h1

Doamne, nu muta muntele…(Psalmul 16)

Martie 16, 2008

În Evanghelie este un pasaj fascinant, o posibilă situaţie în care un credincios s-ar ruga lui Dumnezeu să schimbe geografia, să arunce un munte în mare. Pînă acum nimeni n-a întîmplat-o, nimeni n-a păţit-o, după ştiinţa mea.

Matei 21:21 Drept răspuns, Isus le-a zis: „Adevărat vă spun că, dacă veţi avea credinţă şi nu vă veţi îndoi, veţi face nu numai ce s-a făcut smochinului acestuia; ci chiar dacă aţi zice muntelui acestuia: „Ridică-te de aici şi aruncă-te în mare” se va face.

Am ascultat zilele trecute un „spiritual” care m-a pus pe gînduri.

Este o rugăciune. Eu „mi-am tradus-o” ( 🙂 ) cam aşa:

„Doamne, nu vreau nimic senzaţional

şi nu vreau întîmplări de prima pagină a ziarelor,

vreau doar să văd ceva din partea Ta cu ochii credinţei

şi vreau puterea Ta.

Doamne, nu vreau extraordinarul

şi nici cutremurul şi nici tsunami-ul

produs de muntele aruncat de Tine ca o pietricică,

Ştiu că poţi.

Vreau numai vizita Mărimii Tale în micul şi normalul meu cotidian,

Doamne, nu-mi schimba preajma,

dar schimbă-mă faţă de cei apropiaţi.

Doamne, nu vreau lucrarea Ta în afară, în geografie, munţi, văi şi mare,

dar nu obosi să lucrezi înlăuntrul meu.
Atunci cînd sînt atacat de neprieteni,

nu cumva să Îi atingi cu vreun rău,

Fă-i numai prietenii Tăi, atît mi-ar ajunge.

M-ar răzbuna îm-bunarea lor.

Nu-i îndepărta de mine, dar apropie-i de Tine!

Nu-mi lua din faţă blocurile de piatră în care mă împiedic,

ajută-mă numai să le fac scări către Tine.

Doamne, chiar dacă îmi pare muntele înalt,

nu vreau să cunosc calea cea ocolită,

voi fi mai aproape de Tine, dacă urc,

de aceea

Doamne, nu muta muntele din faţa mea,

dă-mi numai, dă-mi putere să-l urc!”

NOW LORD DON’T MOVE MY MOUNTAIN

BUT GIVE ME THE STRENGTH TO CLIMB
AND LORD, DON’T TAKE AWAY MY STUMBLING BLOCKS
BUT LEAD ME ALL AROUND

OH LORD YOU DON’T HAVE TO MOVE THE MOUNTAIN
BUT GIVE ME THE STRENGTH TO CLIMB
AND LORD, DON’T TAKE AWAY MY STUMBLING BLOCKS
BUT LEAD ME ALL AROUND

LORD I DON’T BOTHER NOBODY
I TRY TO TREAT EVERYBODY THE SAME
BUT EVERYTIME, I TURN MY BACK
THEY SCANDALIZE MY NAME

BUT OH JESUS, YOU DON’T HAVE TO MOVE MY MOUNTAIN
BUT GIVE ME THE STRENGTH TO CLIMB
AND LORD DON’T TAKE AWAY MY STUMBLING BLOCKS
BUT LEAD ME ALL AROUND

NOW WHEN MY FOLKS WOULD SLAY ME
THESE THINGS THEY WILL TRY TO DO
BUT LORD, DON’T TOUCH EM
BUT WIITHIN THEIR HEART
MAKE EM GIVE THEIR LIFE TO YOU

OH MASTER YOU DON’T HAVE TO MOVE MY MOUNTAIN
BUT GIVE ME THE STRENGTH TO CLIMB
AND LORD, DON’T TAKE AWAY MY STUMBLING BLOCKS
BUT LEAD ME ALL AROUND

14 comentarii

  1. multumesc!


  2. Cu plăcere şi … puţină tristeţe, poursoi…. trebuie să recunoşti că muzica este exceletă, ideea versurilor, atît de simple este genialissima.


  3. Foarte frumoase versuri. Simple si frumoase. Mersi Marius ca le-ai „tradus”, cu englaza mea „de balta” intelegeam altceva!

    Si Psalmii sunt poezii simple, dar atat de profunde. Ce ar fi cultul crestin fara ei?

