h1

Isus va fi fost „blogger” … 21

Aprilie 30, 2008

De asta şi Evanghelia este scrisă ca un „blog”. Isus şi-a petrecut foarte interesant timpul. În aparenţă pierdea timp cu carul, dădea senzaţia că ar fi avut vreme grămadă la dispoziţie, deşi avea de mîntuit o lume întreagă în cam trei ani şi jumătate.

Scandalos, absolut scandalos.

De unde o fi avut atîta timp să stea de vorbă cu toţi rataţii? cu toate ratatele, cu toţi damnaţii, cu toate păcătoasele?

De unde o fi avut atîta timp de simpozioanele alea (în sens etimologic, sym-posion, a băut împreună cu ei…). A mîncat şi a băut cu ei şi a stat pînă tîrziu la nimic altceva… decît … discuţii. Discuţii, discuţii, discuţii, discuţii.

Mai multe discuţii decît minuni, mai multe discuţii decît vindecări, mai multe discuţii decît predici. Viaţa lui Isus a fost mustindă de dialoguri. Le-a dat o temă de gîndire ucenicilor. Pilda spusă de Semănător, Pilda SEmănătorului (atenţie la genitiv! 🙂 ) şi … n-au priceput nimic, s-au lungit la comentarii… şi tot n-au priceput, pentru a aştepta dezlegarea Lui.

Isus a trăit o viaţă care în aparenţă n-are nici un sens. Repet, în aparenţă, şi cu ghilimelele de rigoare, adică analizată după canoanele „ordinii” noastre haotice.

Ceea ce la Dumnezeu este kosmos la noi este haos, şi atunci cînd noi considerăm totul haotic, aceea este ordinea lui desăvîrşită.

Nepotrivitul este momentul exact pentru El, adică „la vreme”. Pierderea noastră de timp este vreme răscumpărată pentru El.

La şcoală nu s-a dus, carieră n-a făcut, „realizări”… ioc, a fost un călător pasionat şi pus pe vorbă, dialogant, „a pierdut efectiv timpul” cu samariteance, cu nicodimi, cu ologi, cu orbi, cu vameşi, femei vindecate de patimi, cu leproşi, marii, marte.

Isus a avut o agendă dezastruoasă. Absolut dezastruoasă.

Unde sînt audienţele lui? Unde sînt orele de birou? Unde sînt planurile strategice, şedinţele de bord?

Este catastrofal la planning, groaznic la managementul timpului, iar managementul resurselor umane ineficient? Doi cîte doi… simplu!

A „programat” de pe un moment pe altul… „Duceţi-vă şi veţi găsi în satul dinaintea voastră…” Toată viaţa Lui pare o improvizaţie de azi pe mîine. „Ajunge zilei necazul ei… „.

Fiul omului n-are unde să-şi plece capul. Isus nu ştia unde va dormi următoarea noapte şi a fost sponsorizat de un puşti de vreo 12 ani cu pîini şi peşti pentru una dintre cele mai glorioase minuni ale Sale.

Mă şi mir că a reuşit! 🙂

Nu i-a citit pe Maxwell şi pe alţii ca el.

Pur şi simplu.. Isus Crisos nu a avut doctorat… E sigur că ştia să scrie. Singurele rînduri care ne-au rămas de la El au fost pe …. nisip… un material foarte „solid” 🙂

Exact… toată lumea se mira de unde are Isus Ăsta atîta timp de stă de vorbă cu toată lumea şi să se ocupe de „prostii”.

Eu cred că astăzi Isus ar fi fost ŞI blogger… pe lîngă ce a făcut pentru umanitate.

Ar fi stat de vorbă cu toată lumea şi ar fi fost judecat de toţi fariseii vremii de azi… că „pierde” timpul în loc să facă … ce fac ei.

Ce făceau ei? Mai nimic, numai cîteva chestiuţe de ochii lumii. Zeciuială din izmă şi din mărar şi din chimen.

Vă puteţi imagina ce important este să numeri 9 pliculeţe cu ceai de mentă pentru tine şi 1 pentru Dumnezeu, sau 9 bobiţe de chimen plus una sau firul de mărar pentru Iahve şi 9 pentru mine?

Astea-s chestiunile importante. Lozincăraia, politichia pe la pilaţii lumii acesteia şi pe la fiii veacului acestuia, spălatul ritualic pe mîini şi în rest… să notăm în agendă, poate Îl prindem cumva. Fariseii veacului au pierdut pur si simplu prea mult timp, şi-au pierdut însăşi viaţa, urmărindu-L pe Isus, vînîndu-L în ce face şi mai ales ce nu face. Ce nu a făcut ca ei, ce a făcut dincolo de ce ei n-ar fi făcut ei niciodată.

Isus „a pierdut timpul” cu oamenii, in dialog în orice moment, cu aproape oricine, în locuri din cele mai ciudate…
Isus a fost un fel de blogger al vremii Sale.

De aceea şi Evanghelia, aşa cum o citim astăzi seamănă cu un blog, un jurnal de călărie, care are posturi disparate în aparenţă, lipsite, la o privire superficială, de coerenţă internă şi multe comentarii, cele mai multe trecute la „spam” 🙂  apoi o grămadă de alte comentarii pe marginea „posturilor” de trecut de noi la spam, comentarii care se află pe toate rafturile bibliotecilor teologice din lume şi cîteva comentarii pe care probabil Isus le-ar fi aprobat, dar noi am fi fost scandalizaţi.

Aşa-i Isus dialogantul, aşa-i Evanghelia, jurnal al timpului Său, kairos-ul

Cu ocazia asta, mi-am amintit de un alt text mai vechi.

Iată-l aici, poate că de data asta sînt mai pe-nţeles 🙂

70 comentarii

  1. Ei vezi Patratosu? Tocmai asta ma mira la noi, doctoranzii…


  2. Ma gandeam cand spuneai ca apostolii L-au ascultat pe Domnul si nu pricepeau nimic, ca ei erau doar niste oameni simpli, pt care subtilitatile discursului lui Iisus erau prea complicate. Noi, crestinii de azi, avem avantajul unei formatii intelectuale si tot nu pricepem. Nu pt ca nu putem, ci pt ca NU VREM! Autosuficienta ne omoara spiritual. Cu toate ca mesajul evanghelic este foarte clar si mereu actual. Il putem adapta modului de gandire al oricarei epoci. Cum bine te gandeai tu cand spuneai ca Iisus ar fi putut sa fie si „blogger”. Daca ar fi venit in aceste timpuri ale noastre, ar fi mers si cu lap-topul la subtioara, „facandu-se tuturor toate”. Natura umana este la fel de indaratnica ca si in timpul lui Adam cel primitiv. Ma uitam intr-o zi la un copilas mic, pe strada, caruia mama lui îi spunea ceva, iar el a raspuns cu convingere: NU! Repede a mai învatat lecţia lui „nu”…


  3. Nu înţeleg, Don!

    Alex, iar … recidivist! Mă înţelegi perfect.
    Da, s-ar fi făcut tuturor totul.

