h1

Pastorul Vasile Alexandru Talos şi-a dat demisia

Ianuarie 30, 2008

Previzibil fapt, în urma presiunilor din cadrul ultimului consiliu, „boierul” a rămas boier, în sens steinhardian. Totdeauna cel care are mai mult caracter şi pocăinţă cedează.

Pastorul Vasile Alexandru Taloş, ales şi validat de Congres, îşi dă demisia ca director al Casei de Pensii al Cultului, renunţînd şi la participarea sa în cadrul Consiliului Uniunii.

Dacă demisia sa va fi acceptată de Preşedintele Cultului, este o mare pierdere… nu mai spun pentru ce.

Se pare că luna februarie devine luna renunţărilor de a mai lupta cu mori de vînt. Sancho Panza este mai înţelept decît Don Quijote…

Aşa se pare!

Nu ştiu de ce mă simt tot mai singur într-o mare aglomeraţie…

Păcat!

PS.

Sper ca fratele Vasile să facă public textul demisiei.

Cum trebuie interpretat acest gest? Cred că nu ca un act de cedare, ci ca un act de „obrăzare” a tupeiştilor. Să le fie spre învăţătură de minte.

Pastori, care ar fi trebuit să apere turma, s-au transformat în … alţi membri ai unei turme, asmuţiţi la hărţuire. Se pare că reuşesc, aşa cum au reuşit şi în alte vremuri, dar pentru scurtă durată.

S-ar putea ca fratele Taloş să fie atît de elegant şi să nu coreleze cele două evenimente prea strîns, ultimul consiliu şi decizia sa, dar (nu avem mare mirare că nu mai apar ştiri baptiste) dacă secretariatul ar face publice procesele verbale de la ultimul consiliu, cred că legătura între cele două evenimente ar putea fi realizată şi de cel mai puţin talentat analist al vieţii bisericeşti de la noi.

Pastorul Taloş face ceea ce a făcut Domnul nostru cîteodată. I-a lăsat…

Vedeţi Matei cap. 12, versetele 14, 15… cînd a văzut împotrivirea fariseilor… a rostit judecata asupra lor prin … tăcere şi retragere.

Nu s-a certat cu ei ca precupeţele, nici n-a rostit judecăţi peste gard, ci s-a retras în tăcere. a dispărut din mijlocul lor.

Nu le-a frînt trestia, deşi putea s-o facă, trestie care străpunge mîna, nici nu le-a strîns mucul între degete, i-a lăsat să fumege pînă la stingere…. şi pînă a biruit judecata.

În cazul acesta a biruit dreapta judecată şi buna cumpănire.

Succes, pastore Taloş, în lucrarea mult mai importantă de cîştigare a sufletelor pentru Domnul, faţă de „mitica” politică eclesială.

Eu unul am făcut public acest fapt pentru că am considerat o datorie de conştiinţă, ca şi în cazurile anterioare, să aduc la cunoştinţa celor care a participat la Congres cele întîmplate după votul dînşilor.

Sper că fratele Vasile nu se va supăra pe mine.

Cu publicarea Statutului este altceva, cu demisia asta… este o chestie personală.

Luaţi-o ca o chestiune de jurnal, adică de blog.

Dumnezeu cu mila peste noi toţi!

Ah, ce ispită mare…

68 comentarii

  1. Întrebarea legitimă este „Şi-a dat demisia” sau a fost forţat să-şi dea demisia? Oricum preşedintele nostru nu a ascuns de loc că îl vrea afară pe fratele Taloş aşa că… se duc oamenii de bine şi nimănu-i nu-i pasă? Cine urmează?


  2. probabil subsemnatul… 🙂
    nu pot rezista mult cu emetiralu, are efect advers..

    iar se va irita cineva.
    va fi ca în vremea scrisorilor de indignare semnate de muncitorime şi ţărănime împotriva studenţimii şi întelectualilor…

    „sîntem indignaţi de trădarea lor cu Maniu, cerem condamnarea lor la moarte… etc. „


  3. “Caci Domnul este Duhul; si unde este Duhul Domnului,
    acolo este slobozenia.” 2 Corinteni 3:17


  4. Marius, vine anul lacustelor, si nu avem destui Ioani Botezatori sa le manince prin pustiu.
    O sa ne roada lacustele astea tot cimpul de neuroni, sa avem si noi mintea ca a lor, neteda ca miristea!
    Fratele Talos, un om pe care mama il vedea saptaminal, ani de zile, in Mihai Bravu. Un om exceptional! N-am sa-i spun mamei, ca mai face un avc.


  5. ceva nu inteleg eu. de ce fratii Talos si Negrut nu au promovat si implementat o reforma profunda in sistemul cultic in cei 16 ani cat au fost presedinti ai Uniunii si banuiesc ca au avut in mare masura si majoritate in Consiliu? E foarte trist ca in toti acesti ani s-a functionat pe baza unor reguli scrise in regimul comunist si tocmai acum cand conducerea a trecut de cealalata parte a iesit un nou statut e drept prin contributia majora a fratelui Talos. tot respectul pentru fratele Talos si pentru exemplul pe care l-a dat si in timpul comunistilor si acum prin aceasta demisie, dar tot nu inteleg de ce nu au facut reforma cand puteau. Acum, ar fi tare frumos sa vedem reforma adevarata tocmai de la aceasta conducere, dar din pacate toate semnele sunt ca…….. distanta e foarte lunga de la declaratii la fapte. 🙂

    Probabil ca la urmatoare intalnire a consiliului va fi „ajutat” patratosu sa se hotarasca odata ce vrea de la viata asta cultica. Jalba fratelui Beni a picat de minune. Alti amatori?

