatul cu pricina […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: