
ŞEZĂTOAREA PĂTRATĂ
Mi-aţi cerut un locşor în care să staţi de vorbă între voi, la tacla şi taifas, la stat de vorbă şi stat la Cuvînt.
Aici este. Aici este un loc de comentarii off-topic. Ce vă trece prin minte, furtună de idei? Aia-i.
Am înţeles că doriţi să vă beţi cafeaua şi să mai tîlcuiţi şi să ticluiţi una şi alta.
Spor.
primul „incalzeste” atmosfera maine!si cafeaua…
treaba ta! 🙂
inteleg ca asta este prima caramida pusa la „venirea in fiinta” a cafenelei „la patratosu” in care oamenii sa vorbeasca vrute si nevrute. 🙂
e un pas important inainte dupa o zi in care multi au visat cu ochii deschisi vazandu-se cu cafeaua in fata in tr-un loc descris atat de viu in postul fanion de astazi.
Sa dea Domnul sa bem un ceai pe bune „LA patratosu”. 🙂
Aşa-i! Să bem pentru 24 dacă vine cineva pe vremea asta!
deci in 25 nu mergeti la vot? 😛
Dimineaţă cam târzie în cafenea… Nimeni pe-aici? Ne-am agitat, avem locul, unde suntem?
Buna dimineata Ioa,
am fost ocupati cu celelalte posuri: securitate si darnicie.
scuze,IOA!
am avut o groaza de examene, acu am si cursuri la FAM(gasesti linkul pe Patratosu!)si nu dorm decat putin…plec devreme!
ce ati vrea sa se intample in ziua asta? ceva ce ati asteptat de mult? sau ceva nou, neasteptat ?
IOA, mi-ai ramas datoare cu raspunsul despre vremea la tine-n oras!
La noi parca s-a normalizat: o zi frumoasa,insorita, la granita dintre iarna-precoce si toamna-tomnatica !!!
Văd că merge, încet, încet, dar merge.
Asta-i, aici se poaate discuta despre orice, şi dacă nu-i „la zi”
Sînt curios cine dintre voi va lansa aici un subiect care va insăila cele mai multe comentarii unul după altul. 🙂
Ar fi interesant, nu?
Să vedem cum dintr-un off topic se ajunge la un subiect.
patratosu,
nu-mi vine sa cred… l-ai lasat pe pety sa posteze?
postasem in alta parte si cand nu mi-a permis comentul la cafenea, am renuntat…
🙂
Ti-am răspuns dincolo, CiprianS 🙂 Dar un update acum merge. La Braşov s-a lăsat gerul! Cu cer senin şi fum drept.
Bună dimineaţa, dragi prieteni, vă doresc o zi plină de prezenţa Lui.
tocmai mi-am terminat „cafeaua”.
Am făcut-o altfel.
1. am zdrobit jumătate de ciocolată heidi 85% cacao.
2. am pus o linguriţă de ness bun, de calitate.
3. am pus apă fierbinte peste
4. am pus ceva lapte deasupra.
Este ceva între ciocolată caldă, ness, capucino etc.
SEcretul este să dizolvaţi ciocolata în apa fierinte bine. dAcă este ciocolată de calitate, merge excelent
Bună dimineaţa!
Sună bine, cred că gustul e şi mai bun 🙂 Specialitate Starbooks? 🙂
Eu mă delectez cu un ceai digestiv la ora asta. Stomacul meu nu suportă cafea deocamdată, nici licori de la Starbooks… 😦
O zi plină de El este şi dorinţa mea, pentru mine şi pentru voi!
Propun să ne bem lăpticul aici 🙂 Nu funcţionează pretextul cafelei.
Nu am fost niciodată bun la sporturile de echipă. Cel mai bine m-am descurcat să conduc un grup de turişti prin munţi, într-o excursie de trei zile, astfel că la sfârşitul călătoriei nu a rămas nici unul abandonat în vre-o râpă (aşa cum ar fi vrut unii), nici nu i-am lăsat să se descurce cu muncitorii forestieri sau cu ciobanii (aşa cum erau de părere alţii).
Însă postul pe care l-am ocupat până în toamna acestui an (funcţie de conducere) presupune să fii lider, fără susţinerea conducerii instituţiei. Eu nu mă îmbăt cu apă chioară. Sunt acceptat cu uşurinţă şi plăcere ca şi coleg însă niciodată ca lider, deşi nimeni nu ştie cu precizie ce să îmi reproşeze.
Este vre-un curs de formare care mă poate ajuta în acest sens, sau pot abandona pe vecie ideea?
De ce crezi că nu eşti acceptat niciodată ca şi lider?
Cred că este important dacă vrei să fii lider sau nu. Cred că e vorba de nişte abilităţi speciale pentru asta, unele înnăscute, altele dobândite ulterior.
Dragilor, vad ca a inceput dardalasul. E bine.
Ce parere aveti de 24 noiembrie? MacDonalds Sibiu, iesirea spre Oradea, La ora 10.00. Dimineata.
SA vedem citi sintem.
Eu cred ca vom incapea intr-o masina, daca incapem, eu am patru locuri, tragem o fuga pina la Paltinis, la Perla Paltinisului si apoi ne intoarcem. Fiecare isi vede apoi de drumul lui.
De sase ori zar, patrat cu patru colturi, patrat inscris in cerc, patru colturi pe cerc.
:-O :-S 😕 😀 :> Nu stiu sigur daca o sa iasa smileys astia, dar incerc si eu. Ar da tare fain pe-aci prin comentarii, in functie de starea de spirit. Marius, nu poti sa faci cumva sa putem pune mai multe tipuri de smileys, cu diferite expresii ale fetei? asa cum ai facut cu asta:) de iese asta 🙂 Ma prostesc si eu acuma, om in toata firea, dar chiar imi plac mult smileys aia de la Mssg. Plus ca la sezatoarea patrata e voie sa fim si mai copii 🙂
Buna dimineata tuturor!
O tema de discutie libera propun. Se poate oare ca tinerii si/sau adolescentii,participand la serviciul de rugaciune din cursul saptamanii (Miercuri sau Joi sau Vineri, in functie de programul bisericilor locale) sa fie impliniti spiritual? Se poate ca participarea lor sau, raportat la fiecare, doar simpla prezenta, sa formeze trasaturi de personalitate christica? Sa fie motivati catre spiritual?
In timp ce-mi beau cafeaua si-mi ajut colega in emisie o sa ma gandesc la diverse laturi ale acestei probleme.
Buna Dimineata de Thanksgiving,ce bine ca nu trebuie sa-mi beau cafeaua la lucru azi ci acasa cu gandul la curcanul pe care sotia il gateste excelent .Am primit gratuit 3 ,2 de la servici si unul de la magazinul nostru de toate saptamanile.Fiindca nu gateste decat unul,un curcan i l-as da lui Patratosu si unul lui Andrei ,la cafea merge de minune!
Wow, Wes. Imi aduc aminte cand am fost cu Daniel Erdic la voi la Deva, atunci cand ne-ai luat sa slujim. Ce fain a fost. Toata viata va ramane in memoria mea acele clipe super fantastice. De-atunci am fost „virusat” pentru lucrare. Domnul sa va binecuvanteze ca familie si pofta buna la curcan. Deja e Niagara in gura mea… Dupa ora 10 o sa-mi scot din frigiderul de la radio polonezii… da nu e de curcan…
Apropos! Nu mai am de la Erdic nici macar o adresa. Mi-ai putea da emailul lui?
Nu-l am si nu stiu nimic de el !
Fac pe Ion sfatosu :Patratosule daca vrei sa-ti bei cafeaua fara sare in ea tine-i un pic la distanta pe studentii tai (actuali si fosti )…si sa ai lanturile in portbagaj oriunde alergi .Asa o sa-ti savurezi cafeaua linistit !
Patratosule, nu-l asculta. Pe noi ne-a tinut foarte aproape si n-o sa uitam asta niciodata. Asa-i cunoastem inima si stim ca ne putem baza pe indemnurile, sfaturile si experienta lui in orice moment. Da nu ne mai trimite schite de predici, cum facea odata…
pt. cdfdmg ; incearca ,,21 Legi ale Conducerii” de John Maxwell
Si m-am ales cu doua linguri mari de sare !
Contestat de colegii de breasla (unii „profesori” doar), dar iubit si apreciat corect de studenti.
Mai bine sare decat dulcegarii ieftine (vorba lui patratosu). Eu oricum n-as putea manca curcan la tava cu miere. Tot cu sare si mirodenii e bun.
Wes, sa stie toata lumea. Motivul pentru care unii colegi de breasla nu te apreciaza eunul singur: invidia. Dar slava Domnului nu e multi din acestia.
Pt wes,
John Maxwell are legi pt conduceri perfecte 🙂 , neaplicabile.
John Maxwell ia principii din afaceri, marketing, psihologie si le cauta apoi niste texte scripturale sa le muleze.Normal era sa porneasac de al Scriptura si sa ajunga la idei aplicate si in alte domenii.
Ceaiul de azi dimineata in care am pus si o vitamina efervescenta, m-a cam trezit 🙂
ihtys,
daca principiile luate de unde zici, se incadreaza perfect IN versetele biblice, atunci acesta este un argument perfect ca biblia este actuala si prezinta o baza solida pentru diverse domenii. Pentru ca principiile din biblie sunt din vesnicie ele au rol integrativ nu celelalte principii seculare.
Biblia nu e un manual de marketing sau de psihologie, dar contine din plin material pentru cele doua domenii. Marketingul este biblic. Economia de piata este bine stabilita de Dumnezeu. Psihologia nu exista in sine fara Creatorul ei. Toate sufletele sunt de la Domnul, asa scrie in Ezechiel. Toate oranduirile din societatea umana sunt oglindiri imperfecte ale oranduielii perfecte de sus.
Unele prejudecati pot fi blocaje in asimilarea multor lucruri bune.
Si Dumnezeu are pentru noi legi perfecte, dar aplicabile prin Christos. Daca Maxwell a fost calauzit de Duhul Sfant (numai daca ai dovezi ca n-ar fi fost…) in scrierea cartii fii sigur ca principiile acelea sunt aplicabile.
Pentru Adrei si Wes, cu permisiunea lui Daniel:
danyerdic@zappmobile.ro
Dumnezeu să vă binecuvînteze cu lumina Lui prin care să vedem orice fel de lumină.
Rugaţi-vă şi pentru noi la Conferinţă!
Ontzi, sa-ti dea Dumnezeu sanatate din belsug si toate binecuvantarile de care ai nevoie.
Multumesc foarte mult.
Cine zicea ca nu e bune blogurile?
Îmi plac binecuvântările tale, Pătrăţosule 🙂 Uite că şezătoarea e şi pentru binecuvântări, şi pentru cereri de rugăciune 🙂
Mulţumesc, Andrei şi Ioa. scriu din maşină dintr-un bucureşti infernal.
