h1

Reguli de discuţie pe Agora

Ianuarie 26, 2008

Agora Christi se pregăteşte pentru luna februarie clarificînd regulile de discuţie!

Excelent. Poate că exemplul lor ar trebui urmat.

Pînă acum pe aici a fost libertate destul de mare, poate că de asta s-a şi făcut aşa de mare aglomeraţie.

Oricum, în armată am învăţat ceva: neamul prost se arată la întuneric şi la-nghesuială.

Ţin să mai precizez ceva cu ocazia asta, pentru că am observat în ultimele zile o încercare de a mă încărca cu anumite idei care nu îmi aparţin şi de a-mi pune în gură cuvinte pe care nu le-am scris şi nici rostit.

Posturile sînt ale mele, pentru acelea puteţi să mă judecaţi.

Comentariile mele au poza mea în dreptul lor, dar, vă rog nu îmi puneţi în cîrcă, în cap şi în gură lucruri pe care nu vreau să le port, nu le-am gîndit şi nici spus.

După cum vedeţi, prieteni şi duşmani au dreptul să scrie de toate şi împotriva mea şi împotriva prietenilor, colegilor etc.

Cînd limitele bunului simţ au fost încălcate dincolo de orice limită, abia atunci, cu greu m-am hotărît să şterg unele vorbe, fără prea multă discriminare.

Încă ceva: Alin Cristea spunea că i-am pus „interdicţie pe viaţă pe blogul meu”. Nu este adevărat. Şi el a precizat că acea expresie este o inserţie a dînsului, în virtutea felului în care a înţeles prohibiţia mea de la acea dată.

Între timp am avut o discuţie particulară în care am lămurit cîteva lucruri. Am considerat că este bine să trec peste cele două chestiuni care mă ofensaseră la vremea respectivă (aşa am hotărît atunci să mă ofensez 🙂 ), aşa că Alin este oricînd binevenit să comenteze ce şi cum doreşte, în acelaşi regim ca oricare alt comentator.

În rest.. să ne fie blogurile spre sănătate… mintală, duhovnicească, fizică (mai ales după ceaiurile de azi) 🙂

Iar Agorei îi urez succes! Dacă avem de învăţat de la ei, să învăţăm, de ce nu?

Abia aştept luna februarie, să vedem cum merge.

Cum spuneam şi altă dată: „poate ei reuşesc ce eu n-am reuşit”… să îmbin libertatea de expresie a românilor, lăsînt pasiunea şi spiritul lor ludic în voie, fără a lăsa discuţiile să cadă prea tare în miştocăreală şi patimă, lăsînd partenerii de dialog să interacţioneze între ei, fără a-i prinde după cîteva ore în încăierări verbale jenante.

Cu blogoslovire

din partea lui Patroclus Pătrătescu

85 comentarii

  1. Cine administreaza blogul asta – Agora Christi?


  2. De obicei Adonis Vidu, dar este un grup, citeşte la „Despre noi”.


  3. Draga Marius,
    Parerea mea este ca ai lasat libertate prea mare la comentarii pe blogul tau si unii au abuzat de ea. Libertatea este un lucru greu de purtat si cere maturitate, din care nu se gaseste chiar pe toate drumurile.
    De asemenea, trebuie sa observ ca ti-a fost oarecum comod sa lasi libertatea de a injura celor care il dispretuiesc pe Iosif Ton sau pe altii ca el. Daca insa acesti comentatori ar fi abuzat de aceasta libertate pentru a-l trata in acelasi fel de exemplu pe Paul Negrut, punem pariu ca n-ai fi lasat acele comentarii la vedere?
    Si, cred eu, bine ai fi facut sa le stergi, pe acestea, ca si pe celelalte.
    In ce priveste textele care urmeaza sa fie publicate pe Agora Christi, cunosc deja cel putin unul dintre ele si am convingerea ca vor fi texte serioase. Ma tem insa ca unii dintre cititorii tai mai sprintari se vor plictisi de moarte, caci textele vor solicita o anume doza de seriozitate si de capacitate de analiza, din care, iarasi, nu se gaseste pe toate… blogurile.
    Danut


  4. De acord cu Fratele Danut M.
    Am observat si eu, de aceea n-am mai prea intrat.
    Poate fi un reflex subcontient, asta insemnand non-premeditat.


  5. Sunt si eu inclus printre cei la care se face referire!? 🙂 Evident ca nu ma simt cu musca pe caciula (nici nu am de ce; am note bune la purtare, nu Marius? 🙂 ) dar intreb asa din curiozitate, sa vad ce crede Danut 🙂


  6. Daca tot se face distributia….


  7. da, Marius, de asta imi era teama, nu toti ne invrednicim la opinia libera despre ceva sau cineva.

    ce sa faci daca pt unii nu toti sunt frati cu „F”.

    imi place sa cred Marius ca, daca parerea ne era asemenea despre fratele Negrut, nu ai fi dat dovada de slabiciune de caracter si ai fi cenzurat posturile mai mult decat in cazul altora.

    cat despre cei ce se vor plictisi, eu as pune altfel problema, dar daca au de ce se plictisi. este adevarat ca se poate face o teza de doctorat, totusi Biserica mai are nevoie si de curatire.

    ramane sa vedem daca ne vom plictisi.


  8. Vlad, ma faci sa rad…
    exact ca si copii mici…”da, Marius, de asta…”

    give me a break…


  9. Logik, logikamente tu esti scump, n-are Danut treaba cu tine. La ora asta marius da note doar la concursul de frumusete la gaini! 🙂

    Vlad, Pety, voi unde va gasiti, va impungeti! 🙂
    Eu, ca sunt badie pentru voi, ca virsta, sunt convins ca daca fr. Pavel Negrut avea dosar de informator, era mincat de corali. Numai ca trebuie sa-i amintim, noi, astia guralivii din curtea patrata, ca PAVEL NEGRUT ARE DOSAR DE URMARIRE, ceea ce e cu totul altceva.

