h1

Vorbirea şi scrierea corectă… ca duşul zilnic …

Februarie 29, 2012

N-aş fi zis-o mai bine:

Bip-bip făcuse telefonul şi ea butona nerăbdătoare să vadă ce fluturaşi şi ponei, codiţe de iepuraşi şi curcubeie i-a mai trimis amorezatul ei. Insistasem să-mi arate şi mie, doar asta fac prietenele cele mai bune, aşa că am plăcerea să vă redau întocmai: ”Buna! Cum mai ieşti? Mie dor de u.Şti ca mereu miam dorit o fata ca tine?am gasito, iubit-o!”. O fi dragostea oarbă, dar eu (şi mai apoi nici prietena mea) n-aş fi putut trece peste purceluşii din mesajele cavalerului. Îmi tot venea în minte ce spunea Florin Piersic într-o emisiune: ”Să iubim limba română ca pe-o blândă mireasă…” şi apoi ce scria Simona Catrina într-un eseu savuros pe aceeaşi temă: ”Eu te-am iubit corect gramatical!”

Stau şi privesc zi de zi epidemia de greşeli din comentariile de pe Facebook, postările de pe bloguri, mail-urile trimise, rândurile înşirate pe chat. (Punctez că mă refer la educaţia primară a românilor şi nu la cultura lor!) Oamenii scriu mult, au multe de spus, tare, tare multe. Ce le face oare sărmana limbă română de-o schingiuiesc aşa? Aş vrea ca la fiecare greşeală să-i doară puţin vârfurile degetelor, cum mă doare pe mine inima când citesc. Socrate spunea: ”Niciodată să nu vorbeşti incorect; nu numai că insulţi gramatica, dar faci să sufere şi sufletele.”

Citeşte mai departe aici

Lasă un răspuns