Mulţumesc lui Dumnezeu pentru colegul care conduce, e o binecuvîntare, a condus aproape toată noaptea. Eu n-aş fi rezistat şi, cînd ajungem acolo, vom fi luaţi de odihniţi.
… si biserica sa zica „amin!”
Cu placere Andrei!
Wow, astăzi strânge blogul 300 000 de vizite 🙂
Până la 5 miliarde mai e un pic 🙂
ia ca am trecut deja de 300 🙂
Marius, tie iti vine sa crezi ca numai azi ai fost vizitat (well…blogul) de 1687 de ori? Si inca nu-i gata ziua 🙂
Pentru că urmează să vă întâlniţi, vreau să vă spun că aş fi vrut să fiu cu voi, dar îmi trimit umbra şi sper „să facă faţă”. 😀 Vom merge mai departe!
Nu ştiu cum vi s-a întâmplat vouă, cei care aţi mai început bloguri, dar eu, când am început blogul, înainte să deschid pagina mea, veneam aici, în toposul acesta pătrăţos. Aici, totul avea ritmul alert… Apoi, când ajungeam pe pagina mea, parcă mă aşteptam să citesc ceva nou. Să fi pus altcineva articole, în absenţa mea. Dar realizam repede că doar eu pot face asta… La Pătrăţosu era pista de alergare, la mine mă simţeam ca-ntr-un foişor de meditare. Am mers mai departe…
Apoi, îi mai datorez Pătrăţosului un stres de vreo 3 zile şi 2 nopţi nedormite din cauza „Mioriţei” şi a lui Manole. Am rezistat însă. Aveam de mers mai departe.
Şi tot din cauză că veneam zi de zi aici, am citit grozăviile lui Bastrix. Dar a trecut şi asta, fiecare a mers mai departe.
Ceea ce m-a şocat aici, dincolo de unele îmbrânciri prea dure, a fost că Pătrăţosu punea din când în când mesaje foarte personale, pe care eu nu le-aş fi dat mai departe. Diferenţă de temperament, de reacţii, de multe altele… Atunci, când citeam astfel de inserţii (prea) personale, aveam senzaţia că ia(u) foc. Dar, a(m) renăscut şi s-a mers mai departe.
Acum, când se-adună lunile de grăit în auzul altora, să ne amintim că cine îşi ţine în frâu limba, îşi ţine în frâu tot trupul şi că vom da socoteală pentru orice cuvânt nefolositor pe care-l vom fi rostit. Să ne temem că dacă noi vom tăcea, vor striga pietrele! Să mergem mai departe!
Întru mulţi ani, Pătrăţosule, ţie şi rostirii tale! Du-te cu Cuvântul mai departe!
Cine se mai indoieste ca I.T. a fost „o punte intre noi si ei”, e rugat sa „iasa pe interval”,adica la sezatoarea patrata!
CAFENEÁ, cafenele, s.f. Local public în care se consumă cafea sau, p. ext., ceai, băuturi alcoolice, prăjituri etc. ♢ Loc. adj. De cafenea = fără valoare, neserios. Vorbe de cafenea. [Var.: (reg.) cafineá s.f.] – Din tc. kahvehane, ngr. kafenés.
După definiţie, un local (aproape) compromis din start.
La Arad s-a deschis prima cafenea creştină.
„Nu se fumeaza decat intr-o camera separata, inchisa cu termopan”, ne anunţă cineva.
BRAVO! Aştept cu nerăbdare deschiderea crâşmei creştine, „un loc bine dichisit”, cu spaţiu decent pentru băutorii moderaţi de bere, vin (băuturi cu efect curativ) şi separeu cu zăbrele si plasă, pentru băutorii înrăiţi, scandalagii. Totul sub atenta obervaţie a… „cafeneaua are patronaj crestin… sunt crestinii care lucreaza acolo”.
Nu contest binefacerile unui loc în care să ieşi la o vorbă, însă mă deranjează că expunem viciul în vitrină.
La Cluj nu se fumează la CAFENEAUA CREŞTINĂ. E drept, nu ştiu cât de bine le merge.
cand in oraselul unde am locuit pt un timp scurt s-a deschis un bar al patronilor pocaiti se auzea prin piata ,,hai sa mergem la pocaiti sa bem ca ei nu amesteca bautura cu apa „. ……Oare ? Ce siguri erau pe cinstea ,,pocaitilor ” !!!
fiecare e liber sa-si reglementeze propria politica interna a afacerii sale
nu prea stiu daca alaturarea cuvantului ‘crestin’ la o afacere e de bun augur (cafenea crestina, benzinarie crestina, fabrica de pantofi crestina..nu cred ca sunt potrivite asocierile, chiar daca respectivele entitati sunt cladite dupa anumite principii care seamana cu principiile crestine)
Matei 5:14 – 16 „Voi sunteţi lumina lumii. O cetate aşezată pe un munte, nu poate să rămână ascunsă.
Şi oamenii n-aprind lumina ca s-o pună sub obroc, ci o pun în sfeşnic, şi luminează tuturor celor din casă.
Tot aşa să lumineze şi lumina voastră înaintea oamenilor, ca ei să vadă faptele voastre bune, şi să slăvească pe Tatăl vostru, care este în ceruri.”
Şi totuşi alăturăm cuvântul creştin unor instituţii: Biserica creştină (aici nu discutăm), liceul creştin, grădiniţa creştină, centrul creştin şi altele. Unde ar trebui să facem delimitarea? Dacă instituţiile sunt non profit merge? Dar dacă sunt instituţii de formare sau învăţământ?
Din punctul meu de vedere creştinismul înseamnă normalitate, legile naturale, nepervertite, calea firească, primordială. Cred că universul funcţionează după legi creştine din momentul creaţiei, cu mult înainte de întruparea lui Cristos. Cred că Dumnezeu e creştin.
MI-AM CERUT scuze , nici acum nu pot posta liber ???
de ce mai sunt interzis la postat acum ???
Draga Romania, nu poti posta liber o vreme, numai dupa moderare din pricina antecedentelor.
Dupa perioada de convalescenta, iesi de la moderare, te las sa postezi complet liber. Nu vei fi moderat doctrinar.
draga cdf… , dacă îţi modelezi mintea cu DEX-ul… e grav.
Iti explic altă dată de ce, dar caută cîteva cuvinte, biserică, credinţă, rugăciune, Dumnezeu şi altele ca astea.. vezi ce iese.
Mari, nu există afacere creştină, există numai afaceri făcute de creştini.
nu cred ca o cafenea sau un local ,facut de crestini,poate sa dea celor din lume,sa bea
avem o mare resposabilitate,noi Il prezentam pe Hristos,oamenilor,
Nu poti traind prin duhul,sa oferi decat ceea ce e corect ca si crestin,
altfel te mustra cugetul
ASA L PREDICA PAVEL PE HRISTOS?
LA DAM TIGARI…nici nu ar trebui sa lucram intr un magazin necrestin ,unde se vand tigari si bautura.
Mi se pare ca de fapt glumiti spunand „ca mergeau sa bea la pocaiti”halal evanghelizare,pentru asa ceva trebuie sa fii pus la disciplina,
apoi ne miram ca ii scuzam pe informatori
Draga patratosule…desi relativ tardiv, raspunsul la intrebarea ta adresata mie in 10.11’07 pe blogu-ul lui D.B. „Dezvaluiri,Destainuiri,Dezavuari”(„Ce s-a intimplat pe Masa Rotunda”) este simplu:Am fost exclus de la Masa Rotunda. Motivul? Nimic mai simplu:incomodam prin intrebarile mai mult decit retorice pe care le adresam moderatorului de atunci ale „Mesei Rotunde”.
Nefericirea face ca istoria s-a repetat si pe cei „3-D” amintiti mai sus.La inceput mai direct si fara menajamente,mai apoi cu o oarecare eleganta,am fost invitat sa intru pe alte blog-uri sau sa-mi deschid unul al meu.Motivul? Pur si simplu:incomodam.Spun asta chiar daca ulterior moderatorul si-a cerut scuze.Amaraciunea a ramas.
De aceea am incercat la patratosu…draga Marius!
Cred cel putin doua lucruri la acest moment: ca trebuie continuata „macrodeconspirarea” tuturor celor care au avut o functie de conducere in toate forurile (Uniune,Seminar,Comunitati) evanghelice in general,si in cele baptiste in special,precum si demararea „microdeconspirarii” colaboratorilor,informatorilor „simpatizantilor” fostelor si actualelor servicii secrete de la nivelul bisericilor.
Atit deocamdata!
Chiar vreau să văd dacă vă interesează subiectul. Care sunt criteriile pe care trebuie să le împlinească o instituţie (sau unitate oarecare) pentru a o numi creştină.
Deocamdată avem şcoli creştine, grădiniţe creştine, centre creştine, farmacii creştine, librării creştine şi, neoficial, cafenele creştine.
Dragă Marius, încerc din răsputeri să polemizez moderat. Până nu tare demult nu eram chiar aşa de moderat. Intenţia mea e să pornesc de la o definiţie (la care nu am zăbovit prea mult) pentru a dezvolta un subiect, şi nu să discut în jurul ei.
Nu mă deranjează dacă ceaiul pe care îl beau e mai acid, doar să imi fie permis să şed într-un colţişor.
Oricum, tot mai multe activităţi lucrative sunt însoţite de adjectivul „creştin”, o realitate pe care în curând nu o vom ignora. Cel puţin aşa cred.
multumesc ca acceptati si alte convingeri si Doctrine decat ale voastre .
@@@ = pt. crin alb – eu sunt Crestin si in conceptia mea crestinii „fast ~ food ” , facut peste noapte ca si miliardarii de carton nu sunt Crestini . Ii plin de ” crestini ” cumparati cu anumite chestii , unii chiar pe niste cutii de margarina . Credinta Adevarata , numai asta ma intereseaza si sa se faca Lumina si Ordine Divina in Biserica Domnului Cel Viu si Creator .
http://danspaniard.wordpress.com/ aici am vrut sa va trimit , scuze . Nu la cel cu Basescu . Viatza politica mi-a incins nervii si creierii in ultima vreme , dar sper sa ma ocup mai mult de Docrinele crestine de acum incolo si sa reusesc sa le explic pe intelesul vostru .
la mine ce-i in gusa-i si-n capusa si nu ma tem de inceputurile proste pt. ca-mi cunosc destul de bine Dumnezeul . Lupta nu este nici macar inceputa . vor fi ani si ani . Imi place sa ma joc la inceput cu adversarii si sa pierd . Face parte din strategie . Asta sunt eu , si asa am fost de mic .
va rog inca odata sa va uitati si aici la alte pareri , pt inceput :
http://danspaniard.wordpress.com/
Frate Marius, am citit articolul dumneavoastră din „Farul creştin” – „Ce se mai poartă la nunţile noastre?” Mă abţin să comentez. Puteţi mai mult decât atât.
