h1

Photocimilitură 1

Aprilie 22, 2008

49 comentarii

  1. Intr-adevar , este „Ferice Casa” , unde , „Nu e prieten mai bun ca ISUS” !
    Frumoasa cimilitura !
    D-zeu sa va binecuvinteze casa , in contiuare. Apreciez impartasirea pe care o faceti aici. De multe ori, a fost o o imbarbatare pt. mine.


  2. draga CEEM.. sensul ghicitorii mele este dincolo de ceea ce scrie acolo… detaliile sînt importante….

    Spor la dezlegare… cînd mă voi întoarce de la Baia Mare abia aştept să văd dacă a dezlegat cineva ghicitoarea mea…

    Hints and tips? E legat de Săptămîna Mare…


  3. acela cu cutzîtu-n mînă o fi pretenu Petru?


  4. Nimic nu slăveşte mai adevărat pe Dumnezeu decît o face orga: celelate instrumente sun la picioarele ei. La ea este ordinea, liniştea, veşnicia. Ele sunt frumoase, dar sunt „celelalte”, sunt colorate, dar îşi pierd culoarea cînd începe să cînte ea, orga.


  5. … şi mai cred că nu te vei mai lăsa ispitit de imnul de o clipă închinat Domnului, că ţi-ai pierdut inocenţa melodiei, înjunghiata ei bucurie, mereu mai stinsa ei plăcere; mai ai curaj să păşeşti spre orgă şi numai spre ea?…


  6. Eu am observat mesajul de pe săculeţ: Prietenii sunt îngeri plini de dragoste.

    Ioan 15:13 Nu este mai mare dragoste decât sã-şi dea cineva viaţa pentru prietenii sãi.

    şi

    Fără dragoste suntem ca un chimval zăngănitor…


  7. Eu votez cu chitara! aaa… si cutitul trebuia bagat in vioara! 😀

    de ce s-or fi innegrit pozele?… s-or fi inegrit deodata cu blogul!

    dragut noul skin! mie imi place negru! felicitari!


  8. pentru o vreme bongosul (?Mariei) si sfesnicul (ne-ngrijit, fara lumina) dispar. in poza 6 reapar privite sub un alt unghi decat in poza 2.
    Se practica apropierea. Cartea isi schimba pozitia, papusa prietenoasa intoarce spatele cutitului (chitara fara muzica pare sa fie injunghiata in mai multe locuri). Cartea nu poate fi inteleasa in totalitate – e acoperita partial.
    Cele trei ulcioare-ntr-una sunt acolo, dar nu se vad totdeauna.
    2 poze se repeta in final.
    2 viori, 2 chitari clasice, 2 instrumente de suflat, 2 mandoline
    piesele sunt alese aleator?
    unitate in diversitate si diversitate in unitate? (pentru instrumente)


  9. da camix….si eu am observat mesajul de pe saculet, si plus ca fiecare cantare vorbeste despre ‘prieten’:
    „nu e prieten mai bun ca Isus”
    „Ferice casa unde Domnul este prietenul cel mai binevenit”

    inca nu stiu exact ce e cu menorahul cu lumanari care ‘plang’ (sau se ‘inchina’) ….si numele pozelor e ciudat 😛


  10. Eu stiu ca daca nu se aude sunetul, toate aceste instrumente sunt simple instrumente.

    Trebuie sa le aduca cineva de la „moarte” la „viata”.

    Dar eu voiam sa te intreb de tema aceasta neguroasa, neguranda, inneguritoare daca va mai ramane mult? Eu nu te pot citi asa… Bine de ceilalti daca pot! 🙂


  11. si mie imi este greu sa citesc:)

    am cateva inceputuri de idei dar nu conduc catre o concluzie solida…

    mai astept, poate se aprinde beculetul si ramane aprins fara sa mai sufere „caderi de tensiune”.

    sau poate pana atunci vine artistul cu „generatorul” si face lumina.


  12. Dom’le ma enervezi la culme !
    Asa ca m-am hotarat : imi trag biserica cu religie originala si misto,inclusa in kit !
    Tre’ sa fie omenii egali sau nu? Pai o sa fim egali, chiar daca numai pe lumea ailalta. Zice unii ca se exista .
    Gata, ma duc sa fac cererea de biserica integrala !


  13. eu zic ca gandul muzicii sa fie *rob ascultarii de Hristos* si-apoi sa cante si cimpoaiele ca isi gasesc si ele rost.

    Isus Hristos e Domnul – ca pe pian


  14. ma uit la foto de 15 min si n-am aflat nici macar ce aparat ati folosit , ca nu

    au exif-urile

    referitor la ce spunea Mari , poate ca menorahul cu lumanari care ‘plang’ se

    refera la prabusirea templului , ca parca , intr-o zi de marti a vorbit Isus de

    darimarea lui , poate tot la asta trimite si cutitul in chitara fara strune …

    poate toate instrumentele alea reprezinta confesiunile crestine , care canta

    fiecare in tonalitatea lor , si toate tind (sau cred ca sint) orga

    asa cum am inteles eu ca spus si RasvanCristian

    @ A.Dama . poate tema blogului tine de Saptamana Patimilor , ca mie imi lacrimeaza ochii de la portocaliu pe negru 🙂

    Iertare ptr gluma

    abia astept raspunsul la ghicitoare !


  15. Lipseste viata, parca sunt toate in asteptare.


  16. Imi aduc aminte ,asa cum sunt „aruncate”, de cei ce in ziua floriilor l-au intampinat cu laude, ca dupa putin timp sa se ingramadeasca la rastignire.
    Azi cantam si maine rastignim, chestie specifica omului.


  17. Ehei, draga Marius, grea ghicitoare. Pt ca bogatia de detalii te trimite cu gandul in multe directii, si cine poate oare sa stie ce ganduri „pătrăţoase” vrei să ne transmiţi?
    Acele instrumente sunt intr-o anume dezordine. Mai e si un cuţit acolo! care nu are ce să caute acolo. Pianul (armoniu, sau ce-o fi) este intr-o parte. Partituri, armonii, ordine pe hartie…
    Săptămâna mare a fost una neagră. O dezordine cumplită în ordinea creaţiei. Dar planul divin era clar (partitura)pt ca prin elş avea sa revină ordinea, armonia. Prin jertfă (cuţitul) a venit salvarea şi restabilirea ordinii.
    NU îmi dau seama ce intenţie ai avut mai precis. Asteptam cu nerabdare „rezolvarea”.


  18. Partial off-topic: vad o lauta acolo, cumva? Miam…


  19. Asta se intampla inainte de Pasti la curatenia generala din casa ,instrumentele bune si chitara cu cutitul in ea sunt stranse si isi asteapta Maestrul sa vada daca le mai da viata ori nu !


  20. Armoniul , cu partiturile in ordine perfecta , priveste la invalmaseala de jos. Omuletul pare sa vrea sa citeasca partitura din carte, dar nu este lasat de instrumentele care se asaza haotic unele peste altele; ele incearca sa acopere cartea si il rastoarna si pe omulet. Cartea pare sa fie venita acolo de pe armoniu, incercand sa faca ordine si jos pe podea, printre instrumente. Omuletul este dat la o parte si incet-incet, gaturile chitarelor se asaza in forma de cruce. Si apoi este intuneric… Sa insemne ce cred eu ca inseamna?


  21. Iar „securea a si fost infipta la rdacina…chitarei…”


  22. hai sa privim dincolo de prejudecatile noastre… orga nu e instrumentul cel mai de dorit (poate pianul), cutitul poate simbolizeaza moarte, sau poate il folosesti doar sa tai painea cu el…

    Vedeti vreunul din instrumente cantand? NU. Toate tac, si sincer sunt intr-un haos, unul peste celalalt, ca si moarte… ca apoi binenteles sa tinem cont de detaliu ultimelor poze care sunt „grayscale”… Christos moare, se face intuneric, si tot universul tace, nici o voce nu se mai aude, nici un instrument nu mai indrazneste sa cante, cand Atotputernicul Dumnezeu isi da ultima suflare… (p.s.: pozele arata facute ca dupa cutremur)

    sper sa nu va piara cantecul din inima… 🙂


  23. Dragi prieteni,

    acesta este un proiect pe care l-am făcut împreună cu fiul meu, Naum.
    Este o poveste de o săptămînă

    O săptămînă am lucrat la el, o săptămînă durează descifrarea.
    Spre sîmbătă se vor descoperi sensurile acestul lucru.

