h1

M-ai scos din pepeni…9

Mai 12, 2008

Din pepenii mei pătraţi.

Mi-am „ieşit din pepeni”… Ce expresie! Alături de altele… „gras pepene”, „gras ca un pepene” (aşa fusei), mi-am pierdut răbdarea cu cineva… mi-am ieşit din fire…

Mi-am ieşit din ţîţîni…

Zilele trecute mi-am ieşit din pepeni, dar m-am abţinut.

Imaginaţi-vă!

Stai ascuns în pepenii copţi.

De ce? De răul hoţilor.

Oriunde în ţărişoara asta dragă, cînd dau în copt rotundele şaflice pline cu apă şi zahăr, apar hoţii. Dau tîrcoale.

Din această pricină proprietarii „holdei” trebuie să se mute efectiv pe tarla. TRebuie să doarmă acolo noaptea, să stea de pază ziua. Mănîncă pîine cu pepeni.

Stai ascuns! Pîndeşti! (e greu să stai ascuns în „lanu” cu pepeni, că te vezi, dar te tupilezi între vrejuri, lungit cît eşti de scurt, în cazul meu… 🙂 )

Vine hoţul ….. trage căruţa, începe să încarce….

şi îţi dai seama că este cumnatu, vecinu,

Atunci ieşi din pepeni şi alergi după dînsul…. spunînd:……………………………………..

………………………………………

Săptămînile trecute mi-am ieşit din pepeni…. şi am hotărît să ies definitiv din afacerea cu pepeni pătraţi…

44 comentarii

  1. Ce tare e poza! 😀
    (pepeni pătrăţoşi… :P)


  2. nu te lasa „scos”…..:)

    mai bien pune-te pe mancat la pepeni, apa face bine la slabire 🙂
    da chiar de tot, de tot, de tot? 😦


  3. Vai, m-ai spart cu imaginea asta! Ha! Ha! Ha! Şi eram sigur că numai japonezii pot inventa aşa ceva! Ikebana, nu altceva. 😀


  4. Da-ne o lista cu domnii carutasi care iti fura pepenii,
    ca sa stim sa nu cumparam de la ei.


  5. Nu iesi din pepeni. intra la loc in ei daca acolo ti-e locul! nu-i lasa pe hotii de pepeni sa puna stapanire pe tarlaua pe care tu ai muncit o viata. cand va veni Stapanul tarlalei trebuie sa te gaseasca la post!


  6. Chinetii au reuşit, GhitaB, mi-e milă de ei acum cu acest cutremur. Să ne rugăm pentru ei!

    Mircea, nu moare pătratu cînd vrea rotundu, dar nici nu trăieşte cînd vrea el… 🙂

    Elev, pe privat lista 🙂

    Violeta, nu tarlaua cu pepeni este locul meu, postul meu, edste în altă parte. Blogul ăsta a fost u nfel de tarla cu pepeni, a fost un fel de vacanţă, dar s-a încheiat.


  7. Frate Marius,

    e frumos pe tarlaua de pepeni în vacanţă. Dar înţeleg că v-aţi cam săturat de ea.

    Vreau să vă mulţumesc pentru că m-aţi lăsat şi pe mine să mă bucurăm de vacanţa d-voastră!
    Să vă dea Domnul har în slujire şi în familie!


  8. Ambasadorule, da, m-am săturat de concediul medical. A fost convalescenţa mea.
    Cam aşa lucrez eu în vacanţă 🙂

    La fel şi vouă!

    Să nu ne facem de ruşine! Asta este tot ce-mi doresc de la internauţii evanghelici, în rest … toate de bine!


  9. Domnul cu tine


  10. Şi cu duhul tău!