Oricum, mă întreb ce ţintă are articolul dumneavoastră. Dacă dumneavoastră l-aţi scris. (Aparent articolul nu e semnat. Iniţial mă gândeam că fotografia care vă reprezintă, ataşată întrebării face parte din titlu. La nunţile noastre se poartă Marius Cruceru?)
Draga Marius,
eu l-am scris, nu ştiu in ce formă a ajuns la Farul, nu stiu cum a fost editat.
tinta articolului meu este „nuntile noastre”.
Multumesc de incurajari „puteti mai mult” 🙂
Romania, daca stai „cu-minte” n-are nimeni nimic cu tine
Cdf… este loc si pentru putin acid aici, dar nu pentru răutăţi, fii binevenit.
A propos, spor la meditatii de luni dimineata. Va urez un inceput de saptamina bun.
Viorel c. Nu stiu la ce te referi, poti sa fii mai explicit?
acum nu am sa vorbesc despre Laudaci , aplaudaci si Listaci ci despre Contraceptie .
oare nu este mare pacat contraceptia si Doctrinele care o incurajeaza si mai mari pacate ?
chiar mai mari decat cele de care Ton oricum s-a pocait si a mers pe alt drum .
Dupa mine Onania = Contraceptie ( evitarea sarcinii, in unele cazuri cu orice pret ) si Masturbarea sunt 2 lucruri total diferite .
Alta tema de gandit : oare ce este mai rau sa poftesti o femeie reala sau o poza , o imagine intr-un film ?
Oare de ce este lasat clar sa se inteleaga ( atat in vechiul cat si in Noul Testament ) ca daca te uiti la o femeie realmente si in cîmpul tau vizual si o poftesti , numai atunci este ca si cum ai curvit cu ea ??
de ce nu se spune , doar daca visezi si ti-o imaginezi cand ea nu este prezenta deja ai si curvit cu ea in inima ta ?
daca cineva are astfel de preocupari astept si nu numai astept si alte pareri
Un reminder pentru cei implicaţi, o ocazie pentru cei care vor să se implice: ajutăm pe cineva, fiecare după cum a hotărât în inima lui.
Banca Transilvania – 01201H73012 – pe numele Miron Corneluş.
CDFDMG sau Marius Guttenberg. Tot una e. Am semnat din greşeală în două feluri.
Pot avea două atitudini faţă de ultimul articol din „Farul creştin”.
Atitudinea nr. 1:
Am râs când am citit articolul, m-am amuzat copios, dar mai bine am râs când am citit Decameronul lui Boccaccio, operă pe care o înfieraţi într-unul dintre articolele dumneavoastră.
Atitudinea nr. 2:
Nu am vrut să fiu foarte ironic spunând că puteţi mai mult. M-am exprimat urât. Îmi cer iertare.
Altceva spun: dumneavoatră sunteţi lider de opinie, chiar formator de opinie în multe cazuri. Faceţi parte din elita intelectualilor români. Ceea ce aţi scris e absolut adevărat. Nu mă refer atât la noile obiceiuri de la petrecerile pocăiţilor cât la „criza” de soluţii, care pare că este otravă şi moarte în rândul enoriaşilor. Eu visez la o societate ideală, la o biserică de pocăiţi. Învăţaţi-ne să o formăm, să ne identificăm într-o astfel de societate. Până acum îmi pare o utopie.
Dacă dumneavoastră scrieţi în spritul în care aţi scris articolul, să vedeţi de ce vor fi în stare enoriaşii! Suntem oameni, ne luăm modele dintre cei pe care îi admirăm.
Bravos,IOA! si multumiri!!!
haideti,fratilor,la BT!
Subiect pt sezatoare:
Ce parere aveti despre cliseul „nu te lua dupa aparente”? Il tot auzim ca sfat, ca scuza, ca argumentare,etc.Il auzim in sala de curs, la piata, la frizerie,samd.
Intrebari: putem iesi de sub imperiul acestui cliseu?
Putem cunoaste altfel decat prin intermediul aparentelor, exploatate de simturi?
Este,pana la urma un cliseu? Sau reflecta, de fapt, limitarile noastre si este atunci un status quo al umanitatii?
….
pe mine ma framanta zilele astea perceptia si interpretarea realitatilor…mai departe, va rog pe voi!
Foarte interesant, CiprianS… Săptămânile astea studiem cu nişte grupuri, istoria lui Lot. Am început cu despărţirea lui de Avraam, când Lot se uită şi alege Câmpia Iordanului, foarte verde şi bine udată, ca o grădină a Domnului.
Peste câteva capitole tot ce rămâne din Câmpie este cenuşă. Dumnezeu nimiceşte toate cetăţile şi tot ce creştea pe pământul acela.
De câte ori am ales şi noi după aparenţe, ceva ce părea extraordinar şi am rămas cu cenuşa?
Ar fi putut Lot să vadă dincolo de aparenţe?
Poate că este un status quo: alegem după aparenţe, suntem dezamăgiţi, ne întoarcem la Dumnezeu, şi astfel inimile noastre sunt învăţate dependenţa de El, şi nu de lucrurile din jurul nostru.
Draga Marius Guttenberg alias cm… (iarta-ma ca nu pot reproduce tot cirnatul),
1. nu-i de ris! 🙂
2. ai dreptate, se poate si mai mult, dar Farul are un anumit public, fiecare post sau articol trebuie adaptat publicului
multumesc de aprecieri, cred ca sint exagerate. Pe bune!
Eu incerc sa dau solutii.
Tocmai de aceea saptamina asta „va umplu” cu Tevi Laptarul, despre traditii, Sabat, nunti etc.
pentru asta exista blogul asta, sa incercam sa gasim impreuna solutii. Impreuna, eu nu sint Oracolul care am solutii la toate. IMPREUNA!!!
si vorba lui Ioa si Cipri, nu te lua dupa aparente
ia vedeti aici ca merita:
http://chinezu.eu/2007/11/27/cioroianu-loveste-din-nou-in-plexul-spaniei/
vom fi ce-am fost si mai mult decat atat … vedeti ce-am fost si bogatii aveam si altele .
http://www.romanialibera.ro/a112418/napoca-orasul-bogatilor-din-dacia-romana.html
trebuie ca sa gasim toate vestigiile si resursele stravechi .
cu atatea scene din ‘Scripcarul’ mi s-o facut iar ‘pofta’ de film 😛 ..chiar…ar fi tare o ‘dezbatere’ pe marginea filmului 🙂
sa te uiti, Mari, merita.
muzica este superbă-
stiiu ca e faain…ca deja l-am vazut de vreo 3 ori….doar ca mi s-o facut din nou dor de el 😀 ..si pacat ca stau cam prost cu timpu` ca altfel iara m-as mai uita 😛
Un film bun, ca să fie înţeles merită văzut de cîteva ori.
Cred că Andrei Rubliov am văzut de vreo 5 ori.
mamaaaaaaaaaa, ce patratosenie inzapezita 🙂
ha, pentru mîine seara am scris de ce am schimbat headerul 🙂
dar nu ai plecat inca in SUA?
dupa calendar se zice ca ai fi plecat in 16 impreuna cu sotia, dupa pagina UEO se zice ca esti candidat in carne si oase, pe 19 la ora 15, ca sa fii sef. 🙂
eu pe cine sa cred? 🙂
no, ma apuc de treaba? 🙂
ti-am raspuns la email.
tocmai răspund, Mircea,
Save me! 🙂
Draga Patratosule
Felicitari pentru urcarea in topul ZE LIST!!!!
Azi mi-a aratat un prieten
http://www.zelist.ro/grafice/2007-12-25/patratosu.wordpress.com
Se pare ca cel mai cautat site de sarbatori intre bloguri a fost al tau!
A meritat toata oboseala …. parerea mea
Multumesc, juristule…
Ma voi uita si eu! N-am ştiut… aşa cum spuneam.. .nu mă prea interesează topurile.
de doua zile e primul loc si in topul wordpress….
http://botd.wordpress.com/?lang=ro
Felicitari!
Aveam nevoie de ceva mai substantial de sarbatorile astea…. hrana mai tare 🙂
Imi bag (Cenzurat de blogger) in blogurile voastre religioase.
M-am uitat pe toate. Numai porcarii. Pana si parintele Bastrix a dat numai copy and paste si youtuburi…
Ce treaba are un blog religios cu topul wordpress?
La biserica cu toti… inchidetiva acolo in adunarila voastre
Ce faceti voi nu este blogging e prozelistism
cred ca cineva si-a schimbat porecla,iar
Roma_nia nu inteleg de ce te abati de la subiect?mereu,
Vad ca te obsedeaza unul anume,de ce nu discuti cu cineva,in particular aceasta?
Ce Romania, cucoana, lasa-ma in pace cu Romania ta! N-am nici o treaba cu ce spui… Ce porecla???
Draga Elisa, nepocaitul nu este nici Athos, nici Sfat Calugaresc, nici Romania…
este unul dintre „prietenii” nostri
Si cand te gandesti pentru ce s-a demarat „sezatoarea” si unde s-a ajuns!!! 😦
Intrebare: DUMNEZEU controleaza si spatiul virtual, blogosfera?
daca da, cum se poate ca unii care se definesc ca oameni cu frica de EL, actioneaza in doru lelii?…
si daca da, vor fi trasi la raspundere pt toate aberatiile tastate – si ne”taste”-ate de noi 😀
si noi credem ca da, nu-i asa, Elisa!
Iar cei nepocaiti sa se pocaiasca, pana mai e HAR!
Nepocaiutle,fii mai atent
nu m-am adresat tie
la 8 si 13′ a postat Roma_nia,asa ca lui m-am adresat in legatura cu subiectul pe care el l-a deschis>
Nu te consuma, Ciprian, asta este riscul iesirii „in lume”, bine ca nu sintem „din lume”.-..
Da, Dumnezeu controlează blogosfera! altfel n-aş fi aici!
Şi mie mi se pare foarte ciudat că în zilele astea am fost în top pe locul 1, mai ales ca „ai nostri”, cititorii obisnuiti au fost pe la biseiri si numai de blogul meu nu au avut chef…
Ma mir foarte foarte…
halooooooooooo?
ce se intampla?
ti-a spart cineva blogul Marius?
Ce e cu ultima stire? e din capitolul „glume proaste” ca aiaia cu „regele blogarilor”? 🙂
Referitor la ultimul post: nu s-a schimbat nimic. Este o greseala, dar lamuririle vor fi in cursul serii. :)) …
Ah, cu regele blogărilor!
Ar fi ca la ţigani, nu?
