h1

Eseu la exegeza pe Iacov

Martie 7, 2008

A început din nou şcoala, s-a terminat sesiunea şi, ca de obicei la corectarea eseurilor am stat foarte mult în cumpănă.N-am dat încă de 10-le absolut, dar cîte ceva tot am găsit.

Am primit şi primele reclamaţii de genul: „păi da am muncit, frate profesor, nici nu ştiţi cît mi-a luat să scriu eseul ăsta etc.”

Ei, da, ca de obicei răspund: calitatea nu stă în cantitate, nici în cantitatea de pagini scrise, nici în cantitatea de citate, nici în cantitatea de timp investită, ci în cantitatea de calitate.

Studenţii ştiu foarte bine criteriile după care sînt judecaţi chiar de la prima oră, ştiu ce se aşteaptă de la ei, dar … pruncul nostru este cel mai drag, nu-i aşa?

Pentru ei şi pentru cei care m-au întrebat cam ce anume facem la Exegeza Noului Testament iată un eseu care a luat 10, dar cu o singură condiţie: să fie refăcut.

Acum la începutul noului semestru, ca să fie mai clar de ce există şi note de 7 şi 8 şi 9, cu aprobarea proprietarului, vă las spre exemplu un eseu de 9 spre 10.

Dacă proprietarul corectează cele 40 de observaţii pe care i le-am transmis, are 10.

Cam asta facem pe la Emanuel la Exegeză, pentru cei curioşi…

Ihtys m-a întrebat ce se întîmplă cu Blogreaca. Ei, tocmai din cauza lungimii unor astel de eseuri am întîrziat şi cu acel proiect, dar tot am progresat un pic cu ajutorul lui VAsile.

Am schimbat pagina, am pus coautori, pentru ajutor şi … sigur, continuăm…. dar am schimbat cu totul aproaciul 🙂

Iată AICI

26 comentarii

  1. oau, un eseu cat o carte. 🙂
    10 e al Domnului. 🙂
    sa repare 40 de observatii cat 40 de zile de post si rugaciune? 🙂

    asta e in loc de examen sau e ceva de genul 30% din nota finala? 🙂

    ne arati si unul de nota 5? 🙂


  2. Draga Mircea, nu pot sa îţi arăt unul de nota 5 pentru că nu am.

    Ori patru, ori la toamnă, ori de la 7 în sus.

    M-am bucurat de acest eseu şi sper să iasă şi mai bine după corecturi.


  3. Bine, bine, dar mie mi-ai dat 5!(la patristica)in anul scolar 95′-96′
    Inca nu am terminat de citit eseul. E scris de anul 4?


  4. felicitari studentului


  5. da, Nicu? înseamnă că atunci aveam alt sistem de notare,

    Nu, eseul este scris de un student de anul II


  6. aşa zic şi eu, DAniel!


  7. Frumos – dar ai dreptate, nu merita chiar 10.

    Bromiley, Geoffrey W., The Internaional Standard Bible Encyclopedia, vol.1,
    Eerdmans: Grand Rapids, Michigan, 1980

    Are o greseala la International :):)

    P.S. Nu e cam mult pt un curs sa se scrie un eseu de 50 de pagini??? Este aproape ca o mini-teza, nu?


  8. Eh, pe la noi se munceşte, Evedule 🙂

    Da, intr-adevar, aceea este una dintre greşeli 🙂


  9. Patratosule, pe de-o parte sti ca tonul asta suna a reclama din aia ieftina, de genul, la noi se invata nu gluma! Sunt de acord cu reclama, dar de alta factura, aici lipseste cu desavarsire subtilitatea si tonul sinceritatii! Asa-mi pare mie, si daca gresesc rog iertare sa primesc!