  11. Tumna can’ am facut si io 25 de ani la buletin…
    Desertaciunea desertaciunilor…
    Hmmm…


  12. Exact acuş, pietricică, dar ai rămas în lista mea de prieteni cîştigaţi în acest an.


  13. …Si de-am iesi din pepeni doar in vacante, da vorba aia, fiecare isi are lanul: unora le cresc pepenii patrati, altora rotunzi, ovali, unora pururi necopti, sau prea mici, altora nu le cresc deloc.. deh!
    …cele de mai sus sunt menite a saluta cel mai tare blogger ce-l stiu, si a-i ura de bine. Daca si pepenii pot fi patrati,incep sa imi constientizez si eu colturile 🙂


  14. Chrina, mulţumesc de salut…

    TAre? „Tare ca fularu” ca să citim din clasici 🙂


  15. Marius,,,stiu ac locul asta va ramane gol…
    cu ce il umplem? . 😦
    In afara de relatia personala a fiecaruia cu Dumnezeu,
    ce ar trebui facut,ca sa rezistam,,fara,,,acumcand ne-am obisnuit atat de tare,sa mai suporatm una,sa mai iertam alta/ . 🙂
    Poate spune cineva ca nu amai amncat pepeni,desi se fura?
    nu..cineva i-a pazit!
    Hai s apunem un inger pazitor,,,
    simt un fel de nostalgie…deschizi netulll..
    cauti..cauti pe Marius,,,nu-i,nu-i…a plecat..
    Hm.nu stiu daca e bine,,,NU STIU!
    Oricum astept Carbunii Eulaliei,oricum as vrea sa -i am acsa acesti carbuni,,,pe toti..


  16. Umple-l cu Dumnezeu, Elisa!
    Aia-i problema, unii au început să citească blogul asta mai dihai ca Biblia. Nu mă măguleşte deloc chestia asta.

    este gravă.

    Dacă Alin Cristea a făcut isprava asta: „http://rotundu.wordpress.com/la-patratosu-2008/” e grav.

    Şi el şi voi şi alţii care mi-au mărturisit mai în glumă mai în serios depedenţa de blogăriseală să umpleţi timpul cu altceva…
    Cu Biblie, cu sport, cu ieşit afară,cu ucenicia copiilor, nepoţilor, cu o plimbare cu cîinele, cu o prăjitură…

    Eu voi continua cartea aceea care trebuie să ajungă la tine, Elisa, în care sînt şi cărbunii …


  17. Marius ,din noeiembrie,vin pe aici,au fost multe lucruri din care am invatat,imi pare rau,da,au ami fost si din celelalte,imi cer iertare pentru atunci,cand am”fost eu”,
    au fost multe indemnuri,,,bune,,lucruri bune…
    nu stiu ce e mai bine…
    Am ramas cu lucruri sanatoase…


  18. Mama ce pofta mi-sa facut de pepeni, mi-am adus aminte de prieteni mei de la Piscu Vaechi – Calafat. Ce pepeni mananc acolo… Copti si gratis! 🙂


  19. Nu am inteles ce a facut acest rotund?
    am cautat ,dar nua apare nimic..vrea sa se transfere el..sa faca o asociatie . 🙂
    Blogul nu era in loc de Dumnezeu,,,doamne fereste,,,
    ca acum sa-L reluam..
    doar nu ne-am lasat …
    era comunicare,buna pentru cei care se simt singuri,fizic vorbind..