Dacă eu mă autonumesc… 🙂
nu inteleg de ce sunteti asa de criticat de „nenea” ăsta http://bastrix.wordpress.com/2008/01/03/e-mai-putin-important-mesterul-manole-decat-fratele-petru-dugulescu/#comment-15790
are dreptate in ce zice, chiar sunt foarte nedumerit…?
din invidie, citeşte pînă la capăt! Dacă vrei să te convingi dă un search cu numele meu
Cruceru sau Pătrăţosu pe site-ul lui…
Ai ce citi două săptămîni… dar, te rog, ia-ţi nişte emetiral cu tine…
Îţi explică tot el şi chestia cu emetiralul…
nu stiam asta, nu credeam ca exista atata rivalitate in blogosfera…sunt si eu nou pe aici,postez de abia o luna, de aceea parca ma simt oarecum incomodat sa scriu pe blogul dv, cand ma uit la ce oamenii scriu aici, si ce cuvinte folosesc, de trebuie sa stau cu dexonline.ro deschis ca sa traduc din lb romana tot tot in limba romana, apoi ma compar cu mine. Dar am plictisit destul, din cate mi-a zis verisorul meu, sunteti un om foarte ocupat, apreciez si raman uimit ca reusiti sa raspundeti totusi la toti si la toate…atat de repede…
Toate aprecierile !
Stai liniştit, Anddij, bine ai venit în blogosferă, să nu te laşi!
Nu te lăsa intimidat de comunitatea de aici, este loc pentru toţi, scrku şi despre maşini, despre Opel şi Logan, despre filme, despre cam toate, despre ceaiuri chiar şi despre cum scapi de pietre la rinichi…
Sînt ocupat, dar nu atît de ocupat încît să nu stau de vorbă cu oamenii.
Oamenii sînt ocupaţia mea!
Ucenicia ese chemarea mea!
Fără astea nu vreau să fac nici o meserie…
Stai pe-aproape!
Şi ţine minte, în blogosferă e multă otravă şi multă cotonogeală,
cînd trage unul în tine, vino aici să îţi arăt eu ce cicatrici am 🙂
Mi se pare extraordinar sa lucrezi cu oamenii! Oricum, nu stiu daca sa zic din fericire sau din nefericire, dar inca nu am primit nicio cotonogeala, probabil pentru simplul fapt ca blogul meu nu este cunoscut aproape de nimeni.
I-am dedicat articolele si intregul blog Domnului, si i-am zis sa faca El ce vrea cu el. Domnul se pricepe cel mai bine la din astea 🙂
Ai făcut un lucru foarte frumos, Anddij, foarte frumos.
pentru mine blogul este ca un altar pe care aduc şi eu ce pot Domnului
Nu toate animalele sînt fără cusur… dar aduc o jertfă dimineaţa şi una seara… cam aşa..
Uită-te la ultimul post, cel cu Carele de foc, pe hîrtia care ajunge în mîna lui Liddell este scris ceva…
Ia chestia aia pentru tine..
Da, lucrul cu oamenii, este cea mai periculoasă profesie din lume, dar şi cea mai frumoasă.
Am vrut să devin pilot de aviaţie militară.
Crede-mă că am parte de mai multă adrenalină acum!
ma impresionati pe zi ce trece cred ca sunteti un om extraordinar poate nu i tarziu sa deveniti pilot ….
Ce scria pe hartia lui Liddell?
1 Samuel 2:30 De aceea, iată ce zice Domnul Dumnezeul lui Israel: „Spusesem că şi casa ta şi casa tatălui tău au să umble totdeauna înaintea Mea”. Şi acum, zice Domnul, departe de Mine lucrul acesta! Căci voi cinsti pe cine Mă cinsteşte, dar cei ce Mă dispreţuiesc, vor fi dispreţuiţi.
multumesc pentru incurajare, nu cred ca o sa uit ce era scris acolo… nu stiu cum s-a facut, dar aveam nevoie de asa ceva in momentul acesta 🙂
You are welcome, dragă Anddij! 🙂
No problema!
Dumnezeu cu tine!
Ştiaţi că aveţi un loc în Mexic ce vă poartă numele?
”The Crucero is the place where ….”
http://gardenerinmexico.blogspot.com/
N-am ştiut, pare frumos, mă duc acolo să îmi fac pensia… 🙂
Pentru că mă „lăudam” cu ceva timp în urmă cu faptul că nu am primit nicio… cotonogeală, ei bine, de cîteva zile încoace s-a cam instalat furtuna pe blog la mine. E vorba de un ateu care nu îmi dă pace, să zic aşa. Eu aproape că nu ştiu ce să îi mai zic. Mă gandeam că aţi putea să îmi daţi „o tastă” de ajutor, o idee cît de mică. Mă gîndesc că deja am devenit prea îndrăzneţ, să vă cer asta, dar pe de altă parte v-aţi asumat riscul acestei meserii periculoase, anume lucrul cu oamenii. 😀
Mărturisesc că am fost inspirat de către dv., prin Harul Său, şi am o fermă convingere că El vrea de la mine să ajut la rîndul meu să contruiesc alte caractere. Probabil ce am zis eu pare naiv, poate stîrni răsul, sau pare prea îndrăzneţ.
Mă gandeam că totuşi noi, copiii Săi, nu suntem chemaţi la mediocritate, ci suntem chemaţi să excelăm prin viaţa noatră, pentru simplul fapt că prin aceasta Îl vom putea onora pe Creator.
Dacă am fost prea supărător sau am cerut cam multe, vă rog să mă scuzaţi. Dacă doriţi să mă ajutaţi, am pus aici linkul cu articolul-dispută de pe blog la mine, unde mi-ar prinde bine ajutorul dv.
Vă mulţumesc pentru timp! 🙂
anddij, ma gandeam la spui tu si indicatorul imi arata „giganti”, nu suntem chemati sa excelam in nimic, suntem chemati sa ne smerim sub mana tare a lui Dumnezeu si la vremea potrivita El ne va inalta chiar daca se va folosi pt aceasta de o cruce, de fapt cel mai adesea o face. Atunci sa vezi cum iti doresti mediocritatea chiar daca numai ca ispita sa-ti usurezi putin situatia. Pe Creator Il onorezi cand tu te faci mic ca El sa se vada asa cum este.
Nu m-am referit la acea modalitate de a excela. Este adevărat că noi trebuie să ne smerim, dar totuşi, cum zicea şi domnul Cruceru în articolul „Carele de foc”, acolo Liddell a excelat pentru Slava Lui! Cineva la mine la biserică se roagă în felul următor: „Doamne, fereşte-i pe lideri de mîndrie…”. Dacă excelezi într-un domeniu nu o faci pentru propria persoană, ci o faci pentru Dumnezeu. Şi dacă tot e pentru El, de ce să nu o faci aşa cum trebuie? Nu-i aşa că doreşti să aduci în faţa Dumnezeului tău tot ce ai mai bun?
În niciun caz nu mă refeream la „giganţi”..ci mai degrabă giganţi ai credinţei… vezi Pavel sau alţi oamenii ai Domnului care au excelat. Exact asta e viziunea mea în a excela. Acesta era sensul.
Chestia frumoasa este ca eu nu am nimic bun, deci nu pot excela, serios, literal, vorbesc serios, deci cine se roaga greseste ca-i numeste lideri si-i vede ca lideri, in loc sa ne aplecam sa vedem cine ne spala picioarele trebuie sa-i cautam de grade. Face bine ca se roaga ca Domnul sa-i fereasca de mandrie dar mai departe trebuie sa-i caute la picioare-asa era Domnul Isus, desi Fiu de Dumnezeu si Dumnezeu s-a aplecat sa spele picioarele jegoase si cred puturoase-zaduful zilei-ale celor 12. A excelat in dragoste si ascultare, restul Apostolul Pavel le-a considerat gunoaie fata de pretul nespus de mare al cunoasterii lui Isus. Deci, calca-i pe urme, coboara-te la picioarele altora si acolo vei avea un camp mare de excelare reala, dureroasa pt fire dar placuta lui Dumnezeu.Incearca.
De acord in totalitate cu tine. Dar nici eu nu am nimic bun în mine, exceptînd ceea ce a vrut El să pună în mine.
Cînd zicea „lideri”, sunt convins că se referea la cei care conduceau biserică, la cei puşi să facă lucrarea aceasta, puşi să slujească în acest fel.
Incearca sa simti ceea ce spun, eu cred ca slujirea in termeni moderni este de fapt locul din fata, de marire, mai putin de coborare, asa este perceput. primul gand cand se „urca” cineva sa vesteasca Cuvantul este de pozitie inalta nu de cel ce coboara sa slujeasca-fii sincer, nu poet. te zbati intre conduceau si slujeau, trebuie sa le separi. Cine exceleaza, nu o stie, o vad ceilalti, daca Apostolul Pavel stia ca exceleaza, era pierdut, nu vorbea metaforic cand spunea ca este cel mai mare dintre pacatosi, asa cum o facem noi poetic astazi, ci chiar credea, chestia cu ce a pus bun in noi Dumnezeu este ca si cu sfantul: „sa fii sfant si sa nu stii”. Chestia de smerenie.
Domnul sa te binecuvanteze anddij
mulţumesc, elisa!
Vlad L, înţeleg acum perfect unde baţi, şi sunt prea de acord cu tine! 🙂
Atunci se cheama ca suntem amandoi beti, daca ar fi sa ma gandesc dupa cum bate vantul in zilele astea. dar curaj Dumnezeu este mare si de nu te inalta aici, mai bine este, te va inalta dincolo daca Il iubesti si asculti.
Draga Anddij, m-am uitat pe blogul tău, arată din ce în ce mai bine… nu cred că ai nevoie de ajutor, te descurci bine şi singur… 🙂
aşa se căleşte blogerul! 🙂
Merită să asculţi ce spune Dumnezeueateu, este unul dintre puţinii atei sinceri pe care i-am întîlnit.
Încoardă-ţi neuronii, merită.
Blogul este noul circ roman în care putem fi daţi la fiare, dar poate fi şi noua arenă romană în care să luptăm ca gladiatorii pentru apărarea valorilor noastre.
Curaj…
Sînt pentru excelenţă în lucrurile pe care ni le încredinţează Dumnezeu, cum înţelegeţi altfel „să faceţi ca pentru Domnul… „, pentru „integritate şi excelenţă”
Anddij, succes în continuare la scris. Ai talent şi Domnul va binecuvînta lucrarea mîinilor tale, dar nu-ţi repezi conlocutorii.. Ai răbdare, ai multă răbdare.
Te-am pus la bloggroll 🙂
Mulţumesc mult pentru sfaturi! O să îmi dau silinţa.
Pot să zic că El deja binecuvintează, şi începe să mă înveţe lecţia răbdării. Mulţumesc încă odată!
Am uitat…mi-am schimbat numele sub care postez, mi se părea foarte „abstract” se poate schimba şi la blogroll? Scuzaţi-mi vă rog îndrăzneala…
AndreiJ
Mariuse, inca un pic si …500 000. Quite impressive, I must say! Parca nu de mult erai prin Bucuresti la ceva conferinta, si atingeai 300, si uite…in curand 500. Incredibil. De fapt, in ritmul la care se desfasoara lucrurile pe-aci, nici nu m-as mira ca, pe cand revin maine, sa fie deja trecut de cifra amintita 😀 Se sarbatoreste ceva, un tort, o prajitura ceva…? 🙂
Draga Logik, da, nu cred că-i mare eveniment, la 100.000 am simţit aşa un fior ca la schimbarea kilometrajului la maşină…
acum motorul trebuie „realezat”
Vă ofer o prăjitură virtuală, dacă tot vrei, pregătesc eu ceva, tot pătrat 🙂
Cam puţină lume se învârte pe aici. Atracţia este în altă parte.