    Şi apoi. eu am ales să fiu blogger…

    Tu, la fel, are vreo legitimitate discursul nostru, dacă Isus n-ar fi făcut la fel.

    Noi sîntem urmaşii lui Isus.

    Eu fac ceea ce ar fi făcut şi El.
    Dacă n-aş fi avut convingerea că ar fi făcut aşa ceva, n-aş fi făcut niciodată.


  4. „Vă puteţi imagina ce important este să numeri 9 pliculeţe cu ceai de mentă pentru tine şi 1 pentru Dumnezeu, sau 9 bobiţe de chimen plus una sau firul de mărar pentru Iahve şi 9 pentru mine?” – ha, ha! Ai un umor teribil! Ma si gandeam cu o fi sa faci o astfel de contabilitate. Dar unii chiar o fac cu o conştiinţă cucernică! As fi spus eu oarece comentarii la realitati identice mai contemporane, dar mai bine ma abtin acum. Ma tem ca as lua în cap toate ouăle şi roşiile de care îţi vorbea cineva mai drevreme. Nu că m-aş teme de astea, dar aş stârni cam multe…


  5. Viata Domnului nostru este intradevar foarte interesanta 🙂 . Dar discutiile dupa parerea mea sunt un fel de „afacere negustoreasca” din care ambii parteneri se imbogatesc (evident spiritual).
    In ce priveste strategia lui, trebuie sa recunosc ca a fost un strateg foarte bun. Delicat si gingas nu a intrat „ca un taur” in viata oamenilor ci intr-un mod mult mai pasnic. Asta da dovada de intelepciune si putere…


  6. Oare blogger nu este un cuvant compromis?


  7. Marius, de ce „…21”? n-am inteles conexiunea. 😉


  8. Fiecare cu ale lui, unul sta pe blog, altul mantuieste.
    Unul bea apa, altul face vin. 🙂


  9. Poate 21 se referă la jocul acela… douăş-una. acolo mi-a zburat prima dată gândul când am văzut titlul. 🙂

    Marius, cu părere de rău… 🙂 dar cred că cine n-a prins la episodul întâi, nu va prinde nici la al doilea. m-aş bucura să mă înşel, dar nu ştiu.

    O singură obiecţie. Spuneai că, în fază iniţială, ai făcut blogul mai mult dintr-un gest mai puţin altruist. Iar abia apoi s-a transformat în ceva mai mult. Ceea ce mi se pare normal, la urma urmei.


  10. ieri am aflat ca Isus ne cheama sa fim „loseri” ca sa castigam cu adevarat

    azi aflam ca Isus s-ar face „cool” pentru noi

    21 ? 21 de grame ? diferenta intre viata si moarte , greutatea sufletului ?

    oooo .. ce departe m-am dus !


  11. Draga Alex,

    aşa spun şi alţii… mai mult teribil decît umor 🙂

    Ai să vezi mîine, Ciprian, care-i conexiunea…

    Răzvane, bine ai venit pe-aici.

    Da, dar după ce Isus a făcut apa vin, toţi au băut vin.
    Unii au nevoie numai de un astfel de Isus care să le transforme apa în vin, tabla de zinc în aur, cutia de conserve de fasole în seif cu margăritare şi safire, zoaiele în petrol şi tot aşa.

    Camix, şi acum acest exerciţiu nu este cu totul altruist, dimpotrivă… 🙂

    De asta mă doare zilele astea…


  12. Isus s-a făcut carne pentru noi, Merlinlx.
    Nu cred că s-ar face „cool” în sensul în care îl folosim noi astăzi, dar eu cred că ar sta de vorbă şi cu „băieţii de la scara blocului”, cu homleşii, cu cei din azilele de bătrîni, cu toţi nebăgaţii în seamă, …

    Vezi, ucenicii se mirau că stă de vorbă cu samariteanca… Îl judecau.

    Samariteanca avea mai multe „ghinioane.. ”
    1. era femeie şi nu se cuvenea să stea de vorbă cu un bărbat într-un cadru aşa de intim, faţă către faţă.
    2. era samariteancă şi iudeii nu aveau legătură cu samaritenii
    3. era o femeie „uşoară”

    Isus a stat de vorbă ŞI CU ea… Asta mi se pare fascinant.
    Isus n-a închis teologia în săllile de seminar şi în cărţi, ci a democratizat-o, a vulgarizat-o (de la vulgus, popor, în latină)


  13. imi pare rau ca nu m-am facut inteles , am vrut-o in spiritul celor spuse de tine .
    Isus ar folosi si mijloace catalogate de unii drept „cool”, de altii nepotrivite , ca sa ne putem apropia de el , sa-l simtim aproape

    sa ai blog este si un lucru „cool” .. in sensul de trendy , la moda

    si mie mi se pare fascinant exemplul cu femeia samariteanca


  14. No problema, Merlinlx, te-am înţeles… 🙂


  15. Te vom înţelege şi aşa. 🙂 Sau chiar mai mult de-asta.


  16. Am trait s-o aud si pe asta :)). Isus Bloggeru’

    Daca Isus ar fi un blogger al sec XXI ar scrie doua posturi imposibil de descifrat, inteles si citit :

    I – post
    8:6b Dar Isus S-a plecat în jos, şi scria cu degetul pe pământ.

    al II-lea
    8:8  Apoi S-a plecat iarăşi, şi scria cu degetul pe pământ.

    Imi pare rau Fr. Patratos dar nu-L vad pe Isus un blogger !

    Nu prea se duela Isus cu penita acum 2000 de ce ar faceo acum ?


  17. Am trait s-o aud si pe asta :)). Isus Bloggeru’

    Daca Isus ar fi un blogger al sec XXI ar scrie doua posturi imposibil de descifrat, inteles si citit :

    I – post
    8:6b Dar Isus S-a plecat în jos, şi scria cu degetul pe pământ.

    al II-lea
    8:8 Apoi S-a plecat iarăşi, şi scria cu degetul pe pământ.

    Imi pare rau Fr. Patratos dar nu-L vad pe Isus un blogger !

    Nu prea se duela Isus cu scrisul nici acum 2000 de ani, de ce ar faceo acum ?