    Trebuie sa consemnam ca scorul Patratosu- Agora este 1-0! 🙂 pe chestia cu Pavel Negrut.
    Danut, te asteptam cu noi tentatii, baietzii nu „doarme” ! 🙂


  10. nu pety drag, era vorba de fratele cu F si nu cu f, sau vrei sa intri in gratia fratilor la modul asta.

    chestia cu copiii deja ai folosit-o, nu te maturiza asa de repede, bate la ochi. 🙂

    chestia cu engleza intr-o discutie cade janant, crede-ma, prefer dialogul in romana este mai potrivit alfel ne putem grozavi unii la altii asa cum ni se pare noua mai „cultural”.

    Regula numarul unu pt un om cult, este sa se coboare la nivelul de intelegere al interlocutorului facand altfel risca sa-si dovedeasca doar incultura. Coborarea cere maiestrie, ridicarea doar citirea unor carti, memorarea unor fraze si idei.

    Eu raman la limba romana.

    Inca una si ma duc. Nu stiu de ce unii cred ca in mod neaparat cultura se leaga de filosofie, limba franceza si un vocabular plin de neologisme. Uita insa ca matematica, geografia, muzica, fizica anatomia fac parte si ele din lungul sir ce ar trebui sa formeze cultura a oricarei persoane, care pana la urma ramane tot partiala.


  11. rasvan, mi se pare caraghios sa numesti pe unii frati cu F „mare” si pe unii cu f „mic”. 🙂

    urmat de definitia subconstient: nepremeditat 🙂

    mi-aduc aminte de alt „frate” care pe unii ii vede in F si pe altii in f 🙂


  12. Rasvan, pur si simplu nu-l cred pe Vlad… e prea plin de rautate si si-o mascheaza cu Scriptura, ceea ce e si mai grav…

    In rest tot ceea ce a scris e slf-defense, de aceea nu comentez.

    Asteptam un email sau o adresa de email de-a lui. Nu a binevoit, ceea ce pt mine spune suficient. Daca scrie dupa postul meu nici n-am sa citesc, pt ca va fi contramasura.

    Si nu-mi place ca profita de pattern-ul lui Marius, asa cum bine Danut M. a sesizat. Daca Danut nu zicea asta nu interveneam pentru ca nu sunt asa de apropiat fata da Marius. Iar Marius e inca cu garda ridicata fata de mine. Dar Danut ii este prieten.


  13. Hai sa ne impacam cu totii, mai bine sa ne facem si noi comentarii destepte dinainte, poate ne lasa sa scriem si noi o vorba la Agora aia. 🙂 Ne barbierim, ne tundem, ne taiem unghiile… nu mai avem timp de dispute 🙂 Vorbim frumos cu Marius, facem antrenament pe el, cit sta, si vedem in februarie. 🙂 Io tin scoru, bine?


  14. rasvan, serios, eu nu cred ca asta e un joc, ci un scenariu…


  15. rasvan imi mai descretesti fruntea un pic 🙂

    crezi ca ne primesc daca ne aranjam putin? 🙂

    eu dau un pic cu in alte limbi dar nu asa poetic! 😦

    ne-a prins cu scenariul. sa fie poza ta un Marius mai imbatranit? 🙂


  16. dragi prieteni, va rog frumos sa incetati cu aceasta cearta care nu duce nicaieri,
    am sters transmiterea discutiilor private de pe mess aici pentru ca mi se pare neprincipial.

    va rog sa incetati chiar in acest moment cu aceasta cearta, nu este dezbatere, nu este argumentare, este cu totul straina de spiritul acestui spatiu…

    Va rog!

    Azi este duminica!

    Cititi Isaia 58 drept pedeapsa 🙂 ! Asa ar trebui sa fim in Sabat! Va rog din suflet, usurati-va sufletul!


  17. Patratosule, sabatul a fost ieri, azi e duminica, prima zi a saptamanii, nu ultima.


  18. Cristi B.,
    esti convins de ce spui?

    O iau totusi ca pe o gluma.
    Nu-i discut insa esenta (glumei, evident).


  19. Ei, nu chiar convins, dar aproape… 😉


  20. Către Patroclus Pătrăţescu

    Şi eu consider că blogul La Pătrăţosu a prea lăsat la îndemîna oricui libertate de exprimare nedigerată prin maturizare şi responsabilitate. Cît despre capacitatea de analiză ne-am putea lăsa duşi în ispita de a eluda chestiunea, spunînd că doară sîntem la Pătrăţosu, nu la… Centrul de istorie!

    Mi-am adus aminte de o intervenţie pe lista Masa Rotundă din 6 septembrie 2006 a celui care pe atunci era doar… Marius Cruceru:

    “Am tot respectul pentru fiecare dintre profesii, dar, dacă cineva dintre dumneavoastră este lăcătuş mecanic iar altcineva frizer, nu intru în atelierul respectiv şi nici în frizerie pentru a încerca să îmi îndrept bretonul cu dalta şi să îmi repar maşina cu foen-ul. Cred că în dreptul unor subiecte cu toţii am simţit acea siguranţă „românească” care ne face să credem că toţi ne pricepem la fotbal, agricultură, politică şi, iată … la teologie. Ştiind cu cine „stau la masă” vom şti dacă se poate aşeza pe masă lapte duhovnicesc sau hrană tare. Luaţi acest lucru ca pe un reflex pastoral. S-ar putea ca unii de pe această listă să nu aibe mai mult de doi sau trei ani de experienţe cu Domnul şi să nu fi trecut decît prin cursul de caticheză. Nu există shortcuts, oricît de dotaţi ne-am naşte din punct de vedere spiritual.”

    Mă aştept, aşadar, ca Agora Christi să ofere un spaţiu de dezbatere inedit faţă de cele de pînă acum, prin competenţele pe care le au cei din grupul respectiv şi prin intenţiile pe care le-au declarat, dar mai ales datorită faptului că sînt deja aproape doi ani de “analize” şi replici pe liste de discuţii şi bloguri, deschise şi pe site-uri, din care se pot trage anumite concluzii despre cît de “spirituali” sîntem.

    Blogurile par să aducă prea multă nivelare şi standardizare, ca şi cum am fi într-o nouă etapă a istoriei umane, în care a ne adresa unuia altuia direct, indiferent de stadiul vieţii în care sîntem şi, din păcate, indiferent de experienţele spirituale acumulate, şi a ne interoga despre orice, oricum, oricît (ne lasă bloggerul) ar trebui să devină o chestiune de la sine înţeleasă.