Asta este, puţin aici, puţin şi dincolo…
Fiecare unde poate şi ce poate.
În cubul lui Marius are toată lumea loc…
Ca în gară, unii vin, alţii pleacă…unii se supără, alţii se bucură.
Cubul este deja supus şi presiunii interioare şi celei exterioare.
Sunt sigur că va rezista încă multă vreme pentru că lumea are ce spune. Abia s-a dat tonul. Am început să cântăm şi nu cred că am parcurs decât primele note. Unii cântă la unison, alţii cântă în canon, alţii cântă pe mai multe voci, alţii cântă singuri, unii sunt solişti, alţii vor să fie solişti, unii cântă în ton, alţii nu au luat tonul, unii cântă foarte bine, alţii au răguşit, alţii sunt în faţă, alţii au rămas în urmă, unii sunt în măsură, alţii au pierdut măsura…
Ceea ce este important este că dirijorul este la pupitru şi are bagheta în mână.
Am cerut permisiunea proprietarului de a aduce în discuţie un subiect. Aşa că asta fac acum.
Cineva spunea: ,,cel mai dezastros început de predică este acesta: ,,Ştiu ce spune Bibia dar… (şi urmează lucrurile neesenţiale, pentru că deja a spus totul)
Oameni buni, ştiu ce pune Biblia şi pentru că ştiu ce spune vă propun să discutăm despre…DIVORŢ.
Tema ESTE de actualitate.
S-ar putea să am surpriza unui lung timp de aşteptare pentru comentarii.
Cum spune o cântare:
,,…dar până atunci voi lăuda pe Domnul,
Ruga mea spre El…”
SDM
draga SDM, aici este locul pentru „comentarii la subiectul off-topic”, acesta este un oximoron… 🙂
da, Cubul ăsta este uriaş, sper să ajung cu el la 1000.
Unii cîntă contra… 🙂
de acord… aia nu este predică, aia este altceva.. este conferinţă, simpozion, discurs… cînd spui… ştiu ce spune biblia… DAR…
eu la următoarea frază aş ieşi afară.., dacă continuă să vomite din pop-psychology şi alte prostioare de genul asta…
Despre divorţ cred că s-a mai discutat.
Poate pun încă un post despre asta.
Nu am ,,prins” postul cu pricina…
Am venit mai târziu pe aici, dar nu prea târziu.
Mulţumesc şi Domnul să te însoţeacă mâine în slujire.
Pentru tine 2 Timotei 4:5
SDM
lasă că îl reluăm,
citeşte Predica de pe munte…
acolo Domnul îi pune pe farisei într-o situaţie imposibilă…
găseşt situaţia şi discutăm 🙂
Mt. 5:32
Unii prin divorţ decid cu bună ştiinţă să se înscrie pe circumferinţa cercului păcatului (am rămas la Geometrie plană).
Ieşirea de pe circumferinţă se face conform 1 Cor. 7:11.
Ştiu ce spune Biblia dar… să vedem ce spun şi alţii.
SDM
SDM, s-ar putea să nu fi fost eu pe fază, dar arată-mi un text în care Isus admite divorţul…
ca să vedem totuşi ce spune Biblia.. . dacă tot am pornit-o pe calea asta..
Eu zic să pornim tot de la predica de pe munte…
e un text fundamental şi care atinge problema..
,,…alţii…” nu era cu referire la tine.
Am recitit pasajul indicat şi Mt19:9.
Înţelegerea mea poate fi rezumată astfel:
Domnul Isus permite divorţul, doar dacă este ,,o pricină de curvie” (aici se opreşte Mărturisirea de Credinţă la pag.20), dar celui în cauză nu-i mai este permisă o altă căsătorie.
SDM
În Mt.19:9 ,,alta” se poate referi doar la o femeie care nu a mai fost căsătorită. Te gândeşti cumva la extinderea semnificaţiei spre o femeie a cărei şoţ a murit şi ea devine ,,liberă” de obligaţii ?
Nu cred că semnificaţia poate fi extinsă spre o femeie care a divorţat, între timp soţul a murit şi ea a devenit liberă în sensul abordat de mine mai sus. Asta este o înţelegere ,,on edge”. Domnul Isus nu trimite oamenii ,,on edge”. Este un loc instabil acolo şi cu siguranţă periculos.
Mai poate fi şi o altă înţelegere ?
SDM
ce zici de asta, SDM?
Matei 5:31 Iarăşi s-a zis: Că cela ce-şi va lăsa femeia sa, să-i dea ei carte de despărţire.
32 Iar eu zic vouă: Că tot cela ce-şi va lăsa femeia sa afară de cuvânt de curvie, o face pre ea să preacurvească; şi cela ce va lua pre cea lăsată preacurveşte.
Asta spunea statutul… la p. 20, eu te întreb ce spune Biblia? Ce spune Domnul?
TExtul acesta este suuuuuuuupeeeeeer de super!
Eu spun aşa, să vedem dacă eşti de acord cu mine…
„Între o căsătorie şi o altă căsătorie trebuie să fie o văduvie”
Am cîteva întrebări pentru tine, dragă SDM
Te-aş ruga pe tine sau pe altcineva să răspundă
1. Ce era cartea de despărţire?
2. Care era rolul acesteia?
3. Unde trebuia să se ducă femeia cu acea carte?
4. Era scris ceva în acea.. „carte”… era cumva ca un dosar?
5. Avem vreun exemplu în biblie de carte de despărţire şi felul în care a rezolvat Moise un asemenea caz?
6. Care era pedeapsa pentru preacurvie, dacă se procesa dosarul?
7. Ce spune legea depsre preacurvie…. legea în vigoare cînd Domnul vorbeşte…
Ce spui?
Ce ziceti de asta: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2315257-human_rights_watch_cere_autoritatilor_romane_permita_casatoriile_homosexuale.htm
Cred ca Domnul Isus a spus tuturor,ca nu se pot recasatori,daca celalalt sot traieste,
problema crestinilor,e ca au divortat”pe cand erau in lume”
dar Domnul a spus-o celor din lume,nu crestinilor,
asa ca ei cauta o scuza”nu stiam,acum am alt sot cu care am patru copii”,ce face?
Daca ai furat un tractor pe cand erai in lume,acum il dai inapoi,Domnul te iarta,dar „il dai inapoi”
asa si aici,te intorci la sotul sau sotia care traieste,
daca nu se poate ca are o alta familie,
te desparti,caci tu curvesti cat timp iti traieste sotul,si iti ingrijesti copiii,stand separat.
„da spun unii,dar Domnul m-a iertat”
„da,te-a iertat,dar nu vrea ca sa mai continui in acel pacat”
Biblia spune clar”esti dezlegat”de cel care curveste,dar nu dezlegat pentru a curvi(a te casatori) cu alta persoana,pentru ca asta faci,cand celalat traieste.
Dupa ce moare,se poate,numai atunci.
Cred ca la sezatoarea asta pot da reteta (varianta mea)la prajtura oferita la sarbatorirea celor 500.000…
am facut un blat de tort,obisnuit,l-am copt,apoi l-am taiat in doua,
la mijloc am pus ,mere coapte in cuptor,cu putin zahar,in scobitura,pe care am facut-o in locul coditei,
le-am sfaramat si a iesit ca o crema,in care am pus scortisoara,
deasupra am pus smntana si dulceata de afine,
a iesit f.gustoasa,,poate o incearca si Natalia..
as incerca-o si eu,Elisa! imi trimiti o felie?
aaa, incercarea are semnificatii diferite in functie de sex: la barbati-a gusta, la femei-a prepara?! 😀 😀 😀
.ciprians..daca as fi putut, as fi facut-o cu placere…
mai ales ca nu ma omor dupa dulciuri,dar asta
n-a fost asa dulce…
am impartit-o,ca nu sunt mare amatoare cum ziceam,
cred ca nu a fost frumos,sa spun …stiu ca si mie mi-a starnit pofta..(care a adus dupa ea pacatul:))
Elisa, ce-ai făcut cu prăjitura pînă la urmă?
înţeleg că a fost gustoasă…
Ciprian, citeşte încă o dată postul meu de la 500.000.acolo ai poza, nu-ţi ajunge 🙂
Frate Marius.
Aşa cum am anticipat, prea puţini se frământă cu răspunsuri la această temă.
Pe baza pasajului din Deuteronom 24:1-4, încerc răspunsuri la întrebările tale,
1. Cartea de despărţire era un document în care erau scrise motivele de despărţire (cele ce se pot încadra în ,,…ceva ruşinos…” şi defecte fizice).
2. Rolul ei era să prevină despărţirile ad-hoc şi să protejeze pe cei posibili implicaţi de traumele despărţirilor. Cartea de despărţire prevenea despărţirile şi în nici un caz nu le încuraja. Cartea de despărţire era un document cu valabilitate permanentă în sensul că un bărbat nu se mai putea recăsători cu cea căreia i-a dat o carte de despărţire. În acest fel cartea de despărţire proteja şi femeia.
O semnificaţie a cărţii viza importanţa căsătoriei.
3. Pentru curvie şi preacurvie pedeapsa din VT era moartea, cu nuanţele şi accentele din Deut. 22:13-21 şi 22-30.
4. Aplicarea legii pentru precurvie în vremea NT o înţelegem din Ioan 8:1-11.
Te gândeşti la afirmaţiile gândirilor rabinice (Şammai şi Hilell) dominante din acele vremuri ce se refereau şi la divorţ şi care sunt combătute de Domnul Isus în Matei 5:27-32?
Accept afirmaţia ta referitoare la căsătorie şi înmormântare şi aduc un plus de afirmaţii:
1. nimeni nu trebuie să divorţeze cu speranţa că moartea fostului soţ, sau a fostei soţii, va produce eliberarea de păcatul despărţirii;
2. doar moartea şi învierea lui Hristos eliberează de păcat. Aici nu sunt în opoziţie cu Romani 7:3.
Ar mai fi câteva de spus dar mă opresc aici.
Aş dori ca şezătoarea pătrată pe acestă temă, să aibe mai mult de patru laturi.
În rest… poftă bună !
SDM
Marius,am si mancat din ea,am dat din ea,cam treisfert,
era ca un fel de tort de fructe,mai racoros…
să vă fie de bine, Elisa! 🙂
Draga SDM, nu cred că ai dreptate, lumea se frămîntă cu asta, dar le este teamă de rezultate…
Poate că totuşi mă încord să scriu ceva pe tema asta… bănuiesc că iar vor sări pietrele în toate părţile..
Ai intuit foarte bine.