  18. Lucrurile nu trebuie luate literal. A fi blogger nu înseamnă a fi vagabond pe străzi. Înseamnă a comunica ceva prin internet. Dacă este ce comunica în mod real, atunci nu văd nici o problemă.
    Cei din vechime comunicau prin scrisori, ce ajungeau în câteva zile, poate. Acum ele ajung în câteva secunde. Tot comunicare se cheamă că era.
    Atunci care ar fi diferenţa? Bloggingul nu scoate la suprafaţă decât ceea ce era deja înăuntru. Iese ceva bun, bine. Nu iese ceva bun, atunci e bai. Dar nu cu tehnologia şi cu activitatea de blogging, ci cu noi.


  19. Camix, cam ce nu am prins noi citiva la primul episod si ne scapa acum la al 2lea. De fapt e ceva diferit la aceasta postare? Mie mi se pare doar o reluare a primei, poate mai putine epitete,….. Nu de alta dar sa ne mai desteptam si noi.


  20. @ excelenta metafora:):)
    Why not?? blogger, un Jesus ” actual” al sec XXI n-ar strica!
    j.


  21. Da, n-a fost doctorand, isi manageria prost resursele, s-a irosit stand de vorba cu unii care n-au inteles nimic si a lasat scrieri pe nisip. Foarte interesanta abordarea bloggerului Isus din acest unghi de wordpress.


  22. Patratosu,

    ca sa clarific: ceea ce ma mira la noi este ca dupa ce le-am obtinut si le-am facut pe toate, tot viermi ramanem, in ciuda faptului ca avem pretentii de doctori cu tot felul de diplome.

    Mi-a placut ce-a scris Micul Teolog. E tare…


  23. Hristos nu ne+a lasat abstractiuni,

    a lasat sa vorbim gura catre gura,cum a facut-o El..

    Asta a vrut „sa mergem in toata lumea”nu sa stam pe fotolii si

    sa vorbim la toata lumea…de la mii de km.

    A vrut sa ne apropiem in dragoste de oameni si pe viu!

    Ne plac absractuinile,

    Domnul a considerat ca Viu inseamna altceva….

    Viu si lucrator,,,

    Daca voim sa ne prezentam sotia,nu incepem cu:

    sotia mea nu a fost o prostituata,

    sotia mea nu a fost o lenesa,

    Sotia mea nu a fost o femeie prefacuta…

    Ea nu a fost cea care atragea pe barbati la ea,prin siretlicuri,

    Dar de cand am luat-o eu,ea a devenit:
    o sfanta
    o harnicuta
    o femeie serioasa
    o femeie cucernica
    Nu-i asa ca nu asa ne prezentam sotiile???
    De ce am face asa cuCreatorul?cu Hristos?cu Dumnezeu?

    APOI stim cu totii,si cei care nu pricepem,ca scriptura nu ne invata sa avem un asemenea limbaj,indiferent ce fac cei de la scara blocului,sau altii…

    VORBIREA VOASTRA TREBUIE SA FIE DREASA CU SARE!

    Cui i s-a dat mult,mult i se va cere,asa ca atentie frati invatati!


  24. „Dadea senzatia” Cui dadea senzatia? De ce nu l-au intrebat ucenicii „mai Isus dar de ce stai degeaba? mai pune mana si fa si tu ceva” de ce? Probail lor nu le-a dat nici o senzatie dintrasta de care ne-a dat „noua”

    Ma gandesc oare la ce l-ar fi ajutat un doctorat pe Isus? Sa fie bine vazut de popor? Ar fi avut mai mare impact? Probabil marii preoti aveau doctoratul, so… s-a vazut dupa cine mergea poporul.

    Intradevar nu a fost prea organizat Domnul Isus dar a fost atat de organizat incat pana astazi milioane de oameni au fost salvati datorita sangelui sau.

    Tu te astepti ca Isus sa fi avut agenda, sa stea de vorba doar cu invatatii sau … ce stiu eu la ce te astepti, dar Isus a ales sa faca ceea ce stia si credea el ca este util nu ceea ce credeau oamenii ca este util.

    Nu stiu cum ti-a venit ideea, dar nici acum cand ma gandesc la cele scrise de tine, Isus nu-mi da nici o senzatie ca ar fi pierdut timpul sau alte chestii scrise de tine mai sus.

    brb


  25. Am avut senzatia ca citesc niste pasaje puse aiurea, fara nici o legatura intre ele.
    Cred ca era mai simplu si mai fair sa ne spui ca Isus si-a trait viata la maxim. Bravo lui copii , asta fac si eu. Va sfatuiesc sa faceti la fel. Nu se stie daca exista viata dupa moarte. Scurt si cuprinzator.

    In ceea ce priveste „interpretatio romana” vreau sa iti spun ca a aparut cu mult timp dupa Horatiu , si nu se refera in nici un caz la un mod de a gandi .
    Ce vrei sa spui cu fraza : „….se stie ca latinii au inceput sa gandeasca greceste datorita fenomenului de interpretatio romana.”


  26. Daca Domnul Isus ar fi fost blogger, mi-e frica sa ma gindesc ce replici ar fi primit de la fariseii si carturarii zilelor noastre! Ce s-ar mai fi tras ei de sireturi cu El si ce l-ar mai fi pus la punct in vazul lumii!!

    Ce bine ca EL nu e blogger!


  27. Domnul Isus si apostolii….incaltati in sandale,prin praful vremii…strabateau orasele flamanzi,ca sa intalneasca oameni carora sa le vorbeasca,sa-i ajute,sa-i vindece..

    Un Dumnezeu care nu avea unde sa-si plece Capul,
    da,dar nu un blogher ca mine,stand,,,si vorbind ecranului,,
    Domnul mergea la oameni,tot timpul…nu se odihnea,mai adormea si El ……pe carma barcii…


  28. Ma mir,citind abia acum postarea cu titlul de mai sus,
    am comentat citind doar titlul,ca era deajuns,
    cat de nepotrivit este din nou prezentat
    Cel ce A fOst Este Si Va FI DUMNEZEU!

    Hristos a vorbit,nu am vazut nicaieri ca a stat la discutii
    a vorbit cu putere si asta vrea sa avem si noi putere de Sus.

    A vorbit oamenilor ca sa primeasca toti MANTUIREA!
    nu ca noi…ca sa ne aflam in treaba>

    „Ce fiu netrebnic sunt!…
    Cand uit de Casa Tatalui meu Ceresc
    si cad infrant,
    Infrangerea mea intristeaza intregul univers!”


  29. Aşa speram şi eu, Camix, dar încep să mi se spulbere nădejdile 🙂

    Nu, Micule Teolog, fii atent la limbaj, nu Isus Bloggeru, nu, Isus va fi fost blogger, ceea ce este cu totul altceva.

    Dacă nu ţi-l imaginezi pe ISus stînd de vorbă cu toată lumea, fără discriminare, dacă în mintea ta nu intră, în virtutea dogmei din generaţia voastră WWJD (what would Jesus do?), da, brăţăruşa cu pricina…, dacă nu intră în imaginea ta un Isus care să facă blogging (cu totul diferit decît facem noi, cu totul diferit de ce fac eu etc.) atunci tu de ce faci blogging?

