
I’ve found God…
mai 17, 2008Am ascultat cu deosebit interes emisiunea lui Robert Turcescu de ieri despre declaraţia celui care conduce observatorul astronomic al Vaticanului.
Din nou demonstrăm că sîntem un neam de isterici. Vorba lui CAragiale, în ţara noastră nu se munceşte mult, nu se gîndeşte mult, dar se vorbeşte mult.
Ce-a înţeles lumea: VATICANUL A RECUNOSCUT EXISTENŢA EXTRATEREŞTRILOR. Asta nu-i o problemă de teologie, este o problemă de hermenutică.
Ei, vaticanii, ne pregătesc deja pentru a ne întîlni cu un omuleţ mic şi verde pe care îl au conservat deja în frigiderele de prin Cetate.:) Să fim serioşi. La fel de adevărată ca autopsia celebră deja a extraterestrului de prin anii 50 la care rîde şi un student la medicină în anul I.
Nu, Vaticanul nu a recunoscut nimic. Ce să recunoască? E aşa de uşor să punem vorbe în gura omului şi apoi să ne batem cu fantoşe de noi inventate. După un an de blogging deja m-am obişnuit cu procedeul. L-am văzut de nenumărate ori. Iar despre isterizare? …. Am dovezi imbatabile. Un an întreg de cercetare asupra fascinantului nostru popor.
……………………….
Un om de ştiinţă, care se întîmple să lucreze la Vatican, a spus ceva de genul: nu este improbabil din punct de vedere statistic ca, într-un univers care are atîtea miliarde de stele, galaxii etc., să fie undeva viaţă asemănătoare din punct de vedere biologic vieţii umane. Asta nu presupune admiterea teoriei evoluţioniste, nu presupune că Vaticanul posedă fotografii cu extratereştrii, ci presupune o problemă teologică.
Problema teologică este ce vom face acum: le vom spune ca Francis, fratello şi sorella?
…………………………
Ce facem dacă există alte fiinţe în univers? CE să facem, nimic!
Cu ce schimbă asta planul de mîntuire al lui Dumnezeu pentru om?
Biblia nu ne spune nimic despre extratereştrii, cum nu ne spune nimic despre fumat, avort sau masturbaţie sau alte lucruri. Absolut nimic, pentru că, Dumnezeu, care ne-a creat după chipul şi asemănarea SA, adică fiinţe inteligente şi cu bun simţ, ne creează cadrul de gîndire după care ne lasă să tragem singuri concluziile. Unii trag doar „confuziile” 🙂
Deci: există extratereştrii? Nu ştiu. Nici Vaticanul „n-a recunoscut-o”.
Dacă există, ei cum sînt mîntuiţi? Tot prin jertfa lui Cristos?
Dacă există şi n-au păcătuit şi n-au nevoie de jertfă? Dacă trăiesc ca Adam dinainte de cădere? (vorba cuiva ieri: dacă există, sper să nu ne semene)
Întrebări fără răspuns.
Dacă Dumnezeu a creat sau nu şi alte fiinţe şi lumi în acest univers uriaş…. nu ştiu, mă pot gîndi, pot imagina. Eu una ştiu: a creat lumea în care trăim şi are un plan de mîntuire pentru ea. Existenţa altor fiinţe şi lumi nu schimbă cu nimic datele problemei despre lumea în care trăiesc: şi anume că este păcătoasă şi că are nevoie de mîntuire prin Fiul.
…………………………
PRoblema mea nu este dacă există sau nu extratereştrii. Întrebarea fundamentală a fiinţei umane este: există sau nu Dumnezeu şi ce are de gînd cu privire la noi?
Ba, „m-am rîs” o grămadă. Am întîlnit interlocutori care sînt gata să creadă în omuleţi mici şi verzi cu ochii mari, pe care nu i-au întîlnit niciodată, decît gata să creadă în Dumnezeu, pe care Îl poţi întîlni la orice pas.
Se pare că extratereştrii există pentru cei care îi caută cu tot dinadinsul.
Dumnezeu există doar pentru cel care Îl caută cu tot dinadinsul.
Pentru cei care se ascund de Dumnezeu, Dumnezeu se ascunde.
Iată ce spune unul dintre cei mai cunoscuţi cercetători ai genomului uman. AICI.
Iata un citat ad extenso
“I see God’s hand at work through the mechanism of evolution. If God chose to create human beings in his image and decided that the mechanism of evolution was an elegant way to accomplish that goal, who are we to say that is not the way,” he says.
😉
Precizare. Cum nu spune Biblia nimic despre avort? Citez: Exodus 23:26 „Il n’y aura pas dans ton pays de femme qui avorte ou qui soit stérile; je te donnerai tout ton compte de jours.”
🙂
Vaisamar daca nu spune şi despre masturbare, unu’ Onan. UFO este o temă dragă New Age iar ăia la Vatican n-au decît să-şi bea borşul din farfurii zburătoare, dacă vor. Cu tot respectul pentru gazdă, eu cred că există o singură fiinţă creată în Univers de către Dumnezeu după chipul şi asemănarea Sa, omul. Arătările de pe cer sunt închipuiri ale diavolului, din imaginarul său, prin oamenii săi, din laboratoarele sale. Marius, cu tot respectul, prin unele din cele scrise de tine în această postare eşti pe cale să mă uimeşti mai ceva decît dacă aş fi văzut o farfurie zburătoare pătrată, ceea ce ar fi, fireşte, o altă erezie.
E discutabil.
A se vedea versiunea in Engleza, care da un cu totul al sens:
„No one shall suffer miscarriage or be barren in your land…” (NKJV) ceea inseamna pierdere de sarcina (asadar Dumnezeu asigura sanatatea nasterii), care este total diferit de avortul voit si deliberat.
Si chiar si in franceza verbul are doua sensuri, avort deliberat (provocat) si „avort” in sens de pierdere a sarcinii – „nascut decedat.”
Si cred ca sensul adevarat este cel din original. Cine stie sa ne lumineze.
Sigur ca Dumnezeu a creat o singura fiinta dupa chipul si asemanarea Lui.
Dar cred ca macar o primata in tot universul asta, tot ar mai fi aparut. Sunt mult lucruri la care Biblia nu face specificatii concrete: spre exemplu, fumatul (si totusi abordeaza indirect subiectul prin problema trupului ca si Templul Duhului Sfant).
Problema in sine era centrata asupra faptului ca ne pierdem cautand in univers si nu ne uitam in jurul nostru, sa vedem maiestria creatiei lui Dumnezeu, printre care suntem si noi.
De ce sa incercam sa gasim extreme in privinta unor fiinte extraterestre (in afara Terrei, cu sau fara simturi, judecata, etc.), cand insasi cuvantul lui Dumnezeu nu face nici o referire la asta?
Sigur, avem libertatea de alegere, si posibilitatea de a avea anumite incredintari, si totusi „the issue, true or fals, doesn’t change our salvation.” Deoarece nu-l detroneaza pe Dumnezeu de pe tronul de Creator suprem.
Din nou, nu incerc sa impun o anume directie la acest subiect, dar asta cred.
Sigur, dragi prieteni, despre toate lucrurile despre care aţi amintit Biblia vorbeşte în aşa fel încît orice homo sapiens cu logică şi bun simţ poate trage confuziile necesare, am spus asta în post.
Teologeanu, eu nu l-am primit ca membru în biserica mea pe cel care declară chestia asta, a fost un exemplu de declaraţii la care noi reacţionăm sau nu. Cum reacţionăm? Ei, asta arată nu patologia lor, ci patologia noastră. Părerea mea de om care stau pe malu dunării şi ascult broaştele acum.
Corect, vaisamar. Corect!
Rasvan, cu tot respectul pentru tine ca medic, pînă şi un student la medicină ştie că la Onan era coitus interruptus şi că Dumnezeu l-a omorît pentru că nu a ascultat. Mă mir cum nimeni n-a venit pînă acum cu malahii, aşa cum traduce Cornilescu.
Ce pot să zic despre extratereştrii este că nu pot să zic nimnic, RAsvan. Nici Biblia nu spune. De aceea stau liniştit pînă mă bate vreunul pe umăr şi îmi vorbeşte în limba universală, engleza 🙂 (poantă de ieri de la Robert).
Pînă atunci ştiu un singur lucru: Dumnezeu m-a bătut deja pe umăr.
Bogdan, uită-te la zîmbăreţ, la lămîia lui VAisamar. Asa v-aţi păcălit şi la postul cu Negruţ-rector. A glumit Vaişamar într-un fel filologesc.