1. Da, în cartea de despărţire erau scrise motivele!
2. Avem „cărţi de despăţire” pe care Domnul le scrie Miresei Sale, Poporul Israel, acolo sînt scrise motivele.
3. Dacă scriai motivul, singurul motiv acceptabil pentru divorţ, adică preacurvia în cartea de despărţilre şi o trimteai pe femeie către sobor, ce trebuia să facă soborul?
Ha? Aud…
Să o trimită la lapidare…
Observi ironia Domnului?
„Da, puteţi să divorţaţi, cu preţul morţii, puteţi să vă trimiteţi nevestele în faţa pietrelor, asta este singura cale „legitimă”…”
Absolut nu ai voie sa divortezi,cand esti copilul lui Dumnezeu,
dar de ce nimeni nu vorbeste in adunare depre cei care au divortat inainte,
era o sora care era recasatorita,dar sotul traia(divortase cand era in lume)
s-adus la pastor,dar acesta i-a spus”daca iti traieste sotul eu nunte pot dezlega,doar Domnul”
ea a avut”fericirea’sa-i moara cel de al doilea sot,inaintea ei,astfel,pana ea a”plecat” a mai trait un timp,singura fiind.
…dar aceasta problema”e tabu”
S-a dus o sora prietena la pastorul ei,care i-aspus”nu conteaza.a fost inainte de a va intoarce la Domnul”
Insa ceea ce am observat cu alte persoane impreuna e ca toti acestia care au divortat si s-au recasatorit,
desi „erau din lume” au probleme mari,incercari…ca si aceasta prietena a mea.
Cesa va intampla pana la urma?
Pentru ca se pricepe greu,sau deloc acest lucru,sa divortezi din pricina de curvie,sa ai 30de ani,nu e vina ta,dar tu pentru Domnul trebuie sa ramai singur,pentru celalat traieste inca.
si nu se poate divorta decit din pricina de curvie? Ce se face in cazul cind sint droguri si/sau abuz fizic in casatorie?
Cristina, cred că am fost destul de clar…
NU SE POATE DIVORŢA DIN PRICINĂ DE NIMIC
asta este sensul textului din Matei cel puţin,
dacă vrei să divorţezi trebuie să-ţi omori partenerul, atît..
între o căsătorie şi o altă căsătorie trebuie să fie o văduvie…
da, ştiu toate celelalte teorii, eu mă uit la acest text, ţie ce ţi se pare că spune?
oricînd se poate găsi un motiv destul de bun pentru divorţ, draga Cristina..
Da, asa se pare ca spune, ca numai din cauza de curvie. Dar sint multi tati care vin drogati acasa, isi bat familia, sau abuza sexual de copii si alte lucruri urite. Eu nu pot decit sa ma intreb, oare nu este o datorie a mamei sa ia copiii si sa plece dintr-un astfel de cadru destructiv si periculos? Oare daca sotul ajunge sa isi omoare copii si/sau nevasta, Dumnezeu vede asta implinirea legii lui? Greu de inghitit…
Oare nu ne putem uita si la o curvie de alt fel? La fel cum era vinovat Israelul cind se ducea dupa alti zei?
Si numai cind femeia curvea era motiv de divort, ce se intimpla daca barbatul era cel vinovat?
draga Cristina,
numai viaţa este mai presus de aceasta
tocmai asta este şi sensul învăturii Domnului.,..
între viaţa ei şi divorţ ce alegi
între viaţa copiiilor şi a soţiei şi divorţ aleg viaţa…
întotdeauna …
Dragă frate Marius,
referitor la afirmaţia ta ,,le este teamă de rezultate”, vreau să generalizez la nivel de principii:
1. atunci când, fiind în păcat, cauţi voia lui Dumnezeu pentru tine, să nu ai nici o teamă de ceea ce va urma, Dumnezeu te va ridica pe munte. Trebuie doar să-ţi asumi TOTAL implicaţiile aplicării Scripturii.
2. Biblia are o valoare neegalabilă doar pentru cei ce vor să ţină seama de ea.
3. Binecuvântările care vin în urma asumării implicaţiilor aplicării Scripturii, ÎNTOTDEAUNA depăşesc aşteptările.
Pentru cei ce sunt în păcat, Scriptura este funia aruncată de Dumnezeu ca să-i scoată de acolo. Trebuie doar să o apuce şi ceea ce va urma este problema lui Dumnezeu. (Matei 6:33; 1 Petru 5:7)
Am permisiunea să răspund şi altora din şezătoare ?
Câteva întrebări pentru tine şi pentru alţii:
Se poate concepe un divorţ ,,curat”, fără implicaţii păcătoase ?
În ce condiţii ?
Se pot identifica avantaje ?
Avem susţinere biblică ?
Ţie 1 Petru 5:10,11.
Tuturor 1 Petru 5:6.
SDM
Revin…
Am pus întrebările de mai sus cu gândul să accentuez ceva şi doar atât.
SDM
draga SDM,
1. de acord cu afirmaţia ta la 1.
2. de asemenea, de acord.
3. la fel.
Sigur că da, dacă vrei să răspunzi… mai uşurezi povara mea 🙂
Nu, nu cred că poate fi vreun divorţ „curat”. Nu există aşa ceva.
Marius cand ti-a fost luat interviul care a fost dat la RVEI luni? 🙂
acum vreo 10 sau 12 zile, cred, poate mai bine
pai atunci de data asta te-au retrogradat:)probabil ca sa se compenseze cu oaczia in care te-au facut prof. sau paote ac e devina trendul de nepopularitate d ecare incepi sa te bucuri in cercurile de sus…. 🙂
eu nu inteleg, este chiar atat de greu sa fie spuse niste lucruri asa cum sunt? 🙂 asta-i presa sau zvoneala?
e mai mult decît nepopularitate, este altceva…
Cu permisiunea Pătrăţosului revin şi întreţin discuţia pe subiectul divorţ.
Pentru cei ce cred că există cel puţin o posibilitate de a divorţa fără probleme, fără urmări negative (posibil un ,,divorţ curat”) am o serie de poziţii:
Divorţul este privit de Domnul Isus Hristos ca un lucru rău sau un lucru bun ?
Dacă priveşti divorţul ca un lucru rău atunci crezi că poţi să rezolvi răul (molestare, abuz, consum de droguri, etc) prin rău (divorţul) ? Romani 12:21 spune:,,Nu te lăsa biruit de rău, ci biruieşte răul prin bine,”
ORICINE vrea să-şi asume Cuvântul lui Dumnezeu NU VA AVEA DE SUFERIT. Credeţi asta ? Scriptura, privită dintr-un punct de vedere, este protecţia noastră atunci când, datorită păcatului, ajungem în cele mai complicate situaţii. Scriptura ne oferă soluţii viabile, aplicabile şi nu teoretice.
Dacă priveşti divorţul ca un lucru bun, o rezolvare a unei situaţii disperate, de nesuportat, atunci vreau să-ţi spun că Dumnezeu urăşte despărţirea în căsătorie (vezi Maleahi 2:16)
Cred că în situaţiile ce par fără ieşire ar trebui să-L luăm pe Dumnezeu de paravan.
În astfel de situaţii ajungem doar dacă:
1. la început nu a fost ceva după Voia lui Dumnezeu,
2. Dumnezeu vrea ceva special (cred că este mai rar acest caz; traumele noastre nu sunt în intenţia lui Dumnezeu)
Avem un Dumnezeu ce ar trebui apreciat, pentru că şi în situaţii disperate este lângă noi şi vrea să ne scoată de acolo prin asumarea Cuvântului Său.
Ce se întâmplă cu cineva atunci când divorţează ?
Conform Romani 7:3, se aruncă pe sine într-o relaţie categoric păcătoasă şi aruncă deasemenea într-o relaţie păcătoasă pe cel/cea de care a divorţat.
Mai bine este să aştepţi, fie şi în suferinţă, rezolvarea lui Dumnezeu decât să te duci cu bună ştiinţă în păcat şi să arunci şi pe altul/alta în păcat. Cele două situaţii sunt total diferite.
Avem un exemplu referitor la urmările deciziei de a te apropia de păcat, Geneza 13:1-13. Aici Lot decide să se apropie de păcat (atenţie, nu a fost în intenţia lui să-l comită) şi urmările au fost devastatoare: dezastrul material, dezastrul familial şi dezastrul spiritual (iese din planul lui Dumnezeu şi este dat ca exemplu negativ în toată istoria mântuirii de la el încoace)
Speranţa să rămâi necăsătorit(ă) după divorţ, sau să te recăsătoreşti după decesul ,,partenerului” (un cuvânt ce nu are loc în vocabularul creştin) este o himeră, o amăgire, pentru că moartea soţului/soţiei s-ar putea să nu o ajungi niciodată.
Pentru cazurile când unul dintre soţi este necredincios avem un pasaj extrem de clar în 1Corinteni 7:12-16
Cineva susţinea (aici pe blog) că anumite acţiuni săvârşite înainte, în ,,vremurile de neştiinţă”, au motivare. Divorţul este păcat în orice situaţie şi pentru pocăiţi şi pentru nepocăiţi. Ieşirea din păcat, în orice situaţie se face doar prin aplicarea Scripturii, prin asumarea afirmaţiilor lui Dumnezeu.
Frate Marius nu mă erijez într-un consilier dar cred că cele scrise de mine aici sunt o înţelegere scripturală a tuturor situaţiilor de divorţ.
Cred că cele scrise de mine aici pot fi de folos unora. M-am confruntat cu această situaţie, am explicat celor implicaţi poziţia Bibliei şi urmările divorţului şi nu au ascultat. Situaţia s-a complicat mai mult după divorţ. Biserica a fost implicată, a fost tulburată, familiile au fost devastate. Unii dintre cei implicaţi, dacă înainte de despărţire păreau a se apropia de biserica lui Hristos, atunci când divorţul se întrezărea, s-au despărţit de biserică. Ceea ce părea înainte o rezolvare, de fapt acum este o complicare.
Dumnezeu să aibe milă cel puţin cu poporul Lui, cu cei care mai au acces la Scriptură fie Duminică, fie Vineri, sau Miercuri, prin ascultarea Cuvântului predicat, sau citit la modul personal.
Faţă de ceilalţi care nu vor să aibe acces la Cuvânt doar ne putem ruga şi pentru ei, ca într-un fel sau altul Dumnezeu să ne îngăduie să le ducem Scriptura, este singura lor şansă să scape de Iad.
Acum când scriu aceste cuvinte la Radio Vocea Evangheliei cineva cântă:
Oare atuncea cum va fi ?
Faţa când î-I voi privi,
Când de mână mă va lua
Şi mă va duce-n ţara Sa ?
Să ne pregătim pentru şi pentru locul acela şi pentru ziua aceea !
Pentru voi toţi (şi pentru Pătrăţosul necăjit de unii) 2 Tesaloniceni 2:13-17.
SDM
Uf…… cam lungă chestia asta, dar m-am eliberat; cred că este una dintre cele mai lungi intervenţii de pe blogul tău.
