h1

Am mai găsit o culme a culmilor prostiei omeneşti!

Aprilie 16, 2008

Iată aici. Prima dată am crezut că este o glumă… dar am căutat iar emetiralu prin casă cînd am văzut atîţia (AUTOCENZURAT) urmîndu-l pe tipul ăsta.

După ce am văzut tot clipul am ajuns la concluzia că este într-adevăr o glumă….O glumă tristă, dacă n-ar fi atîţia prostiţi. Cristos şi Anticrist în acelaşi timp??? Glume!

E prea evident! E prea la suprafaţă! Personajul este un clown jalnic. Fac economie de cuvinte! Întîmplarea merită inventariată aşa cum aduni bondari în insectar.

Diavolul nu este creativ, inventiv, este cumplit de repetitiv şi plictisitor, previzibil, dar este subtil. Chestia asta nu trebuie subapreciată.

Steinhardt spunea că Diavolul a inventat xeroxul. Nu-i aşa că este interesant cum cel mai puternic om din lume, Samson, şi cel mai deştept om din lume, Solomon, au căzut în capcana lui exact la fel. Freud poate celebra. La fel! Totu-i la fel, nimic nou sub soare. Cei mai puternici oameni au fost răsturnaţi de ceea ce le-a dat impresia de putere…

Părerea mea este că şi diavolul îşi pune mîinile în cap la prostia ăstuia. Ar fi putut face mult mai mult, că personajul are „potenţial”, dar este atît de previzibil şi evident…

Doamne, de ce, dacă grădina Ta este atît de mare, sînt atît de mulţi care sar gardu?

Hai să ne tratăm de scîrbă cu puţină Evanghelie:

Matei 24:15 De aceea, când veţi vedea „urâciunea pustiirii” despre care a vorbit prorocul Daniel „aşezată în locul Sfânt” cine citeşte să înţeleagă!
16 atunci, cei ce vor fi în Iudea, să fugă la munţi;
17 cine va fi pe acoperişul casei, să nu se pogoare să-şi ia lucrurile din casă;
18 şi cine va fi la câmp, să nu se întoarcă să-şi ia haina.
19 Vai de femeile, care vor fi însărcinate şi de cele ce vor da ţâţă în zilele acelea!
20 Rugaţi-vă ca fuga voastră să nu fie iarna, nici într-o zi de Sabat.
21 Pentru că atunci va fi un necaz aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până acum şi nici nu va mai fi.
22 Şi dacă zilele acelea n-ar fi fost scurtate, nimeni n-ar scăpa; dar, din pricina celor aleşi, zilele acelea vor fi scurtate.
23 Atunci dacă vă va spune cineva: „Iată, Hristosul este aici sau acolo” să nu-l credeţi.
24 Căci se vor scula Hristoşi mincinoşi şi proroci mincinoşi; vor face semne mari şi minuni, până acolo încât să înşele, dacă va fi cu putinţă, chiar şi pe cei aleşi.

25 Iată, că v-am spus mai dinainte.

26 Deci, dacă vă vor zice: „Iată-L în pustie” să nu vă duceţi acolo! „Iată-L în odăiţe ascunse” să nu credeţi.27 Căci, cum iese fulgerul de la răsărit şi se vede până la apus, aşa va fi şi venirea Fiului omului.
28 Oriunde va fi stârvul (Sau: hoit, mortăciune), acolo se vor aduna vulturii.
29 Îndată după acele zile de necaz „soarele se va întuneca, luna nu-şi va mai da lumina ei, stelele vor cădea din cer şi puterile cerurilor vor fi clătinate.”
30 Atunci se va arăta în cer semnul Fiului omului, toate seminţiile pământului se vor boci şi vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere şi cu o mare slavă.
31 El va trimite pe îngerii Săi cu trâmbiţa răsunătoare şi vor aduna pe aleşii Lui din cele patru vânturi, de la o margine a cerurilor până la cealaltă……

48 comentarii

  1. Marius,
    Nu uita ca minciuna nu trebuie sa fie super pusa la punct ca sa prinda, prinde datorita recipientului care este gol. Isus a fost ispitit de Diavol cu chestii banale am zice noi, nu au prins. Isus a răspuns tot cu ”chestii banale”, ceva ce era arhi-cunoscut mai ales de Satan, Cuvantul Simplu.

    Nu a prins pentru că Recipientul era plin de Cuvant.
    Şi acest Jesus de Florida este plin, plin de el. Cuvantul Sfant este cunoscut de Jesus & CO dar Cuvantul nu ii umple. Îi umple Sinele.


  2. Ce concluzie trag eu din acest episod. Că oamenii sunt deschişi la orice, inclusiv la ceea mai mare gogomănie. Ce trebuie să fac… să continuu să predic Cuvântul şi să mă aştept la rod, mult rod.
    Dacă Jesus & Co. este optimist, când ştim ce îl aşteaptă, cu atât mai mult noi.
    Marea mea nedumerire este pesimismul care a cuprins unele biserici care au Adevărul şi Cuvântul în poală. Vreau să le fac şi pe surori responsabile de lipsa de mărturisire.


  3. Dacă urmaşi lui Jesus & Co. dăruiesc lucrări lui de ”evanghelizare” cu atât mai mult urmaşi lui Cristos biserici. Şi iarăşi revenim la zeciuială şi la dărnicie. Zeciuiala este obligatorie pentru un creştin NT şi tot ce dau dincolo de ceea ce ”trebuie” este dărnicie. Nu nu sunt adventist, sunt baptist.