Cine s-a prins să se ţină bine, cine nu…. aruncăm încă o dată plasa. 🙂
Deci, în concluzie, ca să tragem mai repede cncluziile, aşa româneşte, rapid, de aceee românii folosesc mult „deci”.
Deci, dacă se descoperă extratereştri, ajung cu viteza luminii la concluzia că … tot Dumnezeul meu i-a creat şi pe ei. 🙂
Well, ce sa faci, filozofeala e si ea buna la ceva. 🙂
Vaisamar,
explica te rog sensul cuvintelor din original pt ca cum zicea Bogdan, alti traducatori ai Bibliei au gasit alte sensuri vizavi de acelasi pasaj. Doar simpla citare a unor texte din original, ne lamureste in aceiasi masura ca si pe tine probabil, teoria interpolarii din care pot da niste citate 🙂 .
Aha am inteles Marius deci a fost o gluma de-a lui Vaisamar bun:
O functie spline cubica S se numeste functie spline cubica de interpolare pentru vectorul N, pe diviziunea D, daca S(Xi) = Yi unde i=1,2,..,N 😀 🙂
ουκ εσται αγονος ουδε στειρα επι της γης σου τον αριθμον των ημερων σου αναπλερωσω
There shall nothing cast their young, nor be barren, in thy land: the number of thy days I will fulfil.
There shall not be on thy land one that is impotent or barren. I will surely fulfil the number of thy days.
There shall be no one miscarrying or barren in your land; I will fulfill the number of your days.
l n’y aura pas de femelle qui avorte, ou qui soit stérile dans ton pays; j’accomplirai le nombre de tes jours.
Nulle femme dans ton pays n’avortera ou ne sera stérile et je laisserai s’achever le nombre de tes jours.
Nu va fi în ara ta nici femeie care sã-şi lepede copilul, nici femeie stearpã. Numãrul zilelor tale îl voi face sã fie deplin.
non erit infecunda nec sterilis in terra tua numerum dierum tuorum implebo
ramane de stabilit intentionalitatea lui agonos. remarcati vulgata cu infecunda.
Marius, te citez:
„Rasvan, cu tot respectul pentru tine ca medic, pînă şi un student la medicină ştie că la Onan era coitus interruptus”
si adaug un citat:
„Certain interpretations of the narrative concerning him have led to the use of the term onanism to refer to masturbation.”
ca pastor, trebuia sa stii.
si nu mai intru in explicatii ce si cum. Se trage de la Onan, cu alte cuvinte nu am gresit.
Regret, eu înţeleg Biblia în ceea ce spune, nu în ceea ce nu spune. Da, despre UFO nu spune decît că vor fi semne înşelătoare pe cer, eu aşa le interpretez. Dacă tu crezi altfel, ar fi normal sa mă luminezi mai cu binişoru’, ca pe un student, nu ca pe doctor, vorba ta.
Completare, în limba universală integral greacă şi nu numai, vorba ta, şi tot despre Onan şi masturbare- exemplul de ceea ce nu scrie în Biblie a venit de la tine, cu tot cu „fără perdea”:
In the Biblical Book of Genesis, Onan (Hebrew: אוֹנָן, Standard Onan Tiberian ʾװnān ; Strong) was the second son of Judah.[1] Certain interpretations of the narrative concerning him have led to the use of the term onanism to refer to masturbation.
da, Rasvan, certain interpretations, asta spun şi eu. Unii aşa au interpretat, eu prefer să discut asta la fabrica de bărbaţi şi să plecăm în rezolvarea problemei dintr-un cu totul alt unghi de vedere şi de la alte texte decît cel de acolo.
Ai putea porni de la Cîntarea Cîntărilor spre exemplu şi de la 1 Cor. 13.
aşa cum arată textele acolo, Romuluss, Bogdan, acolo se vorbeşte despre femeia stearpă.
este vorba de o binecuvîntare, nu va fi în ţara ta femeie stearpă sau fără copil, nu va fi femeie care să avorteze spontan.
IAtă cum sînt diferite feluri de mastulburaţie, la fel sînt diferite feluri de avort.
Fr. Marius, mulţumesc pentru „erminie”. „Lămâia” era într-adevăr cheia de interpretare. Văd că lumea nu prea s-a prins… 🙂 Glumiţa mea filologică (de „proof-texting”) a fost luată prea în serios…
Dar, apropo de „malahi”: în cartea „Spovedanie la Tanacu (ancheta jurnalistică publicată de Humanitas) apare la un moment dat o notă (a redactorului cărţii) cum că păcatul malahiei (i.e. masturbarea) îşi ia numele de la profetul Malahia (care îi certa pe preoţii VT în legătură cu această „viclenie”). Să citeşti şi să nu crezi…
Marius, ai spus mai sus:
” ….eu nu l-am primit ca membru în biserica mea pe cel care ….”
Raspunde te rog la urmatoarele intrebari:
1.Ai o biserica?
2.Cine ti-a dat-o?
3.De unde o ai?
4.Cine este capul ei?
5.E a ta?
6.De cand?
7.Pana cand?
8.Cine este capul(seful) bisericii tale?
9.Cine pune membrii in biserica(madularele in trup)?
10.La primele 9 intrebari ai raspuns conform „SOLA SCRIPTURA”?
Stiu ca esti istet sa gasesti raspunsuri, dar doresc sa-ti scormonesc constiinta, nu rationamentele!
Marius mi-a placut clipul din post – mersul pe acoperis in dezechilibru, reflecta oarecum caracteristica subiectelor abordate?
Pot spune si eu ca am ramas putin surprins de acest subiect cu extraterestrii, in studentie ma framanta ideea pentru ca era un curent de gandire in acea perioada. E oricum un subiect care naste contradictii si as putea spune ca am si eu indoieli asupra veridicitatii subiectului UFO. Chiar au cei de la Microsoft o encilcopedie UFO – arata interesant dar horror.
E posibil sa fie aratari cum zicea si Rasvan, cel rau are capacitate infinita in raport cu omul dar finita in raport cu Dumnezeu – de fapt matematic vorbind comparatia dintre infinit si infinit nu permite grade de comparatie de tipul mai mare sau mai mic.
Oricum subiectul UFO ar fi interesant de dezbatut cu mai multe argumente pt a putea avea clar o imagine de unde provine fenomenul. Eu nu merg pe ideea de existenta a extraterestrilor, in schimb exista ceva, iar Rasvan a dat o pista. Care e substanta Ufologie?
Iar pt Vaisamar am gasit citatul care mi se pare ca prinde mai bine esenta:
Exodus 23:26
你 境 内 必 没 有 坠 胎 的 , 不 生 产 的 。 我 要 使 你 满 了 你 年 日 的 数 目
😀
Imi pare nespus de rau ca iar se fec acuze fara a se citi cu atentie.
Iata convingerea lui Marius privitor la acest subiect:
TOT CEEA CE A SCRIS MARIUS SE SUBORDONEAZA ACESTOR CONVINGERI ALE SALE, DECLARATE CLAR SI CONCIS.
De unde si de ce atata… ?
Era bine sa puneti niscaiva perdele pe aici,,,mai erau si femei,,, . 😦
Am vazut ca pe un computer care nu are caractere chinezesti instalate nu se intelege textul citat de mine 🙂
Era Exodul din Biblia in chineza 🙂
uhuhu… ce s-a lungit vorba aici pentru o sîmbătă seara.
Vaisamar, a fost o plăcere să ne întîlnim şi pe blog şi faţă către faţă (după cum vedeţi, încep să-mi iau la revederea cu mine 🙂 ) da, cred că gluma ta a fost luată în serios pentru că a fost cuvîntul Scripturii. Aşa se şi cuvenea. Cine a greşit aici? Eu zic că mai bine glumesc cu Creştinul Azi …. fac aluzie la faza cu schimbarea rectorului, ca să fie clar pentru toată lumea.
De cînd scriu pe blog, a trebuit să mă obişnuiesc să scriu „mai precis”, mai „exact”, vorba cuiva 🙂 ceea ce îmi displace şi este încă unul dintre motivele pentru care îmi închei socotelile.
Deci… Vaişamar, dacă rămîi în blogăreală…. mai exact, mai exact, mai exact… 🙂
Draga Romuluss, ce spui tu este imposibil de făcut: cum adică să discutăm cu argumente despre extratereştrii? Păi that’s my point!!!!!