    Azi am gasit un lucru interesant in statutul cultului la art 3 alin 4: „Cultul Crestin Baptist din România si părtile sale componente sunt persoane juridice de utilitate publică.” Poate sa am lamureasca si pe mine clar ce inseaman asta? „Componentele” cultului ar trebui sa respecte „LEGEA numarul 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public”? daca e asa, atunci ar fi interesant de vazut cate obligatii au institutiile cultului fata de noi, baptistii normali care suntem publicul care contribuie la sustinerea acestor institutii.

    stau si ma intreb cati membrii din consiliu ar trebui sa-si dea demisia in bloc ca „cineva” s ainteleaga ca ceva nu e in regula. Cien oare ar trebui sa fei acest/acesti „cineva”? 🙂


  6. uneori ma intreb daca mai pui multe pietre deasupra, cum vom mai respira.

    poate sunt eu pesimist sau doar am sentimentul ca inca unul s-a scarbit.

    desi Dumnezeu candva avea vreo 7000, sper sa nu fie distribuiti si in zonele polare ca atunci la noi nu mai ajunge niciunul.

    apoi cand de la o masa se ridica oameni de bine si pleaca, fie apare o indigestie fie au aparut divergente serioase.


  7. Marius,
    Fii un pic mai echilibrat. Evita extrema alinierii totale. Pana si „continutul” demisiei fr. TV poate deveni interesant pentru tine. Demisia e un act unilateral de vointa exprimata a unei persoane de a nu mai continua o activitate. Tot ce urmeaza sunt povesti. Poate interesante, dar ar trebui sa faca obiectul altui document. TV este un om a carui valoare intelectuala e incontestabila. Si valoros prin puterea exemplului personal in vremuri grele. N`avem multi ca el (se pare si …din pacate) Dar are o anumita varsta si asta se vede. La Congres (2007) lucrul acesta s-a vazut foarte bine (poate mai putin bine pentru cei din prezidiu). Acest congres (condus de TV) a purtat stigmatul „pensionarilor” Argumente :
    – condus de un pensionar
    – deschis cu rugaciune de doi pensionari
    – s-a pus problema salariilor unor pensionari
    – intr-un moment cheie totul a fost dirijat de un pensionar ( Husan contra Doru P., cu un aplomb ce a starnit jalnice aplauze, fara ca lui TV sa-i pese)
    – nepermis de lunga „destainuirea” fr. TV ceea ce psihologic a jucat un rol catastrofal, oamenii simtind ca au intrat in criza de timp. Tocmai acest timp putea fi fructificat prin luari diverse de cuvant si s-ar fi clarificat multe iar rezultatul voturilor era altul
    – incheiat cu rugaciuni de binecuvantare peste noul consiliu a unor pensionari.
    Marius, prea multi au dorit sa spuna ceva dar nu si-au asumat ei riscul ci au prefaerat sa-l „impinga” pe fr. TV in fata. Din acesti multi doar tu(e o realitate nu o lauda) ai curajul sa spui ceva. Vrem sa-i auzim si pe PN, OM, si alti. Cred ca vremea fr. TV, din acest punct de vedere, a cam trecut. Va avea insa un rol important ca sfatuitor, consiliator, mentor. Vom trai si-om vedea…


  8. este normal fratilor, intr-un post precedend am „acuzat” ca au ramas tare fata de ” secu.. „.sunt periculosi pentru ca nu au compromisuri.Paul Negrut, Vasile Talos si Pavel Niculescu.Domnul sa-i binecuvinteze..!


  9. Scriptura vorbeste altfel de batrani,vai de bisericile care nu au frati batrani,au toate sansele „sa seliberalizeze”
    Spune si un proverblumesc:”cine nu are batrani sa s-i cumpere”
    Adica intr-o comnunitate,fiecare isi are rolulsau,dar in Trupul luiHristos?
    Nu am citit ca ar fi numai madulare tinere,nici doar batrane.
    Trebuie pastrati frati ca si fr.Talos,cat ii mai avem printre noi.Putini frati avem care nu s-au plecat,sa nu-i inlaturam.


  10. Cunosc persoane crestine,care nu mai suporta ceea ce nu e bun in adunari si se retrag,ce facem pentru asta,si cu a cui ajutor,in afara de Cel de Sus?
    E nevoie si de tineri si de batrani!


  11. Draga Viorel, ştii cum este … „a fost sinucis” 🙂

    Nu, fratele Taloş a fost rugat să fie şi mai clar în formularea demisiei sale şi a fost şi mai clar.
    A spus-o pe şleau. 🙂 ca să priceapă tot diversionistul.

    Sper că măcar atîta ruşine îi apucă pe cei care au „ridicat problema” în consiliul trecut. Penibilul situţiei abia acum înfloreşte. „băieţii buni” să ne trăiască.

    Asta adevereşte că interpretarea mea a fost corectă.

    O să fiu întrebat: „de ce vorbeşti aşa despre colegii tăi.. „. Nu ştiu cum, mie să îmi fie ruşine că sînt coleg cu ei sau lor să le fie ruşine că au fost colegi cu fratele Taloş…

    Eu n-am astfel de colegi.

    draga Rasvan, fratele Talos este un luptator, aşa l-am cunoscut cu toţii. A dorit să devină ofiţer al armatei române. Mă bucur că armata a pierdut un ofiţer şi noi am cîştigat un luptător.
    Acum nu-şi retrage trupele.

    Din păcate „băieţii buni” au greşit şi omul şi strategia.

    Următoarea pe listă este Salonica Taloş şi next in line, Silviu Jurjeu.

    Dacă scăpăm de ei, în sfîrşit lucrurile vor merge bine , viziunea măreaţă se va împlini, planurile strategice vor fi duse la capăt.

    Draga Mircea, după cum vezi nu este uşor de făcut „reforma”. Niciodată în aceşti 16 ani în consiliu fratele Paul şi cu fratele Oni nu au avut majoritate.