    Dacă neprihănirea voastră nu va întrece neprihănirea Fariseilor… cu nici un chip, cu nici un chip, cu nici un chip…


  4. Ultima frază am scris-o aşa pentru că nu am avut ”delay” la tastatură şi am vrut să se imprime…


  5. Stau si ma intreb: ce fel de oameni il cred pe acest tip? Mi se face mila de ei. Atata necunostinta…


  6. Salve! am citi in dimineatza asta un articol care m-a surprins: http://www.jurnalul.ro/articole/122502/alocatia-raului stiu k sunt off-topic cu asta, dar am vrut sa il aduc si in atentia voastra.


  7. Da, cutremurator. Si asta nu e prima nici ultima sarada de felul acesta.
    Inca asta e evidenta, usor de intreprins, dar cred ca pe viitor, diavolul va scoate ceva mult mai flagrant, si mai greu de pus la indoiala.
    Sigur, e suficient sa punem acest personaj asupra portretului Domnului Isus evidentiat de Biblie, si diferentele sunt vizibile: Isus a iesit in evidenta prin smerenie, prin impotrivirea fata de pacat, etc.

    Oamenii astia sunt cei despre care se vorbeste si in Biblie: va incerca sa-i insele si pe cei alesi daca este cu putinta (prafrazez, nu am scriptura langa mine).

    De ce ne mai miram? Domnul sa ne trezeasca si sa ne apropiem mai mult de El, ca sa-L cunoastem mai mult decat azi.


  8. e usor sa-ti dai cu parerea , e greu s aintelegi…de fapt nimeni nu intelege doar previzioneaza, prelucreaza si interpreteaza despre divinele mesaje

    mai bine ati cauta sa fiti mai buni, orgoliul e tot o unealta a raului, orgoliul destept


  9. A fi mai bun nu inseamna a fi si tampit, gangav in gandire si nici nu inseamna a casca gura ca orice pasare care trece pe deasupra sa-si lase „rodul” obrazniciei. Nu este rolul meu acela de a o impaia dar, trebuie sa nu tin gura cascata, sa o alung si sa-mi vad de treaba, neuitand sa spun si altora sa aiba grija la „pasarea maiastra”


  10. Tipul asta a fost invitat pentru un interviu de catre o statie de radio de la noi din oras. El a intrebat despre ce o sa fie intrebat sa stie cum sa abordeze problema. La care i s-a raspuns ca daca e Dumnezeu ar trebui sa stie dinainte ce intrebari, nu?

    Normal, a refuzat interviul. 😉


  11. Stimată Bluefairy74,
    Uni nu ne dăm cu părerea, ştim ce scriem pentru că lucrăm cu oameni ca Jesus & Co. dar şi cu oamenii de genul victimelor lui. Dacă ai fi urmărit atentă filmul ai fi înţeles pericolul social care îl prezintă oameni ca şi Jesus. Mama şi tata acelui tânăr milionar care este jumulit de Jesus, sunt îngrijoraţi şi ştiu ce vorbesc.

    Brain washing is not a disease or a form of revelation it is plain and simple, emotional/spiritual/intellectual manipulation and terrorism.


  12. mey pătrăţosule, tu eşti pasionat rău de chestii de ăstea.

    dar, în fine, nu mă mir! 😛


  13. Cornel, lasa si tu chestia cu „tero”, trece si valul tero cum au trecut si celelalte valuri.
    Aproape vad noua lupta impotriva celor ce isi permit „aroganta” sa creada altceva decat restul lumii. Au mai fost crestinii „spalati” pe creier si reeducati, iar in unele imperii s-a cautat starpirea lor tot pe motive „tero”. 🙂
    Daca n-as sti ca esti baiat bun m-as ingrijora. 🙂


  14. Pline sunt youtu(m)be-roanele cu astfel de indivizi.
    Dar ma bucur pentru simplu fapt ca infatisarea si vorbirea lui il dau de gol…(un anticrist mai profesionist ar avea mai mare impact – ii fumat de mult= amator)


  15. Intr-adevar acel film arata cat de derutati sunt oamenii.

    Marius mi-a placut faza cu (AUTOCENZURAT) – si am si auzit un beeep f lung 😀 de cateva minute.

    Da diavolul e periculos de subtil, am vazut si mari evanghelisti care cunosc Scriptura exceptional de bine dar au fost pacaliti cu trucuri clasice. Totul se rezuma la trucuri clasice.

    Imi vine in minte peisajul cu groapa cu sulite indreptate in sus, dar bine camuflata. Totul este clasic in schimb camuflajul este bine realizat.
    Adevarul e ca tehnica capcanei acoperite e simpla dar greu de evitat.

    Cineva mai demult imi spunea de inteligenta unei persoane – „mai este atat de prost incat imi provoaca admiratie – ma uit ca la un celebru monument al prostiei” 🙂

    In domeniul spiritual uneori „ni se stinge becul” si atunci suntem victima capcanelor clasice.


  16. FAnitza, ce să-i faci, fiecare cu pasiunile lui, unii îşi fac insectari şi adună viermi şi fluturi, eu fac colecţie de prostii 🙂


  17. Draga Cornel,
    da, ai dreptate, contează cu ce eşti plin, din preaplinul inimii vorbeşte gura, şi din cauza preagolului din suflet se prinde prostia de noi…

    Dar tipii ăştia nu sînt minţiţi, sînt … prostiţi.

    cu zeciuiala… nu vezi că membrii lui îi dau din belşug… şi-au lăsat nevestele, copiii, averile şi merg după el.