  20. De ce is mai buni gratis?oare?
    au alt gust… 🙂


  21. Se vorbeste din ce in ce mai mult de inchiderea acestei pagini minunate, iar asta mă întristeaza cumplit. Intr-un moment in care nu am vazut decat spatele intors al tuturor, acest loc mi-a adus o imensa bucurie si multi prieteni si frati întru Hristos, oameni deosebiti fata de care am o imensa consideratie. Iar Marius…oh, Marius, să-ţi dea Dumnezeu multă sănătate, binecuvântare şi numai bine întru toate! Şi, mai ales, să nu încetezi să aduci bucurie în sufletele celor ce te iubesc şi preţuiesc. Iar cei care te invidiază sau te duşmănesc…şi ei îţi vor simţi lipsa!
    Orice ai hotărât, dragă Marius, nu îmi rămâne decât să sper că toţi cei care venim aici, „în vizită” la tine,dragă Pătrăţosule, te vom convinge să revii, şi mai plin de voie bună, de cuvinte şi idei ziditoare, de îndemnuri sau critici constructive, de sfaturi prieteneşti. Să nu te îndoieşti niciodată de preţuirea sinceră a prietenilor adevăraţi şi a celor ce te admiră sincer. Să nu te îndoieşti că şi prin acest mod (destul de hulit de către mulţi) tu ai împlinit o lucrare a Domnului. Şi încă o lucrare bună. Probabil că mulţi şi multe lucruri te-au scârbit foarte tare. Ai pomenit de multe ori de emetiral şi de amarăciunea care te-a copleşit în unele momente. Eu ştiu că toate acestea nu te pot doborî şi nu sunt atât de dure încât să te fi surprins cumva. Răutatea omenească se multiplică în forme nebănuite şi în locuri (persoane) la care nici nu gândeşti. După o vreme te…”tabăceşti”, deja ajungi să întuieşti loviturile posibile. Asemeni unui boxer agil.Desigur, rămâne amărăciunea, dezamăgirea, dezgustul…Şi o imensă oboseală care te face, uneori, să vrei să dispari de lângă toţi cei care te necăjesc, să-i laşi singuri cu nimicnicia lor… Dar ceilalţi? Cei care au nevoie de prezenţa ta atât de luminoasă? Se vor ruga pentru fratele lor bun. Cu inima într-o continuă aşteptare a celui plecat doar vremelnic….să se odihnescă.
    Iartă-mi gândurile triste! Sunt chiar trist… Mai ales după ce ajungi să „încasezi” alte mizerii din partea „fraţilor”…
    Dumnezeu să ne binecuvinteze pe toţi!


  22. Si eu o sa simt lipsa acestei stari de vorba cu oameni pe care ii intereseaza Calea Adevarului.Pe linga comentariile, predicile, cintarile etc. ale lui Marius, care pe mine m-au imbogatit, nu pot sa trec cu vederea comentariile de bun gust ale multora de aici. Aceasta lucrare,cum pomenea Alex, e o dovada ca Dumnezeu Ii are pe ai Sai si in zilele astea tulburi, oameni devotati care ii slujesc Lui.


  23. Da elisa, au gust de prietenie!


  24. Marius,
    am inteles – te-ai plictisit de blogareala, de subiectele de meditatie de pe net :).

    Acer? da am inteles perspectiva lui – sa fie asta un motiv? In acest fel poate boicota si blogurile oamenilor politici din tara – sa vezi aia ce replica ar da 😉 . Ca si crestini care e smenul cand facem astfel de chestiuni? chiar nu am reusit sa inteleg indiferent cat am incercat sa caut o paradigma pozitiva.

    Mie imi pare rau ca demolatorii sunt mai puternici decat cei care construiesc ceva util. Ne numim crestini? Sa fim seriosi crestinismul e o religie a disciplinei, seriozitatii,bunelor maniere, si ca sa trecem pe spiritual – o religie a Luminii nu a intunerecului bezna.

    Atunci cand ne analizam viata in Lumina, faptele noatre trebuie sa fie ale Luminii si nu ale intunerecului. Pacat, pacat de situatie.

    Si eu iti multumesc pt gazduire, suportarea unor commenturi uneori prea lungi, alteori prea …. 🙂 .

    Problema nu se pune vizavi de faptul ca blogul este un inlocuitor de Biblie – f gresita perspectiva si incorecta, chiar nu vad astfel lucrurile, ci in loc sa browsuim nimicuri pe toate ziarele sa ne informam cu cate gaini au murit in curtea lui Gheorghe si cati bani iau guvernantii si cata prostie e pe glia noastra strabuna, mioritica, etc, mai bine ne punem mintea si cautam ceva legat demomeniul spiritual.

    Ne ramane alternativa 2 – sa citim blogurile pastorilor americani ca ei nu se lasa intimidati de Xulescu care nu are de lucru decat sa boicoteze.

    Deci cam asta am inteles – ca ne trimiti la straini – bine dar cei care oricum lucram pt straini de multi ani??? 😀 .