    Nu, nicidecum. Dacă sîntem dispuşi să jonglăm cu cuvintele şi cu subiectele, sîntem destui care nu sîntem însă dispuşi să ne lăsăm abordaţi ca şi cum, cîndva, toţi ne-am tras de şireturi (desigur, expresia consacrată este alta, dar ţinînd cont de pudibonderia lui Patroclus sînt nevoit să-mi limitez libertatea de expresie).

    M-am bucurat că Patroclus a creat un orizont de aşteptare prin prezentarea intenţiilor grupului Agora Christi (curtoazie care cred că se datorează mai degrabă unei relaţii de lungă durată cu cel mai cunoscut dintre iniţiatorii grupului, cît şi unei flebeţi relativ recente faţă de ultimul doctor din grup, decît grupului în sine), probabil singurul spaţiu de sorginte evanghelică care poate atrage atenţia unor cititori (de marcă) neevanghelici.

    Ca prolegomene la tema deconspirării (în februarie pe Agora Christi) propun (re-)citirea (dacă se poate în spiritul bloggerului care a consacrat conceptul) următoarelor materiale:

    – Dănuţ Mănăstireanu (26 ianuarie 2008): Deconspirare – Lecţia poloneză II (Memorandumul Episcopatului Polonez cu privire la colaborarea unor membri ai clerului)

    http://danutm.wordpress.com/2008/01/26/deconspirare-lectia-poloneza-ii/

    – Daniel Brânzei (22 ianuarie 2008): Al 10-lea comentariu (postat însă de addsalu) la Problema colaborarii. Ce este de facut?

    http://addsalu.wordpress.com/2008/01/20/problema-colaborarii-ce-este-de-facut

    – Caius Obeadă (ianuarie 2008): DECONSPIRAREA: “Every action has a re-action”

    http://www.voxdeibaptist.com/editorial_ian08.htm

    – Alin Cristea (ianuarie 2007): Dosariada (a treia parte din articolul “Presa noastră cea de toate zilele”)

    http://confesionala.ro/confesionala.php?id=10#art_11


  21. Vlad, te rog în numele Domnului să nu o faci!
    Aşteaptă-l si pe Marius să vina acasa, toata discutia voastra s-a desfasurat aici, poate ca un sfat pentru amindoi trebuie primit. Eu, batrin fata de voi, am avut la inceput discutii cu Marius, m-a trecut la spam de nu m-am vazut, am invatat si e o placere sa si asculti de cineva. Pe privat si foarte repede, multumesc Domnului, am inteles unde greseam. NU ARE IMPORTANTA cine are dreptate intre voi. La mine a fost mai simplu, ca avea el, DAR, Vlad, Pety, Domnul o sa va rasplateasca pentru ca n-ati cedat miniei.
    Stringeti-va miinile ca barbatii, sarutati-va ca niste crestini si sa mergem la treaba Lui!


  22. Pety,nu e corect sa emiti judecati,despre un om ,pe care nu-l cunosti.
    Nu e crestineste.faci acuzatii grave,neprobate,gratuite.
    Pe Vlad,il rog in numele lui Marius,si in numele Domnului,sa se linisteasca,pentru ca tu ai spus ,intr-adevar lucruri urate si neadevarate,parca ai vorbi cu unul de pe strada,ai gresit f.mult.
    Vlad e un om credincios,care uraste f.tare minciuna.
    Mi se pare deplasat totul.
    Pana vine Marius va rog,deci sa asteptati.


  23. Prefer sa astept,pana ce fr.Marius va ajunge acasa,
    imi pare tare rau sa vad ceea ce se intampla,

    ca slujitor la un post de radio crestin…..mda.cam neplacut.Sa acuzi pe cineva fara a avea o proba macar.

    Dumnezeu ne-a chemat din moarte la viata,
    ca sa imbracam haine albe!

    Domnul sa reverse al Sau Har bogat
    Ca ploaia ce-adapa un biet pamant uscat!


  24. Printre interdictiile de pe Agora Cristi se afla si urmatoarea categorie:
    „Comentarii la comentarii (prin această restricţie dorim să focalizăm discuţiile asupra articolului de fond, nu asupra altor comentarii, sau a eventualelor subiecte tangenţiale).”

    Am vrut sa comentez acolo, dar neavand posibilitatea depunerii unui comentariu, vin aici si intreb:
    Daca un comentariu este foarte bine facut si aduce dimensiuni noi subiectului in discutie, de ce nu m-as putea referi la el? Sau daca este admis de moderator(i), dar mie mi se pare a fi inadecvat de cu n-as putea-o spune? Evident in termenii de civilitate si politete stabiliti.


  25. Alin Cristea ,Vorbesti de sus, Tu nu ai invatat nimic de la Domnul Isus? Se vede ca nu poti sa stai la masa ca EL ,cu cei mai mici daca tu te dai asa mare.Ai o aroganta care nu face bine la nimeni.


  26. agora nu e piaţă?


  27. repet, agora nu e piaţă?


  28. dragii mei prieteni, sînt în maşină, în drum spre cluj.
    Nu pot interveni prea mult de aici, dar cineva m-a sunat că v-aţi aprins iarăşi.

    vă rog să încetaţi imediat acest nefericit circ.

    cînd voi ajunge acasă voi şterge comentariile acestea.

    DAcă nu vă opriţi, vă voi trece pe amîndoi, în ciuda întristării care mă încearcă cînd iau astfel de măsuri, vă voi trece pe amîndoi la spam.

    Draga Pety, te rog să nu îi mai răspunzi lui Vlad.
    Dragule Vlad, te rog sa muţi toată disputa asta pe privat.

    ESte ruşinos pentru noi să ne atacăm în felul acesta.

    Acest spaţiu nu este dedicat disputelor dintre voi.

    Luaţi acest lucru ca pe un ultim avertisment.