    Oricum, la împărţirea tupeului, a fost în rîndurile din faţă.

    Ce fel de oameni, Daniel B? Uită-te pe video. DAcă îi întîlneşti pe stradă … n-ai nici o bănuială.,

    Am citit, N-O.

    Da, Vlad, bine zis, a fi bun nu înseamnă să fii şi prost.

    Da, Cristina, este la fel ca şi în cazul cu ghicitoarele de pe la noi.

    Au fost tîlhărite şi au dat telefon la poliţie.
    Un poliţai le-a întrebat cine le-a spart casa.
    Ele au spus: „de unde să ştim noi, de asta v-am sunat”
    „Păi, dvs. sînteţi ghicitoare, nu?”

    Da, Micule, tocmai de asta spuneam că tipul nu este periculos, este numai enervant. E plină lumea de el..

    Romuluss, cele mai tari păcăleli sînt uneori, ai dreptate, cele mai simple. Nu este cazul aici.
    Dacă citeşti Noul TEstament de la un capăt la altul, tipul ăsta devine un saltimbanc.

    Problema oamenilor ălora este că nu cunosc Scripturile şi de aceea se rătăcesc. „Poporul moare din lipsă de cunoştinţă” spune profetul.


  18. Cu siguranta traim vremurile din urma. Este infiorator cum deavolul i-i orbeste pe oameni ,si efectiv acestea spun binelui rau , iar raului bine.

    Acum citeva luni mi-am facut pasaport nou (U.S.A.)si pe coperta are un CIP de identificare,toti vorbim de vremuri din urma ,toti ne intrebam ce sa va intimpla in 2012 Decembrie, ce se intimpla cu clima de ce se schimba…si multe altele.

    Oare dece le-a incuiat Dumnezeu mintea ????????


  19. Vlad,
    Am băgat chestia cu ”tero” dar mă gândeam la o formă de teroare, din păcate am făcut-o ”terorism”. Un alt ”ism”.


  20. Am vazut asta la televizor anul trecut. E chesti destul de veche. Este patetic, sa fiu sincera. Stiu ca este distructiv ceea ce practica si proclama omul asta, si imi pare foarte rau pentru oamenii astia care il urmeaza. Nu pot intelege cum nu vad minciuna. Mai evident de atat nu se poate. Tipul are gacici peste tot, si face toate pacatele din lume, si o data zice ca e Hristos si alta ca e Anti-Hristul. Conform cu 1 Ioan, este intr-adevar un anticrist, pentru ca nu proclama pe Hristos ca Domn. nu stiu ce sa mai zic. Zilele astea sunt din ce in ce mai ciudate si mai rele. Unii zic ca nu e mai rau decat a fost in trecut, de-a lungul secolelor. Dar eu cred ca este, pentru ca lumea a devenit un sat global, si raul se raspandeste mai repede si mai usor. Domnul sa aiba mila de noi toti.


  21. Am intrat pe acest blog cu ceva vreme in urma, cu multa reverenta; din doua motive ( nu neaparat in aceasta ordine ): pentru ca era unul dintre cele mai citite bloguri si pentru ca auzisem ca autorul lui este un crestin evanghelic serios si erudit.
    Intr-adevar, putem vorbi despre o inalta tinuta academica a dezbaterilor sau, mai bine zis, a multora dintre dezbateri. Te provoaca la cercetare, la introspectie si uneori te forteaza sa pui mana pe DEX sau pe DOOM. Ceea ce pot spune si despre multe alte bloguri care nu au nici un fel de ambitie vis-a-vis de dezbaterile teologice.
    Dar ceea ce am cautat eu este cu totul ALTCEVA. Intr-o lume care crede in toate si in nimic, am cautat CREDINTA. Intr-o lume care se zvarcoleste intre atentate teroriste si barbati care-si bat nevestele, am cautat PACEA. Intr-o lume care si-a pierdut de mult busola ( de la Adam, chiar, as zice ), am cautat CALEA.
    Spre surprinderea mea ( sau nu ), am dat peste aceleasi polemici, lupte de culise si incrancenari pe care le gasim doar apasand una dintre tastele telecomenzii de la televizor. Sau aruncandu-ne ochii pe taraba cu ziare in timp ce alergam spre treburile noastre. E plina lumea mileniului trei de astea !
    Nu-l cunosc pe domnul Alin Cristea, cum nu va cunosc nici pe dumneavoastra, iar in argumentia mea fac abstractie de persoane. Ma opresc asupra unei tipologii. A unei tipologii pe care Insusi Iisus Hristos a amintit-o in Matei 18:1-4 sau in 20:20-27: tipologia celor care vor sa fie primii in Impa-ratia cerurilor ( sau aici, pe pamant ).
    Cu alte cuvinte, nu cred ca pasiunile starnite de premierea celor mai ” tari bloggeri ” au fost sanatoase nici punctual vorbind, nici in contextul in care cu cateva zile mai devreme dezbateati problema identitatii crestinilor evanghelici; care s-ar parea ca nu prea mai exista …
    Din argumentatia dumneavoastra si din schimburile de mesaje se poate deduce printre randuri ca sunt vechi polite de platit si ca mai important este cine navigheaza mai de mult pe net sau cine-si abroga dreptul de a realiza un top ( aviz amatorilor: un top poate fi realizat de cititori, de ascultatori, de cei care vizioneaza filme; nu neaparat de profesionisti ca in cazul premiilor Oscar sau a premiului Nobel !!! ), decat nevoia de a scoate lumina de sub obroc. Pentru unul ca mine sau ca atatia altii, care orbecaie insetati si infometati …
    Asa ca nu este cazul sa ne miram si sa ramanem socati de aceasta noua
    ” culme a culmilor prostiei omenesti ” ! Eu nu as numi-o ” prostie omeneasca „;
    as numi-o setea si foamea sufletului a carui gol in forma de Dumnezeu ( citandu-l pe Pascal ) are nevoie sa fie umplut. Si nu as vorbi nici de lipsa de cunostinta – ce fac cei care ar putea sa dea cunostinta sau cei care ar trebui sa-i indrume pe insetati si infometati la APA VIE si la PAINEA VIETII ? Oare Islamul nu s-a nascut pe fondul decaderii Crestinismului ?


