h1

Şcoala rugăciunii…

Mai 14, 2008

Astă seară, la Fabrica de bărbaţi începem să discutăm despre Şcoala Rugăciunii. Întîlnirea va fi la ora 20.00, la Campusul Universităţii Emanuel din Oradea, sala C 3.

Ce este rugăciunea?

Cui ne rugăm?

Cît să ne rugăm?

Cum să ne rugăm?

Există vreo postură standard în care putem să ne rugăm?

Ce limbaj putem adopta în rugăciune?

Există vreun ghid în privinţa rugăciunii?

Trebuie să ne rugăm diferit dacă ne rugăm singuri, în Biserică, cu familia?

Rugăciunile noastre, dacă sînt greşit, le corectează cineva înainte de a ajunge la Tronul lui Dumnezeu?

Ascultă Dumnezeu toate rugăciunile? Pot să mă rog chiar tot ce-mi trece prin cap?

Există rugăciune „interzisă”?

Există rugăciune „corectă”?

Pot folosi rugăciunile altora, cărţi de rugăciuni?

Cum recunosc vocea Domnului? Cum îmi răspunde El?

Nu sîntem în primejdia autosugestiei şi auto-masajului psihologic atunci cînd credem că ne rugăm?

Ce rol are tradiţia Bisericii în învăţarea rugăciunii?

şi … altele

13 comentarii

  1. Rugaciunea e importanta datorita partasiei cu Dumnezeu in timpul acesteia. Cred ca este bine sa ne re-obijnuim sa ne rugam pe genunchi. Rugaciunea trebuie facuta dupa cuvant, si asta are rolul de a ne indrepta gandurile noastre, curbate de firea pamanteasca. Credinta, este atitudinea cea mai importanta in rugaciune, chiar daca de la inceput nu este extraordinara, ar trebui sa nu ne ridicam de pe genunchi pana nu este restabilita.
    Intalnire binecuvantata! si..
    Doamne ajuta!


  2. Cred că, dincolo de toate aspectele pe care le presupune rugăciunea, şi despre care s-au spus atâtea, ea este un DAR al lui Dumnezeu pentru noi, oamenii. Dacă prin păcat omul a pierdut aproape totul, ceea ce i-a mai rămas este rugăciunea.Pe care o regăsim în toate religiile, ceea ce cred ca spune destul pt a înţelege că oamenii s-au rugat dintotdeauna.
    TATĂL NOSTRU – este rugăciunea pe care ne-a dăruit-o Însuşi Domnul! Tot un dar minunat, dumnezeiesc. LUI ne rugăm, Părintelui ceresc – Creatorul, Fiului Mântuitorul şi Sfântului Duh care sfinţeşte toate.
    Cum să ne rugăm? În primul rând din inimă! Din toată fiinţa noastră. Cu dăruire. Jertfindu-ne spiritual şi rupându-ne din comoditate şi din egoism.
    Poziţie de rugăciune? Poţi să te rogi şi mergând, chiar şi muncind, aşa cum făceau bunicii noştri trudind pe ogoare cu greu.Desigur că cel mai bine ne rugăm într-o postură cuviincioasă, ca fii respectuoşi. În genunchi, rugăciunea „curge” lin. E mai multă smerenie, mai multă umilinţă.
    Rugăciune interzisă? Sunt destule. Am vazut una scrisă pe un pomelnic: „Doamne, dă să moară în chinuri toţi duşmanii mei!” Asta nu mai e rugăciune, e blestem, e ceva diabolic, căci el îi dezbină pe oameni.
    Modele de rugăciune? Psalmii lui David sunt cele mai minunate rugăciuni. Şi cele din cărţile de rugăciuni. Dar şi cele ce izvorăsc din adâncul inimii, spontan, atunci când omul se roagă într-adevăr.
    Cum recunosc vocea Domnului? Asta cred că este adevărata „artă” a rugăciunii, pe care numai marii rugători o pot mărturisi. Spunea Părintele Cleopa că e bine să ne rugăm oricum, chiar dacă suntem departe de a recunoaşte răspunsul Domnului la cuvântul nostru. Ştie El bine ce vrem să spunem! Chiar dacă o facem mai puţin bine.Rugăciunea ne înalţă, măcar cât de puţin.
    Tradiţia Bisericii? În primul rând ne învaţă să ne rugăm împreună, în comuniune. Având conştiinţa apartenenţei eclesiale la Trupul tainic al lui Hristos. Şi să ne rugăm în acelaşi duh ca şi cei de dinaintea noastră. În comuniune spirituală cu ei! Continuăm lanţul generaţiilor.
    Îmi amintesc cum învăţam Îngeraşul cu bunica mea…
    Poate ne povesteşti, Dragă Marius, cum a fost întâlnirea de la „Fabrica de bărbaţi”.
    Să ne rugăm împreună, unii pentru alţii, în duhul dragostei creştine!