Aşaceva nu se poate, pentru că nu există argumente.
Nu există dovezi, abslut nimic. Tocmai asta am spus, dar se pare că am spus-o prea subtil, nu destul de „exact” 🙂
Romuluss, abia aştept să ne vedem. În 1 iunie sînt în Cluj, ca să evit votarea.
Eu am înţeles citatul tău, Romuluss, pentru că la mine sînt nişte pătrate, este în limba pătrăţească 🙂
Draga Pety, mulţumesc pentru traducere, uite şi de asta merită să mă las de blogging pentru că am impresia că mi se caută în spatele vorbelor: oare nu spune şi ăsta odată ceva scandalos, ceva de care să ne legăm etc.
Da, ai sesizat faorte bine. Aia cred deocamdată şi cînd mă va bate un extraterestru pe umăr, mă voi întoarce şi îl voi evangheliza fără milă 🙂
Îi voi vorbi despre Dumnezeul care l-a creat!
Uite că iar am vorbit încurcat. Cine are urechi de auzit să audă, cine are organ hermeneutic să şi-l folosească.
Dar am vorbit în aşa fel încît ei să nu înţeleagă şi am rostit astfel ca să nu priceapă. Inexact!
Am ascultata si eu la radio „marea stire” cu un comentariu specific românesc. Adică iromie, băşcălie, ceea ce ne pricepem noi mai bine, denaturând chiar şi o ştire ce se vrea serioasă. Am reţinut concluzia lui Marius şi pe care au subliniat-o mai mulţi dintre cei ce aui comentat aici. Că ar exista sau nu şi alte „creaturi” ale lui Dumnezeu, nu este o problemă care să ne preocupe. Chiar le-am rezolvat pe toate în această lume a noastră, ca să ne facem „griji” pentru „fraţii” noştri din Univers? Aşa ştie omul să se împrăştie spre fantezii şi să uite esenţialul. Vorba lui Marius: unii ajung sa creadă mai degrabă în omuleţi verzi, decât în Dumnezeu care ne-a lăsat atâtea semne evidente ale existenţei Sale şi mai ales pe Fiul!Să ne întoarcem spre adevăratele noastre probleme, căci sunt tare multe.
Ce treaba au extraterstrii cu Onan si cu malahii??
Nici eu nu cred ca exista viata extraterestra. Cel putin pana acum nu sunt dovezi in acest sens.
Dar daca s-ar descoperi viata extraterestra, valorile noastre spirituale ar avea de suferit. Ar fi un atac fara precedent impotriva Bibliei si al lui Dumnezeu.
Pety, este punctul tău de vedere asupra postării, cu argumentele tale, de ce ţipi cu majuscule? Creştinul Răsvan Cristian Stoica îţi spune că nu există nici un fel de UFO sau extratereştri şi nu judec eu universul altfel decît prin Cristos, care are plan de mîntuire strict şi precis AICI, singura lume creată de Dumnezeu. Ţi-a spus ţie Dumnezeu că a mai făcut şi altele? Dacă ar fi făcut, de ce să ne fi ascuns asta? Ai ştiinţă despre informatică şi ştii cam unde ne aflăm, nu? Tu ai citat ce ţi-a plăcut ţie, eu am ales altele. Marius nu neagă posibilitatea existanţei unor fiinţe extraterestre- nu de îngeri vorbesc aici… şi asta e principala mea nedumerire şi dezamăgire, după postările cu Isus.
Alex, problema extratereştrilor şi fen. UFO este de actualitate, de-aia o vorbim, nu o „certăm”. Este cuprinsă în planul New Age, este o temă de rătăcire a minţilor. Tehnologii nebănuite de noi pot manipula masele cu mare uşurinţă. Ceea ce ai tu acasă, pe şi în calculatorul tău, este jucăria „lor” de acum mulţi ani în urmă. Acum a început acţiunea de tîmpeală a maselor, cu Vaticanul mîngîind dracul pe coadă, isteric vorbind.
Foarte bine punctat. M-as bucura sa fie mai multi care sa gandeasca asa.
hai, dom RC, nu mai fi asa aprig aprins rouge la adresa bietilor extraterestri….io zic sa.i lasam un pic sa existe…auzi auzi…. 🙂 🙂
in alta ordine de idei, tie ti.a comunicat cumva Big Boss ca NU a manufacturat decat una bucata de lume?
keep it going, RC….sturm und zdrang forever!!!
La inceput Dumnezeu a creat cerurile si pamantul!
satana vrea sa mai credem si ce face el . 🙂
extraterstrii….aiureli,credeam acum vreo 35 deani,cand erau la moda…dar atunci nu credeam in Dumnezeu.
Concret, îţi răspund la cele 10 întrebări doar dacă îţi dai numele real!
Pînă atunci rămîi la moderare. Nu îmi bat capul să răspund la întrebări atît de importante şi atît de intime unuia care nu are curajul să îmi pună întrebarea după ce se prezintă.
Eu v-am spus cine sînt şi, dacă nu ştii ce cred eu desrpe biserica, te rog să te uiţi în urmă la cele peste 900 de posturi şi ai să descoperi cîte ceva.
Asta în cazul în care vrei să rămîi anonim. Pedeapsa este să cauţi şi prin cele peste 20.000 de comentarii 🙂
Alex, îţi mulţumesc şi ţie pentru înţelegere.
Exact, am rezlvat totul pe aici, acu mergem să îi rezolvăm şi pe extratereştrii.
Laurentiu, extratereştrii cu Onan şi malahii au o treabă hermenutică foarte mare. Onan nu era un malah şi malahii nu sînt onanişti, iar despre extratereştrii încă nu ştim dacă se îmulţesc prin polenizare. Ar fi păcat!
Eu mă întreb dacă tu chiar te citeşti după ce comentezi?. Na, că am fost politicos pînă acum, dar la perla ta nu m-am putut abţine.
Eu îţi sugerez să îţi citeşti cu voce tare comentariile înainte d ea le da drumu.
Uite ce spui: dacă s-ar descoperi…. ar fi un atac…
păi dacă se descoperă, se descoperă, este o evidenţă, nu? Cînd s-a descoperit că Pămîntul este rotund pentru unii a fost o ofensă la adresa credinţei.
Este şi pentru tine?
Atac fără precedent????
Chiar te rog nu numai să citeşti cu voce tare, eu zic să te apuci de citit istoria bisericii şi să nu mai comentezi pe bloguri pînă nu termini de lecturat cel puţin o carte în domeniul ăsta.
Altfel ne facem de rîs şi este păcat. Mai ales că ne facem de rîs în public, ca să spun aşa. 🙂
Iartă-mă, am fost dur, dar sper să te gîndeşti de două ori înainte de a mai scrie astfel de spuneri care vor rămîne în antologia bloggingului evanghelic românesc cu ajutorul lui Alin Cristea. 🙂
Acuma serios: totuşi ce-ai vrut să spui?
Rasvan, de ce citeşti tu ce nu am spus eu?
Ei, uite chestia asta de hermenutică elementară mă scoate din pepenii mei pătraţi.
Fiecare îmi pune vorbe în gură după cum îi vine la tastatură. Mulţumesc, mi-a ajuns.
Eu nu am spus ce spui tu că am spus. Nici măcar n-am sugerat.
Am spus că punctul focal al chestiunii este cu totul altul.
Dar, spor la lecturi de felul asta, dar în absenţa mea.
Şi mai eeste ceva foarte important, dragii mei, sper să fie clar: NU SÎNT CATOLIC! Sper că nu este o nouotate. Dacă mai ţineam blogul o vreme, mă făceaşi şi franciscan, din pricina lui Fratello Sole, Sorella Luna.
Elisa nu spne nici despre mai multe ceruri, dar se pare că PAvel spune despre mai multe ceruri. Eu sînt în al noulea cer că vorbeşte despre lucruri pe care nu le pricepem şi pe care nu le-am văzut.
Ce bine că nu le descrie!!!
În rest… să avem sănătate.
MAi ales mintală….
Creşte speranţa de viaţă la români şi condiţia de sănătate fizică, dar părerea mea este că ne prostim pe zi ce trece ca popor şi din păcate prostia ne afectează şi pe cei care au antidotul prostiei: Evanghelia.
Chiar e păcat că umblăm cu fiola de antiviperin în buzunar şi ni se umflă ganglionii de otravă.
Păcat!
Cerurile si pamantul scrie Cartea,,,nu pamanturile…
Tudor,a asa de mare Pacaliciul,sau Satanah,Zdranganel,
ca nu stie ce sa le mai bage oamenilor in cap.