  22. bluefairy74, problema este mult mai complexă, aici este vorba nu de orice adevăr şi de pretenţia noastră la adevăr.. este vorba de ADevărul Însuşi.
    Nu mai este vorba de simple opinii, că îmi place verde sau albastru, ci este vorba de chestiuni mult mai complexe asupra cărora Mîntuitorul ne-a avertizat.

    Dar… pentru asta trebuie să fii în interiorul credinţei. Acest fel de lucruri nu pot fi judecate din exterior.

    tu însuţi acum ne judeci, stînd deoparte şi mirîndu-te cît de bătuţi în cap pot fi creştinii care se cred mai aproape de adevăr decît tipul ăsta, nu-i aşa?
    Şi asta-i mîndrie. Nu?

    Ba, uite, cînd tu spui „de fapt nimeni nu intelege doar previzioneaza, prelucreaza si interpreteaza despre divinele mesaje
    ” eu spun că principala caracteristica a credinţei noastre este tocmai acest optimism că putem citi Biblia şi o putem şi înţelege…

    REbeca, tipul se măguleşte singur, nici măcar a Anticrist nu arată.. Cristos ar trebui să aibe un adversar ceva mai stilat decît nemernicul ăsta.. Şi asta-i mîndrie…


  23. Într-adevăr, nebunul ăsta (Jesus-Christ-Man) făcea senzaţie încă de acum un an (cel puţin atunci l-am văzut eu pe youtube). N-am crezut că se pot găsi atâţia arieraţi care să-i dea crezare. Tipul e un şarlatan cu experienţă. Nu ştium cum a reuşit să-i îmbrobodească, dar a reuşit.


  24. draga LeeDee Peter, bine ai venit pe aici.
    Mă bucur pentru lucrurile bune şi ziditoare pe care le-ai găsit.
    Îmi pare rău pentru cele care te-au dezamăgit. Fiecare cu greşelile noastre.
    Despre Alin Cristea nu doresc să mai aduc vorba şi nici să comentez cele ce spuneţi dvs. despre „plătitul poliţelor”.
    Un singur lucru vă pot spune, eu am încetat să îi mai răspund cu aceeaşi monedă, refuzul meu de a primi premiile din partea dînsului este explicat şi conţine mai multe chestiuni decît relaţia mea cu dînsul.

    Sper ca în ciuda acestor „slăbiciuni” ale noastre să găsiţi şi lucruri valoroase.

    Vaişamar, cel mai mult m-a distrat chestia cu ceasul de aur şi cu BMw-ul 🙂


  25. am urmarit si eu clipul: nu este decat unul dintr-un sir dechis cu mult-mult timp in urma, poate inceput cu Simon Magul?
    ganditi-va la Hitler cum a resusit sa imbrobodeasca nu doar o natiune, ci aproape o intreaga Europa.

    Vaisiamar ii numeste arierati! Pt ca-l urmeaza pe cel care se proclama Mesia? E mai flagrant pt noi, dar se putea proclama si a X-a reincarnare a lui Budha, atata vreme cat profita de slabiciunea semenilor sai, e un sarlatan, un profitor meschin, iar ei niste ignoranti . 😦

    Cu ce erau mai buni cei care-au trecut prin tara noastra si „daruiau” duh sfant -am scris intentionat cu litere mici- asa cum ai da bautura la tejgheaua unui bar? – e exact expresia folosita de un astfel de „iluminat” pe care l-am vazut „live”. Si ei induc erezii si anomalii in perceptia crestinismului si a ritualurilor sale si se proclama „fii ai Luminii”.

    Mie mi-este mila si de nebunul ala de „jesu”, dar si de cei pe care-i trage dupa el. In fond, nu e mare distanta pana la miscarea „aum-adevarul suprem” – aia cu gazul din metroul din Tokyo. Sau de acei cativa rusi, 28 parca, care asteapta izolati sfarsitul lumii iminente intr-o pestera ce sta sa se surpe…si cati din astia or sa mai aterizeze printre noi! 😦


  26. Am vazut filmuletul, inainte sa citesc toate comentariile (asta inseamna cateva minute bune); ei, bine, inca nu m-am hotarat daca sa rad, sa plang sau sa le fac pe amandoua in acelasi timp…
    Davide, tu spui: „Doamne, mare e gradina Ta si multi au sarit gardul!”. Eu am adaptat aceasta formulare, aducand-o ceva mai aproape de ceea ce se intampla in jurul nostru: „… si multi au trecut prin gard!”. Caci, a sari gardul inca mai presupune un pic de judecata; dar a trece prin el inseamna o inconstienta dusa foarte aproape de „perfectiune”… 😦
    Din punctul meu de vedere, ceea ce se intampla cu acei oameni este un exemplu clar de „spalare de creiere”… Sa aiba Dumnezeu mila de sufletele lor, caci nu au habar de ceea ce fac!… 😦


  27. Desi sunt creationist convins – vazand astfel de „fenomene ale naturii” as putea sa afirma ca multi sunt descendenti directi ai maimutei 🙂

    Este o tragedie prostia omeneasca – o trasatura de care diavolul se stie folosi foarte bine.