    Să redeschidem chestiuna dosarelor? ESte cle mai bun exemplu. Nu?

    Eu zic să mai aştepţi puţin.
    Unii îşi vor da demisia de scîrbă, alţii demisia de onoare, unii vor trebui să îşi dea demisia de nevoie, alţii „de ruşine”.

    Elisa, la vremuri noi, oameni vechi. Paradoxal, la noi în cult unii dintre cei noi sînt vechi şi unii dintre cei vechi sînt noi.

    Fratele Taloş este un vechi-nou. Este vechi prin vîrst, dar noi prin mentalitate.


  12. era o problema cu pensionarea obligatoie a medicilor,ca cei tineri nu aveau posturi,
    erau faini si cei tineri,plini de viata ,de vise ,de idei,
    dar un diagnostic corect,nu ti-l punea decat doctorul cel”vechi”


  13. Se imlpneste Scriptura,
    nu vine dragi frati nici o trezire!
    Vine Apostazia!
    va mai gasi Fiul Omului credinta pe pamant,cand va veni?


  14. Întotdeauna în slujire ne ies în faţă munţii întrebărilor importante şi treptele marilor decizii. Cei care slujesc cu dedicare biserica lui Hristos, au simţit povara acestor vremuri. Eclesiastul 7:8a ne deschide ochii: ,,Mai bun este sfîrşitul unui lucru de cît începutul lui.”
    Dumnezeu în dragostea Lui ne dă încă o şansă să lăsam după noi ceva plăcut.
    Nu-i aşa că se merită să slujeşti un astfel de Dumnezeu ?
    SDM


  15. Domnilor nota 10 pentru persoana fratelui Talos; insa sper ca nu suferiti de otiofobie.


  16. Retragerea fratelui Taloş este semnalul roşu intermitent care se aprinde la bordul maşinii baptiste. Şi dacă e roşu…e periculos să-l ignori. Sper să găsim curajul să tragem un pic pe dreapta şi să recunoaştem că avem o problemă. Şi problema nu e la toba de eşapament, fraţilor 🙂 Problema e la „computer”.

    Dacă cineva suferă de otifobie, să zicem că nu e mare scofală…dar,…să ne ferească bunul Dumnezeu să suferim de Bibliofobie.

    mult har tuturor!


  17. Ne văităm că n-avem modele, suntem de o ipocrizie crasă! Când avem modele nu le păstrăm, le „pensionăm” sau le „demisionăm”.
    Observator , ai grijă să nu devii „obositor” că văd că ai lentila pusă pe pensionari.
    Unii din aceşti pensionari sunt Pavelii noştrii poartă pe trupul lor cicatricile bătăliilor purtate, sunt gata să andocheze, sunt gata să scoată jugul, sunt gata să cortuluiască, sunt truditorii gliei lui Christos, unii au tras brazda dreaptă , nu s-au uitat înapoi, de aceea cred că trebuie făcută linişte domnilor în faţa unora dintre ei. Trec şi se trec, eroii credinţei şi noi nu i-am băgat în seamă!
    George Santayana spunea”Cine nu-şi aduce aminte trecutul este condamnat să-l repete”.


  18. ehe, Elisa, pastorii sînt ca vinul bun, se face şi mai bun cu vîrsta…
    eu n-aş pensiona pastorii decît pe caz de senilitate sau alte boli mintale… sau pe chestii de securitate 🙂

    i-aş păstra pînă dau ce-i mai bun din ei… la vremea senectuţii.

    draga Creştin de la ţară, nu, eu personal nu sufăr de otiofobie 🙂 Iată un nou termen.
    Oti îmi este drag, dar nu cred şi nu am crezut niciodată că locul lui este acolo,
    n-am crezut niciodată în programul lui, în SMS, cum l-a numit şi asta i-am spus-o dînsului şi am făcut public la vremea respectivă, prim martie, dacă citeşti tot ce am crezut despre iniţiativa lui de candida la preşedinţia uniunii.

    Chiar mi-a fost milă de fr. Oti, pentru că la un moment dat încerca să stăpînească atacrul împotriva fr. Taloş, dar nu l-a mai ascultat nimeni…

    A fost rîsu-plînsu.

    Cred că are alte daruri, dar nu pe acesta. Cine oare îl are? Nu ştiu dacă s-a născut persoana …

    În restul echipei cred şi mai puţin şi îmi pare rău că iar sînt bufniţă…

    Iar se împlineşte tot ce am spus 🙂

    Păcat!

    Oricum, om trăi şi-om vedea…

    Părerea mea este că o să avem una dintre cele mai împrăştiate conduceri din istoria baptiştilor încoace, cu multe promisiuni neîmplinite, cu multe tensiuni, mai multe decît mandatele anterioare (deşi mă mir cum de este atîta tensiune într-o majoritate de 30 la 7), cu multe bîlbîieli administrative şi asta nu penru că cei 7 din consiliu sau VAsile TAloş, Silviu Jurjeu şi Salonica Talos nu îi lase să lucreze, ci pentru că nu există un sunet de trîmbiţă desluşit.

    Ah, da ştiu, da, vizitele la comunităţi sînt foarte simpatice. Ştiu, senzaţia că „sîntem ascultaţi” este „legătura cu ţara”.

    Dragă Creştinule, şi un medic incompetent te poate asculta foarte inteligent, asta nu înseamnă că are şpi leac pentru tine.
    Şi o asistentă medicală poate ridica isteţ din sprîncene şi îţi poate da clisme şi ceaiuri, dar nu te poate opera.

    Pentru aceste vremuri nu avem nevoie să ne ascultăm unii pe alţii şi să devenim „simpozionişti” şi să practicăm o retorică triumfalistă (Sărbătoare???), ci trebuie să punem mîna serios pe plugul din brazdă.