    Este legitim să faci Blogging dacă Isus n-ar face-o? Isus Cel pe care îl cunoşti tu?
    Cel pe care Îl cunosc eu ar întreţine un astfel de DIALOG! Dar ar face-o DUMNEZEIEŞTE!!!!

    Dacă eşti convins de ce spui, „Imi pare rau Fr. Patratos dar nu-L vad pe Isus un blogger !” atunci trebuie să te laşi mîine de blogging, altfel nu mai eşti urmaşul lui Isus.

    Ba, Isus s-a duelat şi încă cum….

    Corect, CAmix, a fi blogger înseamnă a comunica ceva, a-ţţi comunica un jurnal al gîndurilor… Ce altceva este Evanghelia?

    De ce credeţi că am spus că Evanghleia este scrisă ca un blog (spun asta ca să înţeleagă generaţia în care trăim despre ce vorbim… )

    Din păcate, aşa cum sesizează Camix, NOI am compromis „bloggingul” ca termen şi concept (şi EXPERIMENTUL CONTINUĂ, dragi prieteni), acum îl judecăm pe Isus prin prisma ratării noastre. Noi am făcut să rateze termenul, noi sîjntem nişte bloggeri rataţi şi imaginîndu-ni-L pe Isus ca Bloggerul Perfect, Comunicatorul Desăvîrşit, ne irită asocierea din cauza scădinţei noastre.

    Nu uitaţi că Ioan L-a numit CUVÎNTUL…

    El s-a Comunicat şi Cuminecat nouă…

    şi sînt sigur că nu ar fi ezitat să o facă şi pe această cale..

    De fapt nu ezită, după cum observaţi.

    Faptul că sîntem atîţia credincioşi on line şi comunicăm adevăruri din Scripturi nu se întîmplă fără voinţa Lui, fără permisiujnea Lui, fără încurajarea Lui şi fără porunca Lui!!!

    Isus face Blogging! … prin Trupul Lui, Biserica!
    eu, şi tu şi tu şi tu şi tu şi tu…
    şi toţi pe care îi inventariază Alin Cristea 🙂


  30. Marius,
    eu unul cred ca e un drum foarte dificil cel pe care-l propui.
    Asta pentru ca esti pionier.

    Probabil esti hotarat sa faci pionierit, platind pretul 🙂


  31. Erata: pionierat 🙂


  32. Un post poate fi interpretat in 1001 de sensuri daca vrem acest lucru. Corect ! is de acord cu Camix sunt de acord cu Daniel. P si cu forevergreen…
    E o diferenta intre a scrie si a cuvanta. (dupa o predica daca ramai cu 10 % e ceva 😀 ) – poate am luat-o eu prea literalmente – asta e

    „WWJD” personal: Oare lui Isus ii placea fotbalul ?

    ? =
    1. Imi place wordpress mai mult decat googleblog (in primul rand pt. design)

    2. Blogu-mi e un jurnal simplu, lizibil-personal (tinand cont ca am un scris de mana mai hieroglific).

    3. Prefer sa nu fiu un simplu devorator de posturi…(daruind vei dobandi)

    „Isus va fi fost blogger”- greseala mea, una mica-mare.

    P.S Astept raspuns la intrebarea lui CiprianS.

    Micu’


  33. Mia, da, ai intuit bine, este o continuare a postării anterioare?
    Tot atît de iritantă? atunci este bine! 🙂

    Scoaterea din pepeni! asta este slujba mea! Dar nu „retrăiţi” (acesta este un superb calc după rusă, nu „retrăiţi…” adică să nu vă pară rău…. ) că nu mai este mult.

    Windwisperer, aşa spun şi eu. Isus este mereu actual. ESte şi al secolului acesta şi al tuturor celor ce au trecut şi vor veni. Sper ca acesta să fie ultimul totuşi…

    Forevergreen, mulţumesc.

    Elisa, da, interesant punct de vedere, numai ca de soţia mea nu s-a legat prea multă lume pînă acum şi atunci cînd a fost jignită de cineva… aceluia i-a părut foarte rău după aceea. … cu forţa, este adevărat 🙂

    Comparaţia este deplasată.

    În primul rînd, aşa cum spuneai altă dată, trebuie să „aproximăm” infinitul şi TOTUL. Eu încerc să aproximez teologic şi lingvistic. asta mi-e meseria.

    C.T. Daniel, mai citeşte o dată Evanghelia atunci.

    Daniel, ce bine este că S-a Comunicat pe Sine, nu?

    Elisa, ce crezi, Domnul Isus ar fi făcut o emisiune radio sau una de televiziune?

    Pentru a predica Evanghelia?
    Dacă spui tu că nu ar fi făcut-o, azi arunc radioul din casă şi duc tembelizorul la gunoi…

    Spune-o numai!

    Nu vreau să fac nimic din ce n-ar face Isus!
    NU VREAU SĂ FAC NIMIC DIN CE N-AR FACE ISUS AZI ÎN VREMEA MEA!
    Declaraţie oficială! poate fi notată, indexată, monitorizată! 🙂

    Pety, l-am plătit deja! Eu aşa spun! Am plătit!
    Să nu crezi că aceste comentarii nu mi se pun la inimă şi toată ţara ştie cum îmi stă în piept 🙂

    Dacă se merită în continuare? Asta-i altă întrebare.
    Eu cred că am parcurs un drum petru care trebuie mult curaj şi multă încăpăţînare.
    Acum blogosfera românească este plină de blogări evanghelici.
    sper să facă o slujbă mult mai bună ca mine, „cu atît mai bine lor şi ţării cu atît mai bine” pentru că observ că toată lumea ştie cum stă treaba deja despre faorte multe lucruri.

    Eu am fost un pionier, aşa cum spui, dar pionierii mor primii. Crede-mă. am fost într-un regiment în armată în care am făcut asta. Ştiu ce înseamnă pionier şi de unde vine. Nu este următorul stadiu după „şoimii patriei”. ….


  34. DA, de aceea am spus pionier…

    Inteleg perfect ce spui.

    Dar fii atent! Logica e putin de la coada. Pentru ca noi nu stim ce ar fi facut Domnul. Va fi fost blogger, radiofonist, DJ etc., nu stim, Presupunem! In cazul acesta atribuim. Adica, daca facem noi niste lucruri, consideram ca si EL le va fi facut. E o mica mare cursa aici.

    De aceea ii inteleg si pe cei care nu sunt de acord cu tine (recunosc, consider ca unele asocieri sunt inadecvate) dar iti inteleg si tie logica. Insa contine o capcana.