    Cîţiva dintre voi aţi intuit foarte bine despre ce este vorba.

    Da, are legătură cu săptămîna patimilor.
    Ceea ce urmează spre sfîrşit va fi mai dur… este interzis copiilor sub 10 ani şi nu încercaţi aşa ceva singuri acasă? Nu singuri, numai împreună cu fiul de 10 ani.

    voi reveni cu detalii, deocadată mi-a pocnit internetul 😦


  24. Acum răspunsurile:

    Chipuitorule, nu, acela cu cuţitul în mînă nu este sfîntul Petru!

    Rasvan, ai intuit foarte bine, orga este centrală în toată metafora asta vizuală.
    Va căpăta un alt loc în cele ce urmează. Orga este în acelaşi timp un singur instrument, dar o adunare în una a mai multor instrumente.

    orga poate însoţi sau acoperi orice instrument din cele văzute.

    CAmix, da, numai că mesajul de pe săculeţ este în gura chitării, este un mesaj ironic, prietenii cîteodată pot deveni demoni plini de ură, sau cei mai apropiaţi pot sta …. departe. …..

    Dar mesajul din Ioan 15 este foarte apropiat de ceea ce urmează în continuarea alegoriei.

    Alex B. ai observat un detaliu foarte important, că lumina se reduce spre sfîrşit, aşa cum piere viaţa.

    Chitara, chitările sînt elementul principal în toată istoria asta. De ce? Pentru că la asta ştiu eu să cînt cel mai bine.

    A propos, un detaliu important. Toate instrumentele sînt din casa noastră şi cele mai multe ne aparţin.
    Chitara „sacrificată” este chitara sorei mele, o chitară care are o istorie foarte ciudată… Am „răscumpărat-o” cumpărîndu-i o chitară bună, aceasta fiind compromisă din cauza griff-ului care s-a mişcat şi a feţei care era spartă.

    Oare, Maria nu este reprezentată de Bongos 🙂 De altceva. Ghici.

    Excelent, ai observat cu fineţe de critic fotograf ce am făcut, da, am schimbat poziţia cu un anume scop, pentru a lectura alte detalii.

    Excelentă observaţia cu 2, 2, 2, foarte bine, n-a discpărut cu totul simţul pentru detalii dn poporul ăsta. (Simţul pentru detaliu este cu totul altceva decît „exactitatea” 🙂 )

    Piesele nu sînt alese aleator, nici poziţia instrumentelor nu este la întîmplare, aşa cum bine ai observat, nici distanţele, spate-faţă, întoarcerile etc.

    Eşti foarte aproape…. foc, foc, foc, cum era jocul ăla…


  25. Tot pentru oare, cele trei ulcioare trimit spre PErichoresis…

    Menoraua are lumînările aplecate…. nu o să ghiciţi cum am făcut asta.. Menoraua trimite la vechiul templu, la vechea religie, la vechile paşte … la Vechea lege… etc.

    MAri, Ferice casa unde Domnul este adevăratul prieten, restul prietenilor pot deveni neprieteni şi te pot trăda… chiar în mijlocul ospăţului, potţi fi între ei, dar departe, poţi cu ei, dar ei împotriva… etc.

    A.Dama, da, la fel şi Vlad.L puteam să pun un youtube sau un videoclip cu sunet…
    Majoritatea fotografiilor sînt în alb-negru, aşa cum este toată Evanghelia.
    Instrumentele sînt moarte şi doar atunci cînd pune omul duh în ele, suflu de suflat, sau mîna pe ele…. atunci capătă viaţa.

    NEgrul? VA rămîne pînă sîmbătă seara!
    Cînd iau prima gură de miel schimb tema 🙂

    DAvid, deja s-a aprins generatorul de idei, uite că merge.

    Experimentul ăsta merge strună. Sîntem în plină cultură vizuală postmodernă şi uite, dovada este aici, intenţia autorului poate fi recuperată, sensul poate fi restaurat la destinatar fără nici un fel de explicaţie sau cuvînt.

