h1

Invidia – postare test

Februarie 7, 2008

Pentru că mi s-au dat peste cap postările iar… am mai păţit-o şi altă dată .. fac un test cu o postare la hoha!

Scuze tuturor celor care mi-au văzut postările pînă în 14 februarie… ruşinică mare, ceva s-a dereglat iar la wordpress.

Iată ce-am primit azi dimineaţă în email de la un prieten.. Iată şi sursa AICI… textul aparţine lui Andrei Cornea

*Intr-o zi, vecinul nostru de bloc si-a luat un
aparat de aer conditionat.
Era un zaduf ingrozitor, dar noi n-aveam aparat de
aer conditionat si nici bani ca sa ne cumparam unul.
Sufeream de caldura si de invidie. Aveam insa o
biblioteca. Ne-am uitat in ea si am scos cugetarile
lui Seneca. Am citit de acolo o pagina-doua despre
bine si sensul vietii si, desi cald tot ne era, nu
l-am mai invidiat pe vecin.*Ceva mai tarziu, vecinul si-a deschis un butic si a
inceput sa umble imbracat la costum la patru ace.
Noi – tot cu blugi.*
*Nu-i nimic – ne-am zis linistiti, citind un capitol
din Etica lui Spinoza.

Apoi vecinul a aparut deodata intr-un Megane
argintiu.
Noi n-aveam nici bicicleta, dar l-am dispretuit
citind din Phaidon al lui Platon.

Mai tarziu, vecinul a schimbat Meganul pe Mertan.
Nu ne-a pasat, caci si noi il schimbaseram deja pe
Platon cu Aristotel.

Si-a luat si un 4×4, cel mai mare de pe strada.
Noi l-am luat pe Marcus Aurelius, care ne-a facut sa
zambim impacati.

A mai trecut o vreme si vecinul si-a luat nevasta
noua: blonda, frumoasa, tanara.
Noi – tot cu cea veche, dar am luat Evanghelia dupa
Ioan.

Vecinul si-a imbracat soata cu o garderoba intreaga
si cu blanuri, basca bijuteriile.
Noi ne-am imbracat spiritul citind din Eclesiast.

In fine, vecinul s-a mutat intr-o vila la sosea cu
gard mare, bodigarzi si piscina.
Am rezistat si de data aceasta eroic citind Richard
III.

A urmat o a doua vila – la munte.
Dupa ce am vazut-o, ne-am consolat cu Macbeth.

O a treia – la mare.
Am recurs la Invierea lui Tolstoi, al carei efect
l-am consolidat cu Ghilgames, Ghandi si Declaratia de
iubire a lui Gabriel Liiceanu.
Ne-am simtit cu mult mai bine.

*L-au dat la televizor la o emisiune foarte
populara.
Ne-am stapanit emotia cu o portie de Caragiale.
L-au dat a doua oara cu mare succes.
Am fi suferit daca nu ne-ar fi ajutat Ananda
Coomarasvamy, Cartea lui Iov si Cazul Wagner al lui
Nietzsche. *

*Asa a trecut ceva mai mult timp…
Vecinul isi lua case, masini, iahturi, gagici. Noi
raspundeam cu Balzac, Thomas Mann, Hegel, Berdiaev.
Lupta era stransa, dar echilibrata.

In sfarsit, intr-o zi l-au aratat cu catuse la
maini, umflat de PNA.
Am rasfoit atunci fericiti Apocalipsul.

Dar peste vreo doua saptamani, vecinul nostru era
eliberat si chiar si-a anuntat candidatura pe listele
unui partid majoritar.
Scarbiti, ne-am uitat in biblioteca. N-am mai vazut
nimic. Ne-am uitat pentru a doua oara. Nu ne-a venit
sa credem. Pentru a treia oara ne-am uitat cu atentie.
Acelasi rezultat: citiseram toate cartile.

*Si atunci ne-a cuprins invidia…*

28 comentarii

  1. 🙂


  2. Si la mine s-a dat peste cap. A aparut postul de pe 10.


  3. e clar a fost de la „ei” 🙂

    credeam că am încurcat eu borcanele


  4. Ha! Nu cânta triumful înainte de victorie, nu? 🙂 Da… interesant.


  5. Mie nu mi-a publicat articolul programat pe o anumită zi şi oră. Şi ora e setată bine. De două ori a făcut aşa, apoi am renunţat eu. Nu ştiu cupă ce logică merge programarea. Sau care e secretul.


