h1

Bondaru

Aprilie 15, 2008

A venit primăvara. Abia aştept să urmăresc zborul albinelor la urdiniş, să văd bondarii, pe care altădată îi prindeam şi îi legam cu aţă de papiotă ca să ne zboare pe deasupra capetelor. Nimic mai liniştitor, dacă este departe şi fără ac, nimic mai îngrijorător decît sunetul aripilor de viespe, albine, bondari de pădure.

Una dintre cele bucăţile muzicale care mă fascinează la fiecare ascultare este Bondarul lui Korsakov.

Iată o prima interpretare

Zubin Mehta cu Berlinezii, varianta pentru orchestră.

Acum suprizele

Rafael Mendez – trompetă

Alexandr Dimitriev – acordeon

Stéphane Tétreault – violoncel, de încurajare … la 12 ani.

Maurice GEndron – violoncel

Jose Feliciano la chitară şi cîine… 🙂

şi revenind între alămuri, una dintre cele mai bune transcripţii şi interpretări: David Childs la Eufonium

12 comentarii

  1. Ai uitat de Bobby McFerrin şi Yo-Yo Ma, Pătrăţosule. Crezi că vocal e mai uşor? You try it… 🙂


  2. Da, uite asta n-am găsit… am plecat de la Violoncel,
    mi se pare cel mai reuşit penttru asta.
    Este cel mai bondăresc din toate instrumentele,
    şi euphonium, la fel,

    vioara, flautul? Nu.

    Mai este o rockeriţă care are o videoclip pe chestia asta… dar nu e tocmai pe „gustul mea” 🙂


  3. Na


  4. si astaq e interesant. http://www.youtube.com/watch?v=5vAalqCpqCA&feature=related


  5. Superbe interpretari! O delectare pentru cei ce-asculta! Iar pentru virtuozi o provocare.
    O primăvara cât mai frumoasă tuturor! Deocamdată ne bucurăm de binecuvântarea ploii, dar soarele va răsări din nou şi iarăşi gâzele pământului îşi vor începe „colinda” lor în această natură divină. Albinuţele deja bâzâie vioaie prin păpădiile şi liliecii infloriţi.
    O simfonie a Primăverii!


  6. Ascultand partitura parca si simteam prezenta bonda(rului) prin camera .Fiind din acelasi neam, cand am intrat in clasa la liceu pt prima data si m-a intrebat dirigintele cum ma cheama ,dupa raspuns am auzit o parte din clasa spunand : bzzzzzzzz! :). La sfarsit de an numai bzzzzzz luase premiul intai dovedind ca bonda(rii) alaturi de alte gaze sunt buni si ei la ceva !
    O primavara ca o simfonie va doresc tuturor !
    Cu drag bzzzzzzzzzz ! 🙂


  7. Nu/i chiar bondareasca, dar e interesanta … http://www.youtube.com/watch?v=gjyWP2LfbyQ


  8. Mulţumesc, NicuS. interesant..


  9. Da, am văzut, Iancsi!

    Alex, am cîţiva ani de muzică, dar n-aş îndrăzni să mă apuc de bucata asta. Este o umilinţă pentru orice amator. Chiar dacă reuşeşti cîteva 32imi, nu poţi păstra intensitatea….

    Abia aştept să vină Paştele să ies din faţa computerului… să mă duc pe cîmpuri şi prin păduri. După Paşte avem vacanţă..

    Da, Wes, asta-i genial la bucata asta, parcă simţi bondarii împrejur.

    Wes, eşti sigur că de la asta vine numele tău? 🙂


  10. Sa ne dea Domnul la toti un Paşte binecuvântat, cu bucuria Învierii în suflete şi cu mai puţine supărari sau gânduri tulburătoare.
    Marius, îti doresc sa te bucuri din plin de natură alături de cei dragi. Să poţi să mergi si să cutreieri numai prin locuri frumoase. De când a dat colţul ierbii, am ieşi în fiecare săptămână la pădure, la Amara lângă lac, la urzici sau ştevie şi e minunat. O să-ţi trimit nişte poze care sper să-ţi placă. Natura e colţul nostru de rai şi cea care ne apropie din plin de Creator.
    Cat priveste muzica din Bondarul…. ai dreptate, e virtuozitate pură. Dar asta nu trebuie sa ne facă sa ne simtim umiliţi pentru neputinşa de a ajunge la asa artă.Rămânem cu ascultatul şi tot suntem câştigaţi. Mi-am amintit de un bătrân care stă în fiecare seară lângă Supermarketul din oraş şi cântă din fluier muzică populară vreo 2 ceasuri. Trecătorii se uită la el miraţi. Unii cu plăcere, alţii indiferenţi. Unii mai lasă câte un leu-doi pentru efortul bătrânului. Mă uit la el ca e tare mulţumit de ceea ce face. Un strop de muzică, într-un ocean de stres şi zgomot. O sa-i fac o poză într-o zi.
    O seară cât mai bună!


  11. Abia aştept să văd pozele de la tine, Alex!




Lasă un răspuns