  35. Marius, pai eu m-as lasa de servici imedait, (as pleca acasa desi mai am vreo 3 ore de stat aici), ca doar Isus nu s-a sculat cu noaptea in cap sa plece la servici si sa vnia seara tirziu cind nu mai era in stare de prea multe,…. Cu asta as fi de acord imediat, dar nu se poate, ca mai trebuie sa imi platesc „birurile”,…
    Ajungem iar acolo, s-ar fi dus Domnul Isus la sala palatului, ar fi stat sa asculte proconsul ca apoi sa o caute pe samariteanca, sau pe alti pierduti? Nu ti se pare ca ai double standard? Ce faci tu e bine, iar ce incearca altii sa faca e rau? Mai gindeste-te.


  36. Păi, da, aici ajungem, în final: dacă de unele părţi bloggingul e văzut ca indeletnicire nerecomandabilă, găunoasă în sine, atunci tot timpul petrecut scriind comentarii sau chiar blog personal de către respectivele persoane devine timp pierdut.

    Şi atunci bineînţeles că întrebarea finală e: dacă bloggingul e rău, de ce să se mai stea la scribălit?

    Şi totuşi, bloggingul este atât de mult CEVA, ci o modalitate de a TRANSMITE ceva.


  37. erata:
    „bloggingul NU este atât de mult CEVA…”


  38. Reusita comunicarii depinde de adecvanta continutului si formei de exprimare a mesajului cu capacitatea de perceptie, intelegere a receptorului cu starea sa sufleteasca.

    Astfel, expresiile elevate, prea tehniciste sau prea subtile adresate unui receptor insuficient pregatit sunt inutile, pentru persoanele cu prejudecati sau pentru cele aflate intr-o dispozitie rea din diverse motive.

    Mesajele trebuie prezentate diferit fata de receptorii lipsiti de prejudecati sau intr-o stare de spirit echilibrata.

    Din Metode si Tehnici de Comunicare.

    Blogul nu e o SIMPLA comunicare. De fapt, in cele mai multe cazuri nu este COMUNICARE. Ci segmente din intregul proces al comunicarii. De aici si problemele.


  39. Marius, tu scrii:
    „Nu vreau să fac nimic din ce n-ar face Isus!”

    N-oi fi vrînd tu sau alţii, noi toţi ceilalţi, că nu eşti singurul creştin din blogosferă, dar faci şi ce nu ar fi făcut El şi facem şi noi.
    Ştii de ce? Pentru că şi tu şi noi vom fi terminaţi la capitolul „desăvîrşire” în Cer, de Dumnezeu. Pînă atunci, vorba apostolului Pavel, vrei să faci ceva şi faci exact contrariul, iar cele două postări şi mai ales felul în care răspunzi celor care nu sunt pe rezonanţa hermeneuticii tale cam zglobie după mielul pascal de anul ăsta, te trece mai degrabă în tagma Cavalerilor Cruciaţi decît în smerenia Mîntuitorului- a Mîntuitorului văzut de mine, evident!


  40. „Elisa, de sotia mea nu s-a legat prea multa lume pina acum si atunci cind a fost jignita de cineva, aceluia i-a parut foarte rau dupa aceea,….. cu forta adevarat”.
    Marius, cuvintele folosite de tine mi-au jignit Mirele, poate asa ar trebui sa intelegi si poate cine stie si fortat ai putea recunoaste ca nu ai fost prea inspirat.


  41. Pety dragă, mai las-o baltă cu psihologia asta a ta, că nici eu nu bag termometrul în gura fiecărei fraze. Cu sfiiciune îţi amintesc să luminezi poporul cu receptorul mai hîrbuit că toată tehnologia manipulării se bazează pe nenorocita asta de psihologie, care este pînă la urmă, arma viitorului Antihrist. Bre omule, lasă toată baba şi tot moşneagu să se bucure de cuvîntul lui Isus şi să fie convins că mai bine ca ea sau el, nimeni nu l-a înţeles. Strecori îndoiala şi tu, ca şi Marius, că-i păcat de mintea unora- a mea e dusă demult pe maidan la vulgăreală, doar ştii!- că nu percep parfumul ascuns al Adevărului! Pety, treci la spălat picioare, te ajut şi eu: adevăratul parfum care ne va duce în cer e acela al picioarelor pe care le-am făcut curate noi.


  42. Rasvan,
    Domnul cu noi!!!
    In inima si-n gand. In fapta si cuvant.

    Restul e polologhie.


  43. M-ai jignit cu ce ai scris, inainte de a ti se parea ca te-am jignit. Dar asa presupunem noi, ca detinem adevarul. Eu ma opresc aici.

    Iti doresc din nou pace in inima, revarsata in afara.


  44. Pety, americanii au cei mai multi consilieri pe metrul patrat dar si o rata a divorturilor chiar intre crestini care e de neacceptat. Nu de termeni adecvati ducem lipsa, ci de dragoste si din nefericire de pasroti ca Domnul Isus, care sa fie gata sa plece sa caute oaia pierduta, sa o ajute pe cea in nevoie, sa plinga cu cei ce pling. Avem termeni socanti, creativi, inovatori, numeste-i cum vrei, dar nu mai avem dragoste, numai putem sa acceptam pe aproapele nostru si nu mai putem recunoaste cind gresim, e orgoliul prea mare, ca noua ne vorbeste doar Domnul. Nu mai iertam, numai iubim si uite unde sintem. E foarte trist. Si vorbesc despre mine in primul rind desi nu sint implicata in lucrare. Nu vezi ca nici fara sa ne cunoastem si sa ne vedem nu putem avea comentarii fara sa ne impungem si sa ne dovedim superioritatea? Foarte trist.


  45. Asa este Mia. Ma doare sufletul ca ai dreptate. Nu avem dragoste.

    Bine ca avem sansa pocaintei, tratamentul binecuvantat.

    Da, orgoliul e dusmanul numarul I.

    Mandria merge inaintea caderii. Aici vorbesc principial. Sper sa nu se insinueze ca induc iar in eroare pe cineva.


  46. Pety, dacă asta e tot ce poţi să răspunzi la comentariul meu, eu îţi mulţumesc oricum. Conversaţia cu tine mi se pare dificilă. Poate că tot am realizat ceva: nu voi mai comenta nimic la Marius de azi încolo. Eu cînd nu înţeleg, Pety, plec, plec definitiv!


