h1

Am intrat într-o celulă…

Aprilie 20, 2008

Nu din aia…. din asta. Iată AICI. Dacă aş intra într-o celulă…. Dacă aş intra într-una dintre celulele mele… Zilele trecute am discutat mult despre viaţă, despre pămîntul bătrîn, despre evoluţie şi altele ca acestea. Un prieten mi-a trimis un clip, o animaţie. Habar n-am, nu mă pricep, nu ştiu cît este de aproape de realitatea microscopică. El este pasionat de genetică, biologie, medic etc. Spune că este „pure beauty” şi că aşa ar fi.

Asta înseamnă că trebuie să îl cred. Aşa frumos să fie spectacolul dintr-o celulă? Numai de muzică mă cam îndoiesc… 🙂 SAu poate că şi celulele cîntă.

Dacă aşa arată viaţa într-o celulă, mai poate spune cineva că nu există Dumnezeu?

E prea complex totul, prea rafinat acest balet….

Da, ştiu, fără muzică… şi totuşi…

După ce am văzut acest clip, mi-a venit un gînd: Cum a intrat Logos-ul în lume? El, infinitul, cel Mare, a intrat în lumea noastră mică ca într-o celulă… S-a îngrămădit pe sine şi … Ierusalimul a fost cît un pixel din tot ce aţi văzut adineauri.

Azi, ziua de Florii, şi celulele să strige şi să aducă flori de Florii.

Să se bucure rărunchii şi să sară fiecare moleculă din trupul meu că Isus Cristos a intrat în Ierusalimul vieţii mele.

Iată minunea creştinismului, că Dumnezeul nemăsurat poate intra în om. Aşa ceva nu se pomeneşte în alte religii. Dumnezeii lor sînt exteriori, în afară, ei nu sînt locuiţi de dumnezeii lor.

Creştinul pretinde locuirea, se pretinde Templu şi Casă pentru Dumnezeul lui.

Praful de pe cumpăna fîntînii, latul de palmă, aburul care se arată puţintel şi apoi piere, inima fibrilantă, rinichii pietruiţi, ficaţii, muşchii, venele, sîngele să fie templu umblător pentru Dumnezeire…

Creştinul este în-dumnezeit, purtător de Dumnezeu, teofor, Îl închide pe Dumnezeu ca… într-o celulă.

21 comentarii

  1. Ce frumoşi, interesanţi, interesaţi şi complicaţi ne-a făcut Dumnezeu… După chipul şi asemănarea sa… 😀
    A făcut totul aşa de frumos şi de minunat… ca El… 😀


  2. Aşa cujm spui, Dacy…. prea complicaţi pentru a fi o întîmplare statistică.
    să admitem că aş fi evoluţionist…

    Mi-este greu să cred, mai bine cred în Dumnezeu, nu poci ca să crez că celula aia este un rezultat al unor înşiruiri de evenimente pline de noroc.

    Prea mult noroc pentru o planetă aşa de nenorocită.


  3. nu pot sa cred in coincidente… da azi dimineata in predica am auzit exact despre asta: despre muzica creata de sferele ceresti (planete, sori, stele) si despre muzica din interiorul atomilor
    😕 chiar sa fie doar o coincidenta? oricum idea e interesanta chiar fascinanta


  4. La ce biserică mergi tu M. de auzi din astea? Spune-mi şi mie… că e rar.

    Nu-i aşa că este interesant?
    Dacă aş putea intra în propria inimă, să îmi văd arterele, să îmi cercetez rărunchii, să îmi suflu aer în plămîni, proprii plămîni.

    Mi-ar fi ciudă de atîtea lucruri…

    Apoi să mă duc în propriul creier, în propriul cap, să îl cauuuuuuuuuuut muuuullllllltt şi biiiiiiiiiiiiiiiine! Creieru!
    Şi să fie atîîîîîîîîîîîîîîîîîtaaaaaaaaaaaaaaaa ecoooooooooooooooou!….

    Din cauza colţurilor! Ştii tu, pătrăţosu!