    Este o părere personală, nu-mi cereţi să o şi argumentez că iar ies vreo 7 posturi.

    Uh, na, c-am spus-o…


  19. Că bine spui, Ambasadorule, plecarea fratelui Taloş din Consiliu ne lipseşte de o minte foarte lucidă şi de un caracter dovedit.

    La aceste vreumuri ne trebuie oameni ca dînsul..

    Fratele Oti şi-a luat tot felul de alţi consilieri despre care am discutat şi azi…hm!

    Să-i trăiască, dar nu cred că împăraţii care şi-au luat consilieri tineri au sfîrşit-o bine.

    Ah, este adevărat, este şi fratele Bunaciu sr. pe care îl respect pentru simţul umorului deosebit..

    DA, Viorel, asta s-a întîmplat des cu noi românii, dar nu numai cu noi…

    Ne crucificăm imediat pe cei care ne complexează prin prezenţa lor…

    Este mult mai comod un consiliu mai omogen, spre gri decît în culori foarte vii.

    Oare de ce la noua echipă primul reflex este „demisia”?

    Birourile de la uniune s-au golit rapid şi într-o deja foarte cunoscută convorbire telefonică… mi s-a spus… „dacă e aşa.. atunci îţi dai demisia din Consiliu?”

    Oare de ce sărim direct la asta?

    Vă veţi întreba de ce scriu despre asta şi despre ce discutăm….

    Pentru că este foarte important să nu se mai repete…

    Parcă, dacă îmi aduc bine aminte, Paul Negruţ era acuzat că îşi „elimină toţi adversarii” fără milă.. .
    Să admitem că este adevărat, da?

    Ok, am schimbat! Am votat, pardon AŢI VOTAT 🙂 „deschidere, transparenţă, comunicare, colaborare, sărbătoare, misiune, slujire etc.”

    Cu deschiderea, transparenţa şi comunicarea s-a terminat urgent, în cîteva luni.
    Cu comunicare şi colaborarea este deja clar!
    Cu sărbătoarea ….să vedem, la sfîrşit…

    Misiunea? Nu prin vizite în ţară un tur şi încă un tur şi încă un tur şi nici printr-un festival

    Slujire… se poate oare fără celelalte care au căzut sau tot cad, acelea enumerate mai sus?

    Mă tem că nu!


  20. Marius, am putea si noi, observatorii, sa-i stim pe cei 7 ?
    Viorel Cruceru, m-am referit la „anumiti” pensionari. Sa nu generalizam. Nu toti au fost modele de urmat. Au fost si „cartite” (vorba mitropolitului Anania) care au sapat la radacina altora.


  21. Nu spun secrete din consiliu, Observator 🙂 🙂 🙂


  22. Dupa cum vad eu, fratele Talos ar trebui „disciplinat” ca nu mai are 35 de ani.

    Acum fiind condusi de „marii meseriasi” mi-e teama sa nu navigam pe nisip si sa trebuiasca sa redefinim marea.

    Sunt tanar, dar eu nu m-as duce sa mor cu unul care nu a luat un picior in moale pt credinta lui. Teologia poate o au la multe stele, trairea superpoetica, dar lipseste testul incercarii, cel care dovedeste daca pot lua in serios teoria.


  23. Draga Vlad, nu le lipseşte testul încercării… tocmai asta este problema…
    Repet, nu le lipseşte testul…


  24. Personal cred ca ar fi trebuit sa il lasam pe fratele Vasile sa isi explice motivele. Ar fi fost mai credibil. Daca dansul a ales sa taca ar trebui sa ii respectam optiunea. Asta ca tot spunem ca il apreciem.

    Asa insa ramane sa crosetam scenarii.


  25. sigur, TEologeanule, dacă dînsul va voi o va face.
    Eu am demisia în faţă.
    PRima varianta era foarte elegant-aluzivă.
    I s-a cerut să explice mai clar de ce îşi dă demisia.
    A explicat.
    Nu este nici un scenariu croşetat… este un eveniment care trebuie interpretat in lumina datelor pe care le avem.
    Unii au mai multe 🙂
    Nedreaptă lumea asta 🙂


  26. Aveam o colega necrestina care imi tot zicea;
    Urat e pe lumea asta!
    Va spun ca plange inima in mine!


  27. Observator Am spus unii dintre aceşti pensionari( de mai multe ori) nu toti.
    Din păcate unii refuză să se pensioneze deşi sunt pensionari de mult.


  28. Am citit si am recitit ceea ce spunea fratele Ton cu privire la activitatea Uniunii si ce ar trebui schimbat.

    Fara sa intram in comentarii de persoana fratelui Ton, ci sa discutam doar ideile, care desi unii le interpreteaza personal eu cred ca sunt destul de obiective, si sa intreb pe cei care sunt implicatii in conducere daca are dreptate sau nu…Deasemenea nu cred ca era o acuza pentru cei care erau implicati ci mai degraba o concluzie, si cred ca si daca ramanea comitetul Uniunii si daca s-a schimbat, ar trebui luate in calcul aceste idei….Sau ii orgoliul prea mare ca au venit de la fr. Ton?

    Eu cred ca a prezentat destul de bine starea bisericilor si felul baptistilor din ziua de azi. Si cred ca, calitatea noastra a baptistilor ca si crestini a scazut fata de era comunistilor, cu informatori baptisti, cu prigoana, si cu toate cele. Nimeni nu se intreaba de ce ?

