h1

Awakenings – The Joy of life

Martie 13, 2008

Vă mai amintiţi Awakenings?

Un film pe care nu îl poţi vedea din cauza apei sărate din ochi.

Eu am învăţat lecţia bucuriei de la un verişor (da, verişor, nu văr, verişor, aşa este corect pentru el), Cristi. Ne-am jucat mult împreună.

Cristi are sindromul Down, dar este atît de bucuros, atît de plin de afecţiune şi grijă.

Astăzi, cu Iuliana, verişoara mea, ne-am amintit împreună de Cristi.

„Îţi aminteşti? Cristi, Cristi cel care era tot timpul vesel… ”

Nu ne-am amintit de Cristi „cel bolnav” nici de Cristi „cel handicapat”, ci de Cristi cel Vesel a lu tanti Justina

Revăzînd aceste scene mi-am adus aminte de Cristi! Să vedeţi cînd se va trezi Cristi…

De ce oare lacrimile sînt sărate?

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Cam asta-i! În rest…. vă recomand cu toată căldura acest film realizat „după o întîmplare adevărată”, o poveste greu de digerat, dar care poate fi pentru unii un „turning point” în felul în care gîndim detaliile vieţii.

22 comentarii

  1. Este un film extraordinar! L-am vazut cu sufletul la gura. Iar cei 2 actori…sunt nemaipomeniti.
    Cu adevarat, de multe ori nu ne dam seama de cata suferinta este in jurul nostru, decat numai atunci cand o vedem la cei de langa noi.
    Mi-a ramas in memorie suferinta de pe chipul doctorului in fata neputintei de a ii salva definitiv pe acei bieti oameni de boala lor cumplita…
    „Iisus- doctorul sufletelor si al trupurilor…” – spune o rugaciune…


  2. Alex, este unul dintre puţinele filme americane care se termină prost, îmi aduce aminte de filmele ruseşti.

    Robert deNiro este un actor extraordinar, impersonează orice, de la ticălos, care terorizează o familie, în Promontoriul Groazei, remake, Naşul, pînă la cele mai dulci roluri ca acesta.

    Adevărat, Isus este Cel în care avem nădejdea unui nou trup, înviat, de slavă.


  3. Foarte emotionant filmul, tocmai ce l-am revazut zilele trecute!


  4. MArius, filmul nu se termina prost, exprimarea imi pare dubioasa, in fine, filmul e de-o mare finete, chiar tulburator!


  5. draga Candid, cum se poate găsi, vreau să îl cumpăr, de unde l-ai luat?

    Papurăvodă, am comentat ironic că filmul se termină „prost” pentru cei care aşteaptă happy-end-uri hollywood-iene.

    Genul meu de film? Andrei Rubliov!
    Genul meu de regizor? Akira Kurosawa, Tarkovski,
    genul meu de actor? Anthony Hopkins, DeNiro,
    Culoarea preferată? Alb Negru, Sepia

    Deci îţi dai seama cam pe unde mă situez, nu? 😉


  6. Anthony Hopkins / Same here.



  7. Am nimerit si eu pe aici (poate ca nu din greseala 😉 ) si am vazut secventele postate… Are dreptate De Niro: uitam prea des sa ne bucuram de faptul ca existam si avem atatea motive pentru care sa ii multumim lui Dumnezeu… Cred ca mi-ar placea tare mult sa vad filmul asta… o sa incerc sa fac rost de el…
    Multumesc pentru sugestie!…


  8. De prea multe ori uitam sa ne bucuram de viata, ne uitam doar la partea goala a paharului, si cand vad cum unii bolnavi sunt mai fericiti decat mine de cadoul vietii, mi-e rusine ca eu, sanatos, uit de atatea bucurii pe care viata mi le ofera. Foarte bun mesajul!


  9. Mi-am amintit iarasi de orbul care m-a impresionat in studentie. Desi tare amarat, un om simplu si plin de neputinte, avea puterea sa zambeasca atunci cand oamenii vorbeau cu el. Nu tinea sa-si arate suferinta intr-un mod ostentativ. Cerea un ajutor, dar nu o facea ca un cersetor, ca un milog. Tinea la demnitatea lui. Statea drept si cu capul in sus, repetand cu o voce blanda: „cea mai scumpa e nevederea!”.
    Vorba lui Daniel_b, de multe ori noi, cei sanatosi, ne uitam doar la partea goala a paharului. Si devenim aproape niste „milogi” care stam cu mana intinsa la mila lui Dumnezeu:”Doamne, mai da-ne si noua cate ceva…”.
    Sa ne bucuram de viata!


  10. Draga Sorina, da, uitam prea des sa ne bucuram pentru motivul cel mai simplu, inca existam si atita timp cit mai exista viata exista si nadejde…

    Fii pregatita pentru un film foarte dur si foarte trist… aşa este uneori viaţa!

    Daniel B. cei mai fericiţi oameni pe care i-am cunoscut nu sînt nici cei mai bogaţi, nici cei mai sănătoşi, nici cei mai frumoşi, nici cei mai deştepţi.

