h1

Lonestar – Sus deasupra stelelor

Ianuarie 25, 2008

Am cumpărat discul Norei Jones imediat ce a apărut. Eram în Statele Unite, în North Carolina, şi discul abia se lansase, era „cald”. Ascultasem pe unul dintre posturile mele preferate, Smooth Jazz FM, I don’t know why…

După ce am ascultat întreg albumul, mi-a rămas în urechi melodia Lonestar…

Fascinantă, obsedantă, dar atît de adînc tristă, deşi rosteşte despre înalturi.

Iată melodia

Iată şi versurile cu acordurile

C F C

Lonestar, where are you out tonight?

G E Am Am7/G D7/F#
This feeling I’m trying to fight
G E Am Am7/G D7/F#

It’s dark and i think that I would give anything

F G C
For you to shine down on me

C F C
How far you are I just don’t know

G E Am Am7/G D7/F#
The distance I’m willing to go

G E Am Am7/G D7/F#
I pick up a stone that i cast to the sky
F G C

Hoping for some kind of sign

C F C

Lonestar, where are you out tonight?

G E Am Am7/G D7/F#
This feeling i’m trying to fight
G E Am Am7/G D7/F#

It’s dark and i think that I would give anything

F G Am Am7/G D7/F#
For you to shine down on me

F (hold) G (hold) C (hold)
For you to shine down on me


Am învăţat-o imediat, am cîntat-o gazdelor mele.

Mi-au spus că am un „accient” oribil în engleză, chestiune care s-a păstrat pînă în ziua de azi, dar că atunci cînd cînt, ca prin minune, accentul puternic de est-european dispare…. 🙂

Am tot cîntat melodia asta… şi a început să mă deranjeze ceva… totul se oprea sub stele, sub stea.

Atunci mi-a venit în cap ceva care mi-a înseninat gîndurile şi privirile.

Imediat ce am terminat de cîntat melodia, am început să cînt în româneşte…

Sus, deasupra stelelor…

E mulţimea sfinţilor…

Melodia este mozartiană, versurile… naive, simple, dar atmosfera s-a destins, tensiunea a dispărut, notele jucăuşe ale austriacului ne-au scos din mood-ul lui Norah…

Cuplul care stătea şi asculta Mozart în Do major cu un Do7mărit la un moment dat 🙂 m-a întrebat cam ce ar însemna ce cînt în româneşte.

Le-am tradus…

„Totdeauna să cînţi aceste două melodii împreună, numai împreună…. este aşa o ciocnire de lumi, de mentalităţi”

Da … este umbra de sub stea şi vederea de dincolo de stele…

De atunci am început să mă gîndesc cum anume mă pot relaţiona la cultura dimprejurul meu, să uit ce ascult, să nu mai ascult muzică „nepocăiască”? (Trebuie să fii afon complet şi neapărat trebuie să nu ai cunoştinţe de limba engleză să nu îţi placă Lonestar… )

Sau încerc de fiecare dată să îmi recuperez paradigma, să nu mă las „furat.. ”

Nu mai citesc nimic în afară de Biblie?

Ba da, şi după ce voi fi umblat pe drumul Ierihonului, mă întorc tot timpul înapoi în Ierusalim…

19 comentarii

  1. muzica poate sa apropie de Dumnezeu… atat am avut de zis


  2. Poate… bine zis, poate… 🙂


  3. Norah Jones parcă îţi cântă gânduri şi sentimente de care nici nu erai conştient înainte să o asculţi.


  4. Leonard Cohen, Norah Jones, Diana Krall, Sting au astfel de melodii care arată o frămîntare reală, o căutare insistentă după ceea ce este dincolo de ce se vede..

    şi alţii ca ei…

    muzică de gîndit, care nu numai sună bine, dar are şi un mesaj… uneori dificil, obscen, ruşinos, agresiv… etc. dar nu te lasă rece…

    Prefer un leonard cohen frămîntat, decît un cîntăreţ creştin care are toate răspunsurile la orice cuprinse în lozinci stătute


  5. un exemplu,

    Johny CAsh


  6. Ce super e intr-adevar ideea cu cele doua cantece una dupa alta. Si-mi place mult ce spui catre final Marius. Intr-adevar, cred ca sunt multe lucruri de calitate care pot fi vazute si si invata din ele, si out there.