    Baptisti Romania 2002

    Am vazut poza si m-am infricosat…am spus Doamne iti multumesc ca sunt in partea de Vest, dar poate ca m-ai adus la cunostinta adevarului ca sa fac ceva pentru ceilalti. Cand am fost mai mic mi-aduc aminte ca am fost cu copii de la biserica
    de la noi cu un autobuz din acela ceausist, vreo 40 de copii in misiune in Craiova, si am cantat acolo pe scena teatrului…A fost ceva extraordinar….Mai se fac asemenea misiuni. Din cate vad eu in bisericile noastre vin copii ca sa primeasca cadouri!!


  29. scuze ca nu am comentat la articol, dar cred ca tine de …


  30. Am inteles Marius, nu le lipseste testarea ci trecerea testului, in modul care sa fie vrednic de urmat.

    Sper ca in toata povestea sa nu ramana toate la secret, nu cred ca ar ajuta fratietatea prea multa „intimitate” in astfel de situatii.

    Incep sa ma gandesc la Marius ca pastor in varianta independenta dupa intalnirea din februarie. 🙂

    Nu inteleg cum l-au pastrat pe Mara, dupa toata viata sa glorioasa. In biserica din Brasov pana in ultima clipa, imi pare ca si sicriul cu „eroul” baptist a fost tinut tot in biserica la priveghi, iar pt multi desi era obositor pana la adormire tot nu a fost prea mult si l-au ingaduit. Iar oamenii care nu au fost „eroi” ci sfinti, nu mai au loc de tinerii nostri sportivi cu viziunea tineretii fara de batranete.


  31. Teologeanule,
    uite un citat…

    „Prefer sa privesc si sa lucrez pentru viitor decat sa port lupte interne pe probleme neesentiale.”

    Vizinea mea de viitor si apelul catre colegi o gasiti in articolul VIZIONARI AI LUI HRISTOS pe adresa:

    http://vasilealexandrutalos.wordpress.com

    Se pare că ne aşteaptă vremuri noi…:) cu multă acţiune


  32. SENT, Ce as dori sa spun cultului baptist….. este un atac impotriva fr Negrut si a fr Gacea din partea lui I.T.Nu mai zic ca in aceeasi scrisoare i-i ataca si pe penticostali ceea ce e cu totul gresit din partea unui lider baptist.


  33. Scuze pt deranj!

    Am o nelamurire. Si ma adresez dvs pt ca observ ca pe acest blog au comentat multi pastori, care probabil au terminat o scoala teologica, altii poate chiar mai multe.
    Care este intelesul cuvantului ,,clevetire” ?


  34. As dori sa spun si eu cateva lucruri despre aceasta demisie:
    1. Fr. Talos cred ca a facut acest gest deoarece s-a saturat sa fie supus unei presiuni din partea celor care conduc Uniunea.
    2. Este cred lupta fiilor fostilor „oameni ai securitatii” contra unui om care s-a impotrivit acestor oameni.
    3. Se pare ca ceea ce nu a reusit securitatea a reusit conducerea cultului in legatura cu fr. Talos (sa-l aduca la tacere) stie prea multe.
    4. Ii doresc multe binecuvantari in lucrarea pe care o adre de facut in Bucuresti, si Domnul sa fie cu dansul.


  35. CNSAS-ul a murit!Traiasca noua generatie…


  36. Da am citit si eu cu amaraciune la Daniel pe blog.

    Se pare ca de moment a biruit cel rau. Sa speram insa ca lucrurile nu vor ramane aici.

    Avem o natie ciudata care s-a obisnuit sa numeasca raul bine si binele rau. Dumnezeu insa judeca lucrurile fara partinire.


  37. Acum toti vor fi curati, pentru moment. Lucrarea va „propasi” in mainile lor, iar de acum putem trece la chestiuni mai serioase cum ar fi evanghelizarea.

    Ce le vom raspunde celor evanghelizati legat de unde ne sunt turnatorii? Le vom raspuunde cu un zambet tamp: intre noi.



  38. dragilor, speranţa moare ultima.. adică imediat înainte de venirea Domnului… nu disperaţi.
    Am scris un post nou despre asta.
    am fost plecat şi nu ştiam de CNSAS, să nu ne pierdem cu firea şi să nu ne plîngem „ca nişte babe-n băi” 🙂

    A murit CNSAS-ul? Trăiască Domnul!
    Ah, se pare că vin vremuri tulburi.. Dragi compatrioţi, creştinii au înflorit întotdeauna în vremuri tulburi..

    să ne bucurăm aşadar!


  39. sau gura pacatosului adevar graieste. 🙂


  40. unii s-au ofilit in vremuri tulburi. 😦


  41. gura pătrăţosului adevăr grăieşte 🙂


  42. Pt ca am vazut ca nimeni nu s-a sinchisit sa-mi raspunda la intrebare, am sa va dau eu o definitie a cuvantului ,,clevetire” luata dintr-un dictionar.
    Clevetire: „Graire in desert” – a vorbi prea mult,
    inutil si cu ciuda.
    Frati pastori nu aveti vreun bolnav de vizitat, vreun tanar de consiliat sau vreo predica de pregatit, de aveti timp sa va ocupati de aceste ,,desertaciuni”.
    Daca cineva din bisericile dvs ar fi clevetit impotriva dvs in asemenea hal in care o faceti dvs pe acest blog, cu singuranta s-ar fi luat masuri disciplinare severe. Dar impotriva voastra cine sa ia masuri? Cine va poate atinge pe voi, care sunteti atat de sus ? De aceea va permiteti sa practicati clevetirea la un nivel macro, facandu-le public pe astfel de blog-uri. De altfel ma indoiesc de valoarea morala a acestui blog si de acceptul Domnului in sensul acesta.

    PS- Aviz amatorilor care stiu sa inetrpreteze exegetic. Nu reprezint nici stanga si nici dreapta, ba inca ma scarbesc ambele. Oamenii care ar trebui sa-mi fie exemple, poarta un razboi impotriva ,,carnii si sangelui”. Campul este deschis vrajmasului, si victimele colaterale (partasia; marturia; lucrarea etc) sunt adevaratele victime, care se vor vedea in timp.
    ALex,
    un simplu membru intr-o Biserica Baptista.