    Ce m-a sarprinde este extazul cu care se manifesta adeptii acestui personaj bolnav, sa iti parasesti familia? sa donezi sume fabuloase?. Prin ce i-a putut salva acel sarlatan? Miracole nu, ajutor financiar nu – ci dimpotriva, – sa fie o teama subconstienta de Dumnezeul pe care nu au ajuns sa il cunoasca si acest personaj le-a „linistit constiinta”? Un fel de emetiral de linistit constiinta care striga disperata dupa Dumnezeu iar noi o saturam cu surogate – penibile?

    Noi ne suntem cel mai mare dusman noua insine!!! Acesti oameni vaneaza si profita de stupizenia unora.


  28. Grea si trista tema… Pentru ca vorbim nu doar de oameni care batjocoresc cuvântul Domnului, sacrificiul Său, credinţa adevărată, dar vorbim şi de oameni care se lasă prostiţi, îndobitociţi. Şi ei chiar asta vor, se lasă păcăliţi şi NU VOR să vadă adevărul, chiar dacă este avident şi trist.
    Vorba lui Ciprians: un lung şir de la Simon Magul încoace. Dintre escrocii zilelor noastre…ştiu unii care ar face obiectul „Ştirilor de la ora 5”, dar amintirea lor s-ar lăsa cu multe afurisenii. Oricum, şarlatania depăşeşte orice bariere naţionale, religioase, confesionale. Din păcate pentru umanitatea asta… Din păcate pentru noi…


  29. Cand am vazut clipul cel mai tare m-a durut sa vad copilasii aia mici care merg si ei sa ii dea individului aluia bani 😐 …prostia lor se perpetueaza prin copii, care sunt spalati la creier de mici

    m-am ingrozit sincer cand am vazut clipul..nu doar pentru faptul ca respectivul ar reprezenta un pericol real ci mai ales pentru ca oamenii cauta un dumnezeu care sa le placa lor, si ajung pana acolo ca il inventeaza. cred ca individul acesta a fost inventat de oameni! le da ce vor ei (cand le spune ca nu exista pacat, diavol, ca pot sa faca ce vor ei si tot vor ajunge in rai), asa ca de ce nu ar profita de pe urma lor?…si pentru o nota de misticism mai adauga si faza cu ‘atichristul’ si gata! gogoasa e si impachetata frumos, gata sa fie mancata!

    Doamne ai mila!! 😐


  30. aerul shi prostii nu se termina niciodata


  31. mai in gluma mai in serios, cred ca este o pregatire psihlogica pentru ce va veni. Daca oamenii acum se deschid usor fata de termeni apocaliptici: 666, antihrist, credeti ca vor fi mai sceptici pe viitor? Eu cred ca si mai deschisi. Insa asa cum spunea cineva, problema este ca el se crede Dumnezeu si ca instiga la agresiune fata de celelalte credinte..

    Agresivitatea lor este profetita in apocalipsa, sunt foarte uniti, dar vai de tine daca nu esti din ai lor.

    Nu stiu cati vad aceste lucruri. Prostii cum spuneti, dar sa vezi cand vor mari numarul si se vor legaliza..

    Sunt de acord cu Corenl Bucur, sa predicam Cuvantul si sa cerem si mai multa roada. Trebuie sa fie o trezire inaintea de revenirea lui Hristos. Cat despre antrihrist, am o veste rea, va fi grozav, dar pentru scurta vreme.


  32. Cred ca acel om are un plan bine pus la punct. Eu cred ca el stie ca nu e cine se pretinde. Nu cred nici ca e trecut in zona psihopatologiei (prea mult). Doar din imagini, vedem ca nu are capacitati decat de orator, manipulator al maselor ignorante – bine a subliniat Marius. Pare a fi un bun cunoscator a ceea ce psihologia numeste contagiune emotionala. Are si o echipa (staff) care-l ajuta (evident, omul nu are capacitati paranormale).

    De asemenea, violenta impotriva celorlalte „convingeri” teologice este autoprotectiva. Oamenii nu trebuie informati. E „pacat” sa fii catolic, baptist, evanghelist etc. Ca daca esti al lor, nu mai esti al meu si-ti pierd donatia. Sic!

    In „biserica” acestui om manifestarile „cultural-teologice-crestinesti” au caracter predominant afectiv.

    Pacat!

    Se piere din lipsa de cunostinta.

    Vreau sa remarc altceva, prin extensie, extrapolare. Suntem la fel de „nauciti” de reclamele de la tv, prin apelul la amorul propriu, prin nevoia de apartenenta la un grup vrednic de invidiat. Sa fii cool. Cumpara produsul x. Fii sexy!

    Chiar daca mecansismul e mai complex, se tintesc aceleasi dorinte, nevoi launtrice. Si noi suntem, poate, in alte domenii la fel de manipulati.

    Fii cool, fii „salvat”, fii cineva. Fii din „gashca” lui jesus-antijesus.

    Da, vechi si noi sunt toate.