    Si pentru ca ai pomenit de Sting (one of my favourites), una din piesele lui care a cantat-o in contextul de la 11 Sept ’01, imi place deosebit de mult si transpira exact ceva de genul a ceea ce spuneai in comentul tau Marius. Poate stiti piesa. Chiar si asa, merita reascultata piesa asta.
    Inregistraea asta e facuta, daca bine am inteles, in aceeasi zi cu evenimentele din NY, si in urma vestii, au anulat tot, mai putin aceasta piesa care, cred eu, are un mesaj profund. „How fragile we are…” :


  7. Iata si textul:

    „Fragile” – Sting

    If blood will flow when flesh and steel are one
    Drying in the colour of the evening sun
    Tomorrow’s rain will wash the stains away
    But something in our minds will always stay
    Perhaps this final act was meant
    To clinch a lifetime’s argument
    That nothing comes from violence and nothing ever could
    For all those born beneath an angry star
    Lest we forget how fragile we are

    On and on the rain will fall
    Like tears from a star like tears from a star
    On and on the rain will say
    How fragile we are how fragile we are

    On and on the rain will fall
    Like tears from a star like tears from a star
    On and on the rain will say
    How fragile we are how fragile we are
    How fragile we are how fragile we are”


  8. Dar asa cum spuneai Marius, poate si piesa asta ar merita legata de o alta, in care „after the rain” rasare soarele 🙂 nu?


  9. Si… adaugat ce minune poate face Dumnezeu cu ceva atat de „fragile”, daca i se pune in maini.


  10. j. cash e un geniu…e un exemplu de om ce a gresit(sau nu dar…) si sa cait…sincer.


  11. draga Logik, am făcut experimentul ăasta în cîteva tabere cu tineri,
    nimeni n-a ştiut ce vreau cînd am început să cînt Norah Jones, au rămas perplecşi, după care am finalizat prin Sus Deasupra stelelor cîntat un pic jazzy… a fost excelent, m-am distrat de minune… şi cred că este cel mai bun mod de a pune în contrast calitatea unui mesaj cu alt mesaj…

    Sting este favoritul meu, de asemenei, uite ce am scris mai demult

    https://patratosu.wordpress.com/2007/06/22/cit-de-fragili-sintem/

    Nimic nu-mi scapă,
    apoi varianta mea preferată este asta

    se aude şi mai bine, apoi este cea pe care am pus-o pe site..

    Sting este un suflet foarte generos, un om extrem de sensibil, are o istorie foarte interesanta, m-am regăsit în căutările lui religioase, este un neliniştit,un frămîntat,
    are o muzică foarte rafinată şi întotdeauna cu mesaj,

    îmi place ironia lui … este suprinzător şi niciodată n-a făcut compromis muzical…

    De acord, Waslaw, Cash este alt magistru… îmi place, de asemenea foarte mult, a cîntat cam tot ce se poate cînta…


  12. https://patratosu.wordpress.com/2007/12/03/tulburator-despre-ucenicie/

    oare cînd vom avea şi noi cîntăreţi care să cînte muzică de o asemenea calitate şi cu versuri, nu cuvinte împrăştiate

    şi o combinaţie reuşită


  13. Da! frumos! Cand vom avea si noi asa cantareti si asa versuri!? Nu stiu…. poate avem deja dar nu sunt asa de cunoscuti, sau nu au asa mare trecere. Sunt mai greu de digerat pentru cei mai multi (care prefera manelele sau in cel mai bun caz sintetizatoarele) Plus ca asa cum zici, asa versuri nu se nasc decat din framantari, cautari, zbateri si experiente reale de viata. Iar combinate cu talent muzical si inteligenta in folosirea instrumentelor, Doamne, ce poate iesi.

    PS. Si… ai si tu cateva din astea.
    Eee… lasa acuma…, nu fi modest 🙂


  14. Eu modest? Nooo! N-am eu norocu ăla 🙂


  15. Combinatia cu Gladiatorul mi se pare superba.
    Sa inteleg ca avem si un film preferat comun :)?
    Putine filme ca asta s-au facut….


  16. Mozart se scrie cu un singur „z”.


  17. aşa să fie, Micky


  18. Si totusi Mariuse, legat de ce vorbam aici, stii ce ma gandeam? Exista si piese simple poate, si ca text dar si ca si linie melodica, care pot fi „bogate” si pot transmite mult. Ce crezi? Dupa cum cred ca bine stii si banuiesc ca esti de-acord 🙂 , nu intotdeauna ceea ce e simplu e si simplist. Ti-as da un exemplu, dar nu stiu cum as putea sa fac, daca vreau sa „incarc” un fisier audio (WAW) aici pe blog. Se poate?


  19. Draga Logik, ţi-am răspuns cumva prin postul de azi… 🙂

    nu cred că se poate încărca un waw, trimite-mi-l pe privat



Lasă un răspuns