    Micule Teolog, bongosu ăla îi reprezintă pe Fiii Tunetului, boanerges înainte de convertire 🙂

    Bongosul la care tu faci trimitere adică ăsta

    Gigi dragă, sînt sigur că ai să găseşti ceea ce cauţi. Taraba cu religii este plină. Vrei ceva MAde in China? Avem!

    Chaos and Smiles, cimpoaie n-am avut prin casă, că puneam, ele sînt pline de „duh”


  26. Merlinlx, am folosit un Nikon 5700 Coolpix. O „săpunieră”. Am avut un 8700, dar nu am fost foarte mulţumit de el.

    M-am jucat cu fiul meu pentru a-i povesti altfel povestea morţii şi Învierii. Anul trecut am fost cu el la sacrificat de miei. Anul acesta am vrut să recompunem povestea, aşa cum este poruncit în Sfintele Scripturi.

    Exod 10:2  şi ca să istoriseşti fiului tău şi fiului fiului tău cum M-am purtat cu Egiptenii şi ce semne am făcut în mijlocul lor. Şi veţi cunoaşte că Eu Sunt Domnul.”
    Exod 13:8  Să spui atunci fiului tău: „Aceasta este spre pomenirea celor ce a făcut Domnul pentru mine când am ieşit din Egipt.”

    Deuteronom 6:20  Când fiul tău te va întreba într-o zi: „Ce înseamnă învăţăturile acestea, legile acestea şi poruncile acestea pe care vi le-a dat Domnul, Dumnezeul nostru?”
    21  să răspunzi fiului tău: „Noi eram robi ai lui Faraon în Egipt, şi Domnul ne-a scos din Egipt cu mâna Lui cea puternică.
    22  Domnul a făcut, sub ochii noştri, minuni şi semne mari şi nenorocite împotriva Egiptului, împotriva lui Faraon şi împotriva întregii lui case;
    23  şi ne-a scos de acolo, ca să ne aducă în ţara pe care jurase părinţilor noştri că ne-o va da.
    24  Domnul ne-a poruncit atunci să împlinim toate aceste legi şi să ne temem de Domnul, Dumnezeul nostru, ca să fim totdeauna fericiţi, şi să ne ţină în viaţă, cum face astăzi.

    EXACT, EXACT, EXACT, MERLINLX, exact, lumînările acelea aplecate reprezintă prăbuşirea vechiului sistem sacrifcial, templului, vechii legi,

    Ai înţeles perfect. Se vede că eşti fotograf. Felicitări, a propos, pentru blogul tău cu fotografii excelente!!!!

    Chitara fără strune este Mielul dus la tăiere care n-a scos nici un sunet….

    Isaia 53:7  Când a fost chinuit şi asuprit, n-a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la măcelărie, şi ca o oaie mută înaintea celor ce o tund: n-a deschis gura.

    DA, încă puţină răbdare cu negrul ăsta….

    Exact, Vlad.L, mă bucur că ai simţit tensiunea aşteptării în toată povestea atsa … toate sînt în aşteptare şi toate lipsite de viaţă.

    Vlad, îngrămădeala asta de instrumente trimite la îngrămădeala de ziua Floriilor, inima Lui a fost străpunsă deja de Duminică..

    Alex, nu-i grea ghicitoarea. uite că mai sus s-au dat o mulţime de răspunsuri…
    Da, sînt mai multe gînduri acolo, mai multe simboluri, este simbolul Sfintei Treimi, este simbolul Templului,

    Exact, foarte bine ai notat, ce caută cuţitul între instrumente?

    foarte frumoasă observaţia ta, ordinea Săptămînii Mari a fost cunoscută numai de Domnul Însuşi pentru ceilalţi a fost o dezordine.

    Mousike, nu este o lăută, este o mandolină napoletană. ESte a fiicei noastre, Neriah, cadou de ziua ei, anul trecut din partea unui prieten din copilărie care trăieşte în Italia, trăiască-i numele.

    Wes, numai sub degetele şi suflul Maestrului căpătăm viaţă de-adevăratelea.
    Fără El sîntem ca aceste instrumente împrăştiate …


  27. Eu cred ca e vorba de inceputul tradarii lui Isus.


  28. Debora, armoniul în această poză este doar o promisiune profetică, este departe.

    da, cartea, în următoarele ipostaze va fi pe armoniu.

    nu, nu este o trimitere către judecata celor ameninţaţi de securea Domnului, Acel cuţit care străpunge inima chitarei reprezintă suferinţele lăntrice care au fost purtate în această săptămînă…

    De ce spui, M. că cel mai de dorit instrument este pianul?