  47. Offff draga Marius,

    – ai facut un mare K1 din blog 😀 . Uneori trebuie sa citesc pe un fundal de muzica buna, relaxanta – si cu o anumita distanta emotionala ca si pe Euro Sport la K1 – pumni in figura, genunchi in barba, arcade sparte – dah interesant – dar te inteleg ai facut arte martiale 😀

    Ne mai lipseste un „Undertaker” ca si la wrestling – asa un tip mare de 150 kg muschi si un John Cena sa imparta pumni la greu 😀

    Iti inteleg perspectiva – dar te asigur ca e un joc paradigmatic pe care nu il inteleg multi. Vrei sa ne prezinti perspectiva pe care David Wilkerson(autorul cartii Crucea si pumnalul) a intalnit-o in confruntarile cu baietii de cartier pe care i-a adus la Hristos? Hm ma ingrozesc de faptul ca ceea ce credeau ei despre Isus era mai groaznic decat ceea ce ne-ai prezentat pana acum.


  48. Nu stiu daca ISUS ar fi folosit blogul, dar stiu ca il foloseste acum, sau ar trebui sa-l foloseasca prin noi, dar din cate ne dam seama, sunt rare acele momente!

    draga Pety, nu trebuie sa te superi pe Razvan. Are o inima mare: nu poti cere unui luptator cu lancea sa foloseasca bisturiul. Si demersul lui se indreptateste daca-i intelegi motivatia: aceea a asocierilor care sunt prohibite la anumite generatii -care, fie vorba iontre noi, Pety, sunt mult mai evlavioase decat ale noastre.

    draga Razvane, te inteleg si uneori si eu am avut astfel porniri cand mi se parea ca Marius sarea calul. Nu cred ca de data asta l-a sarit f. tare: si eu cred ca ISUS, chiar fara Inviere, schimbarea la Fata, pogorarea Duhului Sfant, si tot ar fi fost un intemeierot de religie.

    …si daca un musulman te taie daca il faci – si din gluma – idiot pe Mahomed, care n-a facut nici jumate din cate a facut ISUS, facand abstractie de Inviere si celelalte, oare n-ar trebui si noi sa fim un pic ma stricti cu epitetele, cu atat mai mult ca stim Cine e?

    ok, am inteles, se vorbeste ipotetic… si se scrie mult din cauza asta. Sa fie o cauza??? 😦

    in fine, Razvane, Pinhas Lapide spune ca Isus a fost evreu si Il accepta ca atare…si doar atat. Asa ca globalizarea religiilor (sau ecumenismul) nu-L va rcunoaste niciodata ca Mesia, Fiul lui Dumnezeu.


  49. Marius – Intelept raspuns – am sa citesc evanghelia pana o sa am senzatia ca Isus a pierdut timpul.

    Apostolul Pavel ar fi fost bloger? El punea in practica wwjd,, nu?


  50. draga Marius, uneori recunosteam in postarile tale schite de predici. O fi fost si asta una? 😉

    am inteles mesajul tau, inteleg ce-ai vrut tu sa faci, dar cu ce pret? schimburi de replici, mahniri, inrosiri de urechi.

    nu are neaparat legatura cu tine, dar uneori ma intreb ce mai caut in blogosfera: ca doar nu ne facem mai buni. Facem din blogosfera o pestera de talhari.
    Deci , Isus -in conditiile astea- ar intra blogosfera, doar ca ar folosi biciul! 😦


  51. Marius, păcat. Păcat că un mesaj aşa profund ajunge interpretat atât de departe de ceea ce ai intenţionat. Chiar era interesantă abordarea…

    Sunt despărţite cuvintele între ele şi este pierdut din vedere ansamblul pe care ele îl formează. Devin importante cuvintele luate separat, că ai folosit ba „loser”, ba „blogger”, dar nu se observă propoziţia, fraza, mesajul ce s-a vrut transmis cu ele. Ansamblul a trecut efectiv neobservat… Mare regret…


  52. Camix, cred ca trebuie mai mult respect pentru numele „Isus” in care stii sau nu stii,crezi sau nu crezi, exista atata putere.

    Ciprians, exact la faza cu biciul m-am fost gandit si eu. Probabil multi din noi am fi avut urme de bici pe spate daca Isus …


  53. Exact Camix, ne-am impiedecat de-un ciot si n-am mai vazut nimic in fata ochilor decat ciotul. Daca exegeza noastra este la fel si cand studieam Sfintele Scripturi, nu ma mai mir daca si peste o mie de ani – disputele vor fi tot pe vestimentatie daca sa fie gri sau daca sa fie gri inchis, e pacat purtarea ceasului pe mana sau nu, cravata e semnul mandriei sau nu. Pe de alta parte „orice text scos din context devine un pretext”, evident decontextualizarea unor cuvinte si propozitii din articol pot duce foarte departe.

    La inceputul articolului este clar precizat „Mi s-a dat exerciţiu impus. Cineva mi-a propus o temă foarte interesantă pentru un interviu: A fost Isus Cristos un loser?”

    Mesajul articolului din 29 aprilie a fost simplu:

    Din perspectiva gandirii contemporane cu Isus, stilul Sau viata a fost in antiteza cu valorile promovate de societate, dar Invierea este confirmarea si pecetea Lui Dumnezeu ca tot ce a facut Isus tine de planul Sfintei Treimi.


  54. CT, doar faţă de „numele” Lui cred că e prea puţin. Respectul ar trebui să fie faţă de toată persoana Lui şi toată activitatea Lui, în cadrul unei relaţii cu El. Dacă acestea nu sunt, respectul faţă de nume rămâne lipsit de valoare, pentru că e doar un respect de formă.

    Romi, nu că-i trist?…


  55. Romuluss,atunci pentru ce se da invataura in biblie,ex.lui Timotei,’de vobire,dreasa cu sare,

    asta e sare? ori sare amara?

    Asa iti pot da acid sufuric,ca am avut eu un vis e azi noapte!
    daca mori e treaba ta ,ca nu te-ai rugat.

    Fratilor,nu dam cu imaginatia noastra in Tot ce avem Mai Drag!si in fratii si surorile noastre!

    Daca epitetele acelea nu s-au folosit de Dumnezeu,mira-ma-s ca ar trebuie sa -mi treaca prin minte macar,
    iar daca imi trec atunci sa am grija sa nu faca cuib…

    Invataura prea multa te face sa dai in nebunie…

    Daca Camix,are nevoie in afara de Cuvantul Domnului ,sau

    tu,de alte exchibitii,faceti-o in mod particular>

    E problema particulara>nu fiti mijloc de pacatuire,,,
    „mai bine i s-ar fi legat o piatra de moara”decat sa faca pe acesti micuti sa pacatuiasca”

    Dumnezeu ne-a dat un duh de dragoste si de chibzuinta.

    .Eu am facut doar liceul si o scoala tehnica de trei ani,dupa,
    asta nu inseamna ca cei cu 2 sau 3 facultati au din partea Domnului ,dezlegare la a pune in public orice scriere.