Iarăşi Har şi Pace vă doresc din toată inima.
SDM
Draga Marius, ok, recunosc ca poate e mai intelept de multe ori sa moderezi cand ne aprindem, dar atunci sa fie asa cu toti, ca altfel, sigur ca focul da nastere la foc. Recunosc, eu am gresit si imi cer scuze, si ai fost mai intelept sa moderezi. Si chiar te rog daca gasesti ca-i mai intelept, sa-mi stergi toate comentariile de pe „…Noe 3” ca sa nu mai persiste acest foc si firescul din noi si sa-l starnim si in altii. Eu unul ma retrag in post vreo cateva zile – am nevoie, si imi cer iertare inca o data pentru ca m-am aprins fireste.
Draga Logik, apreciez faptul ca ti-ai cerut scuze, sper ca scuzele acestea sa fie indreptate spre Alin şi să le vadă şi el, deşi el nu prea este obişnuit să îşi ceară scuze cînd greşeşte la rîndul lui.
Dar asta este problema lui, nu problema mea sau a ta.
Datoria mea este să păstrez un minimum minimorum de dialog decent, atacul la familie nu face parte din listele pe care eu le am pentru dialogul decent.
Este adevărat că în firea pămîntească focul naşte foc şi sabia cere sabie, dar noi sîntem de o altă natură.
Cred că este bine că ţi-ai luat un timp de post ….
E bine, dar te aştept înapoi mai senin 🙂
Aşa cum îl aştept şi pe Alin după ce termină cu jocul acesta …
Draga SDM, interesant ce spui tu despre divorţ….
Da, cred că este poziţia clasică conservatoare.
Problema este foarte delicată, foarte delicată şi presupune multe multe multe răni.
Am în familie apropiaţi care au trecut prin aceată tragedie şi nu este simplu.
În biserică am studiat acest lucru, dar cu mare delicateţe, pentru că situaţiile sînt forte diferite şi trebuie analizat fiecare caz în parte.
Nu sînt pentru divorţ absolut deloc, dar mă uit la toate implicaţiile şi la felul în care putem repara şi recupera….
Multumesc Marius,
sigur ca scuzele sunt indreptate si catre Alin, m-am aprins, am vorbit „manat de manie” si am pacatuit. Imi cer iertare si tuturor celorlalti participanti la dialog. Si ca sa nu fie atatati si ei mai departe, cum am zis, te-as ruga sa stergi comentariile mele decat sa prelungeasca spiritul aprins si in altii. Sper sa revin „mai senin” cum zici tu. Multumesc de intelegere.
draga Marius
ai văzut asta?
http://danutm.wordpress.com/2008/02/21/derutele-deconspirarii-%e2%80%93-pamflet-stresat-de-sezon/
Da, am văzut şi cred încă o dată că Alin a cîştigat.
Mulţi dintre voi l-aţi subapreciat pe Alin.
ESte un „vechi” pe net.
Mica şmecherie mediatică pe care a aplicat-o a dat roade şi va mai da încă.
După apariţia articolelor mele faţă de articolul lui Radu l-aţi mai văzut vreodată aşa de activ?
A căutat să semene vînt şi acum sîntem în plină furtună.
Este foarte simplu.
N-a trebuit decît să apese butoanele care trebuie.
Acum probabil sînteţi convinşi că ar fi trebuit să mă ascultaţi şi să nu intraţi în acel tip de dialog cu Alin, care nu este la prima întîmplare de genul asta, loveşte şi apoi sare în sus că este atacat.
Ce s-a întîmplat pe blogul lui Dănuţ este previzibil. Pînă şi limbajul şi felul în care vorbeşte despre mine ca despre „pătrăţos, pătrăţoşi, pătrăţoşenii, gura pătrăţoasă a lupului” este o contaminare de la Alin Cristea.
Asta este.
Nu pot să spun că nu mă doare.
Sigur că mă doare, dar asta este..
Îl cunosc pe Dănuţ de mai multă vreme şi ştiu cum reacţionează la mînie…
Care este reacţia mea faţă de asta: Continui să îl iubesc pe Dănuţ! Asta este reacţia mea!
Sînt batjocorit la scenă deschisă?
What’s new?
pentru ce?
asta este altă poveste…
Cred ca trebuiau in primul rand spamuite comentariile lui Alin ,mai ales ca se stia,cum procedeaza.
Nu are nici o scuza pentru ca provocat premeditat,la pacat,a incitat.Oricum vai de cel prin care vin mijloacele de pacatuire.
Nimic nu a fost scris cu intelepciune ci cu multa batjocura.
Dar şi cine cade, Elisa.. .
Mai bine învăţăm aici lecţia asta pe un amărît de blog decît în viaţa reală şi asta este spre ştiinţa oricui, mai mulţi pot învăţa din acest lucru.
Sînt acuzat că am încurajat „haita”… chiar sînt curios să văd unde şi cum…
ca să mă pocăiesc de chestia asta.
Ia uitaţi ce am citit azi:
Galateni 5:18 Şi de vă purtaţi cu Duhul, nu sunteţi sub lege.
19 Iar faptele trupului arătate sunt: Care sunt, preacurvia, curvia, necurăţia, înverşunarea.
20 Slujirea idolilor, fermecătoriile, vrăjbile, sfezile, zavistiile, mâniile, gâlcevile, împerecherile, eresurile.
21 Pizmele, uciderile, beţiile, ospeţele cele cu cântece, şi cele asemenea acestora; care mai înainte le spun vouă, precum am şi mai spus: Că cei ce fac unele ca acestea Împărăţia lui Dumnezeu nu o vor moşteni.
22 Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credinţa, blândeţele, înfrânarea poftelor.
23 Împotriva acestora nu este lege.
24 Iar care sunt ai lui Hristos, trupul şi-au răstignit împreună cu patimile şi cu poftele.
25 De trăim cu Duhul, cu Duhul să şi umblăm.
26 Să nu fim măreţi în deşert, unul pre altul întărâtând, unul altuia pizmuind.
Ce-mi place: „înverşunarea, sfezile, mîniile, gîlcevile, eresurile, pizmele… ospeţele cele cu cîntece… „să nu fim măreţi în deşert, unul prea altul întărîtînd”
Marius, am o mare nelamurire.
Daca cineva este nesimtit din cale afara, consideri ca nu trebuie sa-i spui? Daca cineva vine sa provoace numind pe altii, haita,patratosi, schelalaitori etc, crezi ca trec peste bunul simt si decenta cand spun ca are obrazul gros si este nesimtit.
Cred ca in limita bunului simt, unui om cu bun simt pierdut trebuie sa i se spuna si nu cred ca lucrurile sunt asa cum se incearca a se prezenta.
Dintre cei care au scris, exceptand pe Logik care a marturisit ca a pacatuit si si-a cerut iertare, cine a facut asa mare grozavie ca sa fie pus la zid mai ceva ca vanzatorii de frati?
Poate ca tu ai o dragoste mai mare pt Danut, dar eu personal cititnd ce spune si atitudinea lui batjocoritoare despre cei care sunt in dezacord cu el si prietenii lui, pot sa trag concluzia ca aroganta lui nu ma mustra si nu am invatat nimic din ceea ce spune. Ca anumite evenimente gen alegerile din SUA nu ma intereseaza la modul public il face sa devina poetic si sa traga concluzia ca subiectele ca cele dezbatute aici mi se par mai „sexy”, iar daca mai spune si un „ptiu drace” trebuie sa-l cred pe cuvant cat de intelectual este fata de toata pleava care este comparata cu „noi muncim, noi nu gandim”.
Cultura nu sta in ceea ce ai studiat ci, in modul de a trai ceea ce ai studiat si in mod special in felul in care te raportezi la altii. Nivelul de cultura sta in capacitatea de a te adapta, a cobora si urca, la nivelul interlocutorului nu in a crea distante masurate in ani lumina fata de el.
Deci comentariile lui Danut pt mine nu valoreaza nimic atat timp cat batjocoreste „mai subtil”, crede el, tot batjocoritor ramane.
Sa fim seriosi, aceeasi Marie cu alta palarie.
Deci nu l-am facut patratos, nici haita, nici „noi muncim, noi nu gandim”, nici altceva, pentru ce ar trebui sa-l privesc ca pe unul care are dreptate?
Pt mine ramane asa cum este, batjocoritor si plin de dispret, un om care mai intai trebuie sa se invredniceasca la respect si apoi mai putem vorbi.
draga Vlad, Domnul ne-a spus să îi iubim pe cei care ne vrăjmăşesc.
Nu ne-a îndemnat să ne iubim prietenii, asta şi păgînii o fac.
Acum cu Dănuţ, cu Alin ne-am plasat pe poziţii diferite faţă de anumite chestiuni.
De ce au recurs unul la jignire şi altul la batjocura publică (niciodată n-am facut ce a facut Danut acum unui, hai sa spun cu greu FOST … aşa cum probabil mă considera el, ce mă ajută foarte mult în aceste momente este … simţul istoriei şi simţul umorului… ).
Din cauza acestor poziţii diferite ei au renunţat la dialog în favoarea jignirii sau batjocoririi, acuzîndu-mă pe mine tocmai de aceste lucruri sau că v-aş încuraja pe voi să îi „hăituiţi”
Asta este! M-am săturat să tot discut inutil pe marginea acestor lucruri.
Alin este foc şi pară după ce a fost înţepat de Logik, care şi-a cerut scuze, după ce imediat ce am văzut comentariul l-am retras, mustrîndu-l pe Logik, este foc şi pară pe mine şi pe toată lumea în urma unei furtuni pe care el a semănat-o.
Eu am încasat din partea lui şi a altora chestiuni mult mai dure faţă ce a păţit el zilele astea (repet, la iniţiativa lui proprie şi personală)
Cine are ochi de văzut vede, cine are urechi d eauzit aude şi cine are minte de judecat judecă.
E simplu, nu?
Danut în pamfletul lui a reacţionat şi el în firea pămîntească. Scuzabil, se întîmplă oricui posedă „carne”.
Atacul lui Alin însă a fost foarte bine calculat şi bine regizat şi a dat roade, după cum vedeţi.
N-am vrut să fac nimănui vreun favor, am vrut doar să mă credeţi pe cuvînt că îl cunosc mult mai bine şi pe Alin şi pe Dănuţ.
Măcar acum să mă credeţi că nu asta era calea cu Alin.
Cît despre Dănuţ, cred că la fel ca şi după scrisoarea deschisă de anul trecut către Paul Negruţ, o să-i pară rău, nu neapărat pentru conţinut cît pentru ton.
Se pot spune foarte multe lucruri în foarte multe feluri.
De data asta a făcut-o din dragoste pentru RAdu (chiar nu ştiu de unde a inventat antipatia mea pentru Radu), da, asta este de înţeles.
N-aş vrea să fac nimic care să îl ajute să spună: „vedeţi că am avut dreptate”… dimpotrivă.