  43. Alex,nu exista in Scriptura „un simplu membru”Domnul nu are asa ceva,
    dar tot in ea,Domnul Isus ne spune de fratii mincinosi,si Pavel,credem asta ?sau cautam prin tot felul de acuze colaterale,sa ne invartim pe langa adevar,lucrurile sunt asa cum sunt.
    Avem mare nevoie de ceva curat,luminos si sfant ,asta sa vedem in adunarile noastre,sa le curatam,oricum oamenii vad ca nu mai avem multa lumina,suntem mai in toate ca ei.Nu asa trebuie sa fie!
    Si pentru acestia pe care vrem sa-i chemam la pocainta,trebuie sa dorim sa fim ceea ce Dumnezeu cere de la noi>Sa fim sfinti!
    .Pana nu cureti locul,nu poti pune flori pe el.


  44. in politica cine spune ca nu este nici de dreapta nici de stanga, ramane de centru, dar cum centru nu exista decat fractional, punctual au trecut la centru-dreapta, centru stanga.

    in biserica nu exista centru cand cineva pacatuieste si strica marturia unei comunitati, a fi de centru-presupune putina obraznicie, aroganta pt ca centru ce ar insemna: sa fii obiectiv, sa vezi si sa intelegi raul si sa nu faci nimic. deci prietene alex o fi bune cele ce zici tu dar aroganta de centru este prea rece, cat despre celelalte activitati mentionate le desfintezi din start prin pozitia ta.

    Partasie de centru fara incredere unul in altul?

    Marturie de centru fara recunoasterea trecutului rau si lepadarea de el?

    Lucrarea de centru fara marturie si partasie?

    Cat despre clevetire, imi pare mie sau deja clevetesti cand aluziv si „de centru” sugerezi ce ar trebui sa faca altii?

    De centru, imi aduce cu „tara arde si centrul se pieptana”.

    Inteleg ca pozitia ta este singura care nu te scarbeste, poate insa scarbeste pe altii, deci putina modestie nu strica…nici chiar centrului.


  45. Pensionarea mea la varsta de 63 de ani (departe de varsta lui Caleb) nu inseamna incetarea lucrarii mele ca pastor. In urma cu opt ani am plecat dintr-o biserica cu aproape 1400 membri, pe care am pastorit-o de la varsta de 25 de ani pana la 55 de ani, ca sa plantez o biserica in centrul Bucurestiului, cu 30 membri. Atunci nu aveam nici o lucrare pentru copii deoarece nu aveam copii in biserica. Astazi prin harul Domnului avem aproape 70 familii tinere si aproximativ o suta de copii. Sunt tot mai entuziasmat de ceea ce poate sa faca Dumnezeu intr-o comunitate autentica de credinta, speranta si iubire crestina, o comunitate deschisa spre societate. Am convingerea ca anii cei mai buni in slujire, atat cat ii va ingadui Dumnezeu, sunt anii care vin.

    Referitor la implicarea in institutiile cultice, consider ca responsabilitatea mea s-a incheiat odata cu recunoasterea noului Statut. Perioada de libertate a demonstrat ca institutiile Cultice administrative (comunitatea si Uniunea Baptista) nu pot genera o miscare spirituala viguroasa in bisericile baptiste si ca menirea acestora trebuie sa ramana reprezentarea intereselor generale ale bisericilor si pastrarea unitatii cultice. Cred ca fratietatea ar trebui sa descopere noi cai de inviorare a lucrarii lui Dumnezeu, altele decat cele institutionale care s-au dovedit ineficiente. Actualul Statut ofera cadrul legal necesar.

    Ca pastor, am ajuns la convingerea ca trebuie sa imi indrept atentia si efortul spre a impartasi experienta si viziunea referitoare la biserica locala acelor pastori si biserici care tanjesc dupa aprinderea spiritului apostolic in bisericile baptiste (si nu numai) din Romania. vasile al. talos

    “Caci Domnul este Duhul; si unde este Duhul Domnului, acolo este slobozenia!” 2 Corinteni 3:17


  46. Domnul sa va intareasca , frate Vasile, sa mergeti pe drumul pe care vi l-a descoperit Cristos pentru urmatorii ani. El ne cheama sa zidim imparatia lui, nu sistemele cultice. Ce bine ca unele lucruri poti fi facute, nu mai e nevoie sa fie spuse in fel si chip de la amvoane. Domnul sa ne dea lumina la cat mai multi baptisti sa va urmam exemplul.


  47. Multumim pentru „drumul” pe care l-ati deschis prin elaborarea noului statut spre noi cai de revigorare spirituala a bisreicilor locale baptiste.


  48. draga Alex, dacă nu ţi-am răspuns am ştiut eu de ce.
    Iată de ce? Pentru că tocmai te apucaşi să fii moralistul de serviciu şi profesorul de zi.

    Ca începător îţi dau voie să faci chestia asta vreo două zile, după care „lasă-ne, lasă-ne cu lecţiile de pastorală practică”

    dacă astea sînt deşertăciuni, tu ce cauţi pe aici, Alex dragule?

    Despre acceptul Domnului pentru bloguri nu cred că ai dreptul şi nici responabilitatea de a ne lumina.

    Fiecare cere acceptul în dreptul lui, iar despre valoarea morală ai de discutat după ce cunoşti proprietarul.

    În rest, te rog, dacă mai vii pe aici să dai declaraţii mai rezervate şi să te abţii de la lecţii, cel puţin pînă ai curajul de a-ţi dezvălui identitatea.