  10. Wow!
    Ma bucur de asa studenti.
    Bravo lor.


  11. Ca bine zici, PETY, wow!
    dar unde se ascund astia dupa ce termina scoala? aaa, poate-i ascunde DOMNUL in pestera…

    in rest, mi se pare un eseu ~bun, lucrat (sau prelucrat? 😀 ) si dati inainte!

    ce m-a mirat pe mine la UEO era severitatea (uneori fara acoperire, nu e cazul lui Marius C!). De-asemenea, la un program de masterat, notele cele mai mici si apostrofarile cele mai taioase, tot de la academicii nostri au venit… deci, ai grija cum ii cresti,Marius!


  12. draga Candid, am glumit dar serios. Da, este reclamă, foarte ieftină, pentru că nu trebuie să plătesc nimic pentru ea, este la mine pe blog.

    1. Am vrut ca munca unui student să fie apreciată, premiată cumva, deşi eu nu mă pricep deloc la premii. Nu mi-e stilul.

    2. Am vrut ca ceialalţi colegi ai lui, care mai strîmbă din nas, să vadă cam care este diferenţa dintre lucrările lor şi lucrarea asta. Nu le pot arăta la toţi lucrare.

    3. Da, este reclamă, cine vrea să facă aşa exegeză, să vină, avem pentru toţi. Cine nu este gata să pună osu… să citească comentariile altora.

    Cam asta-i mesajul? Acum este pe înţeles?

    Ciprian, unii pleacă la studii în statele unite sau marea britanie şi nu se mai întorc, iar bisericile noastre au parte de ce au parte.

    Ei, cu chestii din astea mai compensăm şi noi severităţile trecute.


  13. Patratosu’, e excelent (ma refer la eseu) nu imi vine sa cred ca e scris de unul din anul 2, da cand a facut greaca? la gradinita poate,
    oricum scoala din Oradea e alta acum, de cand am terminat in ’97


  14. Felicitari tuturor studentilor care au luat 8,9 si 9/10 si lui Marius pt dorinta de a scoate ,,cantitati de calitate ” . Eu am luat 10 pe 1 Ioan dar nu la el (poate deabia treceam in toamna 🙂 !. Sita lui e tare deasa dar faina e OOO ,fara tarate ! CA PT DOMNUL !


  15. Nicu, studentul este după un an de greacă şi după un prim semestru de exegeză.

    Wes, nu, acum mă dor şalele şi gîfîi după o vacanţă întreagă în care din cînd în cînd am folosit şi „pompa” de umflat notele.

    Unii studenţi trebuie încurajaţi prin note mai mici, alţii trebuie încurajaţi prin note mărite.

    Aici este înţelepciunea pedagogului, să facă diferenţa între unii şi alţii.


  16. Sincer sa fiu, pe mine intotdeuna m-au scos din sarite incurajarile si pe plus si pe minus. Da-mi dom’le cat merit ca sa stiu cum stau cu materia, unde ma aflu, la ce nivel etc., etc. 🙂


  17. da, exact asta m-a enervat şi pe mine, Pety, dar am mulţumit Domnului pntru asprimea profesorului Puiu de la Liceul Eminescu din Iaşi care mi-a scos din cap talentele de literat precoce şi m-a umilit,
    îi mulţumesc Domnului pentru directorea liceului Eminescu care mi-a dat note mai mari etc.

    Care este acel profesor care îţi dă nota exact pe cît meriţi?


  18. îmi propun sa abordez

    ?!


  19. E o intrebare incuietoare!


  20. era vorba de folosirea persoanei I intr-un material de asemenea anvergura. 😉


  21. corect, teologeanule! 🙂


  22. teologeanule, vezi de ce nu merita 10?


  23. Marius ! Pety s-a indragostit spre sfarsitul anului si m-a lasa sa vorbesc de unul singur la ora . Avea pana atunci numai 9 si 10 pe merit ca era tare orgolios 🙂 . Tare as fi curios ce ar iesi daca tu ai fi profesorul lui, acum ,dupa ce va cunoasteti :).


  24. Wes, fost la Stîrciu,
    necajit foarte pentru că pierdut poze!
    😦


  25. P.S. Dupa numai atata greaca merita 10 – pt incurajare.


  26. aşa m-am gîndit şi eu!



Lasă un răspuns