Am vazut un film,de mult,in care s-a gasit o corabie,parca,
scufundata ,unde erau scheletele in pozitia in care isi beau cafeaua,,,totul intepenit,venit dintr-o alta lume..
da, mai este si lumea lui zdranganel.
Draga Rasvan,
iti spun usor, soptit, tastand in liniste, ca te inseli asupra intentiilor si credintelor lui Marius.
Eu cred ca tu iei doar ce iti convine, spui in dreptul altora ce n-au spus, interpretezi provocator (tehnica indelung exersata?) ma provoci printre altele si pe mine, dar sti ca n-am sa-ti raspund dupa cum ai vrea, in modul cel mai necrestinesc cu putinta.
Eu am inteles din Scriptura ceea ce spune El si nu ceea ce nu spune. Multumit? Oricum nu ma intereseaza multumirea ta ci a LUI.
In soapta, dar destul de tare sa auda EL, iti doresc pace sufleteasca si binecuvantarile Sale.
Asta da problema existentiala. Eu ma intreb daca ajung ei primi la noi, cine este mai destept?
In al doilea rand nu cred ca ar fi vreo problema pt crestinism, turnatorii au ramas in slujba, blogurile si-au incheiat experimentele, adunarea de la Arad urmeaza si este ca si incheiata.
Suntem maestri in a lasa problemele in levitatie, poate de aceea ne si uitam atat in aer, in speranta ca vine vreunul sa ne rezolve. Pana acum era Pinochio, acum varul sau UFO si maine Big Brother a lui Orwell ne va mai trezi din cascatul gurii la toate porcariile.
Respect punctul tău de vedere, Pety. Da, interpretez provocator după o tehnică îndelung exersată. Cum de ţi-ai dat seama? 🙂
Draga Rasvan,
evidentele nu se demonstreaza 🙂
Binecuvantari ceresti tuturor!
Marius, te superi din orice. Dau copy- paste şi tot nu e bine. Dai senzaţia că eşti casant, de parcă vrei să te spargi. Tu ştii că astea sunt subiecte provocatoare. Nici filmul ăla nu e din cele mai fericite, ca să te necăjesc în plus- cel despre sf. Francisc. Nici Papa nu e catolic, fii pe pace, el e şef de stat 🙂
Din câte observ, aveţi convingeri foarte asemănătoare unii cu alţii. E greu de înţeles de ce nu se înţelege asta.
Se supralicitează nişte mărunţişuri.
Răsvan, faptul că Marius ‘nu neagă posibilitatea existenţei extratereştrilor’ nu înseamnă nimic. Ce înseamnă e felul în care o neagă. Aici stă accentul. O neagă în aşa manieră, că nu poţi crede în ea, nici dacă faci eforturi şi fracturi de inteligenţă. 🙂 Dacă îl bate vreunul pe umăr… Aici m-am „stricat” şi eu de râs rău de tot. Bun, Marius! 🙂
O chestiune despre posibile… argumente de care vorbea Romi. 🙂 Am văzut acum vreme bună un documentar privind metodele prin care oamenii pot crea urme ale aterizării unui OZN în lanurile de grâu etc. Ştiţi clasicele cercuri de cereale culcate la pământ. Am văzut cum se fac astea de mâna omului.
Camix, la intrebarea pe care şi-a pus-o Marius, „Deci: există extratereştrii?” răspunsul care NU m-ar fi „stricat” ar fi fost, „categoric, ei nu există!” şi nu acel evaziv şi uşor gnostic „nu ştiu”. Asta e tot, plus chestia cu neamul isteric. Poate că nu sunt un degustător de teribilisme dar nu fac teorii celor care le degustă şi le numesc altfel, „stricîndu-se de plăcere”.
Stiu eu ce face tipul ala.
Incearca sa isi protejeze religia impotriva aparitiei unor fiinte extraterestre.
Sa fim seriosi, o intreaga biblie plina de intamplari super marunte in majoritatea lor si dumnezeu nu mentioneaza nicaieri ca a mai facut si alte fiinte inteligente undeva in univers. Ei bine, daca era chestia asta in biblie jumatate din religia crestina ar fi fost despre cum sa ne purtam cu fiintele din alte galaxii.
Dar pentru ca nu e dovedeste 2 lucruri:
1. Dumnezeu habar n-are. In contextul asta prin „dumnezeu” inteleg oamenii invatati ce au scris acum tspe mii de ani cartile bibliei. Sigur, acum si un copil stie mai mult decat ei despre lume, dar sa-i numim invatati. Deci, dumnezeu habar nu are ca exista si alte fiinte in univers pentru ca dumnezeu crede ca pamantul e plat.
2. Considerand probabilitatile (enorme la scara universului) de a exista viata inteligenta undeva in univers biserica catolica isi ia masuri de prevedere. Pacat ca nu incearca sa ofere prezervative intr-un continent macinat de SIDA dar se gandeste la extraterestrii.
Stiti ca daca exista viata pe sisteme solare din jurul a 0.1% din stelele cunoscute inseamna deja mii de fiinte extraterestre?
0,01? 0,001?
Sigur, asta nu inseamna ca ne-au contactat, that just bullshit, dar faptul ca e posibil sa existe este extrem de probabil.
Stiti ce mai e extrem de probabil?
Sa existe alt dumnezeu care i-a creat pe aia :))
Oare or fi certuri intre ei ca la nora pentru mama?
O fi vreun reality show cosmic numit Creaturi pentru Zeu’?
culcatzi-va, fartatzilor, la vremea asta, nu facetzi ca mine!!! 🙂
oricum se pare ca patratosu v-a lasat sa vorbitzi singuri. Bine a facut!
ei, shi de data asta trebuie sa fiu de acord cu mine shi cu CAmix: patratosu a fost subtil, prea subtil pentru nehermenutzi ca noi 🙂 cu simtzu umorului ca de fiecare data. Mi-e ciuda pe el ca cade tot timpu in picioare dar asta-i talentu
Rasvan tu demonstrezi cum spune gazdoiu nost ca ai numai simtzul omorului nu shi al umorului. 🙂
Te-ai chinuit degeaba la articolul ala al tau de pe blogu tau. N-ai intzeles absolut nimic shi mi-e mila de tine.
Eu nu shtiu baieti cum de intzelegeti shi tu shi Cristea putetzi sa va luatzi de mana si cu Bastrix la fel. VA potriviti bine impreuna!!!!
Bine faci, patratosule, ca pleci. Locul tau nu-i in blogosfera. Bine ca tz-ai dat shi tu seama de asta pana la urma.
Daca ma ascultai acu cateva luni acu aveai patru carti scrise in locul carnatzulu de blog.
Mai scrie o intoarcere in oglinda ca am citit-o intr-o singura noapte. Lasa prostiile!!!!
cu simpatie din partea lui Matrix shi cu ciuda din partea mea 🙂
PS.
Sa-i spun lui Bastrix sa faca petrecerea ca pleci tu? 🙂
AC-ul ce-o sa mai faca, pe cine mai intzeapa cu Rotundu lui daca tu dispari. Atunci dispare shi blogu ala al lui in care vorbeshte singur cu PEnticostalu? 🙂
Marius,
am glumit cu citatul in chineza – la mine se vede tare bine dar e chestiune de fonturi pe majoritatea computerelor 🙂 Am inteles ca Vaisamar s-a adresat doar cunoscatorilor de franceza – ghinion nu stiu decat cateva limbi de circulatie internationala dar franceza mi-a scapat in schimb chineza sunt pe cale sa o perfectionez 😀
UFOlogia in viziunea celor care au creat enciclopedii (de ex Encarta de la tata Bill Gates)- este bine intemeiata deja, contine parerile oamenilor de stiinta, marturii,dovezi,studii pe dovezi. Aici precizez exact, clar si cu majuscule nu sunt adept UFO. Dar ei ca si in cazul evolutionismului au deja teorii elaborate, oameni de stiinta care analizeaza, deci din pacate pt noi a devenit un domeniu in care un cunoscator bun ne poate contrazice iar noi putem replica: „io nu cred aia!!!” .
Bineinteles cate prostii s-au inventat in lume nu inseamna ca trebuie sa le stapanim pe toate, dar retin ce a zis Bartos ca Biserica nu face fata valului informational, evolutiei cultural-stiintifica si astfel nu poate emite solutii competente la probleme pe care nu le stie dar exista si cu care din pacate multi ne luptam.