  5. Draga Marius,
    Eu cred ca aici te cam înşeli, iartă-mă că-ţi spun. Adică în chestia cu ecoul din capul tău. Ba eu cred că acolo e îngrămădeală mare, la câte ai reuşit să strângi acolo în toţi anii aştia. Nici prin colţuri nu mai e loc de-atâtea aglomeraţie, iar dacă nu o să mai fie loc, poate mai creşte …pătratul!
    Tare frumoasă temă. Ar fi bine să o vadă cât mai mulţi. Mai ales cei care ştiu să nege, doar de dragul negării. Crezând ca simpla negare le dă înţelegere şi pricepere. De-asta mi-e ciudă pe cei care chiar cred despre credinţă că este …”ilogică”. Ba eu cred că este cea mai tare logică! Pentru că prin credinţă acceptăm că tot ceea ce există este minunat, complex, divin şi conform cu un plan supranatural pe care omul nu il va putea înţelege deplin niciodată. Pentru că el însuşi este parte din acest plan divin. Iar doar o parte nu va putea cuprinde întregul.
    Şi acum imi amintesc cu emoţie ziua când, în clasa a V-a, am văzut la ora de biologie, la microscop, pentru prima oara o celulă dintr-o foiţă de ceapă. O minunăţie! O săptămână am tot povestit ceea ce am văzut! Zilele trecute am văzut iarăşi ceva la un microscop electronic din laboratorul de biologie al Colegiului. Pur şi simplu fascinant! Cum poate oare să susţină cineva o asemenea inepţie că toate aceste miracole au apărut la întâmplare? Nimic nu este la întâmplare! Noi oamenii nu suntem rezultatul întâmplării, asta e clar. Mi-am amintit un vers frumos din slujba înmormântării:”Chipul Slavei Tale celei negrăite sunt, măcar deşi port rănile păcatelor….”. Cred că e cea mai completă „definiţie” a omului: Chipul Slavei celei negrăite a lui Dumnezeu! Punct.


  6. TAre chestia!

    De ce nai pus bai Maruse emoticoane la chestia aia cu creieru in coltzuri ca te ia haosul in serios 🙂 iar Cristea se bucura ca nu shtie ce e aia autoironie. N-are simtzu umorului are numai simtzu omorului 🙂 🙂 🙂

    Vad ca te-ai culcat? Pot sa scriu acu ce vreau? Fara linkuri? 🙂


  7. erata: de ce n-ai pus 🙂


  8. Chiar nu mă aşteptam la o astfel de celulă . Defapt , înauntrul ei este un labirint magnific , o nouă lume .
    Cineva spunea odata : ” Omul este mult prea complex ca să se fi format prin evoluţie ” . Este atât de complex , încât nici măcar nu-l cunoaştem . Procesăm informaţiile , atât tot . Suntem nişte copii , nenăscuţi în misterul existenţei noastre . Aş vrea , deşi ştiu ca nu se poate , să aflu . Un pic , dar să aflu .
    Prea frumos !


  9. Fascinanta animatie…..si reala. Cata coincidenta ar fi sa ajunga doar o celula sa fie facuta din intimplare. Apoi daca consideram ca toate celulele trebuie sa lucreze impreuna intr-un concert perfect…..in acelasi timp…sa evolueze toate deodata pentru ca sa indeplineasca acelasi scop……. Interesant ar fi daca cineva s-ar pune sa explice sistemul electric al corpului…..cum sa evoluexe asa ceva…o instalatie perfecta fara de care nici o celula nu ar functiona…totul ar fi mort. Mare e credinta evolutionistului!!!!!!


  10. Am privit la microscop in labotatorul de geologie un mineral si am fost uimit , fascinat de frumusetea lui coloristica dar si de sistemul de cristalizare perfect in dimensiuni . Iar la curs profesorul ne-a intrebat : ,,Cine credeti ca a stat in spatele acestor fenomene ? ” . Dupa un moment de tacere , erau peste 150 de studenti in sala , el a raspuns :,, DUMNEZEU ” . Era in 1982 , mie mi-a crescut inima de-un kilometru 🙂


  11. Draga Alex, ba, cum să nu fie spaţii într-un cap pătrat care conţine un creier sferic? 🙂

    Frumoasă definiţie a omului, mi-a crescut inima. Chipul slavei negrăite, deşi purtăm în trupuri rănile păcatului.

    Patrix? iar?

    Nu, nu poţi să scrii ce vrei şi dacă eu dorm, pentru că nu-ţi doarme conştiinţa.

    Daniel, mă gîndesc ce înseamă ca un singur lucru să se dezechilibreze într-o celulă… ce se întîmplă?

    După animaţia asta chiar mi-a venit să-mi schimb regimul 🙂

    Frumos, WEs, frumos! Nu poţi fi om de ştiinţă serios, consecvent cu tine, sincer, nedogmatizat şi să nu-ţi pui măcar întrebarea… Oare… şi dacă totuşi…


  12. Foarte frumos. 🙂

    Privim universul şi-l vedem pe Creator.
    Privim o celulă şi vedem un alt univers…

    Urăsc moda… De ce e la modă să fii orb?