    Nu, cuţitul simbolizează moartea, ai înţeles foarte bine şi sensul acela şi sensul euharistic,
    Cuţitul nostru de bucătărie a fost cuţitul pe care l-am folosit multă vreme la tăierea pîinii, este adevărat…

    Acum, bravissimo M., trupul sfîrtecat de suferinţă al Mîntuitorului este cel care va fi tăiat ca o pîine, sfîrtecat în bucăţi şi oferit Bisericii în chipul Euharistiei.

    Cuţitul pe care l-ai văzut este cuţitul morţii care străpunge Trupul lui Isus pe cruce şi este cuţitul care taie pîinea euharistică în acelaşi chip în care a fost frînt Trupul Sfînt.

    Excelent observaţii. M. parcă ai fi fost în cameră atunci cînd am făcut totul!

    Şi chestia amintirii cutremurului… uite asta nu mi-a trecut prin cap, dar a fost un crutremur după moartea Lui.

    Patrix, şi tu ai dreptate, dar sînt supărat pe tine pentru link-ul trimis azi la ultimul post. 😦

    Astfel de lucruri nici măcar să nu fie pomenite între voi!


  29. Oare săculeţul din gura chitării fără coarde nu ar putea fi buretele îmbibat cu oţet (Matei 27:48) împins cu batjocură în gura Domnului să-l bea?
    În lumina postului 2 “Photocimilitura” e tot mai clar că cele trei chitări sunt: Cristos şi cei doi tâlhari. Mă aventurez şi spun că tâlharul necredincios şi batjocoritor e chitara electrică – sunet strident, nepocăit 🙂 :). În pozele de mai sus chitara electrică e deasupra chitării fără corzi (Isaia 53:7), apăsând asupra ei. Aşa au apăsat şi cuvintele tâlharului pe cruce.
    Mandolina napoletană? – Isaia 53:3 – “Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obişnuit cu suferinţa,ERA AŞA DE DISPREŢUIT CĂ ÎŢI ÎNTORCEAI FAŢA DE LA EL, ŞI NOI NU L-AM BĂGAT ÎN SEAMĂ.”


  30. (iertare pentru smiley-ul cu ochelari). neintenţionat.


  31. nu ziceam ca e cel mai de dorit instrument, dar sunetul produs de pian, muzica lui, este nespus mai melodioasa, mai cu sensibila decat sunetul produs de orga… culmea e ca pianul nu s-a invechit, in timp ce orga da, sau cel putin asa este considerata

    cimilitura post-modernista… adica orice interpretare e buna, atat timp cat se incadreaza in ‘frame-ul’ larg al ‘saptamanii patimilor’ :))


  32. da, aşa ar fi, Natan, El a venit la ai Săi şi-ai Săi i-au dat oţet ..

    Nu, nu uita că azi e Miercuri, este Cristos faţă de şi faţă de…

    Eşti pe-aproape… Cald, dar nu Foc 🙂

    Te va suprinde să vezi cine este mandolina napoletană.

    Nu te va suprinde, în schimb aşa de tare să vezi cine este Mandola.

    nicicum, orga încă mai are viaţă în ea, M., vinerea viitoare sper să merg la un concert de orgă.

    Încă e pe val.

    Blogul în sine este un concept postmodern, M. Aşa că are loc şi o cimilitură postmodernă aici 🙂


  33. „Marius David: Micule Teolog, bongosu ăla îi reprezintă pe Fiii Tunetului, boanerges înainte de convertire
    Bongosul la care tu faci trimitere adică ăsta:
    http://www.magictails.com/abydos/images/mid-east/hand-drums/large/bongos_dark.jpg

    Si acel bongos din poze ce reprezinta?…hmmmmmm


  34. Ai să afli vineri seara! 🙂

    Îţi va explica Naum!


  35. Chitara fara strune… Mielul „ca o oaie muta”… Simbolic, evident, si cu explicatiile aferente.

    „Fara strune” poate fi un cusur.


