h1

„Vindecă a mea-ndoială!”

Aprilie 13, 2008

După o săptămînă în care ne-am zdrobit creierii cu subiecte care au zguduit credinţa unora… poftiţi un cadou 🙂

AICI.

După ce am avut întîlnirea la fabrica de bărbaţi, întîlnire în care am discutat puţin despre depresiile bărbaţilor, despre îndoiala de sine, despre imaginea de sine, după o săptămînă  a furtunilor de idei, cu pămînt tînăr şi bătrîn, evoluţionism versus creaţionism, 7 X 24 sau „jdemii şî milioani di ani”, am luat chitara unui prieten şi, la prima vista am improvizat un pic acest aranjament.

eh, asta cu improvizaţia e boală grea… De asta mă acuză unii, că improvizez la orice…. şi blogul ăsta de la un capăt la altul este o serie de improvizaţii, teme cu variaţiuni…

Scuzaţi ezitările 🙂

Data viitoare va fi mai bine!

Nu am timp să corectez, dacă găsiţi vreo greşeală, că sînt la GAlaţi! 🙂

Îndoiala se vindecă…. nu trece de la sine, trebuie vindecată de Cristos Însuşi… Cogito ergo sum, dubito ergo adsum, credo ergo prosum

Despre cîntec? Este un cîntec foarte drag mie. De fapt nu este cîntec, este o cîntare. Despre diferenţele dintre cîntec şi cîntare altă dată…..

SAu acuma?

Spre exemplu: Cîntarea Cîntărilor este cîntare nu este cîntec de dragoste, cîntecul este pentru spaţiul privat, cîntarea aparţine spaţiului comunitar, cîntarea este de la comunitate spre comunitate, cîntecul este al trubadurului etc. Poate fi o naraţiune care aparţine comunităţii, pentru comunitate, dar este cîntată de un singur lăutar – în sensul etimologic al cuvîntului, cel care cîntă la lăută.Cîntecul Cidului, Cîntecul Nibelungilor… etc.

Probabil că eu am cîntat cîntarea ca pe un cîntec… asta-i posibil…

Am cîntat la nepoata lăutei, poate că şi de asta unii îmi spun …. un lăutar… 🙂

30 comentarii

  1. Superb! Atat pot spune!
    Daca la prima vista improvizezi asa cum este cand te pregatesti? 🙂

    Mi-a facut ziua (you made my day) mai ales ca azi am avut parte de o muzica indoielnica la noi la biserica.

    Mai ai din emetiralul ala cu care tot te lauzi? SA iau cand mai aud asa ceva.


  2. Minunat cadou, draga Marius! Chiar tu canti aici? Ai o voce tare calda, iar cantarea e balsam pentru suflet. Multumim pentru cadou. Si… sa ne mai dai!
    Multa sanatate!


  3. am audiovizionat predica dvs.Intreb.Cum trebuie sa fie acoperit capul femeii; basma cu nod sub barba,batic,bendita sau siret ? Sotia onor dvs.ce poarta ? imi cer scuze de impertinenta.Tema era buna la baptisti.La evanghelisti se mai poarta basma.Domnul sa va binecuvinteze si sa va umple de Duhul Sfant pentru d.m.Ps.118 ; 25


  4. am reaudovizionat


  5. Eu doar am trecut sa te salut, dupa o perioada in care am citit cu greu ce am prin blogroll si am ignorat blogurile vizitate de obicei si dupa alta perioada in care n-am avut acces la wordpress (a little mix up).


  6. Avem si noi menestrelul nostru.Traiasca Tudor Gheorghe al baptistlor.Multumesc pentru masa si pentru cina ca au fost delicioase.Imi ajung o saptamina.Dumnezeu sa binecuvinteze pe cei care v-au corupt sa veniti la Galati.Panzul il voi da pe DVD lui OVI.Ps.118:25


  7. Frate Ioan Rusu,
    cred ca impotmolirea in neascultare a celor
    incepatoare,ne face sa nu mai avem izbanda.
    Cine nu vrea sa inteleaga cele mai simple
    lucruri,nu poate inainta.
    Am ascultat si eu 14 predici ale fratelui Marius si mi-au priit sufletului.