    „dreptarul invataturilor sanatoase,pe care le-ai auzit de la mine,tine-l cu credinta si dragostea care este in Hristos Isus. zice Pavel lui Timotei…:

    DE ACEEA RABD TOTUL PENTRU CEI ALESI..PANTRU AC SI EI SA CAPETE MANTUIREA….

    lucrurile s-au inversat.? Cei alesi trebuie sa rabde totul de la invatacei?


  56. Camix,cand a spus CT „NUME” a inclus totul,pentru ca el nu a facut sparare,,,nu se poate face separare intre Nume,Persoana si sfintenia lui Hristos,asa cum vad ca va place,de amorul artei(imaginatiei)

    cand Domnul iti pune cuvinte in gura,au atat putere ca sfarma muntii…


  57. Camix,
    Mesaj cu putere?…..spui?
    cu durere!……

    sau nu ai citit pana acum puterea mesajului Cuvantului Scris??
    Inseamna ca nu stii ce aceea putere,asta e si singura explicatie.


  58. Micule Teolog,

    da, bun înţeles, oare lui Isus îi plăcea football-ul? Eu de asta nu joc fotbal.

    Isus s-ar fi uitat la televizor, la ce oferă televizorul astăzi, de asta nu mă uit la televizor …etc.

    Eu nu port brăţăruşa cu WWJD, dar gîndesc în stilul ăsta.. aşa cum mă ajută neuronul singuratic din mintiuca mea pătrată.

    Pety, orice exprimare reprezintă un risc şi conţine o capcana.
    Orice expresie.

    Mia, s-ar putea să am standard dublu, sigur, sînt om cu greşeli şi păcate.
    Nu cred că Isus ar fi chemat întîi o ceată de cîntăreţi greci ca să îi facă muzica înainte de predica de pe Munte. cAm asta-i ce am gîndit eu.

    Chiar, de ce nu te laşi de servici?

    CAmix, mulţumesc pentru intervenţii, nu numesc acum, nu se cuvine, dar alţi prieteni au stat şi au privit „de departe” tot ce s-a petrecut în aceste două zile. 🙂

    Corect, bloggingul poate fi o modalitate de comunicare, de ce nu şi de „cuminecare”. în sens noician?

    Pety, cred că ai atins un punct importatn, da mesajul trebuie adaptat auditoriului, se pare că aici este problema.

    Rasvan, sigur, ai drpetate încă n-am ajuns, dar pînă atunci încercăm să facem ce credem că ar fi făcut Isus, să ne oprim de la ce n-ar fi făcut El.

    Rasvan şi Pety, v-am şters două comentarii pentru că nu mai doresc să vă încăieraţi şi între voi. Este de ajuns o grămdadă de rugby pe mine.

    Asta este, Romuluss.

    Mi-am asumat responsabilitaea de a încasa pumni, chiar şi sărutări pe obraz….

    Aşa zic şi eu, CiprianS, cred că îl foloseşte acum, Isus poate folosi blogul în măsura în care noi ne lăsăm folosiţi de El.

    C.T. Daniel, da, cred că şi apostolul Pavel ar fi fost blogger… gîndeşte-te că ne-au rămas scrisori şi comentarii de la el…

    Da, aşa cred.

    CiprianS. Da şi eu mă întreb ce mai caut în blogosferă… Pumnii, urechile roşii, mîhnirile şi altele sînt datorită unui stil pe care l-am cultivat noi ca români în discuţiile dintre noi.

    Se pare că este prea devreme pentru a discuta în public …. orice chestiune. ORICE CHESTIUNE.

    uită-te la celelalte posturi.

    Am învăţat foarte multe în acest an şi jumătate aproape, dar încep să fiu tot mai convins că este ceva visceral, este ceva genetic tarat în noi românii, pur şi simplu, cum spunea cineva, naţia noastră este „făcută din resturi”, un rest de dac, unul de roman, unul de hun, altul de vandal şi aşa mai departe.

    Părerea mea? Niciodată nu ne vom vindeca. Vom fi la fel de isterici şi de uşor de inflamat, vom vorbi înainte de a ascultat tot ce are de spus celălalt.

    Da, cred că locul meu nu mai este în blogosferă. Mulţumesc, în felul acesta nu.

    Cred că deja unora le face foarte mult rău şi nu reuşesc să intre pe bloguri înainte de a citi din Sfintele Scripturi şi scriu mai mult în comenturi decît au citit din Cuvintele lui Isus.

    Camix, nu este prima dată cînd mi se întîmplă asta.
    de data asta nu este aşa de rău.
    S-a întîmplat să îmi fie aşezate cuvinte în gură, să mi se spună că am spus că „Evanghelizarea este un fel de … (AUTOCENZURAT)… ” unii ştiu despre ce vorbesc.

    Da, „orice text scos dincontext devine pretext”. Asta este. Au păţit-o şi alţii. Cel puţin mă aflu într-o companie ilustră 🙂

    Augustin s-a prăpădit, Calvin a murit şi nici eu nu mă simt prea bine 🙂

    Din păcate, Romuluss, exegeza în bisericile noastre este la fel. Ai dreptate.

    Mulţumesc pentru rezumat, Romuluss.

    Da, asta am vrut să spun. Uite, matematicienii mă înţeleg cel mai bine.

    Am ştiut eu! 🙂

    Mare dreptate ai, Camix, nu numai faţă de nume trebuie să avem respect, mai ales pentru Persoană.

    Eu Îl iubesc PE ISus, nu doar Numele Lui în faţa căruia va cădea orice genunchi.

    Mullţumesc, Elisa pentru remarca „Invataura prea multa te face sa dai in nebunie…”… 😦


  59. draga Marius, cred ca ma incadrez la prieteni, dar eu n-am citit comentariile si postarea aceasta decat azi. Asa ca am am fost departe la propriu.
    in rest, ce am avut de zis, am zis! 😉


  60. Dar spre diferenta de blogeri, apostolul Pavel a colindat toata lumea.

    Blogerul, dupa cum mai spus cineva mai sus sta in fata pc-ului foarte confortabil si tasteaza. Nu-mi imaginez acum pe cineva ca sta cu laptopul in brate in timp ce este in puscarie din pricina evangheliei.


  61. …se spune in general…ca prea multa scoala,,,duce la nebunie..asa zice la un soi de nebunie.

    As vrea frate Marius sa fiti nebun pentru Hristos,iar ideile care vin..sa le scrieti,dar sa nu le mai postati..ci sa le pastrati o vreme,apoi sa le recititi.ce ziceti? . 🙂

    Am scris ,la celalat post cu pricina,in care am zis:

    Frate Marius ,va rog sa stergeti tot ceea ce am scris din prea mare durere.As fi facut la fel,daca baietii mei faceau un astfel de lucru,public.