  33. frate fara rotunjimi,
    este prima data cand comentez la tine
    nu prea obisnuiesc
    nici la tine, nici la altii
    dar un atat de mare pastor de fraieri cum mi-ai aratat tu m-a facut sa imi tremure buricele pe tastatura
    si iaca…


  34. CiprianS, Hitler era coerent şi măcar credea în ce spunea. Ăsta este un simplu găinar.

    Sorina, nu este nici de plîns, nici de rîs, este de zîmbit amar în colţu gurii…

    Romuluss, e oameni, maimuţele n-ar fi în stare de o asemenea prostie, pînă şi ele îşi urmează masculul cel mai tare, cel care poate face rost de hrană.

    Alex, uite, ăsta este un eretic autentic. La ăsta trebuie să sară Bastrixul la gît, nu la mine 🙂

    Mari, ai sesizat un aspect esenţial… copiii! Da, de ei trebuie să ne fie cea mai mare milă.

    Patrix, iar eşti obscen 🙂

    Romoflorin, cred că cea mai bună reacţie faţă de acest fel de fenomene este vestirea adevărului curat şi reacţia faţă de astfel de prostii.

    Pety, cum se cheamă boala asta din punct de vedere psihologic… eu nu găsesc decît un singur nume.. „şmecherie” în sens steinhardtdian…

    Ce face cu ăsta IRS-ul american?

    Chinezule, bine ai venit pe acilea! Te înţeleg, nici eu nu m-am putut abţine!
    Să ai sănătate! Sper că ţi-ai revenit şi ai ieşit din tremurat 🙂


  35. 🙂

    Nu el este cel bolnav!
    El n-are nevoie de Medic.

    Sincer sa fiu nu am in literatura personala descrieri de aces gen, dar sunt si eu curios. La noi, in Romania, studiile au fost impuse, cu rezultat precis: „delir religios”, fanatism etc., etc. pentru toti slabii de pocaiti.

    Nu am cunostinta de cazuri de acest gen la noi.

    Am vazut insa niste documentare interesante.
    De obicei liderii de acest gen sunt colerici, au capacitatea de a aduna mase de oameni. Manipulatori, mitomani, paranoici,persuasivi, usurinta in „citirea” victimelor, sociabili, inteligenti, trasaturi volitive accentuate.

    Cand societatea incepe sa-i ingradeasca, datorita faptului ca apar victime, unii se mai trezesc de sub „transa”, apar odinele de sinucidere. Avem o gramada de exemple.

    Un exemplu:

    Masacrul din Jonestown
    In 1978, peste 900 de adepti ai Templului Popoarelor au comis o sinucidere in masa in Jonestown, nordul Guyanei. Lider al sectei era Jim Jones, un predicator care a infiintat gruparea in San Francisco, in final, mutandu-se impreuna cu adeptii sai intr-un loc ascuns din jungla Guyanei. In timp ce Jones isi predica ideologia absurda in San Francisco, el a contribuit financiar la multe campanii locale si nationale cu scopul de a-si atrage admiratia comunitatii. Cu toate acestea, autoritatile au inceput sa primeasca fel de fel de reclamatii, care au inceput sa puna sub semnul intrebarii legitimitatea si „inocenta” gruparii patronate de Jones. De aceea, falsul „mesia” sa-a gandit ca ar fi mai bine sa se dea „la fund”, refugiindu-se in jungla. Initial, in interiorul sectei, predicatorul era vazut ca un vindecator cu mari puteri benefice asupra celor care-la urmeaza. Insa, o data ce sa-a vazut ajuns cu secta in Jonestown, personalitaea sa carismatica a inceput sa se schimbe. Departe de constrangerile legislatiei americane, membrii Templului Popoarelor au inceput sa devina cu adevarat fanatici. Jones a creat regulamente pentru adeptii sai si adevarate ritualuri care sa-i lege pe acestia si mai mult de secta. Falsul cleric a inceput sa isi autoproclame natura divina si pretindea ca ar fi, in acelasi timp, reincarnarea lui Iisus, Icahnaton, Buddha, Lenin si chiar Dumnezeu. Paranoia si controlul absolut erau noua si adevarata personalitate a lui Jim, care initia repetitii ale planului de sinucidere in masa pe care il avea in cap.

    Pregatiri ale mortii colective
    Repetitiile numite „noptile albe” incepeau cu sunet asurzitor de sirene, in toiul noptii, nici unul dintre membrii sectei nestiind daca ceea ce se intampla era adevarat sau fals. Unul dintre fostii adepti marturiseste: „Dupa harmalaia creata de sirene, urma o adunare in care ni se spunea ca jungla este plina de mercenari care ne urmaresc si care vor sa ne omoare. Ni se dadea un pahar cu un lichid rosu, pe care trebuia sa-la bem. Ne spuneau ca lichidul contine otrava si ca vom muri in 45 de minute. Toti luam parte la aceste repetitii”. In 1978, parlamentarul american Leo Ryan a plecat spre Jonestown cu scopul de a investiga presupusele abuzuri facute de catre liderii Templului Popoarelor asupra membrilor sectei. Dupa o zi de sedere, Ryan a incercat sa plece, luand cu el patru dintre membrii sectei care au decis sa se salveze. Din pacate, Jones a aflat de planul lui Ryan si a ordonat ca toti cei implicati sa fie ucisi. Ceea ce sa-a si intamplat. Simtind ca actiunile sale vor fi aflate in State, predicatorul a decis sa-si puna planul diabolic in practica. Spunandu-le adeptilor sai ca ceea ce urmau sa faca era „o moarte revolutionara”, sefii gruparii au preparat un cocteil in care au pus cianura. Dupa ce i-au obligat pe toti cei 276 de copii care faceau parte din secta sa bea licoarea, au urmat adultii. In final, Jones sa-a sinucis, tragandu-si un glont in cap. Moartea sa a fost urmata de cea a altor 914 oameni, care, timp de 45 de minute, au asteptat in chinuri ca otrava sa-si faca efectul.

