h1

Cine a scris asta?

Martie 29, 2008

Am ascultat la radio un citat tulburător. Nu l-am putut identifica. Seamănă a Steinhardt, după stil…

Iată-l:

Răutatea este o osîndă, o moarte anticipată care chinuieşte firea, dar nu e naturală, e o venetică în firea omului. E absurditate multă şi variată în fire. Misiunea lui Isus este descojirea firii de absurditate, de sălbăticie, de caricatura existenţei, demonicul. Asta înseamnă că Isus contează pe miez originar, necontaminat, încă existent în fire, deşi comprimat, dar capabil să îşi cîştige dimensiunea şi valoarea paradisiacă, capabil de har.

Mă poate ajuta cineva să-i găsim părintele? Fără premii 🙂

16 comentarii

  1. Eu zic Rafail Noica.


  2. Sigur?


  3. plin de pateu 🙂


  4. Dumneavoastră.


  5. Dom’le esti recidivist .


  6. Ulise, n-am înţeles, nu mai consum carne de porc… iar mărgăritarele le păstrez bine în buzunări.

    Ehe, Isabellelorelai, mi-ar fi plăcut mie să fiu aşa de inspirat… de fapt nici nu ştiu dacă sînt de acord cu totul… eu cred în corupţia totală a omului, ca Augustin, nu este nimic de recuperat, trebuie să ne naştem din nou, cu totul, o reformă ontologică radicală.

    Gigi, la ce recidivist? 🙂
    Spune-mi care e chestia cea mai gravă că mă simt cu musca pe căciulă pentru mai multe…


  7. De ce nu suni la radio sa-i intrebi de unde au luat citatul? Ar fi o solutie rapida…


  8. Nu mi-a venit ideea, Erunestian, dar nu ştiu cum se chema emisiunea acu…

    Greu!


  9. Ptiu ce bine se potriveste confratilor tai de blogging mai ales BAC-ului


  10. Cine-i BAC povestitorule?


  11. visitor – sunt unii cu un gen ciudat de a face bancuri 😀 , e bun bancu mai ales dupa un emetiral si 2 diazepamuri 🙂 .

    Marius iti admir rabdarea, am si eu rabdare dar a ta e mult mai buna – trebuie sa iau exemplu. Adevarul e ca eu il distribui mai repede yoko geriul 😀


  12. Bastrix-Alin-Ciuca asa cum i-a pus Patratosu in aceeashi oala 🙂

    primul face pe grozavu ca e doctorand. Daca shi-l ia doctoratu prin mila Celui de Sus sa vezi ca nu-i mai ajunge nici episcopu la nas. Rau, rau, rau.

    al doilea este un fel de „militian al internetului”, rautacios asa cum il shtim, dar care poate fi angajat ca ceas cu cuc ca da ora exacta. Cel putin face un lucru bun, da ora exacta, citate si anunturi. Rautacios shi Ciudos

    al treilea scrie ca un incepator la cei patruj ceva ani dar „cu pateu”. E de ras cu tanku lui.

    Nici patratosu nu moare de bun ce e. Shi el e rautacios cateaodata dar il iert ca are creier shi are ce spune spre deosebire de cei trei mushchetari wanna be!


  13. Shi eu sunt rautacios!!!! :))


  14. Povestitoru, fii mai milos cu cititorii, am ras cu lacrimi de caracterizarea ta de mai sus, mai sa ma înec!! :)) Mai ales chestia cu…nasul, cu miliţianul şi cu tanku’!


  15. Ah, Povestitorule, am lipsit cîteva ore şi iar ţi-ai făcut de cap!

    E postu mare, omule! Bastrix nu poate riposta. Lasă-l mă car acu în postu mare liniştit!

    Alin o avea şi el treabă! Aia cu ceasul a fost răutate, să ştii! 🙂
    Pentru că nu sună decît la trei noaptea. Nu-i eficient! Vorba lui Rasvan, dacă voia să mă omoare, ca cardiac, trebuia să sune la 5 dimineaţa cînd nu-ş ce substanţă îmi lipsea sau era în abundenţă în corp. Atunci se face „infractul”. 🙂
    Cînd m-a sunat am crezut că s-a întîmplat ceva cu tatăl Nataliei (cardiac, de asemenea) ori cu mama mea.
    A fost cît pe ce…

    Mihai la fel, tot cu mine are treabă.

    Lasă-i, domle în pace.

    Azi am citit o chestie faină despre tăcere.

    O pun în aplicare de mîine! 🙂


  16. Vai, in lumea noastra moderna facuta din zgomot si viteza, tacerea devine o raritate si o dimensiune pe care riscam sa o pierdem pentru totdeauna.
    Paul Virilio

    Ah! Ce muzica, linistea!
    Jean Anouilh

    In liniste si singuratate, nu auzim decat ceea ce este esential.
    Camille Belguise

    Dintre prefixele audiovizualului, nu-mi place prefixul « audio ». Zgomotul a invadat lumea artelor la fel cum a devenit asurzitor in viata noastra cotidiana. A venit timpul sa ne punem intrebari despre intoarcerea la liniste.
    Paul Virilio

    Linistea e una dintre formele perfecte ale artei conversatiei.
    William Hazlitt

    Pentru a fi frumoasa si armonioasa, muzica trebuie sa aiba suspine si tacere.
    Jean Weber

    E inutil sa spui anumitor persoane ca le dispretuiesti. E suficient sa nu spui nimic. Linistea este dispretul total.
    Charles-Augustin Sainte-Beuve

    Sunt taceri, cateodata, care binecuvanteaza cu siguranta mai mult decat o injurie.
    Philippe Besson

    Pictorul e cel care a creat frumusetea cu o carpa de lumina imbibata cu tacere.
    Christian Bobin

    Nu este nimic mai greu de obtinut decat ca prietenii nostri sa ne lase cateodata singuri. Daca ne retragem putin de dragul linistii, ei se cred tradati. Ei nu inteleg ca prietenia are cateodata nevoie de liniste.
    Claude Michel Cluny

    Nu exista decat o singura modalitate de a le raspunde imbecililor si ignorantilor; de a pastra tacerea.
    Hazrat Ali

    Linistea a murit; zgomotul a preluat puterea peste tot; este singura calamitate ecologica in legatura cu care nimeni nu pare sa se ingrijoreze.
    Alain Finkielkraut

    In batalie, acel care isi pastreaza sangele rece si ramane tacut este cel care sigur va fi invingator.
    Général Lafond

    Nu condamnam niciodata tacerea unei persoane, dar toata lumea se plange de cei care vorbesc prea mult.
    Chevalier de Méré

    Linistea ar trebui sa fie pentru urechi ceea ce noapte este pentru ochi.
    Pascal Quignard

    Linistea este cea care naste ceea ce este viu si dureaza. De fapt linistea este cea care ne conecteaza la univers si la infinit. Este radacina existentei si echilibrul vietii.
    Yehudi Menuhin



Lasă un răspuns