    Domnul m-a linistit…ziceam ..oare nu se pot sterge si scolile ?
    . 😦 . 🙂

    Raman tot la parerea mea,
    raman la cuvintele scripturii,in ceea ce priveste modul nostru de exprimare,cu Sare(fara piper)
    v-am scris ca „prieten”…prieten..fara ghilimele..
    dar daca v-am jignit imi cer scuze si iertare!


  62. *….ma refeream ..la astfel de idei..nu la cele bune . 🙂


  63. Cand avem un mare respect pentru o persoana,ne adresam ca atare…
    Cand Persoana este Dumnezeu,eu sunt nimic,

    trebuie sa vorbesc numai cu laude si multumiri…

    cu putere de Sus,nu de „jos”,

    Il preamaresc cu vorbele mele,(pentru ca nu pot spune ca Il iubesc, si atat;)

    prin viata mea…

    Cum vorbeste un om,in care traieste Hristos? iar el nu mai

    traieste…

    Ce frumos spune Pavel”caci pentru mine a trai este Hristos”


  64. Marius, am citit si recitit postarile si comentariile facute la ele si un lucru este evident; fiecare vorbim din ce credem noi. Sa-ti dau un exemplu din unul din comentariile tale recente: ” NU CRED ca Isus ar fi chemat o ceata de cintareti greci…..”. Marius chiar crezi ca putem sti ce ar fi facut Isus, mai ales ca a facut atitea lucruri care nu se faceau pe vremea aceea, nu a intrat in nici un tipar al societatii din vremea Lui? Eu cred ca pe Isus nu l-ar fi deranjat sa vina o ceata de cintareti. Din nou, am eu dreptate, ai tu? Vom afla in cer daca ne mai amintim sa intrebam si despre asta. Daca admitem si eu si tu si noi toti ca de multe ori discutam despre ce CREDEM NOI ca ar fi facut sau nu ar fi facut Isus, si ca noi, sau eu, doar eu am dreptate si tu nu sau invers, atunci trebuie si sa admitem ca putem fi si gresiti, de cele mai multe ori, poate de mai putine ori tu, dar perfecti nu sintem nici unul. Frumusetea este sa putem trai impreuna cu imperfectiunile noastre, sa ne acceptam in dragoste unii pe altii si sa ne ajutam unii pe altii. In rest,…. totul e desertaciune si goana dupa vint.


  65. Draga Ciprian, nu la tine mă referam 🙂

    Draga CT Daniel, apostolul Pavel în puşcărie a cerut cărţile, mai ales cele legate în piele.

    Nu-i nici o problemă, Elisa, am încasat altele şi mai rele şi încă mai urmează.

    Mia, ce bine ar fi să fie aşa… şi în seara asta un prieten mi-a dat de gîndit cu o chestiune…
    da, este foarte periculos să facem teologie proiectivă de genul „ce-ar fi fost dacă… ”

    da, la asta merită să cuget.


  66. Legat de postul 33:”Scoaterea din pepeni! asta este slujba mea! ” ai amintit verbul rusesc perejiti/perejivati, tradus atat de dulce de moldoveni cu „a retrai”, infipt bine in vorbirea lor curenta. M-am lovit si eu de el(de verb) si mi s-a parut intraductibil, mai ales ca nici scoala nici dictionarul nu m-au ajutat. Dupa o analiza de contexte am dedus ca o traducere mai corecta in romana ar fi: „a avea emotii” sau chiar „a fi stresat” in sensul de a suporta o anumita perioada stresul sau emotia.
    Deci cand moldoveanul zice ca „a retrait” inseamna aproximativ ca a avut emotii.
    Cred ca cu acesta explicatie am lamurit 25% din diferentele dintre romana si moldoveneasca.:) Asa, spre bucuria lui Voronin.
    Cat despre tine, cu atata „retrait” pe blog, „serdtza” ta mai are oleaca si konetz. Ostorojno!
    Ai grija ca de blogherit se moare, e ca si sahul simultan, dar blogul e obositor ca ping-pong-ul. Cu 100.
    S bogom!


  67. Marius,,,daca- i incasat…si altele…
    la mine nu e vorba despre asta,

    Ma alatur cu toata inima cu farti ca P>Gaina,sau N>MOLdoveanu,,,fr CHicin,G,…M>Cruceru,,,si incep sa-i iubesc ,,,apoi cand intervine consternarea,miscarea din rarunchi a fiintei mele duhovincesti,,,imi este f.greu sa tac.
    Cand cred ca este nepotrivit ceva in legatura cu Domnul,fac taraboi mare…
    Cand e vorba despre pacatoasa mea persoana..no comment!
    faceti-o varza.(de Bruxell) . 🙂

    In Scriptura Domnul ne-a fost prezentat intr-un fel,in care
    m-a chemat la El,
    prin tot ce esteEL
    ,dragoste,bunatate,stralucire,intelepciune,divinitatea Lui, noi asa trebuie sa-L prezentam,
    Ce frumos ii spune apostolului Toma,care de fapt,cand a murit lazar, a fost singurul care a sous”Haideti s a murim cu EL”:

    „adu-ti degetul incoace si uita-te a manile mele;adu-ti mana si pune-o in coasta Mea; si nu fii necredincios ,ci credincios”

    Domnul se prezinta Singur,si o va face de cate ori
    e nevoie,in mod concret, nu recurgand ca noi la metode omenesti,lipsite de puterea Duhului.

    Noi trebuie sa-L prezentam de cate ori e nevoie,in toata maretia ,splendoarea,bunul simt,cum spuneau mai sus parca,temerea ,ca prezentam pe Dumnezeu,care e Unic,
    care nu se poate cobora la cele ale mintii noastre nastrusnice,cand e vorba sa-L aratam lumii.

    Domnul sa ne dea Lumina Lui!
    Sa ma bucur de fratii care Il vestesc pe El,ca mai inainte,de acest incident.
    Eu am scris din inima ,cu durere,nu ca sa intep,nu sa arat ca sunt mai buna…nu sunt nimic,,,,nimic bun nu locuieste in mine,de aceea Tot de am,
    Fara de Tine Doamne ce m-as face…pe marea vietii….
    ,,e Domnul Isus,apoi familia…si fratii..

    Bucurie ,Pace si Hristos a Inviat!


  68. *Domnul e Tot ce am(randul 4 de jos)


  69. Geo, mulţumesc pentru comentarilul la verbul cu pricina

    Am luat la cunoştinţă de ce mi-ai spus şi am şi înţeles 🙂


  70. […] că acolo este generaţia mea şi generaţiile care o urmează. NET-ul este plasă, WEB-ul este tot o plasă. În plase din acestea se pescuiesc oameni astăzi, precum peştii în “net&#822…cîţiva ani. Poate că în curînd voi trece la alte forme de pescuire. Deşi nu credeam vreodată, […]



Lasă un răspuns