    Cu adîncă întristare

    MC


  29. certuri ca la piaţă.

    domnule pătrăţosu, drive safely!

    poate ne vedem pe la cluj! 😉


  30. Rasvan, daca au inceput cu reguli la Agora cred ca o sa sfirseasca cu niste legi sau poate chiar un statut.
    Una dintre reguli impreuna cu cele amintite de tine ,e ca trebuie sa te desculti cind intri in sufrageria lor. Si timpul imi pare lung o luna ,daca nu vor spune nimic concret. Eu prefer sa stau aici in cafeneaua Patratosului si sa mai beau cite un ceai de rinichi si daca durerile continua vin si pe la tine prin povesti poate ai si tu vreun leac ca de reguli i-s satul.


  31. Dragilor,
    Este trist sa ne vedem imaturitatea (a fiecaruia dintre noi, inclusiv a mea) expusa public. Daca insa invatam ceva de aici, tot n-a fost degeaba.
    Socotesc necesar sa fac citeva precizari, pentru cei care s-au angajat in mod sincer in dialog si doresc sa cunoasca adevarul. Desi nu-mi este usor, voi incerca sa nu raspund la ironiile, adesea ireverentioase si mereu rautacioase, ale unora.
    Mai intii, ceea ce tocmai s-a intimplat aici vadeste ca am dreptate. Postarea automata a comentariilor si necenzurarea celor care incalca regulile bunului simt incurajeara iresponsabilitatea celor imaturi. Ma bucur ca Marius a inteles in sfirsit asta.
    In al doilea rind, trebuie sa stiti ca desi eu si Paul Negrut ne aflam pe pozitii ideologice si politice diferite (uneori, asa cum se stie, chiar radical diferite), pastram intre noi relatii decente si crestinesti. Acelasi lucru il pot spune despre relatiile cu Iosif Ton.
    Cei care pot citi comentariul meu fara hermeneutica suspiciunii vor pricepe cu usurinta ca ceea ce am vrut eu sa spun prin mentionarea numelui lui Paul nu avea de-a face cu Paul insusi, ci cu Marius. Pentru ceilalti oricum nu are importanta. Orice as spune eu, va fi mereu rastalmacit. Nimeni, din cite stiu, si cu atit mai mutin eu, nu a avut neobrazarea de a-l acuza pe Paul (si sper ca nici pe mine) de colaborarea cu Securitatea.
    Pentru dilEMA, da Agora inseamna „piata’, dar nu talcioc. Este un forum al ideilor, nu al certurilor inutile.
    Si, in sfirsit, am acceptat cu o oarecare stringere de inima sugestia lui Adi Vidu de a nu permite pe Agora Christi, mai ales pe tema deconspirarii, comentariile la comentarii, dar ceea ce tocmai s-a intimplat aici vadeste ca probabil Adi a avut dreptate. Ideea lui este de a stimula interactiunea cu textele publicate si nu certurile intre comentatori. Daca cineva va interactiona in mod serios si prioritar cu textul, ducind mai departe sau contrargumentind pozitii formulate de altii in comentarii, sunt sigur ca Adi va opera cu discernamint. Incercati, daca nu va cer prea mult, sa ne acordati, cel putin deocamdata, prezumtia de nevinovatie (ori ati rostit deja verdictul?). O faceau pina si romanii, asa incit n-ar trebui sa fie prea greu pentru unii care afirma ca sunt ucenicii lui Cristos.
    Sa aveti cu totii o seara senina.
    DanutM


  32. Alin Cristea, din cit am citit presa, si nu putina, din cite dezbateri am vazut sau la care am participat, „punerea ta la punct” este cea mai impertinenta reactie, calificarea oamenilor dupa principiile tale. Elitism de blog nu face Troia, ci razboi de idei, Alin. Scrieti voi, scrieti bine si va vom citi, nu- care-i baiu?
    Ziarul prost nu se citeste, ti-e frica de un fiasco pe discutii filozofale si comentarii savante? Vrei sa fiu „profet”? Nu aveti sanse cu formularile din regulamentul Agora, cu interdictiile de acolo, cu limbajul de lemn. Zadarnic mai dau frintu ri din Romania Libera, daca am gasit expresia „articol de fond” si „discutii constructive”. Nici pentru „Mersul trenurilor”, altfel o carte de larga circulatie 🙂 nu mai merg exprimari din astea.
    Bibliografie ne-ai dat sa mai citim si noi, chiar asa?
    Caragiale ar fi scris: „Esti mojic, monser!”

    L-ati ingropat pe Daniel Mitrofan? De la el sa nu citim chiar nimic?

    Oare nu e chiar gol regele, Alin Cristea?


  33. Dilema, pentru prostime, Zola redeschide Pintecele Parisului. Aia piata, nu gluma! 🙂 Sau, vei vedea si gluma! 🙂


  34. sunt unii care in mod intentionat incearca mutarea polului de greutate in zone unde vantul este lin si soarele va incalzi orice spinare. chiar si pe cele de piatra. interesanti sunt laurii pe fruntea celor mari, chiar daca cel mai adesea sunt statui.


  35. Frate DAnut,am inteles ca spuneati..in caz ca era celalat ,stiu ca nu faceai asa…
    nu interpreteaza decat cinevrea sa o faca,era f.clar.
    Mie imi place Paul Negrut..si D.Manastireanu:))
    De la fr.Negrut am auzit multe predici ,care m-au zidit,am o prietena care are fiica la Oradea,si spune ca e un frate deosebit.
    In toate conteaza caldura care o poate da unfrate care si predica celor di jur.
    Vorbesc din puct d vedere al crestinului simplu.
    Ma bucur ca mi-ati raspuns,si Domnul Isus a stat la masa cu saracii,vamesii,nu cu carturarii si fariseii.
    Cred ca sunt 2 felui de crestini,
    unii care se raporteaza la oamneni”mari”
    altii la Domnul Isus.


  36. aleg sa astept pana Marius va hotara disciplinarea, ca detinator al blogului, iar apoi dupa mustrare si sfat, voi sustine pe pagina mea si acolo unde este necesar, punctul de vedere cu privire la cele intamplate. nu de alta dar provocarea este continua, deci Marius….