  25. Draga Marius, de multe ori am trecut si eu pe aici cand am zis ca nu mai vreau, nu mai pot, e prea de tot, ca „vreau sa dau de pamant cu basca lu’ Buna”, ca m-au lasat fara pepeni tocmai cei de la care ma asteptam mai putin. Mergeam acasa, si vorbeam cu Ingerul meu (AJUTORUL meu potrivit). Ma lasa sa aduc argumentele „imbatabile” si la final imi zambea dulce si imi punea o singura si mereu aceeasi intrebare: „CUI FOLOSESTE?”


  26. Daca boicotul e de la cel rau…atunci,,nu trebuie sa cedam,cine sta mai mult decat e necesar,,ar face-o in alta directie…fiecare da socoteala …poate sta pe alte bloguri,la urma urmei,,


  27. Cui foloseste blogul acesta?
    cui foloseste lipsa lui?


  28. Draga Elisa sotia mea prin ceea ce spunea ma aducea din nou pe linia de plutire si ma facea sa nu renunt


  29. Supunem la vot? . 🙂


  30. Revin pentru a-i da dreptate lui Romuluss: acest blog nu este ceva în locul lui Dumnezeu, Doamne fereste! Ci …”ceva” care ne trimite spre Dumnezeu, care ne mai aduce aminte că uităm cam des care este menirea noastra pe aici, prin lumea asta. Are Marius atâta dibăcie de a transmite acest mesaj simplu, într-atât de multe moduri, plecând de la mozaicul lumii acesteia pestriţe: muzică, poezie, istorie, literatura, teologie, oameni de seamă, întâmplări de viaţă şi multe altele. Subiecte variate, frumoase, interesante, dar în spatele cărora e un singur mesaj: Dumnezeu este SINGURA CALE, oameni buni! Nu uitaţi asta în tot ceea ce faceţi. Eu unul asta am înţeles. Si mi-a plăcut enorm de mult acea urare cu care Marius ne-a bucurat pe toţi: să ne vedem cu bucurie în Rai! Nu mi-a mai zis nimeni ceva atât de frumos! Sărut mâna Marius!
    D-na Elisa, aveţi atât de multă dreptate: în acest loc nu ne mai simţeam singuri. Făceam ce făceam şi dădeam repede „fuga” până la Cafeneaua pătrăţoasă să mai stăm puţin de vorbă, să ne mai spunem gândurile, să-L mai slăvim pe Hristos unii către alţii, ca-n vremurile de demult. De ce să nu facem asta concret, cu cei de lângă noi, fizic vorbind? Pt că fiecare ne-am lovit mai mult sau mai puţin de ostilitatea absurdă uneori a „casnicilor”. Şi am ajuns să ne cunoaştem mai bine pe aici oameni asemenea nouă, chiar fără să ne fi văzut,şi să descoperim gânduri comune, credinţa înţeleasă la fel, aspiraţii, dorinţe, prietenie sinceră.
    Nu ştiu cine l-a putut „scoate din pepeni” pe Marius atât de rău. Păcat că nu au înţeles intenţiile sale bune. Şi preţuirea enormă a celor care vin pe aici zi de zi…Păcat că noi, oamenii, ne suntem atât de răi unii altora…


  31. ..Daca unul singur se va intoarce la Domnul pe aceasta cale,
    are deja justificare…
    Daca Domnul vrea…satana se lupta si el cu armele lui..
    Nu trebuie sa cedam un pas!
    Daca unii nu au citit niciodata Cuvantul..si au acum ocazia?
    Daca eu…m-am „mai pocait?”are justificare! . 🙂


  32. Domnul Hristos,n-a fugit..Si-a dat spinarea…prada loviturilor,dar Tatal,L-a intarit!

    Daca din slabiciune plecam.. . 😦
    apoi hai sa plecam cu totii..
    unde?
    La Cafeneaua Patrata,unde ne adunam pentru lucruri bune!


  33. Draga Elisa,

    nu-i nici o problemă, fiecare am mai fost „eu” din cînd în cînd, dar am trecut peste astea.

    Cllod, acolo se fac cei mai buni pepeni, în sud, ai dreptate.