    Cei mai nefericiţi oameni pe care i-am cunoscut aveau minte cu carul, bani cu lopata, în sufrageria lor puteai să întorci carul şi tinereţea şi sănătatea nu le lipseau.

    Primii aveau ceva ce nu aveau ceilalţi. Ghici!

    Alex, dacă aş fi orb, n-aş putea să văd partea goală a paharului, aş vedea totul plin …. de un negru profund, un negru foarte plin.

    Am toate şansele să pierd complet vederea la un ochi, atunci voi şti cum este negrul plin, nu jumătatea… plin.


  11. Imi pare tare rau pt problema cu ochiul. Sper sa nu fie chiar atat de grav si poate se rezolva cumva problema. Si daca nu doctorii obisnuiti, are grija Marele Doctor de toata suferinta!
    Eu cred ca, totusi, nu ai vedea doar intuneric negru, profund. Caci si un orb poate „vedea” lumina lui Hristos. L-am ascultat de multe ori pe parintele Teofil Părăianu de la Sâmbăta. Orb din naştere, dar un om atât de luminat! Un om cu „vederi” atât de largi. Departe de inchistarea altora. Ajungeam de ma simteam eu…orb langa unul ca dânsul.M-a şocat cu adevarat ceva ce imi este tare greu sa inteleg. L-am revazut dupa o lunga perioada, de cativa ani. Cand i-am vorbit, mi-a zis pe nume! M-a recunoscut intr-un mod incredibil. E un om pe care îl port în suflet cu mult drag. „Orbul văzător cu duhul”! Si in Duh.


  12. draga Alex, deja trăiesc o minune, ce să mai cer?

    Din 2003 trebuia să îmi pocnească retina, mi-au dat 2 saptamini,

    generalul Cîrstocea a vrut să mă opereze de urgenţă la Bucureşti, am refuzat operaţia şi am mers prin credinţă,

    acum văd.

    Orbi nu sînt cei care îşi pierd vederea fizică, uitaţi-vă la un exemplu

    Luca 18:35 Şi când S-a apropiat Iisus de Ierihon, un orb şedea lângă drum, cerşind.
    36 Şi, auzind el mulţimea care trecea, întreba ce e aceasta.
    37 Şi i-au spus că trece Iisus Nazarineanul.
    38 Şi el a strigat, zicând: Iisuse, Fiul lui David, fie-Ţi milă de mine!

    Ce observăm aici?

    Că mulţimea i-a spus „că trece ISUS NAZARINEANUL”

    ce strigă ORBUL????? Vedeţi ce bine vede? Isus Fiul lui David!!!

    Sînt sigur că voi vedea mai bine atunci cînd voi fi orb!


  13. Dumnezeu sa te ţină in LUMINĂ!
    Multă sănătate şi credinţă!


  14. draga Alex, şi pe tine la fel,

    prezenţa ta este atît de senină pe aici, măcar de-am avea toţi seninătatea, pacea şi curăţia ta de suflet.


  15. Marius primeste te rog scuzele mele sincere, din pacate mie mi-a scapat tonul tau ironic 🙂
    Ma bucur ca iti plac filmele bune 🙂


  16. Marius, l-am adus de pe Dc+, stiu ca nu e etic, dar mi se mai intampla si mie, crezi ca o sa existe iertare pentru unul ca mine?


  17. Papură vodă, ai văzut? asta este una dintre greşelile pe care le fac cei care comentează postul de ieri… nu văd şi partea a doua a postului 🙂

    Candid, nu eşti candid deloc, hmmm, awakenings si gata! Trei sute de genoflexiuni, patruzeci de flotări, 100 de abdominale şi să citeşti Numeri şi Cronici de cîte două ori. Asta-i pedeapsa, după care să te uiţi la film ca să te înveţi minte…


  18. Super pedeapsa – daca nu e sportiv – 300 de geno il pun in carje 😀 – oho si la abdomene 100 hmm am vazut multi care la primele 5 abdomene se descurcau, mai greu dupa …. 🙂 – de flotari nu mai zic nimic 🙂 .

    Facut un studiu pe Numeri si Cronici, cu context istoric, cultural, etc nu e neplacut.

    Dar daca e sportiv norma e numai buna de o incalzire usoara.


  19. Pai sa se incalzeasca pentru citit 🙂


  20. haha, imi place, accept provocarea pe jumatate, respectiv cea care implica exercitii motrice, dar la faza cu numeri si cornici,hmhm, acolo please indulgenta te rog! nu putem negocia? ce ai zice daca as citi „Evanghelia dupa Isus Cristos” de Jose Saramago? (oircum ar fi pt a doua oara)
    Am sa incerc sa filmez cum ispasec penitenta, postez si te anunt, k? (nu de alta dar am convingerea ca astfel ma voi purifica de cele rele!)


  21. deci, Candid, ce pedeapsă îţi iei?

    Indulgenţa este deja pregătită 🙂



Lasă un răspuns