  37. * referitor la primul si al doilea rand,sa fiu mai precisa:
    ati zis ca si intr-un caz si in celalat,facea la fel Marius, adica era obiectiv,nu va refereati la altceva…


  38. Elisa, n-o mai tot plimba si tu „vorba ceea” a lui DM: el facea aluzie la simpatiile lui Marius, care… 🙂


  39. Datorita Elisei mi-am modificat postul pe pagina principala.

    Fie Vlad, ai dreptate. Am gresit amandoi.

    Un singur lucru iti cer.

    Nu mai fii asa de… sa zicem prea dur si acuzator.

    Hai sa aflam adevarul complet prima data, dar in ingaduinta crestineasca, fara rautatea de care am dat amandoi dovada.

    De acord?


  40. multumesc Pety,Domnul sa ne fie la toti calauza!


  41. Razvan…oooo imi place poza,,,,asa da frate!alta treaba,no,ca trebuie sa-mi fac si eu una,da,dar am una f.faina,de cand aveam”doar douazeci de ani”


  42. stiti ce m-am gandit eu,sa inchida cafeneaua Marius duminica..ce ziceti?


  43. Pai cu Danut nu am inteles eu,probabil ca a sunat exact invers,,,ca pe acelea nu le-at fi dat…daca erau destinate celuilalt


  44. Multumesc lui Danut M. pentru precizarile cu privire la regulile de pe Agora Christi. Sper ca aceste reguli sa lase loc si flexibilitatii. Nu mai e mult pana in februarie si vom vedea atunci.


  45. Cubuletz, pentru flexibilitate, poti sa incepi cu genu flexiunii. 🙂


  46. …si tot legat de multumiri, imi amintesc de o rima din timpurile comuniste, Cubuletz: „Deschid fereastra si-o inchid, si pentru asta-ti multumesc din inima, Partid”
    Februarie, luna flexibilitatii! 🙂


  47. Acum ,imi spunea un frate de la Sibiu,ca cine petrece mai mult timp pe Net(plasa)decat se roaga Il neglijeaza pe Dumnezeu…facand un pacat ,ca net-ul nici nu a fost pomenit in Biblie,ca e o inventie a satanei, ca sa ne prinda in mrejele lui,sa pierdem vremea ,ca de fapt noi trebuie sa comunicam gura care gura,numai cand suntem bolnavi,
    atunci apelam la comunicarea virtuala..
    Ce ziceti ca trebuie sa facem?


  48. Io unu zik ca netu i lafel ca tv u daca nu ai grija te pind in plasa (parerea me)


  49. satanei de ce nu crii cu S(s mare)?


  50. *scrii


  51. Dilema, draga
    satan se scrie cu „s” ic, ca sa moara de ciuda personajul.


  52. Pai cu tv a fost mai simplu,fiul meu(orto)a zis”scoate-l pe satana din casa”
    nu mai am tv de vreo 10ani
    acum am picat in alta plasa,trebuie sa arunc si calculatorul?:((


  53. pardon ,a zis „telesatana”


  54. Rasvane, ce-i cu facelift-ul asta? Sau nu te-ai mai schimbat dupa ce te-ai intors de la biserica? 🙂


  55. Rasvane, eu o stiam altfel:
    „In casa frig, afara frig
    Deschid fereasta si-apoi strig
    Iti multumesc, Partid, ca ne-ai calit!”

    Mai stii versuri de-astea? Facem un cenaclu 😉


  56. Cubuletz, in general nu m-am mai schimbat dupa ce am fost la biserica. 🙂


  57. Am vazut azi la un teatru bucurestean anuntul pentru o reprezentatie cu piesa: Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintal, de Matei Visniec.
    Desi nu mi se adreseaza (sper) ma gandesc sa ma duc s-o savurez, chiar daca Andrei Duban (cel care ne citea bilelele de la extragerile Loto pana nu demult) nu face parte dintre actorii mei favoriti, dimpotriva.


  58. Poeziile erau in functie de strada, fiecare cu varianta lui, ca la Mioritza. 🙂
    Astept sa le intonez dimineata, sau „in arsita noptilor” de februarie, in Agora. 🙂


  59. With all due respect draga Aline, nu cred ca este deloc potrivit ce faci si ce spui. Intr-adevar denota multa mandrie, chiar snobism, in ce te priveste si in acelasi timp multa desconsiderare fata de ceilalti, desi pe cei mai multi poate nu-i cunosti. Fara rautate o spun, ai denotat o asemenea atitudine de mai multe ori si cu alte ocazii fata de Marius sau Daniel Mitrofan si altii. To make it simple, nu-i frumos ce faci. Nu mi-o lua in nume de rau.

    Cu toata dragostea, ne-falsa modestie si fara rautatea, iata o lectie de viata valoroasa, pentru mine/tine/noi toti. Am avut ocazia printre altele in viata, sa cunosc si sa ma imprietenesc cu un om „mare” (d. toate p.d.v.) care printre altele facea si parte a guvernului Tony Blair la acea vreme. Un om de mare calibru, ca pregatire, caracter, si ca si crestin. – Stii cum e/ sau ce face un om sa fie „mare”? Nu faptul ca are doctorate si titluri peste titluri, nu faptul ca sta la masa cu prim-ministrii sau capete incoronate si altele asemenea. De multe ori, cel mai banal gest din lume iti va spune cat de mare sau cat de mic e un om. – Cu o anumita ocazie, am mers la un restaurant cu acest om. Cand sa intram, mi-a deschis usa si m-a invitat ca si cum eu as fi fost un print iar el un simplu butler, daca nu un simplu servant. Si nu m-a lasat pana nu am pasit eu in fata lui. Un gest banal, dar capabil de a dezvalui adevarata „marime” a unui om. Si acest „stil” il caracterizeaza in general. Eu, asa cum sunt eu, in comparatie cu acest om, sunt un nimeni. Dar cand un astfel de om te trateaza si se poarta cu tine sau cu oricine altcineva (un nimeni poate, dupa eticheta sociala) la fel cum si-ar trata colegii lui de cabinet sau chiar un prim-ministru, pentru mine, un astfel de om este cu adevarat mare.