  8. Wow, multumim, intr-adevar un balsam. Domnul sa va binecuvinteze pe dvs si familia.


  9. Dubito ego cogito. Cogito ergo sum.


  10. Improvizarea dupa atata experienta cu chitara, devine usoara.. bineinteles pentru noi tot mister ramane!
    🙂

    Putem sa-l salvam pe propriul HDD?


  11. Cu adevarat este usor pentru cel cu experienta sa improvizeze la chitara astfel… Cu toate acestea pentru noi tot un mister ramane.

    Indoiala este inamicul nr. 1 al reusitei.

    Putem salva cantecul pe HDD-urile noastre?


  12. F faina Mariuse – „but don’t quit your day job!” 🙂 🙂
    Nu ca nu ai cantat bine – dar e nevoie de tine la Emanuel! 🙂

    Blessings.


  13. Evedule, cintatul de felul acesta este a dayly job.
    Este o porunca sa-I cintam Lui Emanuel. I-mi placea cind cintai impreuna cu fratii tai la Bellflower.Poate ne faci si tu un cadou muzical din vremurile mai vechi, m-as bucura.


  14. Mi-a placut ce a spus ieri fratele Petrica Gaina:
    „Pavel nu venea dupa el,cu ceea ce se vine azi la biserica,de catre trupele de cantat.
    Bisericile au multi predicatori,dar nu mai e putere!

    Acum trebuie un microbus,pentru firele care umplu toata biserica,,,de ce? ca sa ia din slava lui Dumnezeu…”

    ma gandeam ,cum trebuie sa sune cantarea care este toata numai spre slava Domnului?
    Cred ca din inima,cu bucurie ,sincer,cu mai putine „fire” ….aparate si improvizatii de tot felul.


  15. dragi prieteni,

    bine v-am regăsit,
    tocmai m-am întors de la Galaţi. Fraţi scumpi.
    Învăţat cîntări noi, cuvînt, Cuvînt, prieteni, fraţi, cîntări.

    draga Alex, a fost o bucurie să ne auzim la telefon. O bucurie şi să ştiu că sîntem în proximitate. Dumnezeu să îţi păstreze bucuria!

    Frate Ioan Rusu, cred că v-am văzut în sală, aţi filmat! Despre soţia mea am vorbit destul… Domnul să vă binecuvînteze!

    V-as ruga, daca se poate sa ii dati dvd-ul fratelui Ovidiu… Vă mulţumesc pentru amabilitate.

    Krossfire, prietene, bine ai revenit pe aici.
    Ce mai faci?

    Plarforma wordpress este mai săracă fără tine..

    Cum e singur?

    Elisa, soră dragă, mă bucur că a slujit cuiva înşiruirea mea de cuvinte.

    Cristina, eu am fost cel mai folosit din aceste cîntări..


  16. Da, Blogideologic, ştiu că aia este varianta originală, am modificat anume seria.

    şi am pus alături „rideo ergo stultitia est”

    Nici o grijă, Evedule! Aşa cum spunea elev, asta-i slujbă zilnică.
    Sînt addicted to guitar… Fiecare cu adicţiile lui..

    Da, chiar, hai să facem schimb de cîntări, cum făceau altădată elevii cu timbre şi fluturi..

    Elisa, astăzi predicatorii au powerpoint-uri, dar nu mai nici power, nici point…


  17. Exista oameni cu o inima pentru Dumnezeu,numai atunci se revarsa binecuvintarile Pe vremea judecatorilor chiar si inchinarea catre Dumnezeu se degradase .Imi place de David s-a implicat personal in organizarea slujbelor religioase,el a organizat pe cintareti in casa Domnului.1 Cronici 16;7 si chiar a compus multe din cintarile Templului.Niciodata nu a fost atita maretie si bucurie in Templul Domnului ca pe vremea lui David .


  18. Viorica, oare de nu ni s-au păstrat şi „partiturile”?

    Cum vom afla cum au fost cîntate?