    Nu permit anonimilor să îmi dea lecţii de morală şi să îmi vorbească despre responsabilităţile mele pastorale, nici despre clevetire, nici despre vorbire pe la spate (asta nu presupune anonimitatea?) nici de valoare morală, nici de alte lucruri importante.

    De asemenea, sper că nu ai tupeul să presupui aceleaşi vorbe şi în dreptul fratelui TAloş, care, întîmplător, şi dînsul şi-a făcut blog.

    Anonimii au un regim special pe acest blog (unii, care semnează cu alte nume au ales să îmi spună care le este adevăratea identitate, aceia sînt o altă categorie).

    Aşa că te rog… la pătrăţica ta!


  49. Vlad, un poet latin spunea la chestia asta, nici de stînga nici de dreapta „aurea mediocritas”

    de aici vine cuvîntul „mediocritate”


  50. Frate VAsile, bine aţi venit pe blogul meu.
    Mulţumesc pentru acest comentariu, care explică mai mult pasul pe care l-aţi făcut.
    Domnul să vă dea bucurie şi pace în lucrarea la care v-a chemat.

    Am o singură nedumerire: de ce era nevoie de ceva instituţional, statutul şi toate lucrurile acestea, ca să avem o libertate neinstituţionalizabilă?

    Nu era mai simplu să nu mai pierdem vremea cu Uniunea şi Comunităţile şi cu Statutul?

    Cîştigam oare timp?

    Gîndind cu voce tare…


  51. Frate Marius,am scos de pe Resurse crestine,3 bucati ,sunt 14,ma bucur tare ca is dupa sufletul meu,laud pe Dumnezeu ca mai are oameni carora le da cuvinte,calde
    pline de har si pline de duh.Lauda e a Domnului, ma bucur pentru ca de cele din minte doar, venite,nu patrund in inima!


  52. Biserica este atat un organism viu cat si o institutie omeneasca.

    Miezul fara coaja nu are o forma de manifestare. Nimeni nu mananca coaja bananei, dar nu poti pastra banana fara coaja. Problema apare atunci cand cojile devin un scop in sine.

    Actualul statut ofera protectie bisericilor sanatoase in fata eventualelor abuzuri institutionale si ofera posibilitatea interventiei institutiei cultice acolo unde bisericile locale (de obicei cele mici) ar cadea sub stapanirea unor diotrefi (baroni) locali.

    Apoi, intr-o societate democrata unde oricine te poate tracasa prin justitie sau bisericile noastre pot fi discriminate pe motiv ca sunt minoritare este nevoie de un glas „institutional” unit.

    Sa ne dea Domnul intelepciune, sa nu inlocuim fondul cu forma!


  53. La ce bucăţi te referi, Elisa?

    Frate Taloş, înţeleg ce spuneţi…

    Iniţiativa dvs. nu poate anunţa o posibilă fractură a Uniunii, între instiţionalizaţi, instituţionalizabili şi neinstituţionalizabili şi neinstituţionalizaţi…?

    Aţi făcut un pas foarte larg într-o parte, am spus că nu este un pas înapoi într-un post anterior… mă uit cu emoţie să vedem dacă este un pas înainte.

    Ce să fac? Vă ţin pumnii….

    Nu ştiu, iar gîndesc cu voce tare…mă gîndesc că deja se murmură..

    „Fratele Vasile pregăteşte o nouă uniune… va rupe cultul… va face o mişcare în interiorul cultului… de asta a creat aşa statutul… oricum este un fost preşedinte şi autorul statutului… ştie el ce face….etc.”

    Nu credeţi că gestul dvs. poate fi interpretat astfel?


  54. Voiam sa fiu discreta,era vorba de predici.
    Nu vreayu sa fiu acuzata iarasi ca „sunt o tanara studenta”Imi trasesem 3 dintre ele,ieri azi,am reusit pe toate.
    Daca s-ar face o noua uniune,am mai spera ceva,poate ca Domnul ne ajuta la asta.


  55. Cu tot respectul faţă de fr. Taloş nu pot să rămân pasiv fără să am un punct de vedere.
    Am citit cu uimire declaraţia fr. Talos despre Uniune şi Comunitate: ,,Perioada de libertate a demonstrat ca institutiile Cultice administrative (comunitatea si Uniunea Baptista) nu pot genera o miscare spirituala viguroasa in bisericile baptiste…”
    De ce nu a avut această poziţie când a fost preşedinte ?
    Este o viziune recentă ?
    SDM


  56. Domnilor, ati facut sa cada prima victima la inceputul anului, acum a cazut si a doua, cand va fi si a treia? Acum par ca sunt prieteni unii cu cei lezati, dar…. nu cred ca isi mai are rostul pentru cei care pana acuma au lovit, iar acum par consilierii????
    Atentie ! Fiti seriosi si pocaiti si transparenti !


  57. draga SDM, fratele Taloş şi cînd a fost preşedinte a încercat tot felul de experimente, încercînd să tragă uniunea spre misiune şi spre lucrări care să îi dea mai multă viaţă… de asta a fost acuzat că este „dezorganizat” şi „anti-managerial”.

    atunci s-au făcut cele mai multe ocnferinţe de misiune, parteneriate etc.

    Da, se paote ca după dezamăgirea din acei ani să gîndească altfel… se pare că nu toţi s-au prins în horă..

    Dar îl las pe dînsul să spună… .

    Draga baptistule, la ce victime te referi…

    Oare de ce fac eu alergie la astfel de sfaturi date din vîrful limbii? „fiţi serioşi, pocăiţi şi transparenţi”,

    Transparentule! 🙂

    Ştii cînd eşti transparent? Cînd nu ai nimic pe dinăuntru, scumpete!


  58. un baptist, nu esti macar vizibil,si ne ceri sa fim transparenti:))
    mai lasa,omule sfaturile „anonime”,
    hai sa-ti vedem fata:))
    ca victimile sunt viziunea ta!