    Si dincolo de asta, avem exemplu Celui mai mare, care dupa ce „a asezat” stelele pe cer si a facut alte asemenea lucruri extraordinare (ca sa dea de lucru la cei care isi fac doctorate 🙂 ), s-a dus sa se faca vulnerabil inaintea unor ciobani jerpeliti si s-a dus spele picioarele mizerabile ale ucenicilor (printre care era si Iuda, by the way). Iata ce inseamna sa fii mare. Sper sa ne fie de folos asemenea exemple si tie si mie si noua toturor (chiar si „doctorasilor” alora de la Agora Christi 🙂 )

    Cu respect si dragoste, unul destul „mic” inca 🙂 nu ca varsta si ca titluri si alte standarde omenesti, ci in sensul celor descrise mai sus.

    LogiK


  60. erata: paragraful 3, randul 1 – „exemplul” 🙂


  61. Cele zise, fara nici o umbra de disrespect fata de cei de la Agora Christi, pe care, pe cei mai multi ii cunosc intr-o oarecare masura.


  62. Bine ai zis-o logik. Subscriu.


  63. Logik,bine zis,
    ce curios ca pe net,simti imediat pe cei care „se vad mai sus”de obicei acestia se adreseaza doar lui Marius.

    Eu raman la vorba care spune”mandria sta inaintea caderii”…”fara dragoste nimic nu e ”
    Pai „daca nu conteaza ca iti dai trupul sa ti fie ars(si apoi care am putea-o face)pentreu altii,dar fara dragoste…
    Esti un chimval Zanganitor…chiar daca ai vorbi in limbi ingeresti…cati au darul acesta?


  64. Subscriu si eu la TOT ce ai scris mai sus fratele meu
    Logik. De multe ori ma scutesti sa mai scriu pt. esti intr-un gand cu mine. Stai pe aproape.


  65. Draga Danut,

    da, libertatea are un cost. Scump, din cîte văd.
    Am stat foarte mult în cumpănă asupra cenzurii.
    Cu cît a crescut blogul, cu atît am dat mai multă liberate.
    Am crezut că atmosfera este destul de puternică ca să oprească pe unii şi să încurajeze pe alţii.
    Nici acum nu cred că voi trece la o cenzură mai dură.

    Da, responsabilitea şi maturitaea nu se găsesc pe toate drumurile şi din cînd chiar unii dintre noi putem fi ispitiţi de lipsa uneia sau alteia sau de amîdouă în acelaşi timp.

    Despre Paul Negruţ.
    Convinge-te uitîndu-te la dezbaterea din jurul plagiatului.
    Este adevărat că pe vremea aceea blogul meu nu era atît de cunoscut şi popular, deci nici aglomeraţia aşa de mare.
    Te asigur că altul i-ar fi fost regimul după aceste luni.
    De fapt ai văzut la gluma cu rectorul 🙂
    N-am cenzurat acolo… s-au dat în stambă fiecare cum a vrut.

    De asemenea, ţin să îţi aduc aminte că celebra ta scrisoare adresată lui Paul pe aici şi-a găsit ieşirea spre public, nu prin altă parte.

    Dacă eram interesat să îl protejez atît de mult pe Paul aşa cum spui, nu ieşea scrisoarea ta deschisă pe poarta asta.

    Este adevărat… memoria ne trădează cîteodată. Pe fiecare dintre noi 🙂

    Uneori prefer un ton mai sprinţar şi mai natural decît un băţ înghiţit care să fie confundat cu o coloană vertebrală…

    Pe de altă parte ţin pumnii strînşi Agorei… este în folosul cauzei… Aşa cum spuneam… poate voi reşiţi ceea ce nu am reuşit eu…
    inclusiv cu comentariile..


  66. Draga Pety, se pare că nu te-ai ţinut de cuvînt, tot ai intrat după aia şi încă destul de consistent.. n-a fost alta decît următoarea zi… 🙂

    draga Vlad, despre PAul… păi, să dea fraţilor… nu-s eu păzitorul lui Paul Negruţ, se poate apăra şi singur…

    Draga Pety, nu sînt cu garda ridicată faţă de nimeni. Aici este un loc în care oamenii sînt liberi, liberi în măsura bunului simţ şi decenţei, cavelerismului şi eleganţei, valori la cdare ţin.

    Intervin atunci cînd acestea sînt batjocorite…

    Aşa, Rasvan, ai avut dreptate, faceţi antrenament pe mine, realmente cred că s-a întîmplat şi asta… după aia fiecare trece de la grădiniţa pătrăţosului la alte „cercuri” mai înalte 🙂

    Cristi B. prima zi a săptămînii este SAbatul meu, la Isus toate lucrurile sînt invers.

    draga Cubuletz, foarte interesantă problema pe care o pui.
    DA, dacă un comentariu este deştept făcut?
    Probabil cei de la Agora se vor adapta din mers.
    Experienţa îi va ajuta…
    Şi eu am învăţat multe din experienţă… 🙂

    Elev, Alin face o subliniere corectă: „am lăsat la îndemîna oricu posibilitaea de exprimare”. Asta-i corect. Care-i soluţia? Este bine că Alin şi-a făcut blog, este bine că cei de la Agora au blog. În felul asta putem învăţa unii de la alţii cum să administrăm libertatea în acelaşi timp cu responsabilitea şi maturitatea.
    Sper că nu se exclud una pe cealaltă.

    Vorba cuiva: Depinde de om…:)

    Dilema, agora era piaţa grecilor, acolo nu cumpărau numai peşte şi zarzavat, se dădeau şi idei, pe gratis…

    Elev, reguli avem peste tot, blogul este un cu totul alt spaţiu decît o pagină de discuţii academice, blogul este ceva intim, personal cumva, dar cu o uşă spre public… „intră cine vrea, scapă cine poate..”


  67. Draga Danut,

    da, dacă învăţăm ceva de aici… e bine, blogul meu a fost un blog şcoală pentru multă lume.
    Unii comentatori şi-au făcut ei înşişi blog, altora le-am făcut eu, pe alţii i-am ajutat.

    Sper să ajute cauzei..