    Nimic, Elisa, de obicei pepenii sînt rotunzi, sferici, eu nu am ce căuta cu pătrăţismele mele pe tarlaua cu pepeni rotunzi 🙂

    Draga Alex, oameni ca tine mă fac să ezit. Eu însumi voi duce lipsa pătrăţosului.

    Voi explica de ce la vremea potrivită.

    Nu de frică, nici de scîrbă, nici de teamă, nici de plictiseală, asta-i sigur. Este valabil răspunsul acesta şi pentru Romuluss.

    Elev, sînt lucruri care nu vor dispărea. Aşa cum spunea cineva, numărătoarea inversă nu se face la o moarte, se face la o „lansare”.

    Mă gîndesc eu la ceva, dar nu este acum vremea deconspirării…

    Acum este ceasul lucrării altora… şi Domnul Isus a lăsat din cînd în cînd pe alţii să vorbească şi să lucreze.

    acum este ceasul lor.

    Nu, Romuluss, nu este plictiseala, pentru că niciodată nu mă plictisesc de oameni şi de dicsuţiile cu ei, discuţii pentru care sînt judecat: „cum de are timp de asta.. etc. ”

    Nu, este altceva.

    Nu este lupta între mine şi duşmanii mei, între mine şi detractorii mei, este o luptă între mine şi mine, între mine şi Dumnezeu şi alte chestiuni colaterale…

    Draga Romuluss, unii au ajuns să dea mai multă atenţie şi prima atenţie acestor pagini, nu Bibliei şi asta este rău.

    da, vor da atenţie altor pagini, chiar dacă se închide această pagină… cui nu-i place Cuvîntul nu se va îndrăgosti de Scripturi pentru că a dispărut pătrăţosu aşa cum nici problemele uniunii sau ale ţării nu se vor rezolva 🙂

    Repet, nu este vorba de un boicot al cuiva… este o decizie pe care o voi motiva la vremea potrivită.

    Nu, nu vă trimit la străini. Aşa cum discutam cu Sderbach, sînt chiar surprins şi mîndru de felul în care arată blogosfera românească. ESte foarte interesant, se fac progrese serioase.

    Bloguri ca al tău şi al altora merită citite şi fiecare aveţi ceva de spus, dar „bătrînul” trbuie să moară … să se pensioneze cel puţin ca să facă loc novicilor.

    Mă simt ca un marinar bătrîn pe marea internetului, de atîta navigat.
    Am făcut sute de mii de mile…

    N-am înţeles, Fane, soţia ta te încuraja să continui sau să te opreşti prin întrebarea „cui foloseşte”?

    Natalia va fi mai fericită că mă vede mai puţin jignit.
    Nu o supără nimic altceva decît atunci cînd vede felul în care sînt terfelit…

    Elisa, uneori trebuie să te laşi pe mîna celor răi ca să iasă ceva bun. Nu aşa a făcut şi Domnul?

    Cui foloseşte lipsa acestui blog? Asta-i întrebarea!
    Am o listă întreagă!


  34. Am facut precizarea si pentru Elisa. Problema nu este daca avem noi ca si protagonisti de castigat sau pierdut. Daca renuntam la greu, cand s-a umplut paharul, care Imparatie are folos de aici? Nu trebuie sa „moara caii cand vor cainii”!


  35. Am înţeles acum, Fane! Dacă slujeşte cuiva, aici sînt 900 de posturi deja. Cred că oricui îi trebuie un an ca să le recitească. Este pentru cîte 3 posturi pe zi, dimineaţa la prînz şi seara, exclusiv vacanţele 🙂

    Cine vrea să se servească…


  36. Distinsuului pastor si profesor Marius Cruceru,

    Un cuvant de apreciere pentru sclipirile intelectuale si spirituale de pe blog. NU RENUNTATI sa oferiti lectii spirituale si de viata unor oameni care au nevoie de paine divina…Daca esti atacat inseamna ca ai VALOARE si POTENTIAL. Considerati ca si in felul acesta, prin blog puteti raspandi parfumul vesniciei…Sunt intelectuali care va admnira si va citesc cu simpatie comentariile, bine documentate si intotdeauna cu folos de invatatura si intelepciune…


  37. Draga Marius,

    am inteles – sigur tu iti cunosti motivele personale. Ma bucur ca nu Acer sau alt gen de boicotari au fost motivul finalizarii. As fi ramas cu un gust neplacut sa stiu ca paparazii te-au pus pe linia moarta. Oricum eu vad un rol util si al lor acela de a oglindi anumite aspecte chiar daca oglindirea este deformata sau uneori deformata rau 🙂 . Cat despre ei si managementul vietii lor – e Altul de care apartin asa ca El se va ocupa de administrare in felul Sau.