Apreciez initiativa lui Vasile Tomoiaga de a lua in serios apologetica si a analiza serios argumentele evolutioniste, carti aparute, recenzii, pt a putea da o replica si totodata a nu fi ramasi in urma, cum ziceai ca nu exista crestini prosti.
Abordarea subiectelor din diferite domenii, pe care ai facut-o, o apreciez pt ca se dezbate cu argumente pro si contra evident, dar se lamureste ceva.
Numai putem face fata cu argumente „io nu cred aia!!!” – nu este bine sa ne punem obloane pe ochi si urechi si a sustine ca nu ma intereseaza nimic in jur – nu e cred cea mai inspirata solutie.
De fapt este un exercitiu puternic de apologetica sa putem argumenta si analiza parerile din diferite domenii ale cunoasterii. A spune „io nu cred aia” este in fapt o lipsa de antrenament apologetic. Dar avantajul e ca daca ne mobilizam creativitatea si facem analize de acest fel rezulta o intarire a credintei, devenim mult mai spapani de crezul nostru, se cimenteaza – aici este cheia. Dar desigur fiecare cu alegerile lui 🙂
Romuluss, eu sunt omul tău: “io nu cred aia”! Biblia argumentează pentru mine, de la primele pagini. Cînd diavolul era gata să- I ofere toată lumea Domnului Isus, nu o să facă, prin oamenii supuşi lui, „minuni” pe cer în care să creadă toţi fazanii? Categoric, dacă vrei să-ţi pierzi timpul, poţi să încerci să demonstrezi că tehnologia de astăzi, în mare parte doar bănuită, poate reproduce înşelătoria UFO în orice moment. Şi o poate realiza! Fac parte din categoria creştinilor care încearcă să uite că mai există şi alte cărţi în afară de Biblie cînd este vorba să-mi explic atît existenţa mea, ca om, cît şi pe aceea a universului. Restul sunt gunoaie făcute de om şi purtate de vînt în ochii holbaţi pe eternul tapet cu caii verzi pe pereţi.
Cine era interesat de avort, nu ştiu dacă aţi observat Exod 21:22, unde există un plural foarte interesant (yeled), care însemnă copil complet format, nu conceptus.
erratum: ‘copii complet formati’, evident.
Nu v-am spus eu?
Tipa asta ori este blonda ori n-a intzeles bine ca nu cred ca la ortodoxie i se trage:
http://mihaelanedea.wordpress.com/2008/05/16/raspunsul-ortodox-la-afirmatia-vaticanului-ca-exista-extraterestrii/
Deci gata e clar VAticanul a comis-o: exista extratereshtri!!!!!!!!!
erata: nu cred ca de la ortodoxie i se trage 🙂
Patrix,
am citit linkul postat de tine. Sunt socante anumite afirmatii, dar si mai ciudata e declaratia Vaticanului.
Tre sa ii evanghelizam – oare in ce limba? 😀 . De acord, cand ne-or bate pe umar ne intoarcem si ii evanghelizam 😀 .
Declaratia astronomului de la Vatican e ….. In lipsa de dovezi se lanseaza in declaratii de acest fel, s-ar fi asteptat de la el o declaratie in acord cu alti factori de seriozitate si competenta.
Toata treaba asta ma duce cu gandul la filmul Mars Attacks! 😀
as fi vrut si eu cateva lamuriri mai biblice !
de exemplu:
<>
CERUL este terestru sau „extra”terestru ???
alte neclaritati:
ISAIA 66:15
PS 104:3
EXEMPLELE AR FI MULTE …
Maricel..Domnul a creat Cerurile si Pamantul…
cum iti spuneam la Vindecatoru,nu si extraterestrii.
Cartea spune clar ca Dumnezeu a creat pe om,dupa chipul si asemanarea Sa,si l-a asezat pe pamant,nu in alte sfere.Cum s afie cerul terestru?Este CER!
Frate Marius,
Cand m-am referit la viata extraterestra, nu m-am referit la omuleti verzi cu antene in cap.
Daca s-ar decoperi viata (ex:bacterii), in afara Pamantului, cred ca oamenii de stiinta vor lansa o ofensiva fara precedent impotriva Bibliei care ne spune ca viata biologica a fost creata pe Pamant. Teoria acceptata de cei ma multi evolutionisti e ca noi venim din spatiu. Ni se spune ca viata a ajuns pe pamant de altundeva (Marte?) si s-a dezvoltat aici. Nu le-ar intari asta convingerile?
Pana la ora actuala, nu sunt dovezi stiintifice care sa ateste existenta vietii extraterestre.Toate aceste terorii sunt destinate sa ne devieze atentia de la adevarata realitate.
Fr. Marius, vin cam tarziu cu „disclaimerul”, da’ bine că vin. Comentariul meu cu versetul din franceză despre avort era şi nu era o glumă. Era o glumă în sensul că lua uşor în răspăr modul de a argumenta al multor evanghelici care iau versetul şi îl pun ca etichetă pe o problemă, dacă se întâmplă să coincidă doi termeni (cel din verset şi cel din „problemă”).
Nu era o glumă pentru că treaba e serioasă. Avem probleme cu hermeneutica prin biserici (şi prin minţile celor care frecventează blogurile, de bună seamă, după cum aţi observat).
dumnezeueateu: Dacă nu se termina blogul ăsta în cîteva zile, îţi propuneam două întrebări de la rubrica ‘ştiai că’:
1 – Ştiai că teoria Big Bang-ului (care simt că trebuie să-ţi fie apropiată) are legătură cu observatorul Vaticanului?
2 – Ştiai că dacă destinul Universului cunoscut este moartea termică atunci e garantat că a existat un timp zero la care potenţialul era maxim? Adică, întrebarea mea pentru tine este: cine a învîrtit ceasul la început? (Presupun că ai auzit că modelul Universului care colapsează şi trece iar prin Big Bang a fost lepădat. Deci, finalitatea e moarte, nu re-explozie.)
Dar, din păcate, nu mai e timp de antamări discuţionabile. Aşa că îţi doresc succes pe drumul mîntuirii, de care observ că ai nevoie urgentă – eu unul am devenit mai ştiinţific după convertire (Hristos este Logosul, poate ai auzit).
Rămîi cu Domnul.
Lost-and-Found
Nu, Rasvan, nu este adevarat ca ma supar din orice, mă irit atunci cînd mi se scot vorbele din context pentru a deveni pretexte. La fel mă irit cînd se face asta cu orice fel de text.
Sînt de acord cu Patrix, cred, în privinţa hermenuticii textelor mele poţi să te iei de mînă cu Rotundu. La fel!
Problema de hermeutica, Camix. Asta-i singura problema!
Draga Rasvan, cum pot spune „categoric” ceva despre care NU ŞTIU şi despre care BIBLIA NU SPUNE NIMIC: dacă vor veni vreunii şi vă vor spune iată un extraterestru în vreo cămăruţă sau în alta, să nu credeţi..
Mie mi se pare mult mai curajos un răspuns de genul: nu ştiu, decît unul „categoric”
Nu ştiu şi nu mă exprim, dar mă exprim despre lucrurile importante despre care spune Scriptura: mîntuirea pentru om este prin Isus Cristos şi numai prin El. Asta este clar cum clar este că Isus n-a fost un extraterestru, ci Dumnezeu-Om!
Dumnezeueateu, nouă ne este greu să înţelegem cum să ne purtăm cu confraţii noştri întru umanitate şi confraţii noştri întru credinţă, ce să ne mai complicăm imaginîndu-ne relaţionînd la alte fiinţe?
Da, statistic este probabil să existe extratereştri, cum statistic sînt probabile foarte multe lucruri imposibile.
Mulţumesc de înţelegere, Patrix, da, voi scrie mai multe întoarceri.
Spune-le lui Bastrix şi Rotundului ce vrei matale! Nu mă mai interesează personajele, deşi fac eforturi constante să le arăt minimum de atentţie.
Romuluss, eu n-am văzut decît pătrate în locul fonturilor ălora, ce să-i faci, deformare de Pătrăţos..
De acord cu iniţiativa lui Vasile, îi doresc succes. De acord şi cu afirmaţia lui Emil: da, Biserica nu face destule eforturi pentru a răspunde competent la multe chestiuni. Nu cred că este original. A spus-o Andrei Pleşu într-un inteviu la Timişoara, cred, într-un dialog la care a participat şi IPS Nicolae Corneanu. Era vorba, cred, despre dialogul între intelectualitatea românească şi aşa-zişii teologi.