  3. Respiratie,intretinerea vietii !
    Uneori reanimare,a sufletului,restabilire a NORMALULUI !


  4. Da, dar din perspectiva lumii nu asta este normalul, Aciduţu.

    Să stai să „vorbeşti de unul singur”…?

    De acord, în principiu, Alex şi Romoflorin…


  5. O, iarta, Te rog, Doamne, atatea rugaciuni
    Prin care-Ti cer doar paine si paza si minuni,
    Caci am facut adesea din Tine robul meu;
    Nu eu ascult de Tine, ci Tu de ce spun eu.

    In loc sa vreau eu, Doamne, sa fie voia Ta,
    Iti cer sa faci intruna sa fie voia mea;
    Iti cer s-alungi necazul, sa nu-mi trimiti amar;
    Iti cer sa-mi faci atatea, sa-mi dai… sa-mi dai… sa-mi dai…,

    Gandindu-ma ca, daca Iti cant si Te slavesc,
    Am drept sa-Ti cer oricate, sa-mi faci orice doresc…
    O, iarta-mi, felu-acesta gresit de-a ma ruga
    Si-nvata-ma ca, altfel, sa stau in Fata Ta!

    Nu tot cerandu-Ti Tie sa fii Tu robul meu,
    Ci Tu cerandu-mi mie, iar robul sa fiu eu!
    Fa sa-nteleg ca felul cel bun de-a ma ruga
    E sa doresc ca-n toate sa fie voia Ta!


  6. Traian Dorz


  7. Mulţumim, Cosmin, pentru aceste versuri.


  8. O intrebare buna care nu cred ca s-a pus ar fi: „CE NU ESTE RUGACIUNEA?”
    Pentru a citi un post care raspunde la aceasta intrebare se haseste aici: http://radupasca.com/?p=38


  9. O alta intrebare ar fi „CE DIFERENTA FACE RUGACIUNE”?
    Stiati ca Domnul Isus nu s-a rugat anumite rugaciuni, si ca una din rugaciunile Lui nu a fost implinita? Cititi: http://radupasca.com/?p=66


  10. Fa D-mne lumina
    in bezna firii lumesti
    si cerceteaza-ne lacrima
    la lumina dragostei tale,
    Sa te putem lauda
    Si-n toate sa-Ti cerem
    Faca-se voia ta!


  11. ‘radupasca.com’ s-a mutat la la http://radupg.com
    Daca sunteti interesati sa cititi despre “CE NU ESTE RUGACIUNEA?” mergeti aici(http://radupg.com/lucrarea-de-tineret/ce-nu-este-rugaciunea/) si despre „“CE DIFERENTA FACE RUGACIUNEA”? aici(http://radupg.com/dale-vietii/ce-diferenta-face-rugaciunea/)


  12. Rugaţi-vă pentru Silvia! Lilla!

    Soră scumpă care trece acum a doua oară prin experienţa cancerului.

    http://mamilila.wordpress.com/


  13. Apisan e un medicament natural facut din tot felul de produse ale albinei,cumnatul meu face tratament acum,dupa doar cateva zile au disparut petele maronii,de pe piele,metastaze dupa operaqtia unor melanoame maligne.Telefonul lui Bogdan care a fost premiat in Elvetia pentru trtamentul naturist,este:
    0723742398,trebuie insistat,raspunde greu,e mereu in pastorala,in perioadele de cules.



Lasă un răspuns