    Dănuţ, cred că menţionarea numelui lui Paul Negruţ aici vine dintr-o cu totul altă direcţie decît cea care o susţii tu, dar dă-mi voie să fiu subiectiv, fiecare cu subiectivismul lui.

    din nou Paul, Paul, Paul… o veche obsesie … aşa îmi pare mie.

    Ai să spui, păi… „Iosif, Iosif, Iosif”.
    Nu, este o diferenţă. Fratele Iosif a pornit el însuşi discuţia în spaţiul public.
    Paul Negruţ, atunci cînd a pornit-o, a încasat reacţiile, meritate şi nemeritate.
    Aşa s-a întîmplat şi cu fr. Iosif.

    Cum arată comentariile? Cred că sînt o imagine a maturităţii noastre… sper că este o şcoală, sper că învăţăm.

    Da, tocmai de asta am făcut reclamă şi răsreclamă Agorei, pentru că aş dori să aveţi „prezumţia de nevinovăţie” şi creditul de start.
    Ce se va întîmpla… vom vedea.

    RAsvane, într-una dintre discuţiile pe care le-am avut cu Alin a fost că poate să mă pună la punct, dacă vrea. Oricine poate, asta-i unul dintre motivele pentru care am ieşit în public, să fiu corectat, amendat etc.

    dar… cred că este uşurel depăşită limita în comentariul lui, aşa cum tu observi… nu aş dori ca Alin sau altcineva să devină co-moderatorul meu, să propună teme, subiecte de discuţie în locul meu, să redirecţioneze comentariile etc.
    Îmi rezerv încă luxul de a face lucrul acesta 🙂

    Am observat că Alin a pus acest comentariu şi pe blogul lui. Aşa este mai corect.

    Draga Vlad, am luat deja primele măsuri „de disciplinare” deşi sună aşa de urît.
    Eu nu sînt pastorul vostru în spaţiul virtual.
    Aici sîntem între prieteni.
    Sper că v-aţi liniştit.

    V-am şters cea mai mare parte din comentarii.

    Draga Dilema, ăla nici nu merită spus pe nume, ce să mai spunem de scris cu literă mare, în Bucovina îi spune „cel din piatră”, „ducă-s-ar pe pustii” şi altfel.

    să nu îi spunem numele, nu merită să îl invocăm


  68. […] sau nu, un post de alatăieri al Pătrăţosului pune problema moderării comentariilor cam în aceiaşi termeni ca […]


  69. ….as vrea un cadou”de ziua aceasta de nastere”
    daca se poate o predica de fr.Marius Cruceru,(nu am ascultat nici una,pana acum),pe emailul meu,ca nu prea vad altfel cum sa o pot face,oricum nu am prea multe
    programe..p-aici,deocamdata,nici leptop..
    sau mai bine „un leptop”:))


  70. In ianuarie sunt nascuti multi „oamneni mari”:
    Eminescu
    Ceausescu
    etc…


  71. Ha, ha, ha, am rîs cu larimi… Ceauşescu… Eminescu… nu sînt „vrednic” de nici unul… 🙂

    Da, voi pune predici, deocamdată sînt la editare,
    sînt cîteva chiar pe blog

    La pagina Ce cînt, ce spun, ce vorbesc sau cam aşa ceva…


  72. Constat cu regret ca mult anuntata „luna a desconspirarilor” pe pe Agora Christi s-a cam impotmolit din pacate (daca nu era asa de la inceput 🙂 ) si prezinta un minim interes. Dar, with all due respect for their efforts, asa se intampla cand „mananci ambalajul in loc sa mananci ciocolata din ambalaj” – ca sa il citez pe un om drag mie, Beni Faragau.
    But, never say never…, mai e un pic din februarie 🙂


  73. Poate se ajunge si la ciocolata by the 29th 🙂


  74. Strutul ce face? isi baga capul in nisip,

    asaera am avut o cercetare,o remuscare,
    cred ca sunt doua categorii,in cele cu colaborarea,
    cred ca cei ce au fost schingiuiti si batuti,au putut pica pe moment,
    m-am gandit ca fizic nici eu nu as fi rezistat,
    cei care au cazut din aceast motiv,pot fi intelesi,nu se compara cu ceilalti,care au facut-o benevol,
    desi mai este inca iertare pentru toti!


  75. Draga Logik, cred că pe Agora au început articole interesante, dar nu s-a dat drumul încă la discuţii.

    Poate că nivelul este prea sus. Nu ştiu.
    Poate că lumea este neinteresată, scîrbită, sătulă… cam asta simt.

    Chiar cei care s-au revoltat împotriva blogului meu asta invocă: „mai lăsaţi-ne, fraţilor, ne-am săturat să auzim numai de rău şi de răi…”.

    Cam asta este, vorba Elisei, politica strutului.

    Da, Elisa, fratele Nicolescu spunea că nu pot fi condamnati cei care au cedat sub amenintari si loviri.

    draga Logik, în cazul de faţă ambalajul sînt teoriile, ciocolata sînt oamenii….

    nu se poate judeca o istorie fără personaje…
    asta ştie şi cel mai umil elev de clasa IV-a.

    Este admirabilă ambiţia celor de la Agora de a evita personajele pentru a nu cădea în bîrfă şi în scandal.. absolut admirabilă, dar mă tem că nu se poate.

    Va trebui să avem curajul de a ne asuma critica istoriei cu scena plină, cu personajele pe ea.


  76. Asta se intampla deoarece avem”personaje sus puse”,
    care tinand cu dintii de tacere… crezandu-se struti…,
    dau idei si celorlati,care poate ar mai avea nitel curaj!


  77. Marius, zici : „draga Logik, în cazul de faţă ambalajul sînt teoriile, ciocolata sînt oamenii….

    nu se poate judeca o istorie fără personaje…
    asta ştie şi cel mai umil elev de clasa IV-a
    …..
    Va trebui să avem curajul de a ne asuma critica istoriei cu scena plină, cu personajele pe ea.”