    Exemple sunt numeroase. Cautand pe google se pot afla mai multe, insa cred ca nu mai este nevoie sa subliniez ca trebuie mult discernamant. Sunt si informatii vadit „umflate”.


  36. am vazut si eu filmul si nu stiu daca sa cred, ca intr-adevar sunt atat de simplii si de limitati in gandire sau daca e „facatura” (filmul).
    dar daca imi aduc aminte bine, tot in America, o secta a luat hotararea sa se sinucida in grup pt ca asa le-a transmis…nu stiu cine (probabil vreun extraterestru, romulan sau varan..), tot in America exista asa numita biserica a lui Satan care are…preoti( cata lipsa de imaginatie, vorba ta!) nu ar mai trebui sa ne miram! Actori importanti sunt membri in biserica asa zis scientologica si isi doneaza averile (uriase!) acestei biserici, cand mult mai uman si mai simplu ar putea sa ajute, direct, amaratii planatei asteia – un copil din Africa sa bea un pahar cu apa, de exemplu!
    si uite asa, se lasa omenirea incet, pe panta auto-distrugerii: intai spiritul, gandirea, apoi si trupul si asa…”viitorul” nu va mai fi !


  37. Semnificaţiile marilor evenimente prin care a trecut omenirea, fie că au fost lucrarea lui Dumnezeu, sau lucrarea lui satan, au scăpat din atenţia multor oameni. Cei ce stau în frecvenţă cu Dumnezeu nu scapă semnificaţiile importante ale vremurilor în care trăiesc şi au parte de binecuvântări sfinte. De exemplu păstorii din Betleem şi magii, prind semnificaţia naşterii lui Isus Hristos şi I se închină. Apoi la învierea Domnului Isus, un grup de oameni prind esenţa, înţeleg evenimentele, şi fac ceea ce trebuie: ,,Cînd L-au văzut ei, I s-au închinat…” (Mt 28:17).
    În copilărie când citeam Mt 24:23-28 nu credeam că voi trăi în generaţia despre care vorbeşte Domnul Isus aici. Credeam că aceste afirmaţii se vor împlini, dar mai târziu. Iată că noi suntem generaţia la care face referire Domnul Isus.
    Am văzut astăzi un documentar pe Discovery, cu referire şi la cartea lui D. Brown ,,Codul lui Da Vinci”. În acest documentar am observat o caracteristică a vremurilor noastre: oamenii acceptă fără probleme deducţiile făcute de anumiţi autori, deducţii care nu promit nimic, şi resping cu uşurinţă Scriptura care promite Mântuire. Tot în reportajul despre care vorbesc acum, o autoare a unei cărţi, care a fost unul dintre suporţii lui Brown, spunea că s-a bazat doar pe deducţii. Am înţeles din privirea acestei femei că se simţea nevinovată de căderea celor care nu sunt obligaţi să creadă ceea ce ea a afirmat. Niciodata satana nu a obligat pe nimeni să creadă afirmaţiile lui.
    În acest context ne confruntăm cu o serie de întrebări: oare câţi oameni sunt conştienţi de originea acestor idei ?
    Câţi dintre noi avem certitudinea că suntem generaţia despre care scrie Pavel lui Timotei în 2 Tim 4:3,4? Eu cred că noi trăim acum ,,…vremea cînd oamenii nu vor putea să sufere învăţătura sănătoasă; ci îi vor gîdila urechile să audă lucruri plăcute şi…îşi vor întoarce urechea de la adevăr şi se vor îndrepta spre istorisiri închipuite”.
    Tipul din filmul discutat de noi aici, este unul dintre cei amintiţi de Scriptură în atâtea locuri. Între ei este şi Lenin, Marx şi toţi cei ce neagă existenţa lui Dumnezeu şi divinitatea lui Isus Hristos. După cunoştiinţele mele apariţiile acestor oameni pe scena istoriei, s-au concentrat în ultimele sute de ani.
    Pentru noi, consider că este important să înţelegem ce vremuri trăim şi că ceea ce va urma conform Bibliei, este extrem de aproape.
    SDM


  38. La noi fulgeră superb, răspunde repede de politeţe că mă duc să văd cum cîntă Dumnezeu…

    Anca, partea tristă e că nu-i făcătură, e de-adevăratelea…

    aşa cum spui, SDM, trebuie să înţelegem vremurile.. bun, ce facem după ce le înţelegem?


  39. si la noi a udat Doamne-Doamne pamantul, cat sa mai indeparteze, El, singur, putin, praful din oras…vede si El ca suntem prea „ocupati” cu altele ca sa mai avem timp sa ne ingrijim si de natura din jurul nostru (cu atat mai putin de ceilalti oameni…)

    eu, personal, am o relatie foarte buna cu El, nu imi vorbeste(inca!) cu vorbe, dar imi da mereu semne ca aude ce Ii spun…pentru ca ma ajuta (fara gluma!)

    acum, nici eu nu Ii cer lucruri grele – sa mute muntii, sa imi mareasca salariu sau altele…doar maruntisuri: sanatate pentru ai mei si pentru mine(sa ma pot bucura de ei), putere – sa le duc pe toate, rabdare (aici e cam zgarcit, ce e drept!) si sa indeparteze de mine toate relele si, mai ales, persoanele „rele” – asta e o categorie foarte larga, dar El pricepe repede ce vreau sa Ii spun, nu trebuie sa repet!

    cred, totusi, ca „aproapele” Lui difera putin de al nostru…ce inseamna pentru El sute sau mii de ani? cred ca mai incearca, inca, sa ne aduca pe calea cea buna!
    Dovezi ne da la tot pasul – tot El sa fie de vina ca nu stim sa ne raspundem corect si sa credem?

    si cu adevarat – dupa ce intelegem, ce facem?