  6. Nici nu ştiam că e posibil să programezi dinainte postările. Credeam că „what you see is what you get”. Hm… Am să „ţin aproape” în preajma unor mari evenimente. Poate globul de cristal WordPress ne va dezvălui ceva important înainte de vreme! 🙂


  7. draga Camix, din cînd în cînd face aşa,…. mie mi-a scos postul cu Loganul cînd era înmormîntarea fratelui Niculiţă Moldoveanu, era să mor de ruşine… ei umbla la setări şi atunci se dă peste cap

    odată mi-a dispărut tot blogul

    trebuie salvat din cînd în cînd
    este foarte simplu


  8. Nu, Vaişamar, se pot posta cu luni înainte…

    şi pe anul viitor,
    vezi că în dreapta ai un time stamp, acolo poţi să umbli şi să programezi în spate sau în faţă, după cum doreşti

    Da, am scăpat aseară nişte „profeţii” 🙂


  9. cum scapam de invidie?


  10. 🙂 asta e daca nu avem un pic de invidie de ce sa ne dorim mai mult?


  11. Te referi la alt fel de salvare a blogului decât a-l ţine într-un document Word, de exemplu? Că eu scriu acolo articolele şi apoi lipesc.

    Şi am urmat sfatul tău cu notepad sau wordpad; şi funcţioneşte. 😉 Uneori face figuri la aranjări, dar nu-i după el.


  12. da, este un altfel de salvare… m-a învăţat gramo

    este simplu, mergi la dashboard,
    apoi la administrează
    apoi la export
    acolo ai o optiune
    downloadează fişierul de export,

    iti va coborî un fişier xml care cuprinde tot ce ai scris şi s-a scris pe blog
    acela îl poţi importa pe o altă platforma sau pe un alt blog wordpress…

    spre exemplu cruceru.wordpress.com, dacă vrei sau altul…

    dacă este prea mare, ca al meu, are probleme de upload
    trebuie salvat word,
    e mai greu cu fişierele de pe youtube,

    dar se poate şi asta…

    poţi face download la fişierele youtube cu diferite utilitare on line

    cum scăpăm de invidie, ei asta este tema unui post în sine… cum putem avea priviri cumpătate despre noi…

    cel mai simplu răspuns: nu te compara cu alţii, uită-te la Isus…


  13. Aha, văzut! Thank you. E o chestiune interesantă. Şi blogul pe care face exportul îl pot ţine privat, invizibil…


  14. vezi ce patira daca nu si-au mai cumparat carti? i-a ros invidia?
    (e drept ca daca si-ar mai fi cumparat, riscau sa-i manance moliile…. 😀 )

    ALO, Pety!!! de ce nu mai resusesc sa intru pe blogul tau! ti l-ai salvat si l-ai pus la pastrare? il scoti peste ani-buni sa spargi piata?


  15. hmmmmmmmmmmm cu un pic de invidie itazi iei ceva mai bun de ex.un megane?:)))


  16. sau un exemplu eu sunt tare foarte tare invidios pe evrei ce nu as da sa fiu evreu


  17. apropo frate marius ce parere aveti de evrei mesianici?


  18. evrei mesianici = de doua ori binecuvantati de Dumnezeu.

    De aici vine invidia ta zamzam ? 😀

    Iubeste-i mai degraba decat altfel…


  19. Ciprian, despre Pety vezi aici https://patratosu.wordpress.com/2008/02/06/recomandarea-medicului-apple/#comment-18042


  20. In ton cu tema, am auzit in seara asta la tv un slogan fain:
    „Să traiască si capra vecinului!”

    Nu prea suna româneste… Nu-i asa? Mi-a ramas in memorie un episod: cand a fost cu gripa aviara, o femeie careia ii murisera gainile, se bucura cand au venit de la Politia sanitara sa ia toate pasarile din sat, si pe cele bolnave si pe cele sanatoase… „Lasa, sa ramâna si altii fara ele! Ce, numai eu?” Asta e doar invidie? Cred ca mult mai mult! Rautate pur si simplu…Mioritica!