Este o vorbă care ni se potriveşte foarte bine nouă românilor „ne trezim vorbind”.
Mi se pare foarte potrivită. Unii se trezesc în timp ce vorbesc, alţii în timp ce scriu…
Dănuţ şi-a vărsat oful, cum face cîteodată, dar după ce îşi scoate dopul se poate vorbi raţional cu el.
Dacă a făcut bine, rău ce a făcut? Nu ştiu.
poate că o merit, poate că asta este preţul pe care trebuie să îl plăteasc pentru prea marea libertate pe care am dat-o comentariilor pe blogul meu.
poate că este şi din cauza orbirii pe care o văd la cei mai mulţi (oameni cu şcoală) şi anume că în mod inexplicabil confundă comentariile mele cu ale voastre, ce scriu eu cu ce scrieţi voi, opiniile mele cu opiniile voastre etc.
În felul asta mi se pune în cîrcă un megafon cu 1000 de voci diferite.
Împovărătoare treabă!
Domnul ne spune că vom da socoteală de orice cuvînt nefolositor…
Frate Marius
În contextul divorţului, eu pun accent extrem de mare pe prevenire. La acest nivel este un mod de a pune problemele. După tribunal este vorba de cu totul altceva. Ce bine ar fi ca cei ce sunt ,,înainte” să nu ajungă la nivelul ,,după”. Înainte se mai pot face multe lucruri; ,,după” scad considerabil şansele de rezolvare, dacă nu chiar total.
Am auzit despre câteva cazuri când oameni ai lui Dumnezeu au reuşit prin puterea Duhului Sfânt să întoarcă la nivelul ,,înainte” pe cei ce au ajuns la nivelul ,,după”.
Cu dragoste în Hristos.
2 Timotei 4:2,3
SDM
Da, abordarea preventivă… cea mai bună.
Mai multe familii ucenicite, mai puţine divorţuri.
Frate Marius
Cu permisiunea ta doresc să pun o întrebare celor care au acces aici.
Ştie cineva de o lege prin care toate bisericile au obligaţia să depună la Fisc un bilanţ până în 15 aprilie 2008 ?
Cei ce au cunoştiinţe despre asta şi pot să ofere detalii sunt rugaţi să comenteze.
Pentru cei ce slujesc Domnului Isus, mâine şi întotdeauna Psalmul 51:15
Cu mulţumiri SDM
Nu ştiu nimic de asta, dar pot întreba un frate mîine, este cenzor la noi la comunitate şi membru în biserica noastră,
sper să nu uit.
Are cineva noutăţi despre o eventuală lege de depunere a bilanţului pentru biserici ?
SDM
Nu mai stiu nimic de asta, SDM!
n-am auzit nimic nici la comunitate, voi intreba pe cei de la Consiliiu, in data de 18.
Marius, ultimul post din seria culmii culmilor mi-a amintit un alt video pe care l-am vazut cam in aceeasi perioada cu cel pe care l-ai comentat tu. Este scurt de doar 1 min. si literalmente ti se intorc si ochii si stomacul pe dos dupa ce-l vezi. Merita vazut doar pentru deznodamant, dar dupa ce-l vezi ai nevoie sa zici o rugaciune de iertare pentru ce ti-a fost dat sa vezi si sa auzi despre Domnul nostru Isus…in link-ul de mai jos
Ştiu videocplinul, RAhela, a fost o discuţie pe blog cu ceva luni înainte… asta a provocat o reaţcie în lanţ şi cîteva posturi… caută Isus al meu…
Frate Marius
Am primit un mesaj şi vreau să-l fac cunoscut şi altora. Poate este ,,demn” de a fi pus într-o categorie discutată aici.
Iată mesajul:
1) New York City are 11 litere.
2) Afghanistan are 11 litere.
3) Ramsin Yuseb (teroristul care a amenintat distrugerea celor 2 edificii in 1993)are 11 litere.
4) George W Bush are 11 litere. Asta poate fii o coincidenta dar acum lucrurile devin mult mai interesante.
1) New York este statul numarul 11.
2) Primul avion care s-a abatut asupra celor 2 edificii avea numarul 11.
3) Cursa de avion cu numarul 11 avea 92 pasageri la bord.
9 +2 = 11
4) Si cursa zborului numarul 77 s-a abatut asupra celor 2 edificii si avea la bord 65 pasageri. 6+5 = 11
5) Tragedia a avut loc in data 11 Septembrie, mai bine zis: 9/11.
9+1+1=11
6) Ziua si luna tragediei sunt identice cu numarul de telefon al poliziei in America 911. 9+1+1=11.
Simpla coincidenta??? Continua sa citesti…
1) Numarul total de victime in toate avioanele implicate a fost de 254.
2+5+4= 11.
2) 11 Septembrie este cea de-a 254 zi din calendar. Inca o data 2+5+4=11.
3) Exploziile din Madrid s-au intamplat in data de 3/11/2004. 3+1+1+2+4= 11.
4) Tragedia din Madrid s-a intamplat dupa 911 zile de la cea din America 9+1+1=11….
Acum este momentul in care lucrurile devin si mai misterioase.
Unul dintre simbolurile cele mai cunoscute ale Americii, dupa linii si stele, este Acvila.
Urmatoarea strofa este luata din Coran, cartea sacra a Islamului.Sta scris ca fiul Arabiei va trezi o teribila Acvila. Puterea Acvilei se va simti in toate pamanturile lui Alah, in timp ce anumite persoane vor tremura de disperare dar in fond se vor bucura: pentru ca puterea Acvilei va curata pamanturile lui Alah si va fi pace.
Aceasta strofa este strofa numarul 9.11 din Coran.
Inca nu esti ferm convins….?!
Fa asta si dupa aia imi spui:
Deschide Microsoft Word si:
1. Scrie cu litere mari Q33 NY . Asta este numarul zborului al primului avion care s-a abatut asupra celor 2 edificii.
2. Schimba dimensiunea caracterului cu cea de 48.
4. Schimba caracterul literelor in cel WINGDINGS.
ACUM CE MAI ZICI?!?!!?
TRIMITE ACEST MESAJ LA 20 DE PERSOANE SAU TI SE VA INTAMPLA CEVA…AI 11 MINUTE LA DISPOZITIE!
Impresionant, nu-i asa??? Te sfatuiesc sa intri in Microsoft Word si sa verifici ceea ce se intampla… Impresionant…
Gata cu mesajul !!!
Aştept comentarii.
Am ceva la fel de picant, dar mai târziu un pic.
Mulţumesc.
Pace tuturor SDM
ati vazut careva filmul ’23’? 😐
Marius, ai revenit la povestirea maşinilor. 🙂 Le-ai scos din garaj. şade frumos.
Camix, da, i-am dat forma de la început blogului, numai că acum este primăvara şi pătrăţosul este în fugă… 🙂
este verde cu viteză… cea mai bună asortare.
Da, este cam în fugă, dar asta trebuie să însemne că va ajunge în final undeva. 🙂
la capăt, Camix, la capăt! 🙂
Am o rugăminte: dacă se întocmeşte un ghid al predicatorului baptist să nu fie omise următoarele recomandări:
1. Predicatorii să nu mai facă afirmaţii care încep cu „dacă Dumnezeu ar coborî acum în mijlocul nostru”. Inepţie frecventă. Oricum ai lua-o, dă prost.
2. Mulţi predicatori (şi nu dintre cei neinstruiţi) suferă (cel puţin simptome au) de „complexul” mesianic. Ex: „vom regreta o veşnicie că nu am propovăduit evanghelia vecinului şi colegului nostru” (Arad, 2008, săptămâna patimilor. Biserica baptistă).
3. Ironiile la adresa enoriaşilor sunt deseori deplasate. Predicatorii or fi fost iniţial profesori de şcoală generală, sau singurele reminiscenţe oratorice le au de pe vremea claselor primare?
Am citit intr-una din cartile lui Phillip Yancey,”Biserica,frustrare si implinire”
ca Domnul nu a suferit de acest complex,ca nu poate mantui intreaga lume,in timpul vietii Sale,sau sa-i vindece pe toti oamenii,care nu erau pregatiti sa fie vindecati.
Trebuie sa dispara acest sentiment al vinovatiei,
sa ne dam seama ca numai Dumnezeu salveaza,devenind liberi sa slujim si sa traim cu adevarat vieti de smerenie.
Kubla Khan, voi transmite colegilor de la homiletică. este de reţinut ce spui tu!
Elisa, e limpede că Isus Hristos nu a avut nici un complex. Am citit şi eu cartea.
Stie cineva cum se numeste cantarea asta:
si eventual in ce carte se gaseste sau pe ce site?
Multumesc.
Se pare ca aici nu se va inchide curand! Aici mai este loc de sezut si cugetat…. cel putin de sezut…
Asa este, facem ce facem si tot mai intram pe aici, pe la Marius Patratosu`. Ne e dor sa mai stam de vorba cu el, unii cu altii…
Va salut cu drag pe toti!
Alex,,,e trist si gol…ce sa facem..?
stiu ca e spre binele lui Marius,in ce priveste linistea,,,dar tot asa ramane pe aici.Cu drag elisa
Pai ce sa facem? Aşa, de dragul şi de dorul lui Marius, trecem pe aici şi veghem să rămână aprinsă „candela credinţei”, aşa cum a avut grijă Marius până la …”plecare”. Eu cred că asta l-ar bucura tare mult. Linişte, binecuvântare şi pace sufletească lui Marius şi tuturor celor de aici!
… chiar şi urâcioşilor care mai …”bâzâie” una sau alta, ca un ţânţar care îţi intră în ureche. Hi, hi!
da…asa e..desi s-a ‘inchis’ blogul, mai trec si eu aproape zilnic (cum imi permite timpul) pe aici…deh`..obisnuinta 🙂
si ma bucur sa vad ca inca cei de-ai ‘casei’ nu au adormit si vegheaza inca…amendeaza posturile scrise aiurea, vegheaza asupra ‘muncii’ fratelui Marius.. frumos 🙂
Ascultand una dintre casetele cu fabrica de barbati a patratosului am descoperit una dintre cele mai frumoase declaratii de dragoste:
„nu urasc moartea ca ma ia pe mine, ci pentru ca te ia pe tine”
Buuun!
De ce nu faci CD-uri cu alea?
Am auzit lucruri bune despre intalnirea de tineret de la Emanuel de vineri…ai cd-uri cu studiul ala?
Marius,
foarte liniştitoare imaginea ta.
Ce-mi place că se vede o mână cum mişcă pe aici cărţile de pe birou pe fereastră, un creion din cutie pe caiet, un header cu altul. 🙂
Ştii… ca mâna aia din Familia Adams. 🙂 Vezi numai mâna, deci înseamnă că există. 😛
Pătrăţosu n-a murit!Aţi văzut în header? E doar plecat la pescuit. Pe malul unei ape…linişte ….pace ….gânduri tihnite…departe de „valurile” făcute de unii. Odihnă plăcută şi pacea Domnului să fie cu tine!