Oricum, m-am convins, discuţiile serioase se pot întreţine cu mult prea mult efort din partea gazdei pe un astfel de blog.
De ce? pentru că sîntem isterici, neam de isterici. Na, că am comis-o din nou spre oripilarea lui Răsvan 🙂
Rasvan, eu nu m-am referit la nici o imahgine, la nici o minune de pe cer, la nimic de felul ăsta.
te rog să citeşti încă o dată postul, dar cu voce tare, la fel cum am recomandat cuiva mai sus.
M-am referit la faptul că orice ar descoperi în domeniul acesta oamenii de ştiinţă, asta nu schimbă esenţa Evanghleliei, care se referă la mîntuirea omului.
Nu putem discredita Evanghlelia, Biblia, Biserica prin asta. Asta-i esenţa!
Patrix, QED. exat, uite ce-a înţeles lumea: Vaticanul a recunoscut existenţa extratereştriilor. ca şi cum evidenţele ar fi incontestabile şi iată… biserica recunoaşte. Rîsul curcilor!
De la „orthodoxie” în nici un caz nu i se trage, Patrix!
Maricel, aceeaşi sugestie: citeşte cu voce tare înainte de a da SUBMIT!
Eu nu sînt specialist în VT, încearcă al alţi co-bloggeri.
Draga Laurenţiu, tot nu mă las convins uşor. Au fost nenumărate întîmplări spre ruşinea Bisericii în care anumiţi teologi au susţinut că pămîntul este plat, ba că se învîrte soarele în jurul pămîntului.
Relaţia dintre ştiinţă şi credinţă s-a mai discutat pe aici şi nu am tras toate concluziile, dar s-au tras multe „confuzii”. De ce? Pentru că ne place să ne auzim vorbind, ne place să ne vedem rîndurile on line, dar prea puţin sîntem dispuşi să dialogăm ascultîndu-l pe celălalt.
Alteritatea ne este un concept străin.
CAre este „adevărata realitate”, după tine, Laurenţiu?
Da, Vaisamar, a fost un experiment bun în care s-a demonstrat că omaenii sînt gata să sară cu gura de la un singur cuvînt, fără a citi contextul măcar în limba mămicilor noastre. Şi-ar fi dat seama imediat. Bogdan a fost singurul care s-a uitat în context.
Excelent pentru un manager.
Aceeaşi problemă cu oribilul studiu „pe termen”: lăm ekklesia şi credem că am pătruns tainele eclesiologiei dacă l-am găsit în toate contextele.
Mare erezie exegetică!
Sderbach, puteţi continua discuţia şi asupra „stîrvului”. Nu se închid posturile, ba, dau drumu şi la Holocaust din nou.
Puteţi comenta pînă se face miere în carcasă.
Marius,cred eu,ca Domnul a facut pamantul si pe om ,dupa chipul si asemanarea Sa,daca ar mai fi fost si altii,
tot El ne-ar fi spus-o,clar,ca pe celelalte,
nu ne-ar fi lasat in nestiinta,
cum ar fi lasat ca in vremurile astea din urma,sa faca unii descoperiri,care sa contravina Cuvantului Sau?
Stim tot ce trebuie sa stim ca si crestini,suntem avertizati de toate incercarile de inselare a satanei.
Cred ca pot fi in ceruri,,,nu pe alte planete,,,acolo unde sunt ingerii”negrii: cu seful lor,tot felul de”extraterestrii” . 🙂
Vaticanul face cale larga,ca sa poata intra „anticritstul,despre care se va incumeta sa spuna chiar ca nu ar avea pacatul originar..
cum scria in ceea ce am vazut,despre Vatican,
ce stupizenie..”
Extraterestrii… exista la fel de bine cum exista Mos Craciun sau Bau-bau. Adica doar in capul unora. E o pacaleala de-a Pacaliciului. De ce? Ca noi sa cautam cai verzi pe pereti si sa-L ignoram pe Dumnezeu. De exemplu, programele americane de cercetare spatiala cheltuiesc anual miliarde de dolari pentru a cauta viata inexistenta. Ce facem, in schimb, cu viata existenta? O distrugem – pasiv, sau mai putin pasiv. O persoana din cinci moare in lume din pricina foametei. Iar noi dormim linistiti si visam intalniri de gradul III. Ii cautam pe verzi, dar ii omoram pe negri, pe galbeni, pe tuciurii, etc. Mie mi se pare o nebunie. Adevarata realitate e viata pe care o cunoastem si pe care o traim – singura realitate pe care o cunosc si pe care atat Biblia cat si stiinta mi-o confirma.
Dar, decat sa ma aud vorbind si sa-mi vad cuvintele pe monitor, mai bine ii las pe altii sa vorbeasca singuri…”pînă se face miere în carcasă.”
Mai bine ar cauta cai verzi pe pereti . 🙂
Am vazut un film,in care se arata ca atunci”cand au fost pe luna” americanii de fapt”nu au fost”pe luna..
ce farsori…se arata detalii, nu au prevazut chiar tot ce i-ar putea da de gol..
acum scot omuletii verzi,,,ca pe astia nu-i omoara,
ne omoara pe noi cu ei. . 🙂
Aşa cum spui, Laurenţiu!
oare cum de poate rezista un blog atat de inapoiat in mileniul III…
Simplu, Claudiu draga, pentru ca blogul asta a abordat probleme vechi de cand lumea. Convinge=te.
eu altceva nu inteleg
cum de un blog mort pe care nu se mai scrie nimic este inca vizitat de in medie 250 de oameni pe zi.
asta nu pricep si patratosu a murit. Nu vrea sa ne mai spuna cum si ce
.
pai asta era si ideea.. cum de atatia omeni se intereseaza de probleme vechi de cand lumea.. am citit cateva subiecte mult timp in urma, pe vremea cand aveam si eu un blog si stiu ca acesta era in topuri mai tot timpul.
nu m-a impresionat calitatea subiectelor si mi se parea ca fiind blogul unui calugar care plangea din orice i se parea lui imoral si inestetic. nu am vazut o privire plina de iubire ci una critica asupra toturor, contrar a ceea pe ce se bazeaza blogul, adica credinta si Dumnezeu.
nu vreau sa sune totul ca o impotrivire asupra existentei lui ci ca un semnal de alarma. aici nu se descopera Dumnezeu ci se afunda mai mult in frica de libertate. doar atat…
Claudiu poate ca tocma de asta a murit Patratosu de inima rea… 🙂
frica de libertate… blogul asta a atras atatt de multzi neprotestantzti tocmai pentru faptul ca Patratosu scrisa aproape despre orice cu dezinvoltura ca se pricepea ca nu… prea liber prea far complexe
uite o chestie interesanta
M-am uitat in topul ZElist si cel mai sus a fost in 113 in 28 ian. Interesant, nu?
http://romaniaevanghelica.wordpress.com/2008/09/15/evanghelici-in-top-1000-zelist/
http://romaniaevanghelica.wordpress.com/bloguri-evanghelice-top-zelist/
Uite
http://www.zelist.ro/bloguri/patratosu.wordpress.com/evolutie.html
erata
scria aproape despre orice
Ma tem ca e gresit spus ca Patratosu nu avea dragoste,
atunci cum se chema faptul ca suporta toate umilintele,de la unii ascunsi de pseudonime,
cum ne ierta,inclusiv pe mine,cand greseam,
cat priveste deschiderea de subiecte pentru toata lumea,trebuie sa fii un om f.talentat sa poti cuprinde atatea,sa cunosti si muzica si literatura,dar mai ales:
sa traiesti dupa voia lui Dumnezeu,
(ca sa poti aborda subiecte necesare la cresterea spirituala)
lucru confirmat si de prieteni si de dusmani.
Mi-a placut ca cineva care parea in tabara adversa, scria ca este un pastor cu o inima mare,
apropiat de enoriasi,de inima lor.
Multumesc Domnului pentru prezenta care a avut-o
aici pentru noi,unde am imnvatat sa iubim,
sa iertam,sa ne mai smerim,ma rog ca Domnul sa-i dea sanatate si lui si familiei lui si sa-l foloseasca in continuare pentru slava Sa.
Da,in patru luni au fost 72000postari,
oare DE CE?