    Vreau sa iti multumesc pt creerea blogului si pt administrarea lui pana in prezent si pana la …0. Pentru mine a fost o perioada utila cu foarte multe articole bune din care am avut ce culege si invata. Au fost provocante la a gandi Scriptura si nu doar de a o citi. Prea suntem indoctrinati cu citirea ei si nu cu un studiu amplu si serios. Eu as desfiinta cititul si as inlocui cu studiul, in loc de -cum sa citit Scriptura in 360 de zile as pune cum sa studiem Scriptura in 360 – mult mai eficient. Ar rezulta oameni care gandesc si nu care citesc 🙂

    Domnul sa te binecuvanteze si pe mai departe si sigur speram sa se creeze (sau exista) un site cu predici audio. Sunt multi MB dar se pot pune pe un wordpress cu redirectionare spre un alt server care stocheaza. Cred ca ar fi de folos tuturor si fara prea mult stress de administrare.


  38. Multumesc pentru aprecieri, Dr. Sorin Bulboacă.

    Romuluss, nu paparazzi m-au pus pe tuşă.
    da, blogul a fost o cursă foarte intensă. A meritat din foarte multe puncte de vedere.

    Daca te-a ajutat sa citeşti Biblia altfel, mai proaspăt, este bine. Înseamnă că am încă un motiv pe care să-l pun în lista cu lucruri pozitive.

    da, asta este o idee, o pagina personala cu predicile….ma gindesc. Deocamdata o vreme voi ieşi din spaţiul acesta.


  39. Blogul,ia ceva timp..e drept,,
    poate sufera familia,sau alte lucruri,
    cred ace necesara calauzirea lui Dumnezeu,mai mult ca oricand,daca trebuie continuat,pentru ceea ce face „bun” pentru altii..


  40. desi nu am fost tocmai una ‘de ai casei’ (am ‘comentat’ destul de putin pe aici), am apreciat (si apreciez in contiuare) acest blog! ..si dupa cum am mai spus ma doare oarecum ca se apropie ‘clipa despartirii’ , dar cum spunea Solomon: „Fiecare lucru e bun la vremea lui”. Desi ma repet cu ce am spus intr-un comentariu la un post anterior, va apreciez atat pentru perioada de ‘blogarit’, dar in special pentru decizia asta defel usoara (dar care ne demonstreaza ca nu sunteti ‘dependent’ de blogareala 🙂 )

    Multumim mult pentru ‘gura de aer curat’ din perioada asta, si Domnul sa va fie mai departe calauza in tot ce faceti!

    ~ parca altfel si citesc posturile astea stiind ca sunt printre ultimele 🙂 …mai cu grija.


  41. draga Mari, mulţumesc pentru cuvintele de încurajare…
    Da, nu este uşor să mă despart de pătrăţosu, dar trebuie.

    Mă tem că devine melodramatic 🙂 Nu-i stilul meu.
    IErtare pentru particulele de praf pe care le-aţi mai inspirat din cauza neputinţei mele sau din pricina faptului că am fost foarte liber la moderare.

    Da, Elisa, sînt şi altele. De la început însă am spus că acest lucru este temporar, este un experiment pentru o vreme.

    Sînt alte lucruri mai importante decît bloggingul, deşi şi acesta este şi trebuie să fie un exerciţiu spiritual.
    mîine voi spune şi de ce.


  42. Super tare poza!
    (pepeni pătrăţoşi… :P)


  43. te-ai plictisit de blogareala, de subiectele de meditatie de pe net :)?


  44. nu am vai vazut pepeni in forma de cub



Lasă un răspuns