  59. * in viziunea ta


  60. Am citit cu mare interes tot ce ati scris despre pastorul V.T, pentru ca este pastorul meu.
    Si sincer cred ca uneori noi oamenii suntem plini de suspiciuni si interpretari eronate.
    Ce sa facem inca nu am ajuns desavarsiti 🙂
    Personal nu cred ca Fr. Talos s-ar fi lasat influentat de cineva din conducerea Uniunii. Daca nu l-au intimidat securisti va dati seama ca nu se lasa dansul asa usor fortat sa se pensioneze.(este un luptator, si coleric pe deasupra 🙂
    Dar uneori trebuiesc luate lucrurile pur si simplu
    ” orice lucru isi are vremea lui ” .
    Eu cred ca pentru orice om pensionarea este bine venita. Dansul a spus clar ca isi doreste sa investeasca mai mult timp in comunitate, in relatii cu oamenii, in Biserica Bunavestire, deci nu isi inceteaza lucrarea.
    Eu beneficiez din plin si ma bucur pentru aceasta decizie, o consider inteleapta.
    Dumnezeu are totul sub control ! si ridicarea unui om si pensionarea lui, si conducerea Uniunii Baptiste.


  61. Tanjim multi dupa aprinderea spiritului apostolic in bisericile noastre>
    Doamne ajuta-ne!


  62. Un frate de peste ocean pe Roboam Visitors aduce lămuriri, citez: ,,Modelele vor fi diferite, autoritatea se va difuza in straturi si activitati variate, initiativele vor fi implementate imediat, fara filtrarea lor ierarhica. Posibilitatea de a gresi va fi acceptata aprioric si folosita ca o experienta pozitiva din care va fi de invatat ceva bun, iar nereusita va deveni baza unei alte actiuni cu mai mari sorti de izbanda…etc.
    Vad un lac puţin agitat de vânt…văd o piatră aruncată în lac dar se văd totuşi undele generate de piatră. Aştept liniştirea suprafeţei lacului (şi nădajduiesc curând asta) ca apoi să pot privi în adâncimea lacului. Oare ce voi vedea ?
    SDM


  63. Nu vreau să creez confuzie şi mă simt obligat să revin cu ghilimelele necesare.
    Un frate de peste ocean pe Roboam Visitors aduce lămuriri, citez: ,,…Modelele vor fi diferite, autoritatea se va difuza in straturi si activitati variate, initiativele vor fi implementate imediat, fara filtrarea lor ierarhica. Posibilitatea de a gresi va fi acceptata aprioric si folosita ca o experienta pozitiva din care va fi de invatat ceva bun, iar nereusita va deveni baza unei alte actiuni cu mai mari sorti de izbanda…”.

    Vad un lac puţin agitat de vânt…văd o piatră aruncată în lac dar se văd totuşi undele generate de piatră. Aştept liniştirea suprafeţei lacului (şi nădajduiesc curând asta) ca apoi să pot privi în adâncimea lacului. Oare ce voi vedea ?
    SDM


  64. Cip, eşti un om binecuvîntat, dar despre ce şi de ce a hotărît fratele TAloş asta.. sigur nu de frică, am spus asta, este o decizhie pe care a motivat-o chiar dînsul şi foarte bine a articulat …

    SDM, sper ca fratele despre ocean să aibe dreptate, s-a molipsit de optimismul americanilor


  65. Am tot respectul pt asfel de oameni care stiu sa aleaga intre imagine si slujire.Nu sunt baptist ,sunt penticostal , dar admir curajul unui frate cu greutate in cultul baptist ,care a stiut sa aleaga sa slujeasca interesul Evangheliei nu interesul unei organizatii omenesti.Doamne cind se vor ridica astfel de oameni si la noi ? Sunt citiva frati care au avut curajul sa hotarasca in dreptul lor ,chiar daca a trebuit sa plateasca intrun anumit fel ,dar Dumnezeu lea rasplatit curajul de a decide in dreptul lor.Dar adevaratii pastori cu greutate unde sunt ? A fost suficient un singur telefon in dreptul unora care au semnat o scrisoare deschisa catre conducere ca acestia sasi retraga imiediat semnatura.Inca odata asemenea oameni ai lui Dumnezeu trebuie respectati.Dumnezeu sa va binecuvinteze frate Talpos -v-am citit articolul dumneavoastra si ma impresionat mult .


  66. draga PAtrut, bine ai venit aici. Aici nu conteaza confesiunea.

    fratele care a scris articlul este fratele TAlos, nu fratele TAlpoş. Sînt două persoane complet diferite, în toate aspectele.

    Nu dispera, Pătruţ, va răsări lumina şi pe strada voastră şi pe strada noastră.


  67. Ce de comentarii, cata aprindere… a trecut ceva timp decand s-au scris aceste lucruri.
    Fratele Talos este pastorul meu. Mi-ar fi greu sa am in fata mea un pastor care a facut compromisuri cu securitatea sau care a avut activitati „neotodoxe”. N-ar avea nicio valoare si nicio autoritate spirituala. Si eu in trecut am fost supusa presiunilor securitatii si prin harul Domnului nu am cedat. Stiind ce pret se plateste pentru asta, nu pot decat sa-i multumesca lui Dumnezeu pt ca exista astfel de oameni si mai ales ca sta in fata bisericii cu o autoritate morala si spirituala nestirbita. De aceea are putere cuvantul lui si Dumnezeu ii binecuvinteaza lucrarea.
    Am mare respect pt acest om. Biserica se intareste, creste, se zideste si are o buna marturie pt ca este condusa de un om ce respecta calauzirea Duhului Sfant. Un om cu o buna marturie in intreaga comunitate.



Lasă un răspuns