  21. draga Cipri,
    ai fost vreodată în biroul meu? Să vezi fază.. a venit cineva în biroul meu şi nu s-a putut abţine „te invidiez pentru locul în care lucrezi şi pentru cărţi… ”

    uite, vezi se poate, să fii invidiat nu nujmai pentru maşini, ci şi pentru cărţi.

    zamzam, merită şi invidia, competiţia creează lucruri mai bune, nu?

    eu ştiu un mod foarte simplu prin care poţi deveni evreu, cînd ne întîlnim îţi spun.

    evreii mesianici? Nu înţeleg conceptul. Mai bine zis nu vreau să înţeleg… Isus ne-a spus că este mai mult decît Mesiah…

    Dacă rămîn la Mesiah înseamnă că n-au priceput nimic din Evanghelie.

    Dar merită discutat mult mai profund decît atît.

    Alex, ai prins exact chestiunea, da, chestia cu găina sună foarte … „mioritic”


  22. Mie denumirea asta evreu mesianic imi pare atat de evreiasca, e ca si cum ai spune: ca unii sunt fii de doua ori. Esti fiu de Dumnezeu si atat, mie imi este de ajuns. Nu socotesc evreieste de cate ori poti fi fiu, iar fiu de Dumnezeu este superlativul, gradele de comparatie nu se accepta asadar.

    Unii si-au facut un titlu de glorie si o teorie intreaga pe chestia asta. Eu raman la superlativul: fiu de Dumnezeu. Restul este chestie negustoreasca.


  23. La ,,maratonul invidiei ” dintre noi romanii participa toti cei ce se lasa calauziti de satan . Numai ca niciunul nu trece linia de sosire ca mor de invidie pe traseu .
    Invidia nu-si are locul intr-o inima deprinsa cu multumirea continua lui Dumnezeu !Efes 5.20


  24. trebuie discutat despre evreii mesianici mult mai serios..

    este o chestiune interesanta, iar eu trebuie sa ma interesez mai mult 🙂

    Amin, WEs, aşa să fie!


  25. oare invidia nu face parte din porunca a 10-a?


  26. Cristina, porunca a 10-a este impotriva poftei, geloziei şi invidiei, aşa cred… că ai dreptate.


  27. hm,da,cartile pot fi un mijloc preventiv foarte bun si chiar un remediu pentru invidie.citind(carti bune),dobandesti intelepciune=>vezi lucrurile in profunzime=>filtrezi informatiile prin perspectiva vesniciei=>nu poti fi invidios.un om-care intelege ca orice bun ar avea ceilalti,oricat de grozav ar parea,nu este mai maret decat ce poate detine oricine,in suflet-nu va fi invidios.

    si,apoi,daca am incerca sa ne uitam nu la cei care au mai mult decat noi,ci la cei care au mult mai putin,cred ca am reusi sa fim multumiti si multumitori pentru ceea ce avem.normal ca intotdeauna vom considera ca mai avem nevoie de ceva si nu este gresit sa facem anumite eforturi pentru anumite lucruri.insa nu asta trebuie sa ne preocupe sau,mai mult,sa ne frustreze.

    deocamdata,trec printr-o perioada neplacuta si dureroasa din cauza invidiei nefondate a unora…si constat ca invidia este o boala,chiar una foarte grava,pentru ca aduce omul intr-o stare jalnica,in care isi pierde orice urma de demnitate.oameni pe care credeam ca ii cunosc,m-au socat prin conduita lor in urma invidiei care ii macina…e trist,pentru ei.de fapt,si pentru mine…sa stiu ca astfel de oameni mi-au fost apropiati,si imi sunt chiar rude…

    invidia,in combinatie cu lacomia,reprezinta o combinatie letala pentru suflet si,in ultima instanta,si pentru trup,pentru ca multe din boli se dezvolta pe fondul unor suparari si frustrari de cele mai multe ori absolut inutile(cum este si cazul invidiei).
    pentru cei care nu avem aceasta boala,sa fim fericiti,pentru ca este o boala grea.iar pentru cei care se lupta cu ea,biruinta nu este departe de cei sinceri si hotarati!


  28. Draga Matilda, dacă te invidiază cineva şi are pentru ce… Domnul să te ţină… nu „retrăi”, vorba celor din Moldova de dincolo de Prut… nu retrăi frustrarea lor.

    Lasă-i în plata Domnului.

    Ai foarte mare dreptate, invidia cu lăcomia şi toate celelalte sînt o combinaţie otrăvitoare pentru suflet.

    Azi am ascultat un om extraordinar, pe Corneliu Peleaşă,

    luni poate pun predica lui aici, dacă -mi dă voie…

    Sînt „invidios” pe el… Domnul l-a trecut prin mari suferinţe, dar l-a şlefuit frumos.



Lasă un răspuns