  19. Multa sanatate, dragă Marius si mulţumiri pentru gândurile tale bune! Să ne ţină Dumnezeu întru bucuria Sa pe toţi!


  20. Marius, intr-adevar Dumnezeu a turnat in tine fara mila si pe mai multe planuri:) God Bless You and Yours!
    Este de apreciat faptul ca ti-ai asumat riscul de a deveni vulnerabil pentru o clipa… in fata oamenilor, si este si mai de apreciat faptul ca oamenii apreciaza asta:)
    Off the topic for now: could you recomand me a writter that could have a debate with John Piper against calvinism? or is john Piper the best when it comes to Reformed Baptist theologian? Thank you!


  21. Elev – cine esti?? E cam greu sa cant cu fratii mei zilele astea, unul e in Indiana, unul in California…si eu…nu mai zis :):)

    Rahela – nimeni nu poate sa dezbata cu John Piper. He is right!!!! You may as well debate with apostle Paul :):)


  22. P.S. Ok – you may try Ben Witherington III (from Asbury Seminary) to debate with Piper…but he usually loses.


  23. Aşa să fie, Alex!

    Rahela, da, s-a răsturnat o căruţă de daruri pe lîngă mine…. aşa mi-a zis un prieten în urmă cu mai mulţi ani.
    Ştii ce mă îngrozeşte? Că va trebui să dau socoteală pentru toate. Asta-i! Mi se va cere cu dobîndă!
    Mi-e tare groază de ziua aia!

    Unii mă mai şi înjură că le-am pus muzica asta, dar i-am spămuit cu brio! 🙂

    Eu sînt calvinist 100% şi arminian 100%, sau niciuna. Aşa că ţin cu Piper! 🙂

    Aşa, Evedyahu, he’s right! 🙂

    Piper… maybe he’s wrong, but never in doubt! 🙂


  24. Evedule, vorbeam de vreo cintare inregistrata.


  25. Evedyahu, multumesc pentru confirmare si recomandare.
    It is deffinetely worth looking into it:)

    I’m with John Piper when it comes to perseverence of the saints, but how do we fit Hebrews 6:1-6 in this? Ben Witherington III thinks there is something fundamentally weak about each branch of the movement. It is not about debating Apostol Paul 🙂 – of course you can’t if you have the common sense – Bible is the first and ultimate authority – Sola Scriptura! it is about our limited/different understanding, therefore so many branches of the same tree, and I don’t want to start a debate Calvinism vs. Armenianism! I was simply courious who would be the contemporary theologian on the „other site” competitive with John Piper.

    Imi cer scuze, Marius, pentru divagatie. A fost ceva ce realmente m-a procupat in ultimul timp si n-am gasit un alt post… la subiect. Nu am fost chiar asa ” off the subject” considering this is one of your „subjects” 🙂 …caruta aia a fost de vina 🙂

    Respectfuly,

    Rahela


  26. What about Raavi Zacharias? He is one of the best debater; the truth is I’ve never heard him on this topic, even though I would love to.

    Rahela


  27. draga RAhela,

    nici o problema pentru divagaţii…

    Pentru off topics este „şezătoarea pătrată”,dar este ok şi aici. ..

    RAvi are foarte multe fişiere pe rzim.org. Caută acolo, dar ai dreptate, este mai mult apologet.


  28. multumesc, Marius. Da, intr-adevar R.Z. este poate cel mai bun apologet crestin; pacat ca auditoriul lui este destul de limitat din cauza complexitatii ideilor dublata de limbajului folosit in transmiterea mesajului (si totusi nu te poti sustrage de la o prezentare de-a lui, trebuie sa-l asculti pana la capat; farmeca si intriga in acelasi timp). Am auzit ca se pregatesc a fi traduse cateva dintre cartile lui in limba romana -foarte fain!


  29. Draga RAhela, ai dreptate, uneori Ravi sare peste capul majorităţii, dar este fascinant în dezbatere…

    Da, sperăm să vedem cărţile lui în limba română, deocamdată prelegerile lui sînt traduse pntru Radio Vocea Evangheliei


  30. Cum pot asculta”vindeca a mea indoiala?”dau clik”aici”,dar degeaba..!



Lasă un răspuns