    Exact! Aici e problema, si nu ca nivelul articolelor „e prea sus”. Nu-i nimeni prost. Dar lipseste continutul. Raul are un nume si are exponenti, nu este doar un concept abstract in jurul caruia sa filozofam doar. Asta e parerea mea, cea ne-importanta 🙂 .
    Plus ca…, sorry dar am eu asa ceva… impotriva snobismului si intelectualismului de carton al unora, doar al unora (ca sa nu fiu inteles gresit, ca pe multi de acolo ii cunosc si ii respect). Si eu ma consider intelectual si cu pretentii in multe privinte (ca sa ma dau si eu rotund, sau patrat? 😀 ) dar sunt unul mai sangvinic, mai practic si in limbaj si in practica (sau cel putin asa vreau sa fiu) 🙂 Daca lipseste efectul practic al „intelighentiei”, …suna a gol. Poate ai citit ce i-am scris o data mai sus, lui A Cristea, dandu-i un exemplu despre ce cred eu ca e un om cu adevarat mare. Acolo, in astfel de gesturi banale (in „eroismul gesturilor marunte” cum spuneai tu intr-un alt post) se concretizeaza inteligenta/intelepciunea si maretia unui om.


  78. Si ca sa te „laudacesc putin” 😀 , dar pe buna dreptate si fara dulcegarii ieftine, si tu te-ai dovedit un intelectual practic si concret, si in gandire – scriere si in practica. Si blogul „transpira” asta. De aia pe-aci, poposesc mai multi si indraznesc mai multi sa-si exprime opiniile, de la cel mai „simplu” vizitator pana la altii mai „elaborati”. Correct me if I’m wrong 😀


  79. Poate o sa le scriu si eu celor de la Agora C. Cred ca ar fi folositor (desi ei spun ca nu au intentia sa o faca) daca ar lua un caz anume (poate ca D Mitrofan va furniza dosarele?) si sa-l analizeze aplicand teoriile lor.

    NUMELE persoanei nu trebuie sa fie publicat (sau alte nume/date care ar putea dezvalui persoana investigata)- ci trebuie doar ca ei sa foloseasca teoriile la un caz special. Sa ne spuna cum au descoperit ca unele documente erau false, ce fel de circumstante atenuante exista etc…

    Adevarul e ca bine cunoscuta expresie: „Teoria ca teoria, dar practica…” se aplica si aici.

    As vrea sa vad aceste teorii „intrupate.” Asa invatam mult mai bine. Cel putin eu!

    Cer prea mult?


  80. evedyahu,
    Nu ceri prea mult. Teoria se face dupa ce studiezi cazuri concrete. Tragi concluzii, vezi parerea altora, etc. Altfel este „teoria chibritului”…
    Ma bucur ca traiesti cu picioarele pe pamant…
    Apropo, pe unde esti? cornelbucur@gmail.com


  81. Răul nu se face singur. Oamenii fac răul.
    Biblia ne învăţă prin pildele pe care ni le pune înainte cum trebuie tratat răul.

    Biblia nu discută în general despre rău, nu discută teorii despre rău, discută răul cu exemple şi situaţii. De asta avem cartea împăraţilor, chiar două cărţi.

    De asta avem atîtea biografii în Biblie.

    Putem noi să discutăm despre modele de lustraţie şi cum se face şi cît se face şi cît de adînc şi metodologia.
    Bun, este bun. Pînă la urmă tot la oameni şi persoane vom ajunge din păcate.

    Lustraţia nu este ceva care se face la pantofi, se face cu oameni!!!!

    Cine duce lucrurile pînă acolo????

    Draga Logik, mulţumesc de complimente, azi am păţit o chestie care mă ruşinează şi mă responsabilizează faorte…

    Poate povestesc puţin despre asta…

    Am făcut greşeli, foarte multe greşeli şi pe blog şi în viaţă… Domnul este bun şi are har. Asta-i tot ce ştiu.

    Draga Evedule, totdeauan la lecţiile de la şcoală ni s-a predat teoria şi apoi am făcut problemele…

    Să vedem, nu este sfîrşitul lunii februarie… deocamdată sîntem la curs, să vedem seminariile, sîntem la predare, să vedem problemele şi rezolvările.

    Aşteptăm cu toţii cu mare curiozitate.

    Nu, Cornel, întîi teoria, apoi aplicare, aşa este corect.

    Noi am făcut greşeala că am luat-o direct cu persoanele, cazurile… întîi trebuie un model.

    Agora a început cu modelul. Să vedem dacă merg mai departe.

    Noi ne-am aruncat prea tare, ei se tîrîie prea prudent.
    Scriptura ne spujne să nu fim nici ca un cal (adică noi), nici ca un catîr (adică să stăm pe loc… )


  82. Corect Marius, la faza cu calul si catarul. Sa vedem numai daca totusi catarul se va urni pana la urma 🙂


  83. La faza cu „teoria si practica”, da si nu Mariuse, pt ca teoria trebuie sa porneasca de la ceva concret totusi. Nu poti teoretiza „in vid”,nu? O teorie se naste in urma descoperirii, manifestarii a ceva, si studierea acelui ceva care finalmente sa duca la o teorie (care, da, mai apoi sa fie verificata si aplicata).


  84. Mariuse – sunt de acord cu tine. Eu am cerut problemele dupa teorie…Astept cu rabdare, dar mi-e teama ca ei se vor opri la teorie 😦


  85. Să sperăm că aşa va fi, Logik, dar să vedem, să vedem…

    Da, aici las pe cineva care este aplecat spre ştiinţe, chimie, fizică etc.

    care este locul experimentului faţă de teorie, cînd frecăm cîrpa ca spă demonstrăm elecricitatea, cînd am învăţat deja despre electricitate sau după…

    la fel şi cu magneţii şi alte chestii.

    Nu, neapărat, uite Einstein a emis teorii care nu pornesc de la evenimenţial..

    N-a încercat nimeni pînă acum viteza luminii, dar teoria există… nu?

    S-ar putea să fie şi varianta în care teoria să fie foarte fascinantă, dar să nu se poată aplica.. din nou Einstein.

    Se pare că a avut dreptate, ştim toţi asta, dar nimeni nu poate încerca.

    ESte la fel ca în cazul credinţei.
    Noi ştim că Dumnezeu există, dar nu putem demonstra dînd două exemple şi rezolvînd două probleme 🙂



Lasă un răspuns