  36. Da, fără corzi, A.Dama, fără corzi, nu „nestrunit”


  37. se poate oare ca mandolina napoletana sa fie Maria cea care a sters picioarele Domnului Isus cu mir?

    si atunci scena 2 are legatura cu vanzarea Domnului Isus?


  38. Una este Maria din Mandola …. cealaltă este cealaltă Marie, adică Prima.


  39. Cum spunea Rasvan,cred ca orga este singurul instrument ,care ,
    canta”ca intr-o unire”..de frati..pianul canta mai sacadat,mai mandru..
    cam, ca „cei mandrii”..
    sunetele nu sunt ca ale orgii,care simti ca are in ea viata toata!


  40. gura chitarii fara voce e acoperita, de partituri, apoi de papusa cu mesaj.
    instrumentele sunt la pamant, Mielul alturi de ele, dar fara cuvinte
    Armoniul priveste de sus, e la locul lui (am inteles ca momentan). Are mai multe octave….cum spuneati: o adunare a mai multor instrumente.
    Imi da ghes mintea sa aseaman instrumentele cu ucenicii….spuneti ca bongosul sunt boanerges-ii. 2viori,2mandoline – cativa ucenici erau frati.
    Daca e o asteptare, poate fi asteptarea Saptamanii Mari incununata cu desavarsirea timpului petrecut de Mantuitor pe pamant. Apoi ucenicii sunt gata pentru lucrare, insufletiti de Cel care a plecat, dar le-a trimis un Mangaietor.


  41. „Prietenii sunt ingeri plini de dragoste”. Cum spuneati, ingeri sunt si din aceia cazuti, iar din aceeasi gura a omului ies si binecuvantari si blesteme (sarbatoare la intrarea in cetate – alungare si ocara la iesire, sub o cruce).
    se vor imprastia instrumentele ca in gradina Ghetsimani?


  42. Elisa, şi eu cred că orga este instrumentul desăvîrşit… mai ales cînd o asculţi live…

    Foarte bine, Oare… excelent. Ai dezlegat, aproape că ai dezlegat toată ghicitoarea.

    Aşa este, cam asta am avut în minte… instrumentele sînt ucenicii, apropiaţi de-ai lui Isus dintre care unul este trădător, Mielul este jertfit acolo în mijlocul lor.

    Bongosul în contextul ăsta … este puţin altceva… vezi mîine.


  43. abia astept sa vad daca Petru e pe-aici si daca da, cum ii arata Domnul ca El e Adevaratul Prieten, care nu leapada pe cel ce s-a lepadat. Cum isi desavarseste invatarura privitoare la fericire: fericirea de a avea un Prieten care isi da viata, cum am citit parca in commenets-uri pe blog.


  44. Pe Petru l-ai văzut deja… a fost … şi va reveni


  45. bongosul dipare din pozele 3,4 si 5

    prima data m-am referit la bongos – Maria, sora lui Aaron – dupa primul Paste vetero testamentar.

    eu bongosul mi l-am inchipuit tradatorul: pleaca la fel ca Iuda sa aranjeze vanzarea. Revine si asteapta momentul potrivit, ca sa-l gasim cu gloata in gradina la arestare.


  46. bongosul imi duce gandul la trib, dans la lumina focului, la scena sacrificarii din Narnia


  47. lumanarile le-ati modelat dupa ce le-ati incalzit in cuptor, sau cu abur?

    daca se va muta cartea pe armoniu….poate in ea sunt scrise numele celor ce vor purta haine albe. Gratie Domnului Isus e posibila mantuirea. Cartea sta langa El pana o va duce sus….si va fi citita la Judecata. Poate fiecare viata e o partitura. Cele scrise de Maestru vor fi melodii ceresti.

    imi cer scuze pentru multimea commenets-urilor


  48. Oare, comentariile tale sînt foarte foarte folositoare. Cînd am făcut chestia m-am gîndit la neamuri., la toate neamurile, la Africa, Asia etc.
    Aşa m-am gîndit la Bongos (a propos şi ăla ne aparţine 🙂 )

    Ai înţeles perfect: tu spui – „bongosul imi duce gandul la trib, dans la lumina focului, la scena sacrificarii din Narnia”

    Exact, aici sînt neamurile păgîne, necunoscătoare ale revelaţiei date lui Israel.



Lasă un răspuns