Pentru Claudiu,,,,referitor la „probleme vechi de cand lumea…”
Ieremia 6 cu 16:
Asa vorbeste Domnul:”Stati in drumuri,uitati-va,si intrebati care sunt cararile cele vechi,care este calea cea buna:umblati pe ea,si veti gasi odihna pentru sufletele voastre!”Dar ei raspund:
„NU VREM SA UMBLAM PE ELE!”
pai.. ca ma fiu mai inteles. o problema veche este clar ca a ramas de-a lungul timpului fara raspuns. toti dau tarcoale acelui raspuns si de aici am facut eu acea remarca.
„care este calea cea buna:umblati pe ea”.. pai tu imi poti spune mie ca umbli pe ea? ca l-ai descoperit pe Dumnezeu in tine si ca esti plina de dragoste cu ajutorul blogului acesta? sau ai mai multa frica de un Dumnezeu prezentat de multe ori suparat si incruntat, critic si manios pe oameni.
Am citit si m-am hranit cu „carbunii Eulaliei”,da,am luat aminte cum ma inchin Domnului,ce fac cu viata mea,
ca sa nu_l supar pe Dumnezeu,care nu e numai un Dumnezeu al dragostei,ci si Unul manios,care nu se lasa batjocorit si care ne vrea cu gelozie pentru El.
Nu-mi amintesc toate posturile,pare-se ca nu te-am vazut cat am fost eu pe aici,din nov2007,dar citeste
si vei vedea ca Domnul ne-a invatat si pe calea aceasta sa-L urmam in sfintenie.
Am fost si eu cercetata cand am gresit,cand nu am avut dragoste,am primit incurajari si mustrari pe privat de la fr Marius,cand era cazul.
Apoi m-am bucurat mult sa vad ,ca cei care l-au vizitat in parohie,au fost vadit imprsionati de iubirea dintre fratii din acea adunare,parca am citit despre ea si la Danut Manstireanu,partasia dintre ei.
Inceputul intelepciunii este frica de Domnul.
Cand nu mai avem frica de El,nu mai facem decat ce vrea firea noastra pacatoasa.
Da,m-a ajutat acest blog la acest lucru.
Dumnezeu in sine inseamna dragoste si iubire… e un paradox sa-ti fie frica de el..
asta subliniez eu.
el nu e gelos, el iubeste si imbratiseaza pe toata lumea, fiindca interior cu totii putem simti iubire pentru tot ce ne inconjoara. adevarata salvare nu vine de la Dumnezeul furios pictat pe Capela Sixtina cin din interiorul nostru, adevaratul sau loc.
incearca sa iubesti totul, incearca sa fii impecabila in ceea ce gandesti si spui, nu fa presupuneri inutile, nu lua totul ca fiind personal ca sa-ti amarasti viata si ai sa vezi cum tu si totul in jurul tau se schimba. nu cere atentia si iertarea unui Dumnezeu gresit inteles, ci schimba in tine tot ce simti ca nu e corect. iar viata imbratiseaza-o in toate formele ei
Biblia e plina de simboluri si adevaruri pe care multi le iau mot a mot.. gresit, din pacate
Claudiu,eu doar imi insusesc Cuvantul minunat a lui
Dumnezeu,care spune ca este un Dumnezeu gelos,asta ma bucura,ca ne vrea doar pentru sine.
Acum se propovaduieste o noua teologie,prin care satana ne indeamna sa stam linistiti,ca Dumnezeu este doar bunatate.Nimeni si nimc nu ma va lamuri altfel decat o face Duhul lui Dumnezeu.Nu are rost sa arat aici textele in care spune ca frica de Domnul e inceputul intelepciunii,totusi iata cateva:
:Ps 2 cu 11″slujiti Domnului cu frica”
ps 111 cu10 Frica Domnului e inceputul intelepciunii
prov. 1 cu 7″-„-„..e inceputul stiintei …frica de Domnul :un izvor de viata!
Ier.32 cu 40 Le voi pune in inima frica de Mine…
Si exemplele pot continua,ia concordanta biblica si vei mai gasi… o inchinare placuta cu evlavie si frica..
Daca pana acum nute-ai gandit la aceasta frica de Domnul,luand-o doar ca un simbol,te indemn cu toata dragostea sa o faci,,,si sa nu imbratisezi viata in toate formele ei,cum ma indemni..ci in forma care ii place Domnului,ducand-o cu evlavie si frica de Domnul.
Poarta-te cu frica in timpul pribegiei tale!1Petr 1 cu 17….
Da ,poti trai cum iti place si sa te bucuri,dar vei da socoteala …Ecleziast 11 cu 9,
Deci:Teme-te de Dumnezeu si pazeste poruncile Lui,aceasta este datoria fiecarui om.Eclez12 cu 14
Imi place acest text din „intorc vorba diavolului”de AWTozer:
„Cred cu toată convingerea că, în aceste vremuri, Dumnezeu vrea să ridice un grup de creştini care sunt gata să fie complet separaţi de toate prejudecăţile şi dorinţele fireşti. El îi vrea pe aceia care sunt pregătiţi să se pună la dispoziţia lui Dumnezeu, să poarte orice fel de cruce – indiferent dacă aceasta e din fier, plumb, paie sau aur – şi să fie acele exemple de care El are nevoie pe acest pământ.”
Cand vorbim de a trai viata,trebuie sa ne aducem aminte ca e intotdeauna in fata noastra o Cruce,nu imbratisam viata in toate formele ei,ci o ducem mereu si mereu la Cruce.
si eu iti spun ca nu e vorba de frica de Domnul ci sa-ti fie frica de ceea ce poti gandi tu. Trebuie sa fii curat in gandire, acolo trebuie facuta ordine. Nu te gandi ca ceva din exterior te judeca ci numai tu te judeci. Fa in asa fel incat sa nu ai ce judeca, curata-ti mintea, fii plina de dragoste si intelepciune si asta e adevarata descoperire a lui Dumnezeu.
„frica de Domnul e intelepciune”- pai bine, ti-e frica numai de ceea ce gandesti gresit, aia te imbolnaveste, atunci nu ti se pare ca puritatea in gandire e intelepciune?
viata, atat timp cat traiesti, imbratiseaz-o ca pe un dar si bucura-te de ea. daca gandesti pozitiv si esti impacat cu tine, atunci esti capabil sa intelegi orice, fara sa judeci pe nimeni si nimic.
Da,extrema diavolului,de a nu mai judeca nimic,
de a face totul fara !ba judeca avand gandul lui Hristos,trebuie sa judecam toate lucrurile si sa dam afara raul,din adunare,din noi implicit.
Poti gandi cum vrei Claudiu,daca asa iti place,
fie ca Domnul sa-ti descopere adevarata Viata,cred ca timpul e prea scurt,trebuie sa ne facem bagajele de plecare de aci si nu putem strange si duce nimic cu noi,decat ceea ce am facut pentru Domnul in curatie de inima si avand gandul Lui.
Daca gandesti pozitiv..spui…pe cine citezi,ca nu e nici apostolul Pavel,nici apostolul iubirii,nici Hristos,care spune sa ne cercetam daca suntem in credinta…Daca ducem totul la Cruce,vom ajunge la mantuire.
Nu ma judeca nimeni din afara…spui…ba gresesti aici,ma judeca Dumnezeu,pe mine si pe tine..ca pe toti ceilalti..daca ne judecam singuri,nu vom fi osnaditi odata cu lumea.
Afirmi ca trebuie sa gandim pozitiv,atunci de ce ai judecat aici la inceput blogul si pe proprietarul
lui?ba chiar nu numai ca nu ai gandit pozitiv,
nu ai citit prea mult si nu ai fost nici bine informat.
Toata binecuvantarea Domnului fie peste tine!
e drept ca am judecat dar nici nu am afirmat vreodata ca eu as fi perfect..
prin frica pe care o impui nu am sa fiu, clar, niciodata.
repet, nu privi in exterior, ci doar in interior
Eu am invatat multe de la fr.Marius,are darul de a convinge ,de a cistiga suflete pentru Hristos .Ma bucur ca Dumnezeu l-a inzestrat cu atita intelepciune ,pentru care motiv diavolul se lupta sa-l distruga daca se poate chiar si familia .Dar slavit sa fie Domnul ca nu il va lasa, il va ajuta sa-si duca crucea pina la capat .Va rugam nu dati cu pietre ,aceste pietre se va rasfringe asupra dusmanului .