    Uite, acum pe TVR 2 arata despre inabusirea revoltei iudeilor de catre romani in 72-73 d.Hs. Ce istorie si la poporul acesta…Alesii lui Dumnezeu…


  4. Draga Alex, după cum ai observat, nu este tocmai o „traducere”, am făcut variaţiuni pe temă dată, improvizaţii…

    De fapt a fost rugăciunea de aseară…


  5. E interesanta traducerea ca si in filmele cu titlu -> Dark moon – dar tradus era Fericire nesfarsita 🙂

    „Atunci cînd sînt atacat de neprieteni,
    nu cumva să Îi atingi cu vreun rău,
    Fă-i numai prietenii Tăi, atît mi-ar ajunge.
    M-ar răzbuna îm-bunarea lor”

    E un f bun argument pentru directionarea sentimentului de razbunare. M-a pus pe ganduri traducerea ta – e un argument puternic o dinamica inversa a lucrurilor.


  6. Merci, daca ai pus psalmul , am stiut ca-i de biserica si n-am mai pierdut timpul


  7. Vezi, Gigi, te-am păcălit 🙂

    Nu era chiar „de biserica”, ai ratat un negro spiritual genial…

    Romuluss, este ca in aikido, energia vrajmaşului se întoarce spre binele tău şi spre propriul lui ghinion, la fel este în creştinism. Văd că pricepi limbajul artelor marţiale 🙂

    Dacă ştii momentum şi mişcarea (iubirea pare laşă şi pare că te retragi, nimeni nu înţelege ce faci, dar de fapt iubirea este cea mai cumplită armă, panichează, la fel ca atunci cînd îţi ia foc părul – cărbunii aprinşi) dacă ştii momentul şi mişcarea …. totul se sfîrşeşte foarte repede. Adversarul nici măcar nu ştie ce i s-a întîmplat şi continuă să facă joc de scenă, biruit fiind.

    De aceea mizez pe „cartea care pierde”…

    Mai cumplită decît orice însă este nepăsarea, mai rea decît cea mai înverşunată ură şi mai urîtă decît cea mai plictisită dragoste. Din nepăsare nu mai este drum.

    Mărturisesc că în dreptul cîtorva personaje în viaţă m-a ispitit nepăsarea… Cumplit lucru!
    Cea mai vîrtoasă răzbunare!


  8. Cine iubeste frumosul ,cauta si gaseste frumosul iar de bucurie i-l scrie si altora, sa vada ca viata are totusi multe aspecte frumoase .Multumim !


  9. Iata ca intru a doua oara….

    Gigi, draga, si ce daca-i de biserica… sunt multe lucruri de la biserica si nici macar nu constientizezi ca vin de acolo…


  10. Trebuie sa recunosc sa sunt f puternice miscarile de aikido crestin – trebuie sa ne miscam ca si Steven Seagal doar ca datele problemei si cadrul sunt altele.

    „De aceea mizez pe “cartea care pierde”…” da e impresionant acest lucru – cu postul acesta mi-ai raspuns exact la problema cu care ma luptam demult. Deci solutia e tot in arte martiale, doar ca e alt stil – aikido crestin. E fantastic totusi sa aprinzi carbuni in capul altuia.

    Si la nepasare exista antidot – tot aikido crestin :) -se poate pune pe prayer wall zilnic persoana indiferenta si Dumnezeu o va atinge mai degraba sau mai tarziu. (am inteles ce vroiai sa zici in comentariu).

    In cazul meu e exact o lupta de acest fel intre aikido crestin si indiferenta – doar ca persoana care a lovit prima a comutat pe indiferenta 🙂 .


  11. Wes… viaţa are ŞI aspecte frumoase… eu cu MULTE am problema 🙂

    Romuluss, cartea care pierde la urmă este cîştigătoare, aşa am învăţat din CARTEA!

    „Lăsaţi-i”, spune Domnul, despre vrăjmaşii Lui… „nişte călăuze oarbe” Lăsaţi-i…

    Pînă şi Domnul Isus i-a lăsat pe unii în plata „domnului” lor. Cu ce vom fi noi mai buni?


  12. exceptionale, sublime cuvinte:

    Doamne, nu vreau nimic senzaţional…
    Fă-i numai prietenii Tăi, atît mi-ar ajunge…
    Doamne, nu muta muntele din faţa mea,
    dă-mi numai, dă-mi putere să-l urc!


  13. Draga Don, întotdeuna la chestii din astea se pare ca Dumnezeu mă ascultă…


  14. Domnilor, atat de des oamenii fac din religie un motiv pentru ¨a fi ¨ incat nici nu merita sa consideri subiectul ! Oricum credinta merita efortul,dar niciodata
    relationandul(efortul)cu oamenii.Apropos, ma consider crestin,desi nu intotdeauna actionez in consecinta.Na, ca m-am si spovedit.Saludos



Lasă un răspuns