  13. Si cred ca daca iei fiecare componenta a celulei intri intr-un alt univers mai fascinant 🙂


  14. Interesant!


  15. Nu-i aşa, snapto?
    Cu sigurantă, rapas! DAcă am putea să intrăm într-un electron, într-un atom etc.

    Ghiţă B. Nu altel ajuntem la panteism, privim la Univers şi Îi vedem urmele, dar nu pe El,… la modă sînt nujmai ochelarii pentru orbi 🙂


  16. Nu sunt panteist. În schimb, am darul de a nu mă face bine înţeles. 😛

    E corect ce aţi spus. Vedem lucrarea mâinilor Lui. Vedem puterea Lui. Înţelepciunea Lui. etc. Nu trebuie să confundăm creaţia cu Creatorul. Corect! 🙂


  17. Vad ca o multime de credinciosi au nevoie de dovezi. Vor ei sa vada cit de complicat si de frumos este alcatuit omul. Pentru asta Dumnezeu ne-a permis sa dezvoltam o intreaga gama de aparatura din ce in ce mai sofisticata. Protezam vazul si in micro dar si in macro, caci dorim sa vedem si in ce univers ne-a asezat Dumnezeu. Si dovezile dupa care zburdam sunt in acest caz doar cele pe care le putem vedea. Ce o sa ne facem daca unul sau altul o sa vrea sa si simta tot ce se poate simti (cei mai simtiti au probabil mirosul si tactilul mai dezvoltat), iar daca protezam si in domeniul asta o sa ajungem ca animalele care percep sau simt intr-un diapazon mult mai larg decit il avem noi la indemina. Apoi ar incepe circul cu auzitul. Ce ambitus, ce variatiii timbrale, ce variatii de inaltimi sau de constructii ritmice. E ametitor numai sa stai sa te gindesti cum am amplificat simturile ;i la ce folosim totul. Unii ca sa se distreze, altii ca sa-L verifice pe Dumnezeu sau s[ se asigure de existenta Lui. De ce nu am invatat nimic de la Toma.


  18. Draga Dorin, limbajul te trădează. Eşti muzician! 🙂

    Da, foarte interesant ce spui!
    Dacă ne-am putea proteza nu numai văzul, dacă ar fi un echivalent al microscopului pentru auz, să auzim neauzibilul, pentru miros, pentru palme, dacă am putea transforma toată suprafaţa pielii într-un organ care să perceapă absolut orice vibraţie…

    Ar fi un iad… aici pe pămînt ar fi un iad.

    Aş simţi un picamăr din Bucureşti, chiar în momentul acesta.

    aş auzi tot ce vorbesc vecinii din blocurile de vis-a-vis…
    ar fi un chin.

    Numai în Rai ne va fi dată această capacitate…

    Părerea mea …..de „prea puţin simţitor” 🙂


  19. Daca universul dintr-o celula ne fascineaza atat de mult. Daca ne gandim ca universul dintr-un atom ar fi mult mai fascinant. Am putea spune ca
    universul nostru este o mica componenta a unui univers infinit mai mare. Si acel univers sa fie inclus intr-un altul. Si tot asa. 🙂

    P.S. cred ca se poate generaliza astfel.


  20. Parca nu mai pricep nimic,sunt atatea nume noi
    parca am alunecat undeva,de unde nimic cunoscut nu se vede
    parca sunt intr-o prapastie…..
    si nici nu mai ai in orice moment in fata cine si pe ce post a mai intrat…
    nici ce postari sunt sau au fost..nimeni nu comenteaza aceste lucruri,
    exact ca la biserica cand nu e ceva in regula,majoritatea tac ca niste lasi. 🙂
    Da accept negrul,ca semn de doliu,dar toata schimbarea e obositoare. 😦
    O fi numai pentru mine. 🙂


  21. Rapas, dacă gîndim universuri concentrice, atunci cel care supune toate universurile posibile este Dumnezeu Însuşi, El fiind în toate universurile posibile şi în afara oricărui univers.

    Este cu totul transcendent.

    Da, Elisa, schimbarea este obositoare, la fel a fost pentru Domnul care a intrat în această săptămînă lăcrimînd şi plîngînd pentru cetate, ca într-o mare prăpastie, cu inima grea, ştiind ce-L aşteaptă.

    Este săptămîna chinurilor Domnului, noi de ce ne-am simţi bine?



Lasă un răspuns