  40. Anca, frumos spus.
    La noi s-a terminat prea repede.
    A cîntat Dumnezeu puţin la orgă şi acum ne lasă în linişte…


  41. Anca,daca Dumnezeu indeparteaza toate persoanele rele,cum ne mai slefuieste. 🙂
    Nici nu ceri mult,sanatate . 🙂
    cat despre rabdare,El ne-o cere noua,ca El are prea multa cu noi. 😦


  42. slefuieste, slefuieste…imi scoate carti si oameni de la care am ce invata: cum sa fiu buna. mai buna. pt ca sa faci lucruri bune se invata!
    sigur, mai se fac si asa, „empiric” sau ‘autodidact” dar atunci cand VREI sa le faci, cand le „provoci” sunt parca mai bune decat cele de dinainte…
    sa faci rau e asa simplu! sau sa fii indiferent! sau sa nu iti pese! dai din umeri si treci mai departe…ori relatia cu El se scrie, acolo sus, in Cartile Lui, si prin relatiile personale, cu astia mici… oameni, pasari, animale, plante …din jurul nostru…E, si daca iti Pasa…se schimba treaba, devine o relatie cu adevarat.
    si stii cum te ajuta si El? doar un semn sa „vada”, ca vrei…dar asta, cred, e cel mai greu: primul pas -sa vrei sa fii bun!


  43. draga Anca,

    eu mă tot chinui să fiu mai bun şi nu reuşesc, cea mai bună parte a mea tocmai bea un ceai cu copiii acum şi le dă medicamente 🙂
    La mine nu a ajuns Dumnezeu la şlefuit, este la partea de scobit cu picamerul.

    Mă plîngeam unui prieten că mor cînd cu fibrilaţia…. mi-a spus: stai liniştit nu mori, că nu eşti încă destul de pocăit… 🙂

    Eu vreau să fiu mai bun, dar strîngînd din pumni şi din din dinţi nu se poate… dar strig din cînd în cînd.

    „Cristos în noi, nădejdea slavei”
    „Căci nu mai trăiesc eu, ci Cristos trăieşte în mine”
    „Despărţiţi de mine nu puteţi face nimic!!!”

    Cam asta rezolvă la mine!
    Sînt încă în şantier, cu schelele puse pe mine.
    Aştept următorul eveniment-daltă.


  44. sper ca este o raceala sau gripa (la copii) si nimic mai mult! Sanatate multa si insanatosire cat mai rapida, uite ce frumos se pregateste natura sa ne faca Pastele! urmeaza o saptamana de vacanta, nu se poate sa fii racit, la pat, in vacanta!!!

    nu am ajuns, inca, sa descifrez logica sau rationamentul dupa care unii oameni au o viata mai grea, altii mai usoara, de ce unii sunt mai incercati decat altii. o fi valabila teoria cu cele 9 vieti, cu modul in care ti le-ai trait pe celelalte…o fi vorba si de vorbele sau faptele rele facute sau gandite de strabuni (pt faptele parintilor vor suferi copii…) ceva, ceva trebuie sa fie.
    cand o sa aflam, nu o sa mai putem spune inapoi!

    Bunatatea se invata, pas cu pas, cred mai ales prin detasarea de a privi lucrurile si oamenii ca fiind „ale tale”…poti sa fii bun pt ca asa esti firesc, si poti sa fii mai bun invatand pe altii sa fie buni…
    din pacate, aici intervin regretele in fata esecurilor personale sau ale altora, tristetea ca nu poti schimba oamenii…
    dar ce suntem noi fata de 2 mii de ani (numai dupa Iisus!) in care nu am invatat nimic? Cati dintre marii filosofi ai lumii, incepand cu Pitagora, nu au sfarsit prin a fi omorati de cei pe care voiau sa ii invete sa fie mai buni?


  45. Sanatate multa copiilor si sa scapati repede de gripa asta!

    orice filosofie e inutila pt orice parinte atat timp cat copii lui sunt bolnaviori!


  46. Anca, mai rău. Streptoci.
    Şi eu am fost „precoc”, acum şi copiii mei sînt 🙂

    Da, azi am călătorit spre Pădurea Neagră,m-am minunat de cele văzute. Mă înfioară verdele crud de primăvară.

    Mîine voi povesti despre ce-am păţit azi. Greu!

    Bunătatea nu se poate învăţa, Anca, ea ne este dăruită de Dumnezeu prin har.

    Aşa cum spui, toţi filozofii ne învaţă să fim mai buni, numai Unul singur a murit pentru noi ca să fim mai buni.


  47. […] au starnit valuri in urma lor, au creat scoli sau chiar religii. Un astfel de caz a prezentat Patratosu nu de […]


  48. […] de greaţă mai 9, 2008 Greaţa a ajuns la fel de comună ca pâinea. Unii se descurcă cu emetiralul, alţii se rezumă la constatarea disconfortului digestiv, iar alţii n-au nicio […]



Lasă un răspuns