Marius ne-a invatat ca trebuie sa concurezi cu tine insusti ,nu cu altcineva, daca doresti sa fii biruitor .Nu te lasa ,masoara-te cu standarul lui Hristos !Si cind vei vedea ce departe esti,pleaca-te pe genunchi si cere-I lui Dumnezeu sa-ti modeleze viata si sa te aduca la potentialul maxim,la originalul divin pe care l-a intentionat pentru tine.Fa asa si vei cistiga batalia suprema!
Tozer: baietii veseli te vor sfatui sa-ti stapanesti lacrimile si sa gandesti pozitiv,Hristos a promis ca va fi o vreme cand nu vor mai fi lacrimi.Dar va asigur ca pe pamantul acesta,un crestinism fara lacrimi nu e deloc crestinism>” din Oameni care s-au intalnit cu
Dumnezeu.
Am comandat carti in valoare mare,a cincea parte din pensie,nici nu le-am achitat bine la posta,ca Domnul
a trimis ca o binecuvantare materiala peste cea spirituala de 3-4 ori mai mare..ce credeti..? se bucura sau nu Dumnezeu cand ne cheltuim banii pentru ceva care zideste?
Marit sa fie El si binecuvantat.
Doamne ce Domn avem,care are grija de toate.
La editura „perla suferintei” au aparut cateva carti de acest autor minunat Tozer.
nah… mai cheltui si banii degeaba
pai omul il contrazice pe Hristos dupa textul de mai sus: „..Hristos a promis ca va fi o vreme cand nu vor mai fi lacrimi.Dar va asigur ca pe pamantul acesta,un crestinism fara lacrimi nu e deloc crestinism..”
puteai folosi pensia sa vezi un oras nou, sa mergi undeva in natura, sa te bucuri de viata.. ai cumparat o carte care te ajuta sa plangi, ce investitie e asta??
OOOOO!cat mai am lacrimi e inca bine,sloiul de gheata nu e prea placut,mai ales cand locuieste in noi….Nu am luat o singura carte,mai multe carti de acelas autor,
nu,draga Claudiu,Tozer nu_l contazice pe Hristos,care ne-a promis ca nu vor mai fi lacrimi:in Cer!
Iti doresc sa iei lucrurile in serios,ca sa ne iantalnim acolo,unde lacrimi nu vor mai fi. 🙂
principiile pe care le consideri tu valabile nu pot sa le accept. nu pot sa fiu ca tine plin de frica, de lacrimi, plin de regrete… in schimb incerc sa respect libertatea, viata.
in timp ce tu ai fost indoctrinata in timp si crezi in lucruri care ti s-au impus, eu incerc sa ma simt la fel de liber ca in momentul in care m-am nascut.
hai sa vedem cine o sa fie mai sanatos, cine o sa fie mai bun, cine o sa ajunga la acel nivel spiritual dorit.. eu care sunt in pace cu mine, sau tu care versi lacrimi si ti-e frica de o pedeapsa fictiva, printre altele.
nu sunt de acord… am pacienti poate de varsta d-voastra pe care mi-e greu sa-i recuperez tocmai din cauza negativismului din gandire.
perceptia reala a vietii nu am regasit-o aici si de aia mi-am permis sa critic.
Claudiu draga, bine spunea cineva…. nimeni nu este complet liber.
Asha crezi tu ca eshti liber. Prostii… Nu esthi liber sa zbori fara aripi.
Numai Dumnezeu este liber cu desavarshire si doar daca ishi respecta natura SA.
Simpatice gandurile tale …
Shi tu ai fost indoctrinat numai ca nu recunoshti asta. s-a mai discutat aici despre asta ..
scuze, ai fost indoctrinat dar cu o doctrina diferita … asta-i diferentza…
posibil sa se fi discutat si imi cer scuze ca am picat asa tarziu sa deranjez apele probabil odihnite.
bine, sa consideram ca e o doctrina, aceeasi pentru amandoi. fa diferenta in schimb intre noi si in faptul ca eu vad putin mai mult decat voi. religia a fost pura pana omul a pus mana pe ea si a transformat-o intr-un obiect de manipulare asa cum se vede clar in istorie(parte din ea nescrisa).
din nou spun ca Dumnezeu este in fiecare si e bine sa luati parte din ceea ce cititi, ca simboluri. inaltati-va, apropiati-va de spirit(dumnezeu) doar prin curatarea gandirii si nu prin trasnete, fulgere, frica, lacrimi, autoflagelare.. abia astea sunt prostii si nu fac parte din doctrina mea
Toata viata am lucrat cu doctori,fiind asistenta,de aceea nu ma duc azi la nici un doctor . 🙂
prefer sa ma rog.
NU am nevoie de doctori si multumesc mereu Domnului,ca la 65 dea ni ,nu ma doare NIMIC!
Rezolv problemele baietilor mei,nu putine la numar,am spiritul f.liber si nimeni n-a reusit sa-mi impuna nimc niciodata.
Si daca tot veni vorba de varsta,ma simt cam de 40!
Iar baietii mei gandesc tot bcu mare frica de Dumnezeu!desi…nu au varsta unor pacienti care au trait impunandu-li-se una sau alta.
Acum ceea ce „AM” am primt ca dar si ma straduiesc,ca un copil care nu vrea sa-si supere tatal,sa fiu un om
care iubeste Adevarul,deci pe Hristos Mantuitorul!
52 de ani nu mi-a fost frica de nimic,acum,da am frica ca Il pot supara pe Dumnezeu,fata de care am toata dragostea,din reverenta,din iubire,regret ca nu pot fi asa cum vrea El intotdeauna.
Sunt fericita sa fiu roaba Sa,si sper ca pentru toata bucuria pe care El mi-a dat-o prin Mnatuirea Sa,sa ma fac vrednica prin ascultare de Cel care e Sfant si desavarsit.
Ma bucur ca aici am cunoscut pe Patratosu a carui slujire se desfasoara sub ungerea continua a lui Dumnezeu,ca am intalnit un om a lui Dumnezeu,satul de putreziciune,rutina si automatisme.
…Si chiar daca isi desfasoara activitatea intr-un domeniu inalt intelectual(daca e corect spus asa)
si-a facut intotdeauna timp,sa-mi raspunda si mie si altora cand au avut nevoie.
Domnul sa-l binecuvanteze pe el si pe voi toti!
Iti recomand cartea Jurnalul Fericirii!
merita citita si Daruind vei dobandi!
de data aceasta ati raspuns cu un alt tonus, mult mai apropiat de ceea ce vreau eu sa exprim.
va felicit pentru cei 40 de ani fiindca daca asa considerati atunci pe astia ii aveti, si multi inainte!
Ma tem ca ai pierede salariul daca toti paccientii ar fi ca mine!
Multa binecuvantare si multumim Domnului pentru toate!
Am omos sa scriu autorul celor doua carti,e vorba de Monahul de la Roha,Steinhardt N.
* OMIS,,,
MAI AVEAM SI ALTE GRESELI,MAI SUS…
iertare pt.lipsa atentiei!
Oricine iubeşte o floare
e-aproape de-un sacru mister.
Oricine se-opreşte-n cărare
s-asculte un glas de izvoare
e-aproape,
aproape de cer …
Oricine iubeşte seninul,
când soarele urcă-n eter,
oricine-şi înalţă suspinul,
când licăre-n mare rubinul,
e-aproape,
aproape de cer …
Oricine pe munţii albaştri
priveşte granitul sever,
oricine pe căi de sihaştri,
străbate păduri de jugastri,
e-aproape,
aproape de cer …
Dar cine-a primit îndurarea
din rănile blândului Miel,
acela e frate cu floare,
cu râul, cu munţii, cu marea,
şi-oriunde îl duce cărarea,
tot cerul,
tot cerul e-n el.
de Costache Ioanid (1912 -1987
Iata un film de scurt metraj despre Dorz
foarte interesant merita notat cu nota maxima
http://www.filmscurt.ro/detail/46/am-fost-clopot.html
„am scris versuri nu pentru a gadila urechea si a inmuia inima”
(TDorz)
Ce trist ca azi suntem atat de veseli…si taaare ne place sa ne gadile urechile,in loc sa ne strapunga inima,lucrurile scrise de fratii care au scris in suferinta in inchisori.Ce minunata rasplata vor avea
cei care nu s-au gandit la ei,ci la Domnul Isus.
[…] a doua zi. Într-adevăr, Pătrăţosu s-a gândit şi la extratereştri, după cum am bănuit.(I’ve found God) Asta nu e o dovadă că noi suntem foarte inteligenţi, deşi e ceva evident şi deasupra […]
un comentariu 2010: fain filmul 🙂