h1

Patratosu – parastas de un an

Mai 21, 2009

Iată că a trecut exact un an de cînd am murit. Am murit pe 21 mai 2008. 

Atunci situaţia era cam aşa.

Date tehnice la închidere, 20 mai 2008:

911 posturi din octombrie 2006 pînă în 20 mai 2008
31 de categorii
129 etichete
………………
Peste 767000 de accesări. (recordul: Luna ianuarie 2008 cu 128.498 click-uri.)
Peste 21.300 de comentarii.
……………….
Media de vizitatori pe zi la închiderea blogului: 1096
Media de accesări pe zi: 2962 (recordul cf. wordpress: 7380/zi, 4 ianuarie 2008 )
cf. Sitemeter.
…………….
Nr. de accesări în 20 mai: 3813
cf. WordPress
……………..
comentarii spam: 5661
cf. wordpress.

Astăzi, după un an de zile fix şi exact, după ce am urmărit cu stupoare ce se întîmplă unui blog mort, am hotărît să împărtăşesc aceste date, poate foloseşte cuiva. 

Iată situaţia la zi:

891 posturi, asta pentru că am retras mai multe postări în care am greşit sau care au fost greşite de la rău început. 
31 de categorii
129 etichete
………………
Peste 951.000 de accesări. (acum cifra este greşită. s-a întîmplat ceva cu contorul, mi-a retras vreo 20.000 de accesări. Am înţeles că se lucrează la stats şi din această cauză s-au dat peste cap cîteva cifre. Dar asta nu este important. Oricum ideea este că în tot acest an au fost peste 184000 de accesări, ceea ce înseamnă cam 500 pe zi). 

Ei aici este chestiunea. Cum şi de ce se  întîmplă 500 de click-uri pe un blog mort? Asta nu pot pricepe! Poate că mă luminaţi voi. 

Peste 22.000 de comentarii. Asta înseamnă că s-a mai comentat între timp. Măsuraţi voi: de la 21.300 la 22.000, cam 700 de comentarii, asta înseamnă cam 2 pe zi. 
……………….
Media de vizitatori pe zi după sitemeter: 280-300 cu variaţii. 
Media de accesări pe zi: în jur de 500, tot după sitemeter. 
cf. Sitemeter.
…………….
Nr. de accesări în 20 mai 2009: 285
cf. WordPress
……………..
comentarii spam: 19050
cf. wordpress.

 

Ce înseamnă toate aceste lucruri? Nu ştiu! Mă întreb şi eu ca un mort, clipind repede din gene. 

Analize suplimentare, comentarii, observaţii? Nu ştiu, nu cred, poate că este totuşi prea devreme pentru asta. Că Pătrăţosu a fost un fenomen interesant cu asta am căzut de acord cu toţii. Că a funcţionat ca un pionier în blogosfera evanghelică? Şi cu asta tind să fiu de acord. Că au fost greşeli. Asta o ştie toată lumea, mai ales că unii au ţinut neapărat să exploateze şi să amendeze ORICE greşeală. 

Se va putea reedita vreodată Pătrăţosu? Nu cred şi nu trebuie. Atunci situaţia era diferită. Blogosfera evanghelică românească era foarte săracă, eram cel mai tare din parcare şi parcarea era goală. Acum situaţia este diferită din multe puncte de vedere. 

Va reînvia Pătrăţosu? Nu, cu siguranţă. De aceea vă rog să comentaţi la www.mariuscruceru.ro, dacă doreşte cineva să se esprimeze asupra celor constatate. 

Să-i fie ţărîna uşoară!

One comment

  1. […] împlinirea unui an i-am făcut un fel de parastas. M-am tot gîndit ce aş putea scrie. Nu au ieşit multe lucruri. Prea multe emoţii, prea puţine […]



Comentariile sunt închise.